2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
Sonunda benimkide geldi bugün plaka işlemleri yetişmemiş yarın alacaz inşallah herkeze kazasız belasız sürüşler...
Baybars arkadasim hayirli olsun motosikletin. Kazasiz belasiz surusler inş. Bende pkakasiz aldim. 6 gun öyle bindim. Burda kapadokyada motorsiklet konusunda biraz sıkılar ama pek onemsemedim. Basimada bisey gelmedi. Ayrica ehliyetim tek b snifi. Haziran 29da a2yi de aliyorum. Hayirlisiyla hicbisey olmaz. Ayrica lastiklerle ilgili ufak bi bilgi, aman diyorum arkadaslar baska motosikletlere benzetmeyin bu konuda. Ben inatla yapiyorum ve abartiyorum bu yatma olayini. Arkanizda biri yoksa ve hiziniz 70 uzeri ise motoru ortalama 60dereceden fazla yatirmayin. Herkeste degisebilir muhakkak bu. Sadece dile getirmek istedim bilgi amacli.
bu motorun 100 cc sini aalmak istiyorum motorsiklet nasıl iyimi
100xcg kullanan yada alan varsa bilgilendireblirmi hızı vites geçişleri nasıl takılma falan oluyomu
Yakit olcumunude yapmis bulunmaktayim. tam olarak 10 lira ile 79 km yol yaptim. Km'de 12bucuk kurusa tekabul ediyo bilginize.
İşgüzar bir polise denkgelmezseniz sorun olmaz ben riske girmek istemedim. Dün akşam plakasıyla teslim aldım motorumu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
Amin cümlemize hayırlı olsun. Allah olmayanlara da nasip etsin. Evet bencede lastikler hiç iyi gitmemiş görüntü olarakda çok kötü görünüyor yol tutuşu da çok zayıf.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
calcuster arkadaşım bende çok araştırdım ama 100cc alan hiç denkgelmedi bu yüzden bende son anda 150 cc almaya karar verdim. Arada 100 TL fark var. Eğer yakıtı düşünüyorsan çok birşey farketmiyor. KM'de en fazla 2 (iki) kuruş farkeder. Vergiyi düşünüyorsan 6 ayda bir 50 TL ödeyeceksin. Onu da tüm kredi kartları 6'ya bölüyor. Ayda 8.5 TL vergi ödersin. Performans istiyorsan 150cc öneririm. Çinlilerin hepsinde vites geçişleri kemikli olur. En azından benimkiler öyleydi. Çok problem değil vites olayı alışınca önemsemezsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
Konuyu yeni gören ve xcg almak isteyen arkadaşlar için izlenimlerimi akratıyorum;
1. Yakıt göstergesi yok ama olmazsa olmaz bir şey değil. Ben alt sayacı sıfırlayıp ordan takip ediyorum. Örneğin 10 TL benzin aldınız. Ortalama 50-60 km olunca tekrar alırsınız. En kötü ihtimalle yedeğe düşersiniz. Yedekte sizi en az 10 km götürür.
2. Göstergelerin rakamları çok küçük yapılmış. Yolda devir saatini ve hızı takip edenlerin gözleri yorulabilir.
3. Lastikler çok ince ve iç lastikli cup motor lastiği koymuşlar. Yol tutuşu zayıf virajlarda yatırmak oldukça riskli. Jantı değiştirmeden daha kalın ve tubeless lastikler takılabilir.
4. Titreşim konusunda şu an motor rodaj aşamasında olduğu için net bir şey söyleyemem. Ama 80 km/s 'ye kadar hiç titreşim hissetmedim.
5. Boyutları açısından çok ergonomik bir tasarım olmamış. Boyu 1.80 ve üzeri olanlara göre bu motorun boyu (uzunluğu) yeterli değil vitesleri kontrol sıkıntılı olabilir. Emsallerine göre yüksekliği iyi ama boydan biraz kısa kalmış.
6. Aydınlatma sistemi oldukça iyi. Düğmelerin kontrolü kolay. Sinyaller led.
7. Sele rahat ama motorun uzunluğu yeterli olmadığı için seleyi de kısa bırakmışlar.
8. Süspansiyon orta sertlikte fena değil.
9. Performansa gelince kalkışlarda ivmelenme oldukça iyi. Rodajda olduğu için hız denemedim ama düz yolda 5. viteste gaz kolu 3/4 tur ile 80'i rahat görüyor.
10. Grenajların kalitesi düşük benim gibi çok kurcayanların elinde kalabilir.
Aklımda kalanlar şimdilik bu kadar. İlerde daha güncel bilgiler paylaşırım buradan.
Peugeot 103, Honda kinetic, Lifan tay 100, Kuba kb 150-25, Yuki yk150 t-20, Kuba xcg 150... sonrası Allah (cc) Kerim.
Arkadasım saol aynlattıgın ıcın xcg 100 cc kullanan hıc goremedım forumdada yoktu zaten ya bızım buradakı bayıı 2400 ıstıyo su kubanın fıyat koymaması cok kotu bı de bu xcg 100 lerde hp sıte de yazılan mı ya o kadarsa xcg 150 dusunmeye baslayalım ama bana xcg 100 o kadar dusuk hp olması anormal gelıyo 6,14 hp cok dusundurdu benı
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
Arkadasım saol aydınlattıgın ıcın xcg 100 cc kullanan hıc goremedım forumdada yoktu zaten ya bızım buradakı bayıı 2400 ıstıyo su kubanın fıyat koymaması cok kotu bı de bu xcg 100 lerde hp sıte de yazılan mı ya o kadarsa xcg 150 dusunmeye baslayalım ama bana xcg 100 o kadar dusuk hp olması anormal gelıyo 6,14 hp cok dusundurdu benı
fiyat saçmalamasyonu yüzünden tamamen vazgectim kubadan.Bursada halen 2500 fiyat çekiyor amcam aynen devam etsin.Şuan tamamen kanuni GT 170 e odaklandım
100 cc ye 2400 çok fazla bu taraflarda 2000 ile 2100 arası değişiyor hp ye dikkat etmemiştim bana da anormal geldi 100/150cc arada tam 5 hp fark var.
Peugeot 103, Honda kinetic, Lifan tay 100, Kuba kb 150-25, Yuki yk150 t-20, Kuba xcg 150... sonrası Allah (cc) Kerim.
Bugün kapadokya kayseri arası gidiş geliş 155 km yol yaptım iki kişi olarak. _baybars_ arkadaşın incelemesini baz alarak yazdıklarından dikkatimi çeken ve paylaşmak istediklerim var. Giderken yol üzerindeki benzinlikeri bilerek benzin almadım. benzin bitti ve yedeğe düştüm 45 km yol yaptı benzinliğe kadar. içinde hala yakıt vardı...
Yol tutuşu gerçekten zayıf, tam olarak kanaatine wardım bunun. yaz sonunda muhakkak hem ön hemde arka lastiği bayagı bi kalınlaştırmayı düşünüyorum. yatmayı seviyorum cünkü. motorun seriliği düşecek, belki yakıtı farkedecek, hatta motoru yorabilir, zararı bile olabilir ama yinede muhakkak değişmeli bu lastikler...
Uzun yol esnasında kendi bilgim kadar yaptıgım rodajı tamamladım. toplamda 550km kadar 5000 deviri hiç geçmedim motoru yormadım. İlk motorum, hatta ilk sıfır motorum oldugu için bu süreç benim için çok zor geçti
Ve gelelim titreşime, artık titreşim yok diyemeyeceğim malesef. Geri dönüş yolunda kendimce yaptıgım rodajı tamamladıgım için artık şunu bi zorlayayım dedim ve çıktık yola yine iki kişi olarak. Kilolarımız 73 + 52 toplamda 125 kilo. yokuşlarda 4. viteste 5000 deviri rahat ceviriyor, bayılmıyor. 5. viteste 6500 devirin altında ise hafif zorlanıyor. düz yolda 100km hıza kadar rahat ulaştı, 110km hıza çıkarken hafif zorlanmaya ve ayak peglerinde hissedilen titreşim artmaya ve gidonda da titreşim hissedilmeye başladı 120km hıza ulaştıgımda dizlerimi kapattıgımda benzin deposunun dahi titrediğinin hissedilmemesi imkansız durumdaydı serbest bıraktım kendimi. Son hız denemesi olarak 130 km hızı gördüm. Sert viraja denk geldim mecburen hız kestim. 130la giderken bile dahada hızlanabileceğini gösteriyor motosiklet. başka bir zaman tekrar denerim inşallah. tadında bırakmak lazım.
Aydınlatmalar baybars arkadaşımızın dediği gibi gerçekten iyi. Bende simetri hastalığı war. çoğu araba ve motosikletlerde far ışığının vurduğu yer dengesizdir. bunda tam tersine çok orantılı şekilde aydınlatıyor hem kısa hemde uzunda
Süspansiyonlar ilk günlere nazaran yumuşamaya başladı. fakat ön süspansiyon hala istediğim gibi değil, iyi bulmuyorum. Eğer bu sertlikten daha fazla yumuşamaz ise bi çaresine bakarım muhakkak...
Motosikletle fazla haşır neşir olunca kusurlar göze görünmeye başlıyor. Ama ben hala süspansiyonlar sert de olsa, titrese de memnunum. şu ana kadar pişman da olmadım,
Ayrıntılı anlattım ve abartılı bulabilirsinizde, ilk motorum oldugu için herşeyi çok ince görüyorum sanırım. İyi geceler herkese
abicim alacaksan bu motoru, en ucuzunu bulup internetten, kargolattıracaksın. devır ınternet devrı. sonucta bılıyosun goruyosun yasadıgın bolgedekı bayııden motoru. kargolat gıtsın. ne gerek var. kendı elınle alacagın motorun da garantısı var kargoyla gelecek olanın da. sacma bence bu dusunce. kuba buyuk bı marka degıl, istiyosan adam gıbı motor adam gıbı muamele, alacaksın hondadan yamahadan.
Belki internetten gelenin jantı yamuk olacak, grenajı, benzin deposu falan çizik olacak. 50-100 lira pahalı olsun bayide monte edilmiş gıcır gıcır motorlardan en temizini seçip alırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------
Ön süspansiyonun çok yumuşak olması iyi olmuyo, yumuşak olursa ani frende ön amortisör dalma yapıp motorun arkasını zıplatıyo, arka tekerdeki tutuş çok azalıyo genelde lastik kayıyor frenlemede.
Titreşimi çok kafaya takmayın. Şaşıracak bişey de değil, üstten egzantrikli olmadığını burdan görebiliyorum ayrıca balansör de olmadığı görülüyor, titreşim olabilir.
Yedeğin 45 km gitmesi çok iyi sayende güvenerek yedeğe düşebiliriz sağol by_hls
Lastik değişimi konusunda çok aşırıya kaçmamak kaydıyla motora bir etkisi olacağını sanmıyorum. Çünkü zaten bu motor bu kasaya göre fazla güçlü. Lastiğide ucuza kaçmak için en küçük ebatlarda takmışlar. Bence bu motorun lastik standardı şöyle olmalıydı: Ön: 2,75/18 Arka: 3,00/18
Sen rodajı tamamlamışsın bravo. Ben belli bir devire takılmıyorum. Yani 5000'i geçmiyim diye kasmıyorum kendimi. Yolun durumuna göre motorun istediği devri veriyorum. Mesela düz veya inişte vites geçişlerinde 5000 devir yeterli olabilir ama hafif yukarı meğilli veya dik yokuşlarda bu 7000 devire kadar çıkabilir.
by_hls senin xcg'nin bakım zamanı gelmiş. Motorun ilk yağı muhtemelen düşük kalite bir yağdır. Serviste kuvvetle muhtemel ucuz yağ koyacaktır. Herkeze tavsiyem yağı kendiniz alın ve değişim esnasında başında bekleyin. Ben bakımları kendim yapıyorum ama ilk bakım ücretsiz olduğu için servise götürecem. Artı garanti belgesini oanylattırmak lazım ki sonradan başımız ağrımasın. Tam sentetik Castrol Power 1 Racing 10w-50 öneririm. Daha önceki motorlarımda bunu kullanmıştım. Biraz pahalı 25-30 TL civarında olması lazım ama bence değer.
Titreşim olayına çok takılmayalım arkadaşlar "ne kadar para o kadar köfte" 4500 TL'lik TVS apache'de bile titreşim varsa bizimkinde olması çok normal. Ve en önemlisi motorun limitlerini fazla zorlamayalım. 120'i geçmemekte fayda var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
Arkadaşlar bugün yan kapakları söktüm bi baktım ne var ne yok diye. İlk bakımda benzin filtresi takayım diye düşünüyordum ama gerek kalmadı üzerinde varmış sağolsun üretici arkadaşlar takmışlar. Akü sol tarafta. Akünün altında avadanlık var. Buji anahtarı ve takımlar orada. Hava filtresi sağ tarafta. Hava filtresi deyince aham şaham bir şey beklemeyin. Telden bir elek ve arkasında bir sünger var. Motorun gürültülü çalışması canımı sıkıyordu bunun sebebinide öğrenmiş oldum. Hava girişi o kadar büyük ki bir güvercin rahatlıkla ordan içeri girebilir . Motorun bütün gürültüsü bu delikten çıkıyormuş. Orayı ince bayan çorabıyla sardım kapattım gürültü bir nebze azaldı. Bi ara daha komplike bir şey yaparım. Şunu da belirteyim ben kimseye sizde yapın demiyorum haaa...! Sadece paylaşıyorum. Eli yatkın olmayan ellemesin sonra yanlış bir şey olur benden bilirsiniz.
motosiklet konusunda pek bilgili değilim. bunu öğrendiğim iyi oldu. bilgilendirme için sağolasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:08 ----------
45km yedekten sonra benzini aldıgımda hala içinde yakıt wardı. ama riske girmemekte fayda var. Ayrıca bilgilendirme: yakıtım bitip yedeğe düştükten hemen sonra benzinliğe gidip depoyu fullettim. 39 TL'ye fullendi normal deposu yedek harici.
Rodaj süresini birde bana sor sıkılarak bunalarak sabırla 550 km yol yaptım. hatta bu süreçte hızı seven bi deneyim diyerek bana gelen arkadaşlarımdan kalbini kırdıklarım dahi oldu.
Bakım konusunda; bulundugum yerde tek bir bayii var, benim motoru aldıgım dükkan. Motosikletin gelme ve alım satım işlerinde çok güven kaybı yaşadım. Bölgede zaten sayılı tamirci var. En iyi olarak bilinende bu adam. motorun rodajını sordugumda ne rodajı gardaşım ya bu motorlarda o yok, biniyosun basıyosun gaza diyen biri kendisi, düşünün artık.
Sizden ricam bilginiz wardır muhakkak. İlk bakımda yapılan veya yapılması gereken işlemler tam olarak nelerdir.? Elim yatkındır bu işlere. Eğer üstesinden gelemeyeceğim bir durum yoksa A' dan Z' ye bunu kendim yapmak istiyorum. Adım gibi biliyorum ki bakıma bayiiye gitsem çok canım sıkılacak. Umarım buna mecbur kalacağım bir ilk bakım söz konusu değildir.
İlk bakımlarda genelde sadece yağ değişimi yaparlar ve motorun ne kadar cıvatası somunu varsa sıkarlar hadi güle güle derler. Gerçek servisçilik bu değil. Önce sürücünün şikayetleri varsa bunlara öncelik verilmeli. Sürücünün rahatsız olduğu şeyler neler olabilir? Ben motoru teslim alırken önce bir tur attım geri döndüm debriyaj çok yukarıda kavrıyordu onu ayarlattım. Vites kolu ve ayak marş kolu boşluklu sıkılmış onları sıktırdım. Sonra ev yoluna düştüm arka frenin yetersiz olduğu kanaatine vardım. Eve gelince ilk işin arka freni gerdirmek oldu. Gidonu boyuma göre biraz daha yukarı kaldırdım. Aynaların dibinden somununu gevşetip açılarını ayarladım. Bu tür şeyler görecelidir yani kişiden kişiye değişir. Mesela aynı fren sana göre iyidir bana göre iyi değildir. Servisler standart bakım yaptıkları için sormazlar kişisel şikayetlerinizi mutlaka iletin. "Yok yok iyi o iyi" deseler bile ısrar edin motosiklet ile bütünleşmeniz için bunlar çok önemli. Motosiklet ile bir bütün olamazsanız ya o sizi terk eder yada siz onu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------
Yağ değişimi çok kolay. Yağın akışkan olması için motoru biraz ısıtın. Yağ çubuğunu gevşetin üstten hava alması için. Karterin altındaki yağ tapasını söküp yağı bir kaba boşaltın. Kıyıda köşede kalan yağın çıkması için motoru sağa ve sola hafif yatırın. Yağ tapasını kapatıp sıkın ve yeni yağı bir huni yardımıyla sabırla azar azar koyun. Hızlı koyarsanız dışarı dökülür. Motoru bir dakika kadar rölantide çalıştırın. İşlem tamamdır.
Ama ben yinede ilk bakımın servise yaptırılması taraftarıyım. İlerde bir parçada hata çıkarsa ilk bakımı biz yapmadık diye garantiye dahil etmezler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------
Hava filtresi girişinde çorap randıman vermedi. Bugün bir şey daha denedim. Bir sıvacı süngerini filtrenin boyutlarına göre kesip ikinci bir filtre yaptım. Diğer filtrenin önüne monte ettim. İşe yaradı sünger ses titreşimlerini kısmen tuttu. Motorun içinden çıkıp karbüratör boğazından geçen ve hava filtresi haznesine kadar gelen ve gaz verince doruğa ulaşan bu gürültüyü %50 oranında kestim diyebilirim. Fotoğrafları teknik servis bölümünde yayımlamayı düşünüyorum. Buradan linki paylaşırım.
S.a ArkadaşLar Bende XCG150 sipariş edeceğim cumartesi günü plaka ücreti ne akdar gidiyor net olarak sigorta filanla birlikte yapan arkadaşlar yazabilirmi ve kullanan arkadaşlar 2000 liraya alınabilecek bi motormu gidişi çekişi 2 gidişi ile gidişi filan bilgilendirirseniz sevnirim . . . özellikle plaka ruhsat a net olarka ne kadar gidiyor ve sigorta içindemi değilmi bilgi verebilirmisiniz
şehirden şehire değişir plaka masrafları
yani en fazla ne akdar oynar mesela kardeşim ben elazığdayım elazığda çıkarttıracağım ne kadar gider plaka ruhsat + sigorta ? ona göre alacagımda çok fazla gidiyorsa bütçem yok o kadar sen kaça yaptırdın mesela bide hangi şehirdesin
ben daha yaptırmadım. afyondanım ben sordum tüm masraflar 270 lira çıkardılar okullar kapanınca alacam plakayı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)