Merhaba arkadaşlar…
Sym Wolf250 almış bulunuyorum. İki hafta önce aldım ama rodajı bekledim. Allah kaza bela vermesin, herkese gönlündeki motoru versin. Bu arada bu güzel haberi sizlerle paylaşırken aynı zamanda bilgilendirmede yapacağım. Motoru 1000 km’dir kullanıyorum ve eskiye dayalı tecrübemi ele alarak, elimden geldiğince iyisiyle kötüsüyle dilimin döndüğü kadarı ile anlatmaya çalışacağım.
Sang Yang Motor, Tayvan manşeili bir motosiklet firmasıdır. Ayrıca ,hyundai otomobil markasının üreticisi hyundai matrix, hyundai elentra, hyundai coupe, hyundai santa fe, hyundai trajet, hyundai atos, modellerin tüm üretimini yanı sıra yamaha, bmw, suzuki, aprilla gibi dev firmalara parça üretimi yapmaktadır.
Evet artık aldığımız motorun testine gelelim. Wolf 250 , görüntü olarak albenisi yüksek ve yeni nesil naked motosiklere benzemesi sebebi ile göze hoş geliyor. Malzeme kalitesini çok beğendim. Gözüme kötü gelen egzost dışında hiçbir ayrıntısında hata yok diyebilirim. Kaslı duruşu kendisine çeken en önemli özelliği olsa gerek.
60/55W H4 philips aydınlatma sistemine sahip ve aynı zamanda arka stop lambası yeni teknoloji led aydınlatmasıyla güzel bir görsel durum yaratıyor. Ön farın aydınlatmasına bayıldım. Kısa ve uzun hüzmeleri fazlasıyla yeterli aydınlatıyor.
Gidon kumandaları kalitesinden kesinlikle ödün vermemiş … Sol kumanda da korna, sinyal, uzun kısa hüzme ve selektör mevcuttur. Sağ kumanda da ise kill switch(Stop anahtarı), marş ve far açma-kapama var. Gösterge paneli dijital olmakla birlikte minumum özelliklere sahip. Göstergede ; Benzin göstergesi, km, trip, hız göstergesi, vites göstergesi, akü voltajı ve yapılan en yüksek sürati gösteriyor.. Bunun yanında hararet lambası, yağ ikaz lambası, yan ayaklık açık ikaz lambası ve son olarak vites boş lambası mevcuttur. Ayrıca aynalar görevini sorunsuz yapıyor.
Ön süspansiyon teleskopik çatal, arka süspansiyon birim salıncak olarak tercih edilmiş. Ama bana biraz sert bir yapısı varmış gibi geldi. Artık kullanım amacınıza göre arka süspansiyonun ayarı var. Süspansiyonlar sert oluşundan dolayı virajlara iyi giriyor.. Bozuk asfaltta bol bol zıplıyorsunuz ..Bu rahat değil anlamına gelmesin, gerek oturuş pozisyonu gerekse sele konforundan dolayı rahat.
Ön fren 288 mm disk ve çelik fren hortumu ile kuvvetlendirilmiş, arka 222 mm disk fakat onda çelik fren hortumu yok. Frenleri gayet başarılı.. İlk zamanlar arkanın kitlediğini düşündüm ama motorun acemisi olduğum için sorunun benden kaynaklı olduğunu anladım. Sonuç olarak frenler iyi .. Ön lastik 110X70X17 Arka lastik 140X70X17 ebatlara sahip. Lastikler ısındıktan sonra ehh işte, ısınmadan önce aman ha dedirtiyor..
Gelelim en önemli kısma şase ve motor kısmına
Şase çelikten yapılmış ve makbulüde bu oluyor. Çünkü kaza yaptığınzda düzeltilmesi kolaydır.
Motor bloğu ise ; seramik tek silindirli, 4 zamanlı, sıvı soğutmalı, 26 HP güce olan ve son olarak 6 ileri vitesi ile sınıfında iyi bir performansa sahip denilebilir. Seramik silindir olması bu motorun bana göre en önemli özelliği olsa gerek. Peki seramik silindirin özelliği nedir?
Seramik silindir denilen olay; silindirin seramikle kaplanması olayıdır. Seramik kaplamalı silindirin sertlik derecesi 2000 HV (vickers sertlik)’ dir.Normal silindirin ise 200-300 HV (vickers sertlik)’ dir. Seramik kaplamalı silindir, normal silindirden 10 kat daha serttir. Buda 10 kat daha az aşınma anlamına gelmektedir. Yapılan testlerde normal silindirde kullanım ile aşınmadan dolayı kopan parçacıklar 49,5 mikron olarak tespit edilmiş iken, seramik kaplamalı silindirde bu sadece 2 mikron olduğu belirlenmiştir.
Yukardaki verilere göre seramik kaplamalı silindir adeta ölmez bir yapıya sahiptir. Ayrıca çoğu Sym motosiklet kullanıcılarıda farketmiştir, motor kolay kolay fan açmıyor. Bunun sebebi seramik silindir oluşundan dolayı motorda ısınma olmuyor.
Artık yaptığımız 1000 km’ lik sürüş testimizin sonuçlarına gelelim…
Motor cüsse olarak ne küçük ,nede büyük bir yapıya sahip. 250cc segmentine uygun karında dizayn edilmiştir. Gaz verince verdiği tepki güzel, her viteste tabiri caizse gideceğim diye bağrıyor. Rampalarda torku iyi , canımı sıkan bir durumla karşılaşmadım. Şase bana biraz kısa geldi. Buda artçılı kullanımda, artçının sırtınıza yapışacağı hissini veriyor. Ama kısa şase olması nedeni ile bir ybr 125 gibi kıvrak bir yapısı var. Süspansiyonları sert, hoşuma gitmedi demiştim. Ama öyle olmadı ,artık beğeniyorum, yada alıştım sanırım. Biraz daha yumuşak olabilirdi. Bunuda söylemeden edemeyeceğim. Genel aksam kaliteli bir malzemeden yapılmış. Vites geçişleri kemikli değil. Bu en çok sevdiğim özelliği oldu. Harika bir şanzımanı var ve küçük ayak ucu harekenizle vitesi geçiriyorsunuz.
D.İ.D marka zincir mevcut..
Vites düşürürken 6-5-4-3-2-N-1 şeklinde devam etmesi gerekirken, aradaki ‘N’ yi atlıyor. Bu özelliğinide çok sevdim. Sıkışık trafikte ilerlerken ‘1-2’ ‘2-1’ diye gidilirken boşa düşmemesi artı bir puan kazandırıyor..Yani aradaki ‘’N’’ e düşmüyor..
Naked oluşundan dolayı 120 km den itibaren sert bir rüzgara maruz kalıyorsunuz. Bu şekilde uzun yol yapılması hayli yoracaktır. Zaten forumda Yasin arkadaşım bu olaya MRA ön cam ile çare buldu. Aynı camı bende sipariş ettim.Oturuş pozisyonu rahat ,uzun yol yapmadım ama, sıkıntı yaşamadan ve yorulmadan 200-250 km motordan inmeden yol yaptım.
Ayrıca bu adresten motorunuza uygun camı sipariş edebilirsiniz.. İster universal cam, ister marka model seçerek bulabilirsiniz.. Web sitesi : http://www.mra.de/en/
Titreşim konusuna gelirsek, tüm tek silindirli motorlarda olduğu gibi belli düşük devirlerde var. Ama hissiyat çok az, kimseyi rahatsız ettiğini sanmıyorum. Şahsen kıyaslama yaparsak ybr 125 teki titreşimden bi farkı yok. Görsel olarakta şu video sizlere fikir verebilir.
Rodajda olduğum için 300km ‘ye gelince yağını ve yağ filtresini değiştirdim. 1,5 LT yağ alıyor. Yağ değişiminden sonra motorda ve özellikle vites geçişlerinde tam istediğim gibi bir yumuşama oldu. Bu işlemi 1000 km ‘ye gelincede tekrarladım. 7500 rpm’ de maksimum gücünü veren motor, 5500 rpm ‘de sa/100 km hızla rahatça trafikte gidiyor. Motorun maksimum hızı verilere göre 140km/sa.. Ben çok motoru zorlamayı sevmediğim için fazla denemedim ama youtube’ de hayli 140 km nin üstünde video var.
4,500 rpm de; 80km
5,000 rpm de; 90km
5,500 rpm de; 100km
6,000 rpm de; 110km
6,500 rpm de; 120km hızlarda stabil ve sorunsuz sıkıntısız seyahat ediyorsunuz.. Rodaj süresi boyunca belli km aralıklarında bu devirlerde kullandım ve bu sonuçları elde ettim.
Ayrıca merak edenler için söyleyeyim, fena bi motor sesi yok.. Soba borusu egzos biraz ses yönünden iyi sayılabilir..
Şunuda söylemek istiyorum, motorun avadanlığı yok arkadaşlar.. Koltuğun altında akü var. Akünün orada soketler var ve bu soketler motorumuzu bilgisayara bağlayıp motor durumu ile ilgili bilgiler veriyormuş..
10 gün 1000 km testi bu kadar zamanla tecrübelerimi aktarırım.. Şimdilik aklıma bunlar geldi.. Sağlıcakla kalın, tekeriniz düz bassın …
Alıntı yaptığım kaynaklar :
http://www.sym.com.tw/eng/tech/engine.php
http://www.youtube.com
http://www.scooturk.net