Honda Cbr 250 incelemesi ve fotoğraflar
Reklamlar
-
Honda Cbr250, Tek silindirli, sıvı soğutmalı, 26hp gücü ve 162kg ağırlığında olan bu spor motosiklet.
Tasarım olarak VFR1200'e benzetilmiş, hani biraz daha gövdeyi kalın yapıp arkayada 160'lik lastik taksalarmış 600'lük görünümüne epey yaklaşacakmış. Ancak kim ne dersen desin motor 250cc olduğunu belli ediyor.
Yepyeni harika göstergeleri, geliştirilmiş motor teknolojisi, yakıt ekonomisi, uygun parça fiyatları ve geniş servis ağı ile bu motor Türkiye şartlarında oldukça tercih edilesi bir model haline gelmiş durumda.
Ekonomiden bahsetmişken biraz rakamlara değinebiliriz, Örneğin 100'km 'de 3.0 ile 3.5 litre arasında ortalama yakıt tüketimi var, Eğer 100km hızlarda seyrederseniz 3 litrelere kadar düşüyor, ancak sürekli son hız da gitmeye çalışırsanız yakıt artıyor ancak bu artış korkulacak düzeylere hiç bir zaman çıkmıyor.
1000km bakımı, 60Tl tuttu, 6bin bakımında ise yine 60tl civarında bir bakım parası ödüyorsunuz. Motoru düşürüp devirirsenizde serviste sizi bir öcü beklemiyor, bazı karenaj parçaların rakamları bile 3 haneli seviyelere ulaşmıyor.
Sadece bir başlangıç motoru değil
İstanbul'da işe gidip gelmek için çok ideal bir araç, sizi her türlü hava koşullarında başarı ile taşıyor, şehir içindeki kıvraklığı kadar yüksek hızlardaki verdiği güven de takdire değer.
Gazı açtımanızla 160'a gelmeniz her türlü koşulda mümkün. Ben uzun yol olarak Ankara'ya gidip geldim. Uzun yolda da herhangi bir yoruculuğu söz konusu değil. Bu sebeple joker motor diyebiliriz.
Frenlemeleri oldukça başarılı, kolay kolay kaymıyorsunuz, virajlarda herşeyi ile motor size teslim. Sürüş keyfi üst düzeyde. Her devirde cbr250 hakkını veriyor.
Yakışıklı bir motor ama sesi yok, hani tamam bazen 1 ve 2. viteste 10bin devirlere geldiğinizde ortalığı yırtıcak gibi bağırsada o sesi ancak kendisi duyabiliyor . Buna rağmen çevredikilerin ilgisini tasarımıyla çokça çekebiliyor, ışıklarda durduğunuzda, motoru park ederken yada benzin almaya gittiğinizde mutlaka size birşeyler sormak için yanınıza geliyorlar.
Eksi yanları ?
Her motorun eksik yanları ve bir kusuru vardır, ancak ben bu motorda bir kusur göremedim. Ancak insanın tercihlerine göre eksikleri mutlaka vardır buna her insan kendi karar vermeli. Ben aynaların görüş açısını beğenmemiştim gidip küçük aynalarla destekleyip bu sorunu çözdüm.
Elbette daha fazla bagaj kapasitesi vs insan istiyor ama bu tarz motor kullanacaksanız sırt çantası ile tanışmayı öğrenmelisiniz.
Artçı ile vedalaşın;
Bu motor tek kişi için yaratılmış, artçınızla 30km den daha fazla yollara giderek ona ve kendinize yazık etmeyin. Ne doğru dürüst tutunacak yeri ne konforu var. Şahsen ben Cbr250'ye artçı olmak istemezdim.
Buna rağmen bir arkadşımla Cbr ile Bursa'ya gidip geldik her ne kadar çok şikayetçi olmasada o yolu bu şekilde bir daha tekrar gitmek istemezdi
Herşey kontrol altında,
Motor size tam hakimiyet veriyor, sizden habersiz bir yere gitmiyor, dizginleri elinize vererek buyur sahip diyor.
Altınızdaki 26 beygir güç düşündüklerinizi size yapmanıza izin veriyor. Yüksek süratlerde sarsıntı ve güvensizlik vermiyor. Bu hızlarda frenlediğinizde de sorun çıkarmadan duruyor.
Lastiklerin iyi olmadığını söyleyenler var, ancak ben 13.000km ye gelmeme rağmen sadece bir kaç kez kayma yaşadım ama o şartlarda her lastik kayardı herhalde. Özellikle ısındığı zaman asfaltı çok iyi tutuyor, 150 ile viraja girdiğim bir yol biliyorum.
Scooter'dan geçiş
Çok değişik ve ilk başta gerçekten zor. Trafik bilginizin yanı sıra artık teknik bilgilerinizi de konuşturmanın zamanı geliyor.
Vites, Debriyaj ilişkisi, motoru kontrol ederken kol ve bacak kuvveti scooter'dan sonra alışık olmadığımız daha bir sürü şey.
Elbette tüm bunlar motorda daha fazla hakimiyet kurmanızı sağlıyor ve kısa sürede alışıyorsunuz.
Bagaj konusunu ben Depo üzeri çanta ve sırt çantası ile çözüyorum oldukçada iş görüyor.
Kimler tercih etmeli.
En doğru motor sizin tüm ihtiyaçlarınızı maksimum oranda karşılayabilen bir motordur. Cbr 250'yi kullanım amacınıza uyup uymadığını tartarak tercih edebilirsiniz. Ekonomi, Tasarım, Teknoloji, sizin kullanım amaçlarınızı etkiler mi bilmiyorum ancak Cbr250 ile mesela
Şunları yapabilirsiniz.
İşe gidip gelmek için ideal, Arada sırada uzun yollar yapabilirsiniz ve yorulmazsınız, Arkadaş toplantılarına katılır, küçük gezilere gider, yanlızlığınızda istediğiniz yere özgürce teker çevirirsiniz, Tasarım ve estetik mutlu olmanızı sağlar, motor sürüş keyfi yaşatır. Serviste mutsuz tablolarla karşılaşmazsınız.
Şunları yapamazsınız
Artçı taşıyamazsınız, taşısanı da bu iki tarafıda mutlu etmez, bagajı doldurup uzun yollara çıkamazsınız çünki bagaj taktığınızda tüm karizma biter (tercih eden arkadaşlar var saygı duyuyorum), ayrıca yüksek hızlarda (160km/hz üzeri sürekli ) yolculuk yapamazsınız
Netice itibari ile;
Kontağı açtığınızda aklınızda acaba motorumda bir sorun varmı, beni yolda bırakırmı acaba şurası sorun çıkarır mı diye düşünmüyorsunuz, hatta o kadar güveniyorsunuz ki acaba radyotörün suyu eksilmiş mi diye bile hiç bir konuya endişe etmiyorsunuz, size bu güveni Honda markası mı yoksa Türkiye'deki servis ağımı veriyor bilmiyorum ama bu güveni seviyorum.
NOt:
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Reklamlar
-
Bu motosiklet hakkında bilgi arayanlar için güzel bir yazı olmuş.
Paylaşım için teşekkürler
Dur, dinle. Hep konuşursan hiç bir şey duyamazsın.
http://www.inciswf.com/korkuttunpic.swf
-
bence çok hondacı olmuş...
bana göre vites geçişleri baya sert.. debraj tamburumu yoksa başka bir yermi içinden bazen garip sesler geliyor ve özellikle o ses debraja bastığımızda kesiliyor...
motoru pancar marka su motorları gibi eğzast takıldığında ses veriyor...
arka lastik bana göre daha kalın olmalıydı...
lastikleri bence berbat..üstelik parça fiyatları baya uygunsuz ve bir çok parçası 3 ay öncesine kadar sipariş ile geliyordu...
alınırmı neden alınmasın.. senin dediğin gibi senin isteklerini karşılıyorsa bu motor senin için en iyisidir... senin işine yaramadıktan sonra 1000rr alsan ne yazar.. allah kaza bela vermesin...
,benim görüşlerimde bundan yana...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Tekteker çok güzel diyorsun da 250 sınıfında spor motosiklette bu motordan daha güzel bir alternatif var mı?Ninja servis yetersizliği,parça pahalılığı ve fiyat pahalılığı,St ye gelirsek Kanuni'nin St nin imajını hiç etmesi,kötü bisikletçi servisler.Honda ise bunlara karşı Honda ismi ve güveniyle geliyor.Ben de 1 yıldır araştırıyorum 250 cc den küçük motorda tercih Apache rtr 150 dir,250 cc de ise Honda dır.KTM ye bakıyorsun yok 5000 euro fiyat biçiyor yedek parça sıkıntısı var vs.Cruiser bakıyorsun gene ortada motor yok.Kısacası 250 cc ve 150cc de ben motor göremiyorum saydığım 2 motor haricinde.
-
başlangıç motorudur eyvalah başlangıç yapacak birisi için 120km/h bile yüksek bir sürat ki sen 160km/h diyorsun. gaz elimizin altında tabi. orası başka
ama gel gelelim ummadığın bir anda gtr250 gibi motorun üerine yatarak karenajlı karenajlı racing havasında (etrafındakiler öyle düşünüyor) giderken arkadan 200hp lik bir transit yada bir starex sellektör çakıyor.
işte bu acı oluyor..
tekeriniz düz bassın
-
fazla iyimserlik ve hondacılık hakim.ama yazı kötümü değil cbr almayı düşünenler için iyi yazı.ihtiyacları karşıladıktan sonra cbr iyi makine.benim istediğim motor cbr 600 f varya son kasa aynı onun kasası gibi cbr 400 f yapsalar ah.yapsalarda türkiyeye gelmez :S
Yalnızlkık diye birşey yoktur ,daha çok sigara vardır , alkol vardır , küfür vardır...
-
Ben 2 tane 500lük maxi scooter eskittiğim için aslında balangıç modunda sayılmam, nitekim 100bin km yide motor üzerinde devirdim.
Yinede ilk vitesli deneyimi olduğu için bence güzel bir başlangıç oldu.
Ama dediğinize katılıyorum ilk defa motora cbr250 ile başlayanlar için kesinlikle cbr'ın çıkabildiği süretler fazla. Ve başlangıç seviyesinin üzerinde...
satoyama adlı üyeden alıntı
başlangıç motorudur eyvalah başlangıç yapacak birisi için 120km/h bile yüksek bir sürat ki sen 160km/h diyorsun. gaz elimizin altında tabi. orası başka
ama gel gelelim ummadığın bir anda gtr250 gibi motorun üerine yatarak karenajlı karenajlı racing havasında (etrafındakiler öyle düşünüyor) giderken arkadan 200hp lik bir transit yada bir starex sellektör çakıyor.
işte bu acı oluyor..
tekeriniz düz bassın
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
özellikle titreşim konusunda bir ybr ile kıysalayabilir misiniz? rüzgarla mücadele konusunda da fikrinizi almak isterim. zira şu anda ybr kullanıyorum ilk motorum ve cbr 250 ile devam etmek isterim. en çok merak ettiğim kısımlar ise bunlar.
ybr rüzgar konusunda üzüyor ama titreşim konusunda sevindiriyor. cbr 250r bu açılardan nasıl?
-
walla ben onu bunu bılmem de yazı super olmus gayet keyıfle okudum bır anda cbr 250e kanım kaynadı =))) ama 1. 87 - 1. 88 boy 103 kılo sanırım cbr 250 de hos olmaz gıbıme gelıyor =))))
-
bi RegalRaptor DD250e9 veya Hyosung GV250 den Honda CBR250R 'a geçtim... hele ki bu yazıyı okuduktan sonra forumdan takip ettiğim kadarı ile Deryali 'nin tecrübesine güveniyorum, tek sorunum çanta olayı... aklıma çok takılıyor, çanta takan var fakat hiç hoş durmuyor, ayrıca menisküs de var bende. chopper pozisyonunda dizler geniş açıda olduğu için dizlerim ağrımıyor, fakat CBR250R da bu sorunu yaşama ihtimalim çok büyük... hala chopperdan tam olarak vazgeçemiyorum, zira hem bagaj olayı hem menisküs nedeni ile...
RKS Cruiser 250 '14, BMW F650 '97, BMW R 1100 GS '98, Harley Davidson FXDF Dyna Fat Bob '10, BMW R 1200 GS '06
-
chopper ayrı supersport ayrı gönülde ne varsa o makul oluyor
Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı o 2 tekerin üzerinde gitmezdim
-
yakıt konusunda bir kaç okuduğum yazı ile bilgilendirmek isterim. bu incelemede fazla iyimser yazılmış
Yakıt konusuna gelince, 100 km de 4 lt civarında (3. 7) yakıyor 100 km lik hızla seyir halinde gittiğinde. 120 km yi ya da 7000 kadranı geçtiğinde ve zorladığında 4.5 lt yi bulursun.
tarih : 20-09-2012
motorsiklet : honda cbr 250R
model : 2012
km : 2463
alınan benzin : 38,17 TL
alınan miktar : 8.540 LT
benzin fiyatı : 4,47 TL (shell)
gidilen mesafe : 183 km
ortalama yakıt tüketimi : 0,2086 krş
buna göre hiç te az yakıyormuş gibi gözükmüyor.
honda nc 700 100 km de 3 ile 3,5 en az yakıtı dendiğine göre
yada kawasaki er 6 3,5 ile 4,5 arası yaktığı düşünülünce
cbr 250 nin yakıtı hiçte az değil.
-
5000-6000 devirde insani sartlarda 3.3-3.5 litre falan yakiyor.
yuksek devirli son hizlarda kullanirsan 4.9 litreye kadar cikiyor.
-
6000 devirde 3.5 litre yakıyor çok iyi bence
Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı o 2 tekerin üzerinde gitmezdim
-
RKS Cruiser 250 '14, BMW F650 '97, BMW R 1100 GS '98, Harley Davidson FXDF Dyna Fat Bob '10, BMW R 1200 GS '06
-
50 litre sırt çantası CBR'da sana rahatsızlık vermez mi? Depo üstü çanta ve 20 litre civarı çanta çok güzel olur.Çünkü 50 litre çanta sırt ve boyun bölgelerinde ağrı yapar chopper olsa 50 litre olabilirdi.
Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı o 2 tekerin üzerinde gitmezdim
-
50 lt çanta uzun olacağı için arkadan kaskınıza baskı yapıp rahatsızlık verecektir.
Ne kadar küçük o kadar iyi...
montani semper liberi ... dağcı daima özgürdür
-
aytacaksel adlı üyeden alıntı
5000-6000 devirde insani sartlarda 3.3-3.5 litre falan yakiyor.
yuksek devirli son hizlarda kullanirsan 4.9 litreye kadar cikiyor.
4.9 litreye nasıl çıkardınız anlamadım
Ankara'ya gittim geldim 380km sürekli 140-170+ şeklinde gittim. yani sürekli nerdeyse son hız ama totalde 4litreye bile yaklaşamadım.
http://www.motojektif.com/trip/derya...ara-yolculugum
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
Gelsede vergi diliminden dolayı cok da ucuz olmaz .300cc ninja 17.500 TL geliyor , yurt dısından motor baktıgımda gercekten üzülüyorum .
KeaSH-07 adlı üyeden alıntı
fazla iyimserlik ve hondacılık hakim.ama yazı kötümü değil cbr almayı düşünenler için iyi yazı.ihtiyacları karşıladıktan sonra cbr iyi makine.benim istediğim motor cbr 600 f varya son kasa aynı onun kasası gibi cbr 400 f yapsalar ah.yapsalarda türkiyeye gelmez :S
2011 CBF 150/6000KM - 2012 CBR 250R /4500 KM -2013 FZ6 NAKED SIMDILIK 2000 KM
-
Güzel anlattım paylaşım için teşekkürler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)