Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Honda CB125E Detaylı bol fotolu test yazısı..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Uzun bir aradan sonra tekrar motosiklet testlerine devam ediyoruz.. Daha önceki yazılarımı bilenler bilir ne kadar tarafsız olduğumu. Aşağıdaki yazı tamamen objektif olup hiçbir şekilde ne maddi bir kazancım ne de Honda ile herhangi bir ilişkim yoktur..

    Honda CB 125 E bilindiği üzere ilk fuarda satışa sunuldu. Ben de ilk defa fuarda görüp inceleyip beğenmiştim. Acaba alsam mı falan diye düşündüm sonra kaldı öyle.. Biraz yurtdışı forumlarını inceledim, Honda bu aracı çinde Sundiro fabrikasında yaptırıyormuş.. Brezilya , Arjantin vs gibi ülkelere de bu yıl girmiş. Yani genel olarak yeni bir motosikler. Bütün yurtdışı forumlarındaki yorumların ortak noktası ekonomik benzin sarfiyatı..
    Neyse aradan 3-4 gün geçtikten sonra bir akşam Honda Kızıltoprak Mototal a uğradım. Orda bir baktım bunun beyazı da varmış. Fuarda beyazını sergilememişlerdi.. Sadece kırmızı ve siyah vardı. Beyazını görünce resmen aşık olacak kadar beğendim aleti. Hatta döner dönmez çektiğim fotoğrafı masaüstü fotoğrafı falan yaptım 

    Neyse gel gelelim aldık aracı. İlk üzerine oturup benzinciye gittiğimde (hainler sadece 300 metre ilerdeki istasyona gidecek kadar benzin koyuyorlar  ) benim gibi uzun (1.88) kişiler için oturma pozisyonunun diğer modellere oranla çok daha rahat olduğunu fark ettim. Depo geniş tutulmuş ve sele ile gidon arası mesafe oldukça kısalmış bu da ciddi anlamda dik ve rahat bir oturma pozisyonu demek. Sele biraz sert geldi o konuyu ilerde işleyeceğiz. Depoyu doldurdum 60 tl lik benzin aldı.

    Eve geldim ve aracı iyice bir incelemeye başladım.

    Öncelikle herkesin ilk sorusu olan YBR mi CB mi sorusunun birazına cevaben YBR eski kasa ile CB125 birlikte dizayn olarak nasıl duruyorlar ona bir bakalım.











    Şimdi bir de yeni YBR ESD ile CB 125 nasıl duruyor bir de ona bakalım.







    Yeni YBR ESD ile bayağı bir benzerlik olsa da eski YBR ile bariz fark var. Eski YBR bayağı demode duruyor CB nin yanında. Tabi ki bu göreceli bir kavram ama eminim ki 100 kişiden 70 i bu duşüncededir.

    Neyse detaylara gelelim, motosikletin kontağında alışık olmadığımız bir sistem mevcut. Kötü niyetli kişilerin kontak anahtarı deliğine yabancı cisim sokmasını engellemek üzere yapılmış, bir güvenlik sistemi var. Sistem mıknatıs mantığı ile çalışmakta.

    Open konumunda kontak anahtarının gireceği delik açık şekilde



    Shut konumunda ise kontak anahtarı deliğinin üzerine küçük bir kapak sürgü ile geliyor ve kapanıyor. Böylelikle hem su hem de yabancı cisim (farklı anahtar, tornavida vs) giremiyor.



    Kapağı açmak için motorla birlikte verilen anahtarın sapında bir bölüm var. Bu fotografta görülen kısmı oraya sokuyoruz..



    Ve mıknatıs yardımı ile aşağıdan ufak bir pim çekiliyor böylelikle open konumuna getirip anahtarı kontağa takabilecek pozisyona getiriyoruz.. Burada dikkat edilmesi gereken, yanınızda anahtar yok ise o küçük kapağı açmak bir hayli zor. Diğer bir önemli nokta ise, başka bir CB 125 anahtarı oraya oturmasına rağmen o kapağı açamıyor. Yani dönmüyor.. Bu hususu da belirteyim.

    Hırsız için caydırıcı olabilir.



    Öte yandan her motosiklette olmasını beklediğim bir başka özellik fark ettim ki eminim bir çok kullanıcı için önemli bir detay. Motosikletin gidonu her iki tarafa da kilitlenebiliyor. Yani hem sağ hem de sola dönükken kilit pozisyonuna alabiliyorsunuz. Bu çok önemli aslında ne kadar önemsiz görünse de. Çünkü bazen öyle bir durum oluyor ki motorun gidonunu sağa dönük bırakmak gerekebiliyor. Bir çok motosikletimde bu sıkıntıyı yaşadım..

    Sola kilit



    Sağa kilit



    Motosikletin sol gidon kontrollerinde YBR de olmayan selektör yani pass düğmesi mevcut. Bu oldukça pratik.. YBR de uzun kısa düğmesi ile yaparken burada ufak bir dokunuşla selektör yapmak oldukça güzel.



    Aynı zamanda bir çok küçük hacimli commuter tabir edilen motosiklette soğukken kullanılacak jigle kolu karburatorun üzerinde ve bu da külfetli bir kullanım saglıyor. Honda burada akıllıca davranmış ve jigleyi yukarı sol gidon kontrollerinin içine entegre etmiş.



    Sağ kontrolde ise maalesef ON-OFF switch yok. Gerçi bu tarz bir motosiklette ne kadar gerekli olduğu da tartışılır. CBF 150 eski kasalarda on-off switchi off konumunda unutup basıp basıp aküyü bitiren kişiler vardı bolca.



    Motosikletin gösterge paneli son derece sade. Yakıt göstergesi ve KM saatinden başka ibreli bir şey yok. İnsanın gözü ister istemez devir saati arıyor. Neden bu kadar maliyetsiz bir şeyden kaçarlar anlamak mümkün değil. Koskocaman CB125 yazısını ne yapayım orda ben.



    Devir saatinden feragat edilmiş ama neyse ki vites göstergesinden de feragat etmemişler. Yeni başlayanlar için oldukça yararlı bir durum. Tabi gönül hem vites hem devir birlikte olmasını isterdi.. Artık 2 sene sonra öylesini de getirirler 



    Devir saati olmadığından dolayı yeni başlayanlara ipucu olabilecek, her vitesin maksimum hızı km saatinde belirtilmiş. Yani o vites yazısının karşılığı olan süratte motor redline a ulaşıyor demektir.



    Yola çıktığımda ilk fark ettiğim olumsuz şey, selenin aşır sert olması. Özellikle YBR den inince sanki taşın üzerinde oturuyormuşum hissi verdi. Fakat 1000 km sonra o kadar rahatsız etmedi. Ya yumuşadı ya da alışıldı. Ama ilk günkü kadar rahatsızlık olmasa da her bindiğimde neden biraz daha yumuşak değil diye Honda’nın kulaklarını çınlatıyorum.



    İkinci olumsuz nokta ise arka amortisörler. Acaba amortisör yay vs takmayı unuttular mı diye düşünüyor insan. En yumuşak ayarında bile resmen beton gibi. Tamam sert amortisör sportiftir yolu daha iyi tutar ama hiç yokmuş edası da bu motora uygun değil hani.



    Ön amortisör ise arkanın tersine olması gerektiğinden çok daha yumuşak. Sert bir frende bile dibine kadar inebiliyor. Biraz kalın bir yağ veya 1-1.5 cm lik bir yüksük koyarak ön amortisörün sertleştirilmesi son derece faideli.

    Motorun selesi yandan anahtarla sökülüyor. Altında ufak bir avadanlık ve kıl yün tüy koyma yeri mevcut. Ruhsat, motorun el kitabı ve avadanlık rahatça sığıyor. Hem de kapaklı.





    Bazı yerlerde işçilik sanki sanayi ustası yapmış gibi yerlerde sürünebiliyor. 
    Örnegin kablolamanın izolesi



    Ön ve arka frenlerin ikisinin de dozajlaması gayet iyi. Son derece hassas ve olması gerektiği gibi. Bu motosiklet için fazlasıyla yeterli. Ön frende çift pistonlu kaliper kullanılmış.



    Arka frende ise standart kampana fren var. Herhangi bir sıkıntı yaratmıyor.

    Aracın üzerinde naylon bazlı KENDA marka çin malı lastik takılı. Ön ebat 2.75-18 arka ebat ise 90/90-18. Kuru havada bir sıkıntısını görmedim biraz zorladım ama sorunlu bir durum yok. Islak havada naylon esaslı olduğu için feci şekilde kayacaktır. Yagmurda kullanma şansım olmadığı için test edemedim. Ama kauçuk oranı düşük olduğu için muhtemelen ıslağı görünce bırakacaktır kendini. Ayrıca maalesef tube type denilen iç lastikli yani halk arasında şambriyelli lastik kullanıldığından dolayı, olası bir lastik patlaması anında yolda kalmanız çok can sıkıcıdır. Acilinden lastik değişimi ve tubeless lastiğe geçmek şart. Michelin, Metzeler, Pirelli takılması sürüşü daha güvenli hale getirecektir.



    Motosikletin yan sehpasında motor stop switchi mevcut. Yani yan ayağı açık bırakıp gitmek gibi bir ihtimaliniz yok. Hatta durduğunuzda ayagğ acarak da stop edebilirsiniz. Böylelikle her gün 5-10 defa switchde bir sorun olup olmadığını da test etmiş olursunuz.



    Motorun aynaları ile ilgili bence önemli bir olumsuzluk var. Arkayı güzel göstermelerine rağmen o kadar yumuşaklar ki neredeyse rüzgardan ayarı bozuluyor diyeceğim o kadar yumuşaklar. Kaskınızı astığınızda bile baş aşağı dönmüş bulabilirsiniz. Hiç hoşuma gitmedi o açıdan. Belki benimki öyledir diye düşündüm ama sanmıyorum.



    Motosiklette iki adet korna var. Fakat korna sesi tonunu pek beğenmedim. Sanırım değiştirmekte fayda var. Ses gücü olarak fena değil ama tonlaması bi tuhaf.



    Far hakkında ise söylenecek tek bir kelime var: MUHTEŞEM. Motorun en takdir ettiğim kısmı farı. 23 yıldır bilfiil motosiklet tepesindeyim kullanmadığım motor kalmadı, bu CB 125 farı kadar başarılı ve etkili bir fara rastlamadım.



    Motosikletin depo tasarımı son derece şık ve hatları güzel. Ayrıca motoru kavramayı da oldukça kolaylaştırıyor. Lakin bu depo tasarımının da bir olumsuz yönü var. Şöyle ki hem üzerindeki satıh alan olarak çok dar hem de depo kapağı oldukça yüksek bir çıkıntı yarattığı için maalesef depo çantası kullanımı bu araçta mümkün değil. Uzun yolda büyük kolaylık saglayacak olan depo çantası kullanımının mümkün olmaması bazı arkadaşları üzecektir. Bunlar ince detaylar ama neden düşünülmez anlayamıyorum. Bazen acaba ben mi çok detaycıyım diye düşünmek zorunda kalıyorum.

    Bu arada 13 litrelik depo sakin kullanımla 600 km leri gördürtebilecek kapasitede..







    Deponun ön alt tarafındaki kanatcıklar hem hoş ve sportif bir hava katmış hemde kornayı kapatarak görsel olarak olası bir çirkinliğin önüne geçmiş.



    Motosiklete çanta takmak için ben harici çanta demiri aldım. Çünkü arka süspansiyon yok denecek kadar sert olduğundan dolayı kendi demirinin çok fazla ağırlığa dayanacağından şüphem vardı.
    Orijinal demiri şu şekilde:



    Benim taktığım demir ise çok daha sağlam ve şu şekilde. Ayrıca motora biraz daha heybet ve hava kattığını düşünüyorum







    Motor ve sürüş karakteristiğine geçmeden önce genel birkaç poz alalım.

















    Gelelim Motosikletimizin motor ve sürüş karakteristiğine. Eminim bir çok kişi burayı bekliyordur. 
    Motosikletimizin genel olarak gücü 7.6 KW, yani 10.3 Hp standart bir 125 cc gücü. Tork değeri ise 11 NM olarak rakiplerinden bir adım önde..Motor üstten tek eksantrikli 2 sübaplı. Motorda diyaframlı karbüratör kullanılmış. Bunun sebebi de yakıtta ekonomik olması. Bu yüzden mekanik karbüratörlü motorlar (örneğin eski kasa YBR ler ve eski CBF ler) gibi atak ve gaza tepkisi o kadar iyi değil. Bu da gayet doğal. Motoru hızlandırmak için normal kullanımda birazcık gaz verip tutmak yeterli. Devir arttıkça karburatordeki diyafram, kelebeği yukarı doğru çeker ve araç hızlanmaya devam eder. Rölanti ayarını elle yapmak mümkün. Motoru aldığınızda fabrika ayarı olarak rölantiniz oldukça düşük gelecektir ve zırt pırt stop etme ihtimali vardır. Aşağıdaki fotoğrafta görülen vidayı saat yönü tersine çevirerek rölantinizi azıcık yükseltiniz.



    Motosiklette titreşim var. Yok demek bariz yalandır. Hissedilir derecede titreşim var. (CBF ve YBR ye göre) Fakat bir çok çin motoru ve hatta TVS Apacheler gibi böbrek taşı düşüren cinsten değil. Özellikle 70 ile 85 arası civarı neredeyse yok gibi. Zaten de en güzel ve keyifli seyir hızı 80-85 civarı. 90 dan sonra titreşim bariz artıyor. 70 in altında da hissediliyor ama kesinlikle rahatsız etmiyor.. Yani lanet olsun bu da amma kıpraşıyor altımda masaj aleti gibi modunda değil kesinlikle. Ama hissediyorsunuz.. Göstergeye göre 5. vites max hız 112 civarı olarak belirtilmiş. Fakat motorun tip onay belgesinde, max hız 95 KM olarak yazıyor.

    Motoru aldığınızda fabrika ayarı olarak rölantiniz oldukça düşük gelecektir ve zırt pırt stop etme ihtimali vardır. Yukardaki

    Bu arada GPS ölçümünde gösterge tam 90 gösterirken GPS 82.3 gösteriyordu. Yani %9 luk bir fazla gösterme durumu mevcut. Göz önünde bulundurmak lazım.





    Tork farkını özellikle dik rampalardan çıkarken hissediyorsunuz. Diğer motorum olan 2006 YBR ye göre çok bariz kuvvetli ve dolu olduğu hissediliyor..

    Motosikletin bir diger ufak detayı ise, vites kolu direk vites kutusuna giriyor. Yani CBF veya TVS deki gibi kol ile şanzıman çıkış mili arasında bir çubuk ve o çubuğun üzerinde 2 mafsal yok. Bu da hareketli parça olmaması demek. Çünkü genel olarak o uzatma çubuğunun üzerindeki mafsalla birkaç bin km içinde laçkalaşır ve kol yukarı aşağı rahatsız edici derecede boşluk yapar. İlginç gelecek belki ama bu motoru seçmemdeki etkenlerden biri de budur.



    Motosikletin vites geçişleri ve debriyajı o kadar yumuşak ki tık tık diye vitesler sorunsuz şekilde geçiyor..
    Ayrıca araç gerçekten çok dengeli bir kullanım sunuyor, düşmek için çaba göstermek gerekli 

    Yakıt sarfiyatı konusuna gelince, ben 1300 km içinde en az 2.04 litre / 100 km ve en çok 2.46 litre 100 km olarak ölçtüm.

    Motoru bayiden alıp 300 metre ilerdeki benzincide fullettirmiştim. Yani odometre 00001 idi doldurduğumda.

    321 km de 6.55 litre yakmışım. Yani 2.04 litre 100 km. Ölçtüğüm en düşük değer buydu.



    Genel olarak fiyatını fazlasıyla hak eden bir motosiklet bence. Özellikle CBF 150 nin şu anki fiyatı 4800 TL ve CB125 in şu anki fiyatının 3650 TL olduğu düşünülürse iki motorun arasında 1150 TL lik bir fark kesinlikle yok. Hele de bu 1150 TL 4000 TL deki 1150 TL. 20.000 TL deki 1150 TL olsa o zaman o kadar önemsenmeyebilir.

    Bana göre aracın + ları:

    + Far kalitesi süper ötesi
    + Fiyatının son derece ekonomik olması
    +Oturma pozisyonu, direksiyon ve depo kavraması YBR ve CBF e göre çok daha başarılı
    +CBF deki gibi pegler geride değil. Bu da bacak pozisyonunu çok rahatlatıyor.
    +Vites kolunda mafsallı uzatma çubuğunun olmaması.
    +Vites pozisyon göstergesi
    +Diyaframlı karbüratör ile motorun daha verimli ve ekonomik olması sağlanmış
    +Benzin sarfiyatı son derece düşük
    +Jiglenin elde olması ve selektör düğmesi
    + Yan ayakta switch

    Bana göre – leri

    -Koltuk ciddi derecede sert
    -Arka amortisör keza ciddi derecede sert hatta yok gibi
    -Titreşim var. Rahatsız etmiyor dahi olsa titreşim olduğu gerçeğini değiştirmez
    -Lastikler tubeless olmalıydı kesinlikle.
    -Keşke devir saati de olsaydı
    -Aynalar çok yumuşaklar. Daha sert olmalıydı. Günde 5 kere ayna ayarı mı yapılır!
    -Depo üstü çanta kullanımı imkanının olmaması

    Honda.com.tr teknik veriler.

    Motor
    Hava soğutmalı, 4-zamanlı, OHC tek silindir
    Motor hacmi (cc)
    125cm3
    Silindir çapı x strok (mm)
    52,4X57,8mm
    Sıkıştırma oranı
    9,1:1
    Yakıt sistemi
    Karburatör
    Maks. Güç (kW@dev/dak)
    7,6 /8,000 (10,14 ps)
    Maks. Tork (Nm @ dev/dak)
    11 / 6,000
    Ateşleme
    4 zamanlı klasik ateşleme
    Çalıştırma
    Elektrik
    Şanzıman
    5 vites
    Güç aktarımı
    Zincirli
    Boyutlar (UxGxY) (mm)
    1945 X 735 X 1070mm
    Tekerlekler arası mesafe (mm)
    1,286mm
    Sele yüksekliği (mm)
    780mm
    Yerden açıklık (mm)
    140mm
    Yakıt kapasitesi (litre)
    13 (2,6 litre yedek dahil)
    Tekerlekler

    Ön
    U profilli 5 kollu alüminyum döküm
    Arka
    U profilli 5 kollu alüminyum döküm
    Ön
    80/100 18MC (47P)
    Arka
    90/90 18MC (51P)
    Süspansiyon

    Ön
    31mm'lik teleskobik çatal, 116,8mm esneme aralıklı
    Arka
    Monoshock, 100,6 mm esneme aralıklı
    Frenler

    Ön
    Çift piston kaliperli 240mm'lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
    Arka
    130mm'lik kampana
    Ağırlık (kg)
    124kg
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Oldukça tarafsız, honda hayat onda diye bağırmayan detaylı test yazınız için teşekkür ederiz
    eray_uluyazı, cenkito ve crocodil bunu beğendiler.

  3. #3
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Teşekür ederim Eralp bey, keyifli test yazılarınızı özlemiştik. İyi akşamlar.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #4
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Teşekkürler arkadaşlar..
    Biraz olsun fikir verebildi ise ne mutlu bana..
    crocodil ve kanmix_x bunu beğendiler.

  5. #5
    mLh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Henüz yok
    Hocam, gerçekten harikasınız. Araca pek ilgi duymuyor olduğum halde bile bir solukta okutmayı başardınız
    Umarım bir çoğumuzun da dikkatini çeken yine Honda marka altındaki "nc" serisininde testlerini yapma imkanınız olur.

  6. #6
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    araba motosiklet dergisi aldığımda bile okumam, sıkılırım böyle yazılardan ama bunu okudum valla

    ayrıca bu 2,04lt müthiş bi değer. sırf bu yüzden bile alınabilir.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #7

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    emeginiz icin tesekkurler...
    eminimin ki bir cok soru isaretini yok edecektir bu yazi...
    motorun ozellikle yakit sarfiyati cok guzel...
    lakin cbf gibi kronik bir arizasi varmidir?
    onu da zaman gosterecek...

  8. #8
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    gerçekten tarafsız ve bi o kadarda kaliteli bi anlatımınız olmuş elinize sağlık
    2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25

  9. #9
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Yazı çok güzel olmuş elinize sağlık. Ancak aklıma takılan tek nokta var o da şu yakıt tüketimi meselesi

    Benim şuan kullandığım 50cc motosikletim sakin kullanımda ( şehir içi max 60km sürat ve mümkün olduğunca dur kalk yapmadan) 1.9 yakarken. Yada bir honda wave cub tarzı bi motosiklet olmasına rağmen 2 litre yakıyorken cb125 in 2litre yakmasını garipsedim doğrusu.

  10. #10
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Emek vermişsiniz, tecrubenizle ve güzel karşılaştırmalı fotoğraflarla desteklemişsiniz yazınızı...

    zevkle okuduk.

  11. #11

    Üyelik
    04 Nisan 2012
    Güzel yazı emeğinize sağlık...

  12. #12
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    son satırına kadar okudum.. teşekkür ederim kafamdaki bazı soru işaretleri kalktı sayenizde...........
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  13. #13
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    ben bu test yaptık olayını anlamıyorum :D
    artı o motor eski ybr125 çakmasıdır.test eden kişi bide eski ybr baya bi demode kalmış diyip yeni ybr esd ile kıyaslamışya durum güldürücü ,çünkü eski ybr125 ile kardeş gibiler

    hondayı harbiden taktir ediyorum adam ne getirse ,ne kadar tipsiz olsada getirdiği ürünün fanları oluyor:D
    bizde sonra neden avrupadaki kaliteli modeller gelmiyor diyip duruyoruz
    alıp en çinli modeli getirip böyle test ettik şöyle iyiydi böyleydi diyip duruyoruz .artık kızmıyorum
    buradaki amaç tarafsızca test olsada güya çirkin ördeği alıp kaz gibi göstermenin son derece gereksiz birşey olduğunu düşünüyorum
    rebirth ve M.balibey bunu beğendiler.
    Mustafa Kemal Atatürk

  14. #14
    kaan898 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    motoran torro,salcano astro 40
    fiyat/performans olarak öyle bir motor ki ne alan fazla verdim değmez diye üzülmez ne de almayan vah vah bu fiyata bu motoru almadık diye dövünmez.sonuçta alan da yıllarca biner.yakıt hele ki cub gibi nerdeyse, muhteşem.ilk çıktığı günden beri bakıyorum bakıyorum içime bir türlü sinmiyor . tip olarak hondanın yaptığı en çirkin motor olarak taçlandırıyorum nerde o sülün gibi cbf...

  15. #15
    sero35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda TRANSALP 07
    TEK KELIMEYLE EMEĞİNİZE SAĞLIK
    MOTOR bence bır hastalıktır.

  16. #16
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu test yaptık olayını anlamıyorum :D
    artı o motor eski ybr125 çakmasıdır.test eden kişi bide eski ybr baya bi demode kalmış diyip yeni ybr esd ile kıyaslamışya durum güldürücü ,çünkü eski ybr125 ile kardeş gibiler

    Ben yukarda ne yazmışım?

    "Yeni YBR ESD ile bayağı bir benzerlik olsa da eski YBR ile bariz fark var. Eski YBR bayağı demode duruyor CB nin yanında. Tabi ki bu göreceli bir kavram ama eminim ki 100 kişiden 70 i bu duşüncededir."

    Göreceli demişim değil mi? Göreceli nedir: Göreceli kişiden kişiye, toplumdan topluma değişen değer yargılarıdır.
    Güzel-çirkin gibi, iyi-kötü gibi.

    Yani bana göre böyle ama sana göre tersi olabilir. Zevk meselesi. Zaten zevkler bu kadar farklı olmasaydı hayatımızda binlerce değişik ürün olmazdı değil mi?


    hondayı harbiden taktir ediyorum adam ne getirse ,ne kadar tipsiz olsada getirdiği ürünün fanları oluyor:D
    bizde sonra neden avrupadaki kaliteli modeller gelmiyor diyip duruyoruz
    alıp en çinli modeli getirip böyle test ettik şöyle iyiydi böyleydi diyip duruyoruz .artık kızmıyorum
    buradaki amaç tarafsızca test olsada güya çirkin ördeği alıp kaz gibi göstermenin son derece gereksiz birşey olduğunu düşünüyorum

    Dediğiniz gibi bazı arkadaşların testi gibi şöyle iyi böyle iyi demedim. Bir dünya eksiklik ve olmaması gereken olumsuz şeyleri yazdım. Sanırım tam okumadınız.. Çirkin öredeği alıp kaz gibi göstermekle ilgili bir durum da ben goremiyorum..
    Öte yandan @safakk

    safakk
    Yazı çok güzel olmuş elinize sağlık. Ancak aklıma takılan tek nokta var o da şu yakıt tüketimi meselesi

    Benim şuan kullandığım 50cc motosikletim sakin kullanımda ( şehir içi max 60km sürat ve mümkün olduğunca dur kalk yapmadan) 1.9 yakarken. Yada bir honda wave cub tarzı bi motosiklet olmasına rağmen 2 litre yakıyorken cb125 in 2litre yakmasını garipsedim doğrusu.
    Şu anda hindistanda satılan ve belki ileriki yıllarda TR ye getirilmesi düşünülen Honda Dazzle 150 1.65 litre yakıyor 100 km de.. O ne olacak.. Artık motorları daha verimli yapmaya başladılar bütün dünyada benzin fiyatları yukselince mecburiyetten.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  17. #17

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    test yazısı güzel olmuş.
    benimde cbf ,ybr, cb 125 kılasmanında bir iki söz etmek istiyorum.
    cbf 150 en rahatve en torklu bir motordur. bu 3 motor arasında.
    cb 125 ne devirli ne torklu ortada kalmış bir motor. süspansüyon oldukça sert nerdeyse er 6 ile aynı sertlikte. gereksiz sert olmuş
    titreşim olması oldukça hayal kırıklığı. rolantada oldukça sessiz.
    bence fiyatı kadar bir motor.
    yine bu kılasmanda sıralama yapacak olursak
    cbf 150
    ybr 125
    cb 125 olurdu.

  18. #18
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öte yandan @safakk



    Şu anda hindistanda satılan ve belki ileriki yıllarda TR ye getirilmesi düşünülen Honda Dazzle 150 1.65 litre yakıyor 100 km de.. O ne olacak.. Artık motorları daha verimli yapmaya başladılar bütün dünyada benzin fiyatları yukselince mecburiyetten.
    Elbette daha verimli daha az benzinle daha çok yol yapan motorlar üretiliyor ancak hali hazırda hondanın yakıt tüketimiyle övündüğü wave modeli varken aynı yakıt tüketimine sahip bi commuter getirmesi garip. Aslında wave daha hafifken cb125le aynı yakmasında garipsediğim bir başka noktaysa wave enjeksiyonlu ve yanılmıyorsam 110cc cb125 ise karbrötörlü 125cc ama yaktıkları yakıtlar neredeyse aynı . Ayrıca motor tipi olarak cb125 ile ybr nin motoru aynı diye biliyorum

    Yani kısaca bu ybr ile arasında yarım litre benzin farkı nerden kaynaklanıyor ve enjeksiyonlu wave ile nasıl aynı yakıt sarfiyatına sahip?

    İlginiz için teşekkür ederim

    Not:dazzle hakkında dış görünüşü haric teknik bilgiye sahip değilim bu nedenle ne desem yalan olur

  19. #19

    Üyelik
    19 Temmuz 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cb 125 e idi beğenmedim cbf 150 aldım
    Eralp hocam yazınız gayet güzel ve tarafsız olmuş elinize sağlık umarım bir çok kişi bu yazıdan faydalanacaktır, motorcu48 nickli arkadaş ta doğuştan muhalefet olsa gerek imzasından beli arkadaşın muhalefet olduğu
    Bi yere gitmek için arabaya binilir, motora binmek için her yere gidilir...:cat:

  20. #20
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    eralpt abi eline sağlık ancak benim bir sorum var yakıtla ilgili 2,04 litre ile 2,46 litre arasında yaktım demişsiniz yakıtları bu yakıt sarfiyatlarını nasıl sürerek elde etttiniz acaba ?


    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elbette daha verimli daha az benzinle daha çok yol yapan motorlar üretiliyor ancak hali hazırda hondanın yakıt tüketimiyle övündüğü wave modeli varken aynı yakıt tüketimine sahip bi commuter getirmesi garip. Aslında wave daha hafifken cb125le aynı yakmasında garipsediğim bir başka noktaysa wave enjeksiyonlu ve yanılmıyorsam 110cc cb125 ise karbrötörlü 125cc ama yaktıkları yakıtlar neredeyse aynı . Ayrıca motor tipi olarak cb125 ile ybr nin motoru aynı diye biliyorum

    Yani kısaca bu ybr ile arasında yarım litre benzin farkı nerden kaynaklanıyor ve enjeksiyonlu wave ile nasıl aynı yakıt sarfiyatına sahip?

    İlginiz için teşekkür ederim

    Not:dazzle hakkında dış görünüşü haric teknik bilgiye sahip değilim bu nedenle ne desem yalan olur
    şafak kardeş ybr ile cb nin motoru aynı değil bariz fark var cbnin motor yapısı cbf ile aynıdır sadece cbf e göre pistonu ufaktır

    cb 125 in motorunun silindir verisi 52,4X57,8mm dir
    ybr nin 54x54mm dir


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)