Honda CB125E Detaylı bol fotolu test yazısı..
Reklamlar
-
Öncelikle detaylı test yazınız için teşekkürler. Gerçekten motorun tipiyle performansı ters orantılı sanıyorum. 100km'de 2 lt çok iyi ancak görüntü tırt Forumda 2 defa Honda Dazzler için konu açtım ama iş birşeyler yapmaya gelince birçok arkadaş sadece birine bakıp çıkacağım edasıyla konuyu okuyor gidiyor.. Ne bir yorum, ne bir destek.. Umarım ben yanılıyorumdur ve açtığım iki konudaki toplam 700'e yakın kişinin en azından yarısı honda Türkiye'ye gerekli mesajı ve talebi yapmışlardır. Bu konuda içim buruk ondan dert yandım buraya.
Bir sorum olacak, titreşim konusunda "...TVS Apacheler gibi böbrek taşı düşüren cinsten değil..." demişsiniz. Ben RTR 150 almayı planlıyordum ancak bu sözünüz beni bir hayli düşündürdü. Zaten motosikletleri test edemiyoruz (deneme sürüşü gibi) bunu en iyi nasıl anlarım? Yada RTR 150 yerine bunu mu seçmeliyim? İlk motorum olacak ve tecrübe kazandıkça marmara bölgesinde gezmek istiyorum, hergün işe gitmek gelmek (E-5'te 20 km kadar yol) istiyorum vb..vb.. Bu konuda ne önerirsiniz?
Reklamlar
-
-
altaygncasln adlı üyeden alıntı
Öncelikle detaylı test yazınız için teşekkürler. Gerçekten motorun tipiyle performansı ters orantılı sanıyorum. 100km'de 2 lt çok iyi ancak görüntü tırt
Forumda 2 defa Honda Dazzler için konu açtım ama iş birşeyler yapmaya gelince birçok arkadaş sadece birine bakıp çıkacağım edasıyla konuyu okuyor gidiyor.. Ne bir yorum, ne bir destek.. Umarım ben yanılıyorumdur ve açtığım iki konudaki toplam 700'e yakın kişinin en azından yarısı honda Türkiye'ye gerekli mesajı ve talebi yapmışlardır. Bu konuda içim buruk ondan dert yandım buraya.
Bir sorum olacak, titreşim konusunda "
...TVS Apacheler gibi böbrek taşı düşüren cinsten değil..." demişsiniz. Ben RTR 150 almayı planlıyordum ancak bu sözünüz beni bir hayli düşündürdü. Zaten motosikletleri test edemiyoruz (deneme sürüşü gibi) bunu en iyi nasıl anlarım? Yada RTR 150 yerine bunu mu seçmeliyim? İlk motorum olacak ve tecrübe kazandıkça marmara bölgesinde gezmek istiyorum, hergün işe gitmek gelmek (E-5'te 20 km kadar yol) istiyorum vb..vb.. Bu konuda ne önerirsiniz?
yorumumda çirkin ördeği kaza benzetmeyi kullanmıştım işte senin aklına takıldığı bu soru içindi
bana yazılan ise tarafsızcaymış test eden ise o motorun sahibi olucak ayrıyetten
apache yi hiç sevmem ancak yiğidi öldür hakkınıda yeme sözüne inanırım
sence o kadar titreşim olsaydı bu kadar kullanıcısı olurmuydu
inanmayın apacheyi kaç motorcu test etti o kadar kötülemedi
-
motorcu48 adlı üyeden alıntı
yorumumda çirkin ördeği kaza benzetmeyi kullanmıştım işte senin aklına takıldığı bu soru içindi
bana yazılan ise tarafsızcaymış
test eden ise o motorun sahibi olucak ayrıyetten
apache yi hiç sevmem ancak yiğidi öldür hakkınıda yeme sözüne inanırım
sence o kadar titreşim olsaydı bu kadar kullanıcısı olurmuydu
inanmayın apacheyi kaç motorcu test etti o kadar kötülemedi
İlk zamanlar iyi görünsün falan diyordum ancak artık motoru düzgün öğrenmeliyim diyorum. Sonuçta "ilk motor" yani bir sonraki olmasını istiyorum ve bunun öğrenmelik olması dolayısıyla 1-2 sezon kullanıp tecrübe edinip daha düzgün bir motora geçmek istiyorum. Titreşim benim gibi ilk defa motora binecek kişiler için ciddi problem olabilir bu yüzden bir RTR 'ye binip ara gaz vermeden anlamayacağım sanırım. Denettirecek var mı aranızda? Sarı olursa daha iyi olur TVS Türkiye'de mesaj gönderdim henüz dönmediler üst modeller için. Bir 180'lik olsa keşke burada..
Düzeltiyorum: Az önce TVS Türkiyeden mesaj geldi:
"Sayın Altay Gençaslan ,
Gönderdiğiniz e-posta için çok teşekkür ederiz.
Satış planlama ekibimiz yakın zamanda Tvs nin yeni modelleri ile ilgili olarak bir Hindistan ziyareti gerçekleştireceklerdir. Bu ziyaret sonrasında gündemimizde olan modellerler netleşecek ve siz değerli müşteri adaylarımızla paylaşılacaktır.
Araçlarımızla ile ilgili önerilerinizi, isteklerinizi ve şikayetlerinizi gelecekte de her zaman bizimle paylaşmanızı bekliyoruz.
Saygılarımızla,
TVS Destek Hattı
0 216 572 04 00"
diyorlar :D
-
gelmesi uzun sürer zatenki geçiş motoru istediğine göre sorun olmamalı
-
motorcu48 adlı üyeden alıntı
gelmesi uzun sürer zatenki geçiş motoru istediğine göre sorun olmamalı
Bir 180'lik makine getirseler, uzun süre kullanmak isterim. RTR 150'de brkaç değişiklik yapılırsa çok sportif ve güzel bir makineye dönüşüyor. Googl amcada bir resim bulmuştum. Sarı rengine kırmızı ve siyah etiketler, kırmızı boya, motor altına grenaj vb. şeylerle çok "ciks" motor olmuştu. Ayrıca kafa grenajıda değişse tam olacak ama işte..
İlginç bir durum var.. CB 125 tüm resimlerde oyuncak gibi görünüyor, bu konuda biraz daha iyi ama motor resimde göründüğünden daha büyük
-
Ciddi bir cb125 alıcı iken şu 5 sebep den dolayı almaktan vazgeçtim.
-Koltuk ciddi derecede sert
-Arka amortisör keza ciddi derecede sert hatta yok gibi
-Lastikler tubeless olmalıydı kesinlikle.
-Aynalar çok yumuşaklar. Daha sert olmalıydı. Günde 5 kere ayna ayarı mı yapılır!
-Depo üstü çanta kullanımı imkanının olmaması
Ekonomik oluşu dikkatimi çekmişti. Şimdi YBR125 -RKS 150 arasında kaldım. Mondial Mh Drift 125 de seçeneklerim arasına ekledim. Birde yakından görüp binmek var.
CB125 hayal kırıklığına uğrattı. Aynı cbf 150 nin zammı gibi
Hocam detaylı açıklama ve bilgi paylaşımı için teşekkür ederim. Ellerinize sağlık.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
eralp hocam emeğinize sağlık...
-
Moderatör
Ellerinize saglik. Keske her motor sahibi aldigi motorun tarafsizca test yazisini yazsa. Biz de kimse malım kotu demedigi icin, boyle tarafsiz testlere cok ihtiyaci var bu sitenin. Tesekkurler.
-
Motorcu48,
Eralp Bey'in yazılarını buradaki herkes bilir. Motorları gayet tarafsız test eder. Eğer bu yazıda motoru olduğundan daha iyi göstermeye çalıştığını düşünüyorsan, bu sen böyle görmek istediğin içindir. Bu motor parasına göre iyi bir motor, bunun aksini söylemek mantıksızlıktır. Ayrıca eski (2006) YBR ile yenisi arasında görüntü olarak dağlar kadar fark var. Bunu kör olmayan, motorlar ilgili ilgisiz kime sorsan söyleyecektir. Bu motor da yenisine daha yakın, eskisine değil. Sırf Eralp Bey'in yazısına çamur atmak için eskisine benziyor demen de garip doğrusu. Sadece bu fiyat aralığındaki boşluğu doldurmak için getirtilen bir motorsikleti daha fazla kötülemeye gerek yok. Bu motoru sırf bütçesi buna yettiği için alan ve almak isteyen ben dahil bir sürü arkadaşa saygısızlık ediyorsun. Sürekli "ben kaliteden anlarım siz anlamazsınız" (özetle Honda hayat onda) mantığıyla yazılar yazıyorsun. Evet biz bu motoru beğendik, anlamıyoruz kaliteli motordan, yiyeceğiz kazığı.
Apache konusunda da motorun titreşimli olduğunu söyleyenlerin sayısının yok diyenlerden misli misili fazla olduğunu forumdan biliyorum. Altın Elbiseli Adam videlarında bugüne dek sadece iki motorun titreşiminden şikayet edildi. Birisi TVS Apache, diğeri Harley Davidson Sportster 883.
Acun, motorun torku ortalama demişsin, 11 Nm ve üstü tork veren "125 cc" motor ara bakalım internette kaç tane çıkacak. CBF'in torku tabi ki yüksek çünkü CBF, 150 cc. Zaten CBF'in bu motordan daha iyi olduğunu herkes biliyor.
-
Çok samimi ve başarılı bir test olmuş. ellerinize sağlık.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
Eline sağlık Eralp hocam. CB125 ile 5000'i devirdim, halen iyi ki almışım diyorum.
-
inzell adlı üyeden alıntı
Eline sağlık Eralp hocam. CB125 ile 5000'i devirdim, halen iyi ki almışım diyorum.
ek iş olarak kuryeliğe mi başladın ağa?
maşallah 5000 diyorsun(:
-
Yahu 2 litre yakıyor meret, gezmeden duramıyorum. Fethiye'ye gittim dolana dolana, 3200 km oraya gitti. Geriside İstanbul içi boş boş gezmeler.
-
Elinize kolunuza sağlık mükemmel bi inceleme olmuş cb125 ancak bu kadar iyi tanıtılabilirdi...
-
Acun, motorun torku ortalama demişsin, 11 Nm ve üstü tork veren "125 cc" motor ara bakalım internette kaç tane çıkacak. CBF'in torku tabi ki yüksek çünkü CBF, 150 cc. Zaten CBF'in bu motordan daha iyi olduğunu herkes biliyor.
tork konusunu motorun üzerine binince ybr ye göre hissedilmediği anlaşılır durumda. mesala honda cg 125 torklu bir motor değil
124.00 ccm (7.57 kübik inç)
Motor tipi: Tek silindirli, dört zamanlı
Güç: 11.00 HP (8.0 kW )) @ 9000 RPM
Tork : 9,80 Nm (1.0 kgf-m veya 7.2 ft.lbs) @ 7000 RPM
ama cb den çok güçlü bir motora bindiğini sanırsın. ybr de tork yok 10 hp fakat devir ettirdikce motor asılırken cb 125 de devir ettirincede gitmiyor. erken vites atıncada gitmiyor. zevk vermiyor.
cbf 150 işte torklu buna denir. kalkar kalkmaz at 2 ye yürü ama cb de bu münkün degil.
yine dediğim gibi tercih ederken cbf ,ybr, cb şeklinde olur.
eğer tork ile birlikle hp de yükselseymiş çok daha güzel olurmuş.önceden 125 cc motor 12 hp idi. cg 125 ile 11 hp oldu. şimdi 10 hp git gide motor gücü düşüyor.
125 cc şu yılda 15 hp üretecek teknoloji yi yapması lazımdı.
-
elinize emeğinize sağlık
gerçekten yeni başlıyacak veya bu motoru almak isteyen arkadaşlara çok iyi fikir vereceğini düşünüyorum tarafsız görüşleriniz için teşekkürler
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
-
-------------------------------------------------------------------------------------------
''Motosikletin bir diger ufak detayı ise, vites kolu direk vites kutusuna giriyor. Yani CBF veya TVS deki gibi kol ile şanzıman çıkış mili arasında bir çubuk ve o çubuğun üzerinde 2 mafsal yok. Bu da hareketli parça olmaması demek. Çünkü genel olarak o uzatma çubuğunun üzerindeki mafsalla birkaç bin km içinde laçkalaşır ve kol yukarı aşağı rahatsız edici derecede boşluk yapar. İlginç gelecek belki ama bu motoru seçmemdeki etkenlerden biri de budur.''
--------------------------------------------------------------------------------------------------
hocam bu iyimi kötümü ben anlam veremedim...mafsallardaki olası sorunlar daha pratik halledilir gibi geldi bana...olası zorlamalarda hasar büyür kanımca....
-
güzel bir test olmuş.
yalnız bu motosikletin ybr 125 esd pek bir farkı yok. fiyatı yüzünden alınabilirlik gösteriyor.
ayrıca tvs apache ye haksızlık olmuş. ben daha önce bu sınıfta cbf150(08) ve ybr 125(09) sahibi oldum ve cbf 150 kalıplı konforlu bir motosiklet fakat bana sürüş keyfi vermedi. titreşim yok ama keyfte yok. sonrasında yine bu sınıfta ybr 125 sahibi oldum benim gibi 90 kiloluk biri altında oyuncak gibi kaldı. güç desen yok. tork desen zayıf. ondanda keyi alamadım zaten kısa sürede sattım. şu an apache kullanıyorum. evet titreşim var fakat bunu fazlasıyla tolere edecek güç- görüntü ve detaylara sahip. kim ne derse desin 2011 model tvs apache bu güne kadar türkiyeye gelmiş geçmiş bu sınıftaki motosikletlerin en iyisi. sürerken keyf alıyorum. titreşim bazen can sıksada her güzelin bir kusuru olur. tek silindir 150 cc bir motosikletten hem ekonomi hem performans hemde titreşimsiz olmasını beklememek lazım.
bunları söylerken sahsi ticari kaygılarım yok. titreşim uzun yolda sıkıntı yaratır ama şuda bir gerçek ki bu tarz motosikletler genelde şehir içinde kullanılıyor. apacheye haksızlık yapılmasın. sadece titreşimi ön plana çıkararak diger bütün artıları gözardı etmeyelim.
-
motora yeni başlamak için bu modeli düşünmüştüm. böyle bir test cidden çok işime yaradı. Ninja 250 ile başlamaya da kıyamadım. Neticede hiç motor kullanmadım (ehliyet alma dışında). 2. el de motor istemediğimden sanırım bu modeli almakta karar kıldım. 1 dönem kullanır sonra ninjaya geçer sonra da hedefim olan süpersport 600 cc ye yükseltirim inş. Test için çok teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)