Yeni Motorcuyum ve İlk Kazam :/ Dk.1 Gol 1 Yani..
Reklamlar
-
29 ağustos p.tesi yani bayram arifesi avcılar'dan motorcu bir arkadaşımla beraber iki motorla yola çıktık silivri'ye arkadaşımın yazlığına gittik, ilk motor tecrübem oldu, çok keyif aldım, malum bayram dolayısıyla yollar da boş olduğundan rahat rahat gittik.
30 ağustos salı günü sabah 11:00'de silivri'den yola çıktık, avcılar'a rahat geldik, yolda bir iki ufak tefek hatam oldu, örneğin 5.viteste 80km hızla giderken vites küçültmek istedim, 4'e takarken elim gazda kaldı, motor hafif kafa kaldırdı, neyseki 125cc olduğu için bu tip hataları tolere ediyor motor, neden 125cc ile başlayın diyorlar bunu anladım, büyük hacimli bir motor olsa yüksek ihtimal altımdan kaçardı, bende 80km hızla E-5'te yere yapışırdım. Neyse.. avcılar yan yola girdim, alt geçitten gümüşpala tarafına dönücem 3. viteste viraja yaklaşıyorum, motor dönmedi, daha doğrusu ben motoru yatıramadım döndüremedim, arka frene de kayar diye korktum basamadım, elim ayağıma dolaştı ön freni sıktım derken kaldırıma vurmamla kendimi yerde buldum... motor bi tarafta ben bi tarafta... arkamdan da motorcu diğer arkadaşım beni takip ediyordu, hemen yardımıma koştu.. neyse biraz kendime geldikten sonra motoru kaldırdık, çalışıyormu diye baktık, çalıştı, dizimde bir sıyrık, kaskta biraz çizikle ve kırılan motor gösterge paneliyle ilk kazamı atlattım.. Allah beterinden korusun..
Reklamlar
-
Geçmiş olsun kardeşim tecrübeler keşke hep böyle olabildiği kadar ufak kazalarla olsa.Allah bidaha göstermesin
-
Öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum benim sana bir önerim olacak ne kadar tecrübelisin bilmiyorum ama pazaryeri
gibi geniş ve boş bir alanda önce normal sürüş sonra viraj en sonda da ani kaçışlar çalışmanı öneririm
İkincilik kaybedenler içindir...
-
geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim, ilk işim boş biyerde viraj çalışmak olacak.. önerilerinizi uygulamaya çalışıcam. Bu arada motorla tecrübem şimdilik 100km, yani acemiyim.
-
geçmiş olsun ....hiç kaza yapmasa keske insan ama böyle bir kaza inan sürüşünü çok olgunlaştıracaktır zaten söylemlerinden duyarlı bir arkadaşımız olduğun anlaşılıyor tekrardan geçmiş olsun...
Yaratan rabbinin ismi ile oku!
-
Geçmiş olsun, viraja olması gerektiğinden hızlı girmeyi denemişsin. Böyle durumlarda ön frene hiç dokunmadan yavaşça arka frene basarsan toparlayabilirsin.
-
çok teşekkür ederim, korkumdan iki gündür motora binmiyordum ama yorumunuz bana cesaret verdi.
-
Ankara ve edirne istikametinde ki avcılar mahalle sapaklarını biliyorum. Anlatımından gerçekten motosikletin tecrübe işi olduğunu anlayabiliyorum. Keşke viraja girmek yerine hızını düşüremediğinde düz devam etseydin bir u çakar girerdin .) Çok geçmiş olsun. Iyi ki sana birşey olmamış. Ayda ortalama 5000 km yapan biri olarak sürekli küçük kazalar atlatıyorum düşüyorum kalkıyorum bunlar insanı daha bir dinç tutuyor. Özellikle alıştığım motosikletleri değiştirdiğimde başıma geliyor.
Bir an evvel motosikletini eski haline getirip kazasız belasız nice kilometreler yaparsın umarım.
Elle tutulabilen , sessizlik vardır..
-
Super Moderator
geçmiş olsun arkadaşım
umarım daha büyük kazalar yaşamazsın
naçizane tavsiyem Donald Duck'ın Motosiklet Teorisi kitabını okumandır
ben motosiklete başlamadan önce okumuştum kitabını çok yararlı bilgiler veren bir kitap tavsiye ederim
motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter
-
GORS adlı üyeden alıntı
çok teşekkür ederim, korkumdan iki gündür motora binmiyordum ama yorumunuz bana cesaret verdi.
son olarak söylemek istediğim bir şey var ben asya marka scooter aldığımda üzerinde dura marka lastik vardı ve 3 kez kaydım düşmeyi beceremedim
500 km duro ile gittikten sonra michelin city grip aldım motor bir daha hiç kaymadı virajlara daha hızlı girip daha çok motoru yatırdım
lafı fazla uzatmayayım eğer tecrüben yoksa ve motosikletinin üzerinde kalitesiz bir lastik varsa biraz daha kaliteli lastikle değiştirirsen
acemilik sürecini daha rahat atlatırsın belki çok gerekli bir şey değil ama imkanın varsa yapmanı öneririm
İkincilik kaybedenler içindir...
-
boş bır alanda değilde sana tavsıyem pazar sabahları kemerburgazdan orman yoluna gıreceksın bahçeköyden cıkacaksın .
1 orman yolu derken temız asfalt yoldur .
2 pazar sabahı demem sabahın 6 ile 7 sı olmalı yollar boştur ama sen yınede karşıdan gelen var gıbı hareket et
3 karşılaşacağın vırajların araları kısa olduğu için bol bol vıtes değiştıreceksın gaz ve fren vıtes değişimi gıbı yararları olacak
4 muhtemelen 12 dk .da bıten bu yolu sen 32 dk. bıtır önemlı değil senın bakacağın noktaları öğrenmene fayda olacak
5 eğer yanına tecrübelı bır motosıkletı olan arkadaşınla gıdersen daha ıyı olur ama sakın ona uyma kendını ve motorunu tanı
6 ilerleyen zamanlarda bu 32 dk. aşağıya doğru ınecektır .işte o zaman senın daha ıyı bır lastığe ihtıyacın olacaktır ama beklemeden değişim yaparsan daha ıyı olur .
-
geçmiş olsun kendine ve motora tam olarak güvenmeden, virajlarda her zaman gaz kesmekte fayda var
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
geçmiş olsun gene ufak bir hasar ve sende ciddi bir durum olmadan atlatmışsın inş.bir daha allah kaza bela vermesin
-
aynı şekilde bir kaza da ben atlattım ama yapmadım toparladım çok şükür ilk kez kullanıyordum ve cbr 125 r vardı altımda 80-90 gibiydi sanırım hızım tatlı bi viraj geldi ama dönemedim baya baya bariyerlere doğru gidiyorum allahtan soğuk kanlılığımı kaybetmeyip yatırabildim motoru yani demem şu ki ilk kullanıcılar motosikletleriyle trafiğe çıkmadan önce boş bi alanda (eğitim alanları olabilr) motorlarını test etmeliler bu arada kendilerini dew test edip hakimiyet kurallarını yaşayarak tecrübe etmelidirler. motoru nekadar yatırabilirim , ani frende ne oluyo ön freni sıkınca ne tarz tepkiler alıyorum arka lastik nekadar süreli dengesini bozmadan kayabiliri tabi yol faktörlerini de göz önünde bulundurarak bu işlemler yapılırsa sürüşe başlamadan yapılan en azından yarım saatlik tecrübe sürüşü çok hayat kurtarabilir
-
Okuduğumdan hızınızı virajın girişinde ayarlayamadığınızı ve o panikle bodoslama kaldırıma vurduğunuzu sanıyorum. Bu herkesin başına gelebilecek bir durum. Böyle bir durumla inş. bir daha karşılaşmazsınız ama olurda karşılaşırsanız ilk yapacağını iş virajın çıkışına bakmak olsun.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
Çok geçmiş olsun. Bir musibet bin nasihattan iyidir derler. İnşallah sizin içinde öyle olur ve hatalarınızdan ders çıkarırsınız. Benim kanaatim altınızdaki motora fazla güvenmeyin. Diğer arkadaşlarda yazmışlar. Lastik çok önemli. Bayramın ilk günü bende kaydım. Refluja vurucam heralde dedim ama daha önceden de başıma gelmişti gayet rahat kurtardım motoru. Özellikle ön fren. Çok dikkatli kullanılmalı. Geçen haftalarda Altınelbiseliadam programında ön frenin nasıl kullanıldığını anlatmışlardı bir bak istersen. Faydalı bilgiler var. Tekrar geçmiş olsun.
~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~
-
-
geçmiş olsun dostum,öncelikle şunu belirteyim virajlara kesinlikle 70 üzerinde bir hızla girme,sonra baktığın yere gidersin diye bir teori var mutlaka virajın çıkışına odaklan ve kesinlikle sağa-sola dönüşlerde ve virajlarda ön fren kullanma hafifçe arka frene dokun.. gaz viraj çıkarken açılır girerken asla bunu yapma ve vites küçültme.. Allah hepimizi Kaza Beladan Korusun...
[I][I][/I][I][/I][COLOR="#B22222"][/COLOR][B]dum spiro spero.... nefes alıyorsan eğer, umudunu yitirme.... [I][/I][/B][/I]
-
gecmıs olsun. Allah beterınden saklasın.
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
-
Allah betirinden saklasın dostum
yeterince tecrübe sahibi olmadan ve özgüveninizi toplamadan trafiğe mümkün olduğunca çıkmayın.
kış geliyor yağmur geliyor kar geliyor buz geliyor aman dikkat
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler