Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlk ve umarım son kazam

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    V-strom DL 650
    Bugün saat 18.00'da yola çıkmayı planlıyordum. 17.00 gibi karnım acıktı; yemek yerken içime kötü bir his doğdu. Ben henüz çok acemiyim. Motorum 950 kmde. Yani Merter-Maltepe arası benim için şu an uzun bir yol. İçimdeki kötü hissi ona yormak istemedim ama başka bir şeye de yoramadım. Yemeğimi yedim garaja gittim motorumu aldım. Benzinciye uğradım lastiklerin havasını kontrol ettim bir ıslak mendil aldım güzelce sildim motorumu. Sonra sahile çıkmak için Merter yanyoldan sahil sapağına döndüm. Bilenler bilir Veliefendi yolunda sağdan adliyeye doğru bir yokuş çıkar. Ben Veliefendi yolunda sağ şeritte 60-70 km hızla giderken bir Hyundai Accent adliye sapağını geçerken ordan döneceğini farkedip (bunu sonra kendisi söyledi ve suçu kabul etti.) sinyal vermeden orta şeritten aniden en sağa o sapağa kırdı. Kırdığını farkettiğim an kornaya ve hemen frenlere asıldım. Frenleri kitlememeye çalışarak o limite kadar fren yaptım ancak yetmedi aracın sağ arkasından çarptım. Çarpmamla motor yattı ben düştüm ve yaklaşık 15-20 metre asfaltta sürüklendim. Hemen kalktım üstümü başımı kontrol ettim motoru stop ettim. Montumun sol tarafı baya yıpranmış ve asfalttan dolayı simsiyah olmuş. Sol dizlik ve kaskımın sol üst tarafı çizilmiş. Sol eldivenim yırtılmış. Sağ tarafımda hiçbir şey yoktu. Hep sol tarafımda sürüklenmişim. Çarpan adam hemen geldi iyi misin bir şey var mı diye sorduktan sonra sen suçlusun dedi bana. Onu diyince ben deliye döndüm pek fazla bağırmamaya çalışarak adama suçunu anlattım. Adam en sonunda tamam kardeş haklısın hata benim dedi. Tutanak tuttuk, tutanağa adamı suçlu gösteren şekilde yazdık ve imzaladık.

    Motorumun sol arka grenajı kırıldı. Debriyaj maneti neredeyse tam sıkılı hale geldi ve yamuldu. Vitesler zor geçiyor. Emin olmamakla beraber sanki gidonun sol kolu biraz yukarı kalktı. Bir de üst koruma demiri eğildi. Ama üst koruma demiri olmasa motorun halini düşünmek bile istemiyorum.

    Allaha şükür ki bende hiçbir ağrı sızı yok. Kaskım, montum, dizliklerim, eldivenlerim, belliğim hepsi üzerimdeydi. Bunlardan herhangi biri olmasa olmayan yerim yaralanacaktı. Full korumanın etkisini bizzat tecrübe etmiş oldum.

    Usta bir motorcu olsa belki kazayı kurtarabilirdi ama ben yapamadım. Honda'nın eğitiminde söyledikleri tek bir şey var. "Motor nereye bakarsan oraya gider." Benim gözlerim o anda arabanın sağ arkasına kilitlendi ve oraya gittim. Eğer bende dönmeyecek olmama rağmen o sapağa kırsaydım kazayı kurtarabilirdim ama olacağı varmış diyorum şu an. En büyük kazam bu olsun.

    Son söz abilerim, kardeşlerim full korumasız bakkala bile gitmeyin. Böyle dikkatsiz sürücüler yüzünden ne olacağı hiç belli olmuyor.

    Saygılar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    geçmiş olsun,
    ben daima kendi kendime sayıklarım nerye bakarsam oraya giderim diye...
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  3. #3
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı efey99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün saat 18.00'da yola çıkmayı planlıyordum. 17.00 gibi karnım acıktı; yemek yerken içime kötü bir his doğdu. Ben henüz çok acemiyim. Motorum 950 kmde. Yani Merter-Maltepe arası benim için şu an uzun bir yol. İçimdeki kötü hissi ona yormak istemedim ama başka bir şeye de yoramadım. Yemeğimi yedim garaja gittim motorumu aldım. Benzinciye uğradım lastiklerin havasını kontrol ettim bir ıslak mendil aldım güzelce sildim motorumu. Sonra sahile çıkmak için Merter yanyoldan sahil sapağına döndüm. Bilenler bilir Veliefendi yolunda sağdan adliyeye doğru bir yokuş çıkar. Ben Veliefendi yolunda sağ şeritte 60-70 km hızla giderken bir Hyundai Accent adliye sapağını geçerken ordan döneceğini farkedip (bunu sonra kendisi söyledi ve suçu kabul etti.) sinyal vermeden orta şeritten aniden en sağa o sapağa kırdı. Kırdığını farkettiğim an kornaya ve hemen frenlere asıldım. Frenleri kitlememeye çalışarak o limite kadar fren yaptım ancak yetmedi aracın sağ arkasından çarptım. Çarpmamla motor yattı ben düştüm ve yaklaşık 15-20 metre asfaltta sürüklendim. Hemen kalktım üstümü başımı kontrol ettim motoru stop ettim. Montumun sol tarafı baya yıpranmış ve asfalttan dolayı simsiyah olmuş. Sol dizlik ve kaskımın sol üst tarafı çizilmiş. Sol eldivenim yırtılmış. Sağ tarafımda hiçbir şey yoktu. Hep sol tarafımda sürüklenmişim. Çarpan adam hemen geldi iyi misin bir şey var mı diye sorduktan sonra sen suçlusun dedi bana. Onu diyince ben deliye döndüm pek fazla bağırmamaya çalışarak adama suçunu anlattım. Adam en sonunda tamam kardeş haklısın hata benim dedi. Tutanak tuttuk, tutanağa adamı suçlu gösteren şekilde yazdık ve imzaladık.

    Motorumun sol arka grenajı kırıldı. Debriyaj maneti neredeyse tam sıkılı hale geldi ve yamuldu. Vitesler zor geçiyor. Emin olmamakla beraber sanki gidonun sol kolu biraz yukarı kalktı. Bir de üst koruma demiri eğildi. Ama üst koruma demiri olmasa motorun halini düşünmek bile istemiyorum.

    Allaha şükür ki bende hiçbir ağrı sızı yok. Kaskım, montum, dizliklerim, eldivenlerim, belliğim hepsi üzerimdeydi. Bunlardan herhangi biri olmasa olmayan yerim yaralanacaktı. Full korumanın etkisini bizzat tecrübe etmiş oldum.

    Usta bir motorcu olsa belki kazayı kurtarabilirdi ama ben yapamadım. Honda'nın eğitiminde söyledikleri tek bir şey var. "Motor nereye bakarsan oraya gider." Benim gözlerim o anda arabanın sağ arkasına kilitlendi ve oraya gittim. Eğer bende dönmeyecek olmama rağmen o sapağa kırsaydım kazayı kurtarabilirdim ama olacağı varmış diyorum şu an. En büyük kazam bu olsun.

    Son söz abilerim, kardeşlerim full korumasız bakkala bile gitmeyin. Böyle dikkatsiz sürücüler yüzünden ne olacağı hiç belli olmuyor.

    Saygılar..

    geçmiş olsun, olur boyle ilk zamanlar takma kafana. motorunun da parcası ucuz, zamanla degiştiriverirsin cizilen yerlerini.


    "motor nereye bakarsan oraya gider" çok dogru bir cumle. ileride bakmadıgın yere gitmesini de saglayabilecek tecrubeyi edineceksin ama bu cümle her zaman çalışır.

  4. #4
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Geçmiş olsun arkadasım
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  5. #5

    Üyelik
    02 Ağustos 2008
    geçmiş olsun, tam korumalı motosikler kullanmanın faydaları, kaza nerede gelicek belli olmuyor, toplum olarak arızalıyız ve trafik bu arızanın açığa çıktığı yerlerden biri, her zaman aşırı dikkatli olalım, hayatta kalmak için...

  6. #6

    Üyelik
    11 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR600F sattı :(
    motor, nereye bakarsan oraya gider. bu sözü her motora bi şekilde hatırlamak lazım, sürekli tekrar etmek lazım. ama tehlike sırasında uygulamaya gelince becerebilirmiyiz onu nasıl olur bilemem. artık bi şekilde tecrübe etmemiz gerek.
    bu arada unutmadan, geçmiş olsun korumalı olmanın faydaları şükür bişeyin yok.

  7. #7
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Geçmiş olsun kardeşim aman dikkat bu aralar...
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  8. #8

    Üyelik
    01 Aralık 2008
    Motosikleti
    yamaha xt 660r \ ybr 125ESD
    Geçmiş olsun.Allah beterinden saklasın...

  9. #9
    GÖKTAX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara/Akvaryum
    Motosikleti
    250 MCT
    Geçmiş olsun.

  10. #10
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    çok geçmiş olsun efey99,
    verilmiş sadakan varmiş aman haa.
    ilk tecrübeleriniz olan km.lerde extra dikkat ve temkinli kullananınız motorları arkadaşlar,
    en azından şehiriçi ilk 3000km. tecrübesini edinene dek unutmayın başa gelen her aksilik ve hata bu km.lerde malesef ki !!!

  11. #11
    balbar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Alıntı efey99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda'nın eğitiminde söyledikleri tek bir şey var. "Motor nereye. bakarsan oraya gider." Benim gözlerim o anda arabanın sağ arkasına kilitlendi ve oraya gittim.

    Saygılar..
    bunu uyarıyı hiç unutmayacağım...çok çok geçmiş olsun dostum

  12. #12

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    geçmiş olsun....
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  13. #13
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Geçmiş olsun.Yeni ve acemi olmana ramen korumaların eksiksiz olması güzel ve önemli bir artı.Bu tecrübeden sonra silah zoruyla bile olsa korumasız binmezsin, hafif bir kaza ama iyi bir tecrübe olmuştur eminim.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    çok geçmiş olsun. korumalar, ağır tecrübeler sonucu ortaya çıkarılmış ve üretilmiş ürünler. dolayısıyla gereklilikleri de ortada...

  15. #15

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    geçmiş olsun

  16. #16
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    geçmiş olsun kardeşim, son kaza olur inş
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  17. #17
    everlasting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2006
    Şehir
    BALIKESİR
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    geçmiş olsun arkadaşım.tutanağı tuttukdan sonra. ehliyetin var sayıyorum. karşı tarafın; sigorta poliçesi, ruhsat,ehliyet fotokopilerini aldın mı? eğer bunları aldıysan suç karşı tarafta olduğunu da belirten tutanak tuttuysanız. trafik sigortadan motorun tamir masraflarını alabilirsin. ben geçen hafat kaza yaptım bunların hepsini yaptım. masrafları trafik sigortadan alacam . inşallah. tekrar geçmiş olsun.

  18. #18
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    kardeşim geçmiş olsun allah beterlerinden sakınsın ...
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  19. #19

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    istanbul maltepe
    Motosikleti
    2010 CBR 600 rr limited edition- 2007 kymco ck125
    çok geçmiş olsun arkadaşım umarım dedigin gibi ilk ve son olur

  20. #20
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın. Dikkatli ol. Motosikleti kullanırken görebildiğin araçların sürücülerini takip et ne yaptıklarını görürsün az çok. Bunu yapman olabilecek tehlikeleri sezmende yardımcı olur. Araçların aynalarına bakarak sürücülerin yüzlerini nereye baktıklarını vs. görebilirsin.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler