Bugün Düşen THY uçağı ; GeÇMiŞ OLSuN ...
Reklamlar
-
BiliyoruZ Bugün THY Hollanda-Armsterdam uçağı düştü... bir çok yolcu hayatını kaybetti yalnız bir cok yolcu da mucizevi bir sekilde hayatta kaldı..
Kıbrıs Seferim sırasında aldığımız türbülans nedeniyle uçağımızın büyük bir düşme tehlikesi yasamasının etkisiyle olusan uçaktaki düşme korkusunu, cok iyi bilen ve o günden sonra uçağa binmeyen birisi olarak o dakikaları tahmin edebiliyorum...
Vefat eden kişilere allah rahmet eylesin diyerek; yakınlarına başsağlığı diliyor ; Sağ kurtulan tüm arkadaşlara Büyük Geçmiş olsun Diyorum
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Reklamlar
-
çok büyük geçniş olsun ve baş sağlığı dilerim
ilk radyodan duydum kuzenimde o uçakta olcaktı THY de host olarak çalısıo
ama antalya seferine gitmiş öğrenince rahatladım ama kayıplara çok üzüldüm :(:(
-
Birçok yolcu hayatını kaybetti demişsin. Resmi olarak açıklanan ölü sayısı nedir?
Trt haberde 134 kişiden 9'unun hayatını kaybettiği yazıyor.
http://trt.net.tr/Haber/HaberDetay.a...c-6f1b1e3f28a8
-
EVET bende duydum haberlerde ya çok üzücü gerçekten ALLAH yardımcıları olsun varsa m.t den tanıdığıolan duacınızız bilginizolsun;)
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
Hem motosiklet sevdalısı hemde pilot olarak ölenlere Allahtan rahmet diliyorum..
F\O Bora Buhara.
-
Ayrıca haberlerde vefat edenler arasında 2 pilotumuzun olduğu yazıyor. Habere göre kokpitte sıkışarak can vermişler ve henüz sıkıştığı yerden kurtarılamamışlar.
Fakat, fotograflara bakıldığında , kokpitte çok büyük bir hasar olmadığı görülüyor.
Sanırım , doğru bilgilere ulaşmak için biraz beklememiz gerekecek.
-
Şu an dinlediğim haberlere göre ; 20 nin üzerinde öLü olduğu yazıyor ve 3ü mürettebattan; ama onların da tam bilgi sahibi olmadığı konusmalarından belli oluyor...Bekleyip göreceğiz...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
ölenlere allahtanrahmet ve yakınlarına baş sağlığı dilerim yaralılarada allahtan acil şifa diliyorum
-
-
Eyvahh THY yollarımı dediniz Dayımı kızı Thy larında hostes ama bize hiç bir haber gelmedi insallah o o ucakta değildir.Ya şüpheye düşürdünüz
Off çok şükür şimdi aradım Çok şükür o seferde değilmiş
-
Allah Rahmet eylesin :(:(
Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..
-
Şu an dinlediğim haberlere göre ; ÖLü sayısı 30 un üzerine çıkmış ; Ölen Kişilerin Kimlikleri yarın açıklanacakmış...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
Allah rahmet eylesin yaralılara da acil şifalar diliyorum
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
-
bu kadar kurtulmaları bile mucize bence uçak kazası başka bir şeye benzemiyor. .
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
-
ölenlere Allah tan rahmet , yaralılara acil şifalar dilerim
-
acil bir kriz masası oluşturulamadığı için net bilgiler alınamadı
3 ü pilot 9 kişi hakkın rahmetine kavuştu diğer yolcular ise kahraman pilot sayesinde mi desem şans mı desem bilemiyorum kurtuluyorlar.
bir duyuma göre iç ortam basıncı ile dış ortam basıncı aransındaki farktan dolayı direk olarak çakılan uçaklarda patlamalar meydana gelirken düşüş esnasında basınçların eşitlenmesi durumunda bu vaka en aza indiriliyor bu durum tüm pilot ekibinin kesin ölümüyle sonuçlansa da yolcular için avantaj sağlıyormuş
pilot olan veya araştıran var ise bu durum ile ilgili birebir eğitim oldugu uçagın basınçların eşitlenebilmesi için son temasa kadar pilotların görevinin başında olması ve uçağı bölmesi gerektiği ve bununla ilgili birebir eğitimlerin olduğu söyleniyor. böyle birşey var ise pilotlarımız kahraman ilan edilmelidir.
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
Mersin İl Temsilcisi
hala net bir şey söyleyebilen çıkmadı.
ama bir manken çocuğunu düşürseydi tüm basın bize mankenin son adet raihini bile söylerdi. lanet olsun....
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Ölenlere Allah Rahmet Yaralılara Acil şifalar dilerim çok kötü üzücü bı olay ya umarım bidaha uçak kazası haberi almayız
YAMAHA RXKING135 2002 ZEHIR YEŞİLİ MOTORUM ÇALINMIŞDIR ANTALYA MERKEZDE 07 YZ 291 PLAKALI GÖRENLER YARDIMCI OLURSA SEWINIRIM 0543 850 89 88
-
yer operasyonunda* defalarca yer aldığım tc-jge kanat adlı, tekirdağ isimli boeing 737-800 uçağının yaptığı kazadır.
olayın taze olması ve özü itibariyle "kaza" olması sebebiyle söylenecek her söz spekülasyondan öteye gidemez, nitekim kaza anından bu yana söylenen her söz de birer spekülasyon olmaktan öteye gidememiştir. ancak açık olan şu ki; sözkonusu uçak amsterdam'a kadar sağlıklı ve rahat bir uçuş gerçekleştirmiş fakat sonrasında inişini gerçekleştirmek üzere piste yaklaşırken düşmüştür.
aktarmak istediğim bilgiler ise; kazadan bağımsız olarak, istanbul'dan havalanan uçağın amsterdam'a iniş yapmak üzere alçaldığı ana kadarki sağlıklı durumu ve bu süreçteki prosedürleri içermektedir. bu prosedürler net bir şekilde ortaya konulduğunda spekülasyonların yerini, kazanın sebebini daha mantıklı yöntemlerle sorgulamak alacaktır.
öncelikle; türk hava yolları'nda tüm uçakların bakımı düzenli bir şekilde yapılmaktadır. bu bakımlara ek olarak; uçaklar teknisyen ekiplerce gün içindeki seferlerinden önce ve sonra kontrol edilmektedirler. hatta türk hava yolları bununla yetinmeyerek; teknik destek alamayacağı havalimanlarına olan uçuşlarında uçağın bakımını yapması için uçuş ekibine birde teknisyen tahsis eder. ve bu teknisyen kokpitle hiç işi olmadan bir yolcu gibi uçakla seyahat eder; uçak indikten sonra gerekli bakımlarını yapar ve tekrar aynı uçakla bir yolcu gibi döner. örneğin; uçak tahran’a uçuyorsa ve thy’nin tahran’da hizmet alacağı bir teknik ekip yoksa; bu uçuşa bir teknisyen dahil edilir. bu yolla uçak dünyanın neresinde olursa olsun teknik destek ve bakımdan yoksun bırakılmaz. ayrıca, türk hava yolları'ndaki tecrübeli pilotların bakım ve arıza konusunda en az teknisyenler kadar deneyimli olduğunu da unutmamak gerekir. ve prosedür gereği; her pilot uçuş öncesinde uçaktan iner ve göstergelerde yerinde görünen tüm durumları gözle, manuel olarak kontrol eder. sanırım tüm bunlar türk hava yolları’nın bakım konusunda ne kadar titiz ve duyarlı olduğunu anlamada yeterli verilerdir.
bugün uçak kalkmadan bir saat öncesine gelir ve uçakta işleyen prosedürlere değinecek olursam;
muhtemelen, uçuş ekibi uçuştan bir saat önce kokpit ve kabindeki yerini almış vaziyettelerdir. kokpit ekibi öncelikle, kokpitte yer alan ve kaptanlarca ve teknik personelce tutulan ve bir önceki uçuşta herhangi bir teknik sorunun olup olmadığını gösteren defteri kontrol ederler. daha sonra eğer giderilmesi gereken herhangi bir arıza ya da problem yoksa; olağan şekilde uçuş planlamalarına devam ederler ve bunu gerçekleştirmek için yer personelinden dört adet belge alırlar;
1) dispeçer tarafından hazırlanan uçuş planı. (buna tribülans haritası ve basınç haritası dahildir.)
2) kalkılacak, inilecek meydanlar başta olmak üzere rota üzerinde bulunan diğer havalimanlarının ve acil bir durumda kullanılacak birinci ve ikinci öncelikli yedek havalimanlarının bulunduğu bölgelerin hava durumları.
3) uçağın yük ve ağırlık bilgilerinin yer aldığı load and trim sheet.
(kaptan pilot tarafından doldurulur ve balance sheet için veri olarak kullanılır.)
4) o gün için havalimanlarındaki bakım ve onarım çalışmalarını bildiren notamlar.
kaptan pilot tüm bu belgeleri aldıktan sonra; ilk iş olarak hava raporunu inceler. hava raporu hakkında kesin ve net bilgiye ulaştıktan sonra uçuş planını eline alır ve dispeç tarafından uçuş için planlanan ve uçağa konulması istenen minimum yakıt miktarını kontrol eder. ve bu doğrultuda kendi belirleyeceği miktarda uçağa yakıt konulmasını ister. burdaki önemli nokta; uçuş planında yer alan minimum yakıt miktarının zaten kendi içinde fazlasıyla ekstra yakıtı barındırmasıdır. ve bu ekstra yakıt uçuş planında “ekstra” başlığı altında belirtilir. fakat buna rağmen; kaptan pilot hava durumuna göre daha fazla yakıt almak istiyorsa; uçağa dilediği miktarda yakıt alma yetkisine sahiptir. bu veride bugünkü kazanın yakıt problemiyle uzaktan yakından ilgisi olmadığını göstermektedir.
uçak bu şartlarda olağan bir şekilde istanbul’dan havalandıktan ve rahat bir uçuştan sonra amsterdam’a alçalmaya başladıktan sonraki süreçte değerlendirilmesi gereken konu;
uçuşu biri kaptan, biri first officer ve biri eğitim gören pilot olmak üzere üç pilotun gerçekleştirmesidir. bu durum, kazaya sebebiyet vermiş olma ihtimallerinden biri olan “pilotaj hatası” açısından üzerinde durulması gereken bir konudur. çünkü türk hava yolları boeing 737-800’lerle gerçekleştirdiği seferlerin %99’unu bir kaptan ve bir first officer’la gerçekleştirmektedir. eğer kokpitte 3. bir pilot varsa bu, o kokpitte büyük bir ihtimalle bir eğitim olduğunu gösterir. fakat bu eğitimlerin tamamen prosedürler çerçevesinde gerçekleştirildiği bilinmelidir. çünkü kokpitte uçacak yetiye ve yetkiye sahip olmayan hiçkimse yer alamaz. tecrübesiz bir pilot, uçağı ancak ve ancak kaptan pilotun izni ve gözetimi altında, kaptan pilotun vereceği direktifler doğrultusunda kullanabilir. bu da eğer bir pilotaj hatası varsa bunun tecrübesiz pilottan değil, kaptan pilottan kaynaklanmış olabileceğini ortaya koyar. çünkü kokpitin bir nevi komutanı kaptan pilottur. ve alınacak tüm kararların ve bu kararlar sonunda olabilecek herşeyin sorumluluğu kendisine aittir. ( uçağı kullanan kaptanın son derece tecrübeli ve eğitmen bir kaptan olduğunu düşünürsek, bu ihtimalin zayıf bir ihtimal olduğunu görebiliriz.). hollandalı yetkililer ise herşeye rağmen en doğrusunu yapıp; kokpite dokunmamış ve hayatını kaybeden pilotların oturuş pozisyonlarının net olarak incelenmesine ve belirlenmesine olanak sağlamışlardır. burda ilk bakılacak olan kaptanın pozisyonudur. kaptan’ın kumanda bölümünde yer alan koltuklardan birinde oturup oturmadığını tespit ettikten sonra (genellikle kaptanlar kokpitin sol tarafında oturmayı tercih ederler.sağda yada solda oturmanın kullanım açısından hiçbir farkı yoktur.), kokpitin sağ tarafında first officer’ın mı yoksa eğitimde olan pilotun mu oturduğunu tespit etmek isteyeceklerdir. kaptan yerinde olduktan sonra (ki hiçbir kaptan yerini terketmez); prosedür açısından sağ koltukta, first officer ya da eğitimde olan pilotun oturmasının bir sakıncası yoktur. ama eğitimde olan pilot eğer bu koltukta oturuyorsa; o zaman sivil havacılık otoriteleri kaza ile ilgili soruşturmalarına, eğitimin sebep olabileceği bir pilotaj hatasını ihtimal dahiline alarak devam edeceklerdir.
sonuç itibariyle bu bir kazadır ve uçak kazalarının en büyük aydınlatıcıları yine uçaklardır. (bkz: kara kutu)
türk hava yolları yönetiminin ve yönetim anlayışının bu kazanın sebepleri arasında gösterilmesi ise düşünülmesi gereken en son şeydir. tüm prosedürleriyle ve bu yönetim anlayışıyla dünya sivil havacılığında kalitenin ve güvenin sembolü olmuş bir havayolu şirketinin yaptığı kaza sonucu prestijini büyük oranda kaybetmiş olması, şirket yönetimini zaten fazlasıyla zor durumda bırakmışken; bu tür suçlamalar, türk hava yolları yönetiminden çok şirketin gelecekte düzeltilmesi gereken marka değerine zarar vermektedir.
yönetimle ilgili eleştirel olarak; thy yönetiminin şu an için sınıfta kaldığı tek konu kriz yönetimidir. en küçük istasyonuna kadar her ihtimale karşın olası bir kaza anında yapılacakları, "hayatını kaybeden insanların cenazelerine katılma"ya kadar planlamış olan bir şirketin yönetiminin böyle bir krizi yönetememiş olması üzücüdür...hepimizin başı sağolsun.
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)