Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Nasıl düştüğümün kısa hikayesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    40km/s hızla yaklaşık %7lik eğimli sola kavisli rampadan aşağı iniyorum. Gece 11 suları. Yer sırılsıklam. Soldaki sapak virajı daha da keskinleştiriyor ve aşağı doğru iniş %10-11 gibi bir eğimlere ulaşıyor. Sapağa girebilmek için kontrol edebileceğim sınırlarda olan motoru biraz daha yatırıyorum ve dönüş de keskinleştiği için frene dokunuyorum.
    Arka teker artık arkada değil. Yanıma gelme eğiliminde. Önce sağa doğru kayıyor, toparlamak için hamle yaptığımda, dönüşünü yitiren, sadece kayarak hareket eden teker bu sefer sola doğru hızla kayıyor. Son hamlemi yaptığımda teker tekrar sağa hareket ediyor. Motor haddinden fazla yatmış, teker arkaya alınamayacak kadar yana gelmiş. Saniyenin küçük bir kesrinde artık yapacak bir şey kalmadığını anlayıp yere inmekte olan motorda kendimi nasıl koruyacağımı düşünüyorum.
    Motor sol yanı üstünde sürüklenmeye başlıyor. Scooter olduğu için bacağım altında kalmıyor. Ama düşüşle kalçamı yere çarpıyorum. Tahminimce yarım saniyelik kaymadan sonra motor altımdan tamamen kurtuluyor ve ben sol kolumu da yere çarpıyorum. Motor kayarak önce 5-10cm yüksekliğindeki kaldırım/refüje çarpıp ortasındaki babanın üstüne çıkıyor ve orada kalıyor.
    Kalçada ezik, kolda ezik, sol ayna kırık, rüzgarlık camı kırık, sol ön sinyal kırık, sinyal çevresi çizik.
    Çıkarılan dersler:
    • Motorunun kapasitesine ve senin bilgi/becerine göre yağmurlu havada mümkünse yola çıkmayacakmışsın.
    • Yola çıkman gerekiyorsa da çok yavaş gidecekmişsin.
    • Motoru durduran ön frendir. Arka fren durduramadığı gibi, bir de kaymaya sebep olur, mümkünse bulaşmayacakmışsın.
    • Yavaş gitmenin bir kez daha hayatını kurtardığını aklından çıkarmayıp gazı veren eline hakim olacakmışsın.
    • Koruma, koruma, koruma. 100m de gidecek olsan üşenmeyecekmişsin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    MersiN
    Motosikleti
    F5SS&CBR125
    geçmiş olsun kardeşim.scooter bile olsa korumaları kullanacakmışız(dün açılan saçma sapan bi konuda scooterde gerek yok diolardı da ondan dolayı yazma ihtiyacı hissettim)

  3. #3

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbulun çekmeköyü
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250 İnternetli :)
    geçmişler olsun..aynı düşüşü çinçonumla bende yapmıştım..seni iyi anlıyorum
    Arabada VOLVO , Motorda KYMCO... Kalite ve sağlamlıktan vazgeçmeyenler için..

  4. #4

    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Teşekkürler.
    Önceki kazamda montum omzumu korumuştu, bunda kolumu korudu.
    Scooter'a binice özel dua koruması gelmiyor bildiğim kadarıyla.

  5. #5
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Aynısını bende yaşamıştım.Düşme de olsa sonunda tecrübe tecrübedir Geçmiş olsun..

  6. #6
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Geçmiş OLSuN ...
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  7. #7
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Arka teker kızakladığında freni kısa bir süreliğine bırakmak çözüm olabilir.
    Bu tür durumlarda ön frenden de motoru toparlayabilmek adına yardım alınabilir.

    Arada ben de arka tekeri istem dışı kızaklatıyorum. Bence bunun nedeni ön freni yeterli seviyede kullanmayışım. Ne kadar pratik o kadar beceri.

    Geçmiş olsun arkadaşım. Sende birşey olmaması sevindirici.
    = = = Be Aprilia racer! = = =

  8. #8
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    geçmiş olsun
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Çıkarılan dersler gayet iyi, pek birşey eklemeye gerek yok ancak teknik olarak doğru olup olmadığına yada en doğru karar olabileceğine emin olmadığım sadece kendi uyguladığım bir şeyden bahsetmek istiyorum.

    Viraja girdim, hızım o viraj için yüksek olduğunu anca viraj içersinde anladım, hızım ve yol çizgisindeki konumum motoru dikip, frenleyip tekrar yatırmaya uygun değil, yapacağım tek şey tereddütsüz kontrayı limit aramaksızın arttırmaktır.

    Ya kurtarırım yada en güvenli kazayı yaparım diye düşünüyorum, daha acemi olduğum zamanlarda 2-3 kere başıma geldi, şimdilik %100 kurtarmamı sağladı.

    Çok geçmiş olsun.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  10. #10
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    geçmiş olsun arkadaşım.

  11. #11

    Üyelik
    14 Eylül 2008
    Motosikleti
    Kymco Movie XL 150
    Geçmş olsun...

  12. #12
    ahmet93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ/Çerkezköy
    Motosikleti
    Honda Cbr 125 R
    Geçmiş olsun

  13. #13
    Super Moderator Alper_tim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    Şehir
    Bakırköy/İSTANBUL
    Motosikleti
    KIA SPORTAGE
    çok büyük geçmiş olsun
    ancak ön frenede çok güvenip yüklenme oda kitleyip kayacaktır ve düşmene sebep verir
    motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter

  14. #14
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Geçmiş olsun. Olay sonrası maddeler halinde dersler çıkarmak ve bunları burada paylaşmak ta takdir edilecek bir şey

  15. #15
    Memotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    dün gece yagmur yagdıgı sırada aynen onumdekı motor böyle düştü resmen adamın düşüşünü izledim fren yaptım durdum birşey varmı ıyımısın dedım adam suratıma baktı bastı gitti:D

  16. #16
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Geçmiş olsun arkadaşım.

    Alıntı aargh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka teker kızakladığında freni kısa bir süreliğine bırakmak çözüm olabilir.
    Bu tür durumlarda ön frenden de motoru toparlayabilmek adına yardım alınabilir.

    Arada ben de arka tekeri istem dışı kızaklatıyorum. Bence bunun nedeni ön freni yeterli seviyede kullanmayışım. Ne kadar pratik o kadar beceri.

    Geçmiş olsun arkadaşım. Sende birşey olmaması sevindirici.
    Arka teker kilitlendiğinde bırakırsanız üstten (high-side) düşersiniz, daha tehlikelidir. Arka kilitlenince durana dek bırakılmaz.

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun arkadaşım.



    Arka teker kilitlendiğinde bırakırsanız üstten (high-side) düşersiniz, daha tehlikelidir. Arka kilitlenince durana dek bırakılmaz.
    Arka freni pek kullanmadığım için o konuda yorum yapmayacağım ama high-side diye tabir edilen olayla hiç bir alakası olmadığına eminim.

    Siz bunun high-side durumu olduğuna emin misiniz?
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  18. #18
    susam13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul & ankara & marmaris
    Motosikleti
    GT250R
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka freni pek kullanmadığım için o konuda yorum yapmayacağım ama high-side diye tabir edilen olayla hiç bir alakası olmadığına eminim.

    Siz bunun high-side durumu olduğuna emin misiniz?
    murat illa bi artıslık yapıcan dımı :D:D:D & gecmıs olsun
    BLOW

  19. #19
    nahzuvay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Nc750 X DCT - Vespa Gts 250ie
    geçmiş olsun ancak bnm kişisel fikrim olarak sölüyorum ki eger ön freni kullanmıs olsaydı olan bitenin farkına varmadan kendini yerde bulurdun, şimdi en azından neler oldugunu anlamıssın.... son kazan olsun inşallah
    ŞEHİTLERİMİZ ÖLMEYECEK BU VATAN BÖLÜNMEYECEK...

  20. #20
    Ömercik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2008
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    KANUNİ Tigrina 100 (Hasta ve sıkıntılı)
    Geçmiş olsun abi.Allah bir daha yaşatmasın.
    Motosiklet Misyoneri Etrafımda motosiklet ve motosiklet sürücülerine karşı cephe almış, sığ görüşlü veya olumsuz düşünen her tipteki insan itinayla bastırılır, yıldırılır, görüşlerinin olumlu yönde değişmesi için var güçle konuşulur.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)