Düştüm ve korumaların faydasını gördüm
Reklamlar
-
05 Haziran 2008, 21:01
#41
Reklamlar
-
05 Haziran 2008, 21:25
#42
Oncelikle cok gecmis olsun.
Aklinizda olsun bot alana kadar bagciksiz bir ayakkabi kullanmaya calisin , olmuyorsa bagciklarin cok iyi baglanmis olmasina dikkat edin.
-
05 Haziran 2008, 23:40
#43
Tüm arkadaşların iyi dilekleri için teşekkür ediyorum.
a vagrant adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun.Yazık olmuş o güzide motora.Yeniden toparlaman vakit alacak.
Şu anda motor çalışıyor. Zaten kazadan sonra geriye binerek döndüm. Sadece ön çamurluk yeniden boyanacak o kadar. Başka bir sorun yok.
agokce adlı üyeden alıntı
ilhan bey öncelikle geçmiş olsun. bence o motora nazar değmiştir.güzel motorunuza bir nazarlık takın .
Haklı olabilirsiniz aynı şeyi bugün ben de düşündüm ve bir boncukçu aradım. Yarın ilk işim nazar boncuğu almak olacak.
eeraktan adlı üyeden alıntı
geçmiş olsunda... 4000 ytl harcayıpta 500 rodajından sonra bmw niye 20 km gidince teker kilitler düzcede ki ustaya bi danış bakalım segmenları rektefesini nasıl ayarlamış.. enteresan .. resmen motor segman sıkıştırmış anlamadınmı hala...
Haklı olabilirsin. Motorlar hakkında teknik bilgim yok. Benim de kafama takılan kazadan hemen sonra motorun çalışması. Acaba kilitlenme başka sebeple olabilirmi. Bu konuyu ustaya soracağım tabiki.
LucaBrasi adlı üyeden alıntı
Çok geçmiş olsun,korumaların önemini göstermek için başlık attığınız için de sizi tebrik ediyorum.Saygılarımla
Benim bu başlığı açmamdaki tek neden de zaten korumaların önemini göstermekti. Bunu başarabildiysem ne mutlu. Çünkü ben böyle olayları bizlerle paylaşan duyarlı arkadaşların tecrübelerinden çok yararlandım. İnşallah benim yaşadığım olaydan birkaç kişi ders alır da korumasız binmez.
denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı
İlhan Bey büyük geçmiş olsun, beterinden saklasın
Bir Düzceli olarak bir kat daha üzüldüm
Ama bilirsin bizim Susa çok cevvalin canlarını yakmıştır
Bu tecrübenizi arkadaşlarımızla paylaşarak onlara örnek olmanız da taktire şayan
Şimdi bir iki şey de ben eklemeliyim. Motosikletiniz şahane bir antika, bayıldım doğrusu. Ancak bu eski makineler, işi çok iyi bilen ustalarca tamir-bakım yapılmalıdırlar. Motor klerensleri, ayarları vs. son derece önemlidir. Hayatı boyunca bu motor eminim asla sıkışmamıştır. Kazıklama tabir ettiğimiz bu arızayı çıkarması sadece ve sadece Usta Hatasıdır, başka hiçbirşey değil!!! Bu iş affetmez, mühendislik harikası makineler bu işin ciddiyetini bilmeyen anlamayan Acemi Ustalar tarafından kurcalanmamalıdır bile şükür çok ucuz atlatılmış
Bir gün hep beraber kazasız belasız Düzce Bolu turlamak üzere
Pardon "bizim Susa" derken ?
Benim motoru Tahsin usta topladı. Acaba aynı kişiden mi söz ediyoruz.
Bildiğiniz daha iyi bir usta varsa tavsiye edebilirsiniz.
gumush adlı üyeden alıntı
Oncelikle cok gecmis olsun.
Aklinizda olsun bot alana kadar bagciksiz bir ayakkabi kullanmaya calisin , olmuyorsa bagciklarin cok iyi baglanmis olmasina dikkat edin.
Ne demek istediğinizi anladım. Tavsiyeniz için teşekkürler. Ama en kısa zamanda bot almaya çalışacağım.
-
05 Haziran 2008, 23:50
#44
Poturdak
-
06 Haziran 2008, 00:49
#45
denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı
Sevgili dostum,
Düzceliyim diye attım tuttum ama bendeniz Düzce de bir usta tanımıyorum ki size yardımcı olabilsin
Özür dilerim bu konu için
Bizim SUSA dediğim, eski adı ile Angara Asafaltı
Biz göçmenler Susa derdik, anlayacağınızı düşündüğüm bir şaka idi
Amacamın oğlunun Jawa ile paramparça olmasını mı, yeğenimin tuğla kadar parçalara bölünmesini mi yazmalıydım SUSA derdimi anlatabilmem için
Bilirsin bizim buraların çocukları cevvaldir, her makineyi kullanabileceklerini düşünürler
İşin içine Motor girdimi, hepimizn ailesinde bir yara vardır
Selametler dilerim
Teessüf ederim. İlk mesajını okuyunca Düzcedeki ustayı tanıyorsun ve bu konuda teknik bilgi veriyorsun zannettim ama sen işin şakasındasın.
Benim motoru toplayan Tahsin ustanın babası da yıllarca BMW ustasıymış. BMW den başka motora da bakmaması bu işin tekniğini biliyor demektir. Ben böyle yorumluyorum. Ayrıca motorumu kendisine teslim etmeden önce bir sürü araştırma yaptım. Yani ben Tahsin ustaya güveniyorum.
Ayrıca amcanın oğluna ve yeğenine de üzüldüm. Allah taksiratlarını affetsin.
Lütfen bazı konularda biraz daha ciddi olalım.
-
06 Haziran 2008, 01:00
#46
geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız, peki bu kızaklama anında debriyaja bassaydınız tekerlek dönmeye başlamazmıydı?
-
06 Haziran 2008, 01:14
#47
barisozcetin adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız, peki bu kızaklama anında debriyaja bassaydınız tekerlek dönmeye başlamazmıydı?
Teşekkür ederim.
İnanın kazadan sonra ben de aynı şeyi düşündüm. Hatta tamirci arkadaşlarla konuyu biraz tartıştık bile. Ben de aynı fikri savundum.
Ama olay o kadar ani oldu ki o anda bunu düşünemedim. Zaten ben ilk anda ne olduğunu bile anlayamadım. Çünkü uzun zamandan beri bu siteyi takip ediyorum ve gerek kaza yapanları gören arkadaşların, gerekse kendileri kaza yapan arkadaşların mesajlarını takip ediyorum böyle bir olaya rastlamadım.
İnşallah böyle bir olay kimsenin başına gelmez. Düşünüyorum da ya akıcı ve kalabalık bir trafikte böyle bir olay olsa sanırım sonuçları çok daha kötü olabilirdi. Bu yönden kendimi şanslı sayıyorum.
-
06 Haziran 2008, 01:22
#48
benim yamahada bazen (çok nadir) giderken stop ediyor, ama tabi ben stop edeceğini anlayıp debriyajı sıkıyorum, birde sağ elcikte bulunan emergency stop düğmesine giderken yanlışlıkla basılırsa ne olur merak ediyorum, başına gelen varsa ve paylaşırsa sevinirim.
-
06 Haziran 2008, 15:39
#49
ilhan_67 adlı üyeden alıntı
Teessüf ederim. İlk mesajını okuyunca Düzcedeki ustayı tanıyorsun ve bu konuda teknik bilgi veriyorsun zannettim ama sen işin şakasındasın.
Benim motoru toplayan Tahsin ustanın babası da yıllarca BMW ustasıymış. BMW den başka motora da bakmaması bu işin tekniğini biliyor demektir. Ben böyle yorumluyorum. Ayrıca motorumu kendisine teslim etmeden önce bir sürü araştırma yaptım. Yani ben Tahsin ustaya güveniyorum.
Ayrıca amcanın oğluna ve yeğenine de üzüldüm. Allah taksiratlarını affetsin.
Lütfen bazı konularda biraz daha ciddi olalım.
Arkadaş,
Herhangi bir ustayı tanıdığımı belirtmedim, yanlış anlamışsın sanırım. Benim yazdığım genel geçer prensipler ile ilgiliydi. Kendim de makine mühendisi olduğumdan, yardımcı olmak adına ciddiyetle yazdım mesajımı Tamir görmüş bir harika makine Kilitlenme diye isimlendirdiğimiz arızayı yapıyor ise tek sorumlunun tamiri yapan usta olduğunu belirtmiştim. Yüzlerce piston, lainer, segman, yatak tamiri yapmış bir operasyoncu olarak amacım tecrübemi size aktarmaktı.
Şaka olarak addettiğiniz kısım sadece biz göçmenlerin asfalta Susa dediğimizi belirttiğim kısımdır. Ciddi konularda ben de sululuğu sevmem, yazdığım ilk mesajımı bir daha okursan ne demek istediğim anlaşılacaktır. Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.
Poturdak
-
06 Haziran 2008, 16:27
#50
Geçmiş olsun İlhan Abicim.O rampaları gayet iyi bilirim.Zorlar makinayı.
Bide Muzo'yuda tanıdığımdan iyi niyetiniden şüphem olmadığını bildirmek isterim.
Bide motorunun kilitleme yapmasını aslına bakarsan bende usta hatasına bağlamadım değil.Çünkü o rampaları benim karakaçan'la bile çıkabildimki senin toplanmış BMW'en Sen,Ben ve benim motrda olmak üzere hepimizi uçurması gerekir diye düşünüyorum.Rektefiye'den sonraki rodaj kurallarına uyulmayan motorun anında arıza çıkarması bana garip geldi şahsen.Çünkü zamanla problem çıkarması beklenmezmi?
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
06 Haziran 2008, 17:11
#51
gecmis olsun ilhan abicmmmmm..........
-
06 Haziran 2008, 21:03
#52
..Büyük geçmiş olsun abi. Motorda kabahat yok; hata ustada..
-
07 Haziran 2008, 02:18
#53
denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı
Arkadaş,
Herhangi bir ustayı tanıdığımı belirtmedim, yanlış anlamışsın sanırım. Benim yazdığım genel geçer prensipler ile ilgiliydi. Kendim de makine mühendisi olduğumdan, yardımcı olmak adına ciddiyetle yazdım mesajımı
Tamir görmüş bir harika makine Kilitlenme diye isimlendirdiğimiz arızayı yapıyor ise tek sorumlunun tamiri yapan usta olduğunu belirtmiştim. Yüzlerce piston, lainer, segman, yatak tamiri yapmış bir operasyoncu olarak amacım tecrübemi size aktarmaktı.
Şaka olarak addettiğiniz kısım sadece biz göçmenlerin asfalta Susa dediğimizi belirttiğim kısımdır. Ciddi konularda ben de sululuğu sevmem, yazdığım ilk mesajımı bir daha okursan ne demek istediğim anlaşılacaktır. Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.
Yaa gerçekten ben özür dilerim. Ben yanlış anlamışım.
Nedeni de benim çocukluğumdan beri motor merakım vardı, bu merak çocukluk yıllarında bir motosikletli gören kişilerin hepsini olmasa bile çoğunu etkiler.
Bana da motosiklet sahibi olmak 50 yaşından sonra nasip oldu.
Daha önceleri çok istedim bir motosikletim olsun, ama çeşitli nedenlerle olmadı, olamadı. 1983 yılında ilk arabamı aldım ve hala arabam da var ama motosiklet sahibi olmam 2003 yılına rastlar.
Motosiklet hakkında teknik bilgim çok az. Bu bilgileri de bu gibi motosiklet sitelerinden okuyarak öğrendim.
Kaza yaptıktan sonra yazılan mesajlarla tamamen kafam karıştı.
Siz ikinci mesajınızda şaka yaptığınızı söyleyince iyice moralim bozuldu, bu nedenle size sitem ettim.
Bana ustanın motoru teslim ederken söylediği 3-5 km. motoru fazla sıkıştırmadan bin, sonra dinlendir, motor soğuyunca yine devam et demesi nedeniyle ben de öyle yaptım.
Hatta ustayla telefon görüşmelerimizde 500 km. yapınca mtotrun yağlarını değiştireceğini ve sibop ayarı yapacağını söylemesi üzerine ben de 500 km.yi aştığım için gerek yağ değiştirmek gerekse sibop ayarı yaptırmak için ustaya gidiyordum.
Mesajınızdaki "susa" tabirini daha sonra hatırladım. Bizim buralarda da çocukluğumuzda köy yolları dışındaki stabilize yollara büyüklerimiz aynı kelimeyi kullanırlardı. (O zaman köy yolları topraktı, yani çakıl bile yoktu)
Şimdi bişey soracağım. Benim olayda hatanın %100 ustadan kaynaklandığını söyleyebilirmiyiz.
Eğer öyleyse benim ustaya ne söylemem lazım. (teknik olarak)
Yani hatanın onda olduğuna ikna edebilmem için.
Yanlış anladığım için tekrar özür diliyorum.
-
07 Haziran 2008, 03:00
#54
Geçmiş olsun .Full koruma bencede herkes takmalı.Yaz geldi umarım çıkarmayız.
lezzet gider,mesuliyet kalır...
-
07 Haziran 2008, 10:31
#55
ilhan_67 adlı üyeden alıntı
Yaa gerçekten ben özür dilerim. Ben yanlış anlamışım.
Nedeni de benim çocukluğumdan beri motor merakım vardı, bu merak çocukluk yıllarında bir motosikletli gören kişilerin hepsini olmasa bile çoğunu etkiler.
Bana da motosiklet sahibi olmak 50 yaşından sonra nasip oldu.
Daha önceleri çok istedim bir motosikletim olsun, ama çeşitli nedenlerle olmadı, olamadı. 1983 yılında ilk arabamı aldım ve hala arabam da var ama motosiklet sahibi olmam 2003 yılına rastlar.
Motosiklet hakkında teknik bilgim çok az. Bu bilgileri de bu gibi motosiklet sitelerinden okuyarak öğrendim.
Kaza yaptıktan sonra yazılan mesajlarla tamamen kafam karıştı.
Siz ikinci mesajınızda şaka yaptığınızı söyleyince iyice moralim bozuldu, bu nedenle size sitem ettim.
Bana ustanın motoru teslim ederken söylediği 3-5 km. motoru fazla sıkıştırmadan bin, sonra dinlendir, motor soğuyunca yine devam et demesi nedeniyle ben de öyle yaptım.
Hatta ustayla telefon görüşmelerimizde 500 km. yapınca mtotrun yağlarını değiştireceğini ve sibop ayarı yapacağını söylemesi üzerine ben de 500 km.yi aştığım için gerek yağ değiştirmek gerekse sibop ayarı yaptırmak için ustaya gidiyordum.
Mesajınızdaki "susa" tabirini daha sonra hatırladım. Bizim buralarda da çocukluğumuzda köy yolları dışındaki stabilize yollara büyüklerimiz aynı kelimeyi kullanırlardı. (O zaman köy yolları topraktı, yani çakıl bile yoktu)
Şimdi bişey soracağım. Benim olayda hatanın %100 ustadan kaynaklandığını söyleyebilirmiyiz.
Eğer öyleyse benim ustaya ne söylemem lazım. (teknik olarak)
Yani hatanın onda olduğuna ikna edebilmem için.
Yanlış anladığım için tekrar özür diliyorum.
İlhan arkadaş,
Şimdi pistonun bu şekilde sıkışmasının bir kaç nedeni olabilir. En basitinden başlarsak: Eğer gömlek, piston ve segmanlar komple takım halinde orjinal parçaları kullanılarak değişmiş ise bu sorun zaten ortaya çıkamazdı. Bunlardan biri, özellikle gömlek değiştirilmemiş, sanayide taşlanmış ise, çapı değişecektir. Gömlek çapı değiştiğinde ona uygun piston ve segman imalatı yine sanayide yapılacaktır, yani orjinal boşluk değerleri tamamen değişecektir. Bu durumda, iç içe geçen bu parçaların Ölçülerinin çok hassas alınması, birbirlerine göre ne kadar farklar ile imal edilmesi gerektiğide iyi saptanmalıdır. Bu iş iki açıdan zordur aslında, birincisi bu hassasiyette ölçü alabilecek aletleriniz olmalıdır, ikincisi ise aradaki ölçü farklılıklarını hesaplayacak el kitabı olmalıdır. Malzeme farklılaştıkça (ki her motor da hele bu eski motorlarda bayaa bir farklı olabilir...) ders kitaplarında belirtilen Clerens (boşluk) değerleri sadece teorik olacaktır. O motorun o andakine uygun değerleri saptamak zordur diyebilirim. Sonuçta uzaktan benim kanaatim, bu boşluk hesaplarının hatası bu sonucu doğurmuştur. Usta, motor daha uzun ömürlü olsun diye bu boşlukları az bırakmış olabilir ki bu Motor Sıkı Yapılmış demektir. Bütün yeni motorlar biraz sıkı yapılırlar ama aradaki değerler laboratuvar ortamında test edilip belirlendiğinden rodaj dediğimiz süreyi aşınca tam da olması gereken ölçülere otururlar. Zaten başta da belirttiğim gibi, orjinal parça kullanılmadığında, yani sanayide imalat yapıldığında, orjinal parçaya en çok Benzeyen parçalar bulunup işlenir ki, bunlar için genleşme oranları, sertlikleri gibi bir çok veri tahmini kalacaktır.
Bundan başka bir önemli nokta, senin motorun için öylemidir bilemiyorum ama, bazı motorlarda yağlama yağı krank-şaft içerisindeki deliklerden dolanır, ana ve kol yataklarını yağlar ve oradan, Piston Kolunun içerisindeki kanaldan yukarı çıkarak Piston Pin dediğimiz yatağı yağlar. İşte buraya ulaşan yağın bir kısmı çeşitli metotlar ile yağ segmanlarının arasına dolarak silindir ile segman ikilisinin arasına dolarak kritik bir yağlama işi daha yapar. Piston İmal Edilmiş ise üzerindeki yağ kanallarında oluşacak bir hata (sayısının eksik ya da çaplarının ufak olması gibi...) silindir yağlamayı bozar. Yeterli yağlanamayan segmanlar ısınmaya, ısındıkça da şişmeye-genleşmeye başlarlar. Bu, yağlamanın giderek bozulmasını da doğurur ve kısa süre içerisinde motor kilitlenir.
Bu iki konudan birincisi daha sık rastlanan durumdur, ancak püf nokta orjinal parça kullanılıp kullanılmadığıdır. Orjinal parçalar kullanıldığı halde bu arıza oluşmuş ise durum daha karmaşıktır. O zaman yağlama yağından tut da sübap-valf klerenslerine kadar sorgulamak lazım gelir
Motorunun usta tarafından incelenmesini bekliyorum, bakalım onun ne cevapları olacak Belki ben de yeni birşeyler öğrenirim o zaman
Poturdak
-
07 Haziran 2008, 11:07
#56
o diilde motor niye stop etti onu merk ettm
[SIZE="4"]die young and make a beautiful corpse[/SIZE]
-
08 Haziran 2008, 01:41
#57
Muzaffer bey, sizin son mesajınızdaki açıklamaları okuduktan sonra ustayı aradım. Usta aynen sizin dediğiniz gibi piston ve gömleğin orijinal olmadığını, gömleği İzmirde rektefe yaptırdığını. Rektefenin de elektronik makinalarla yapıldığını, pistonun da ona göre yapıldığını, şimdiye kadar yaptığı birçok motorda bu şekilde uyguladığını ve hiç şikayet gelmediğini, benim 500 km. daha rodaj yaptıktan sonra hiçbir sorun kalmayacağını söyledi.
Yalnız yağlama konusunu sormadım, o an aklıma gelmedi.
Ama usta yakında bu tarafa geleceğini, o zaman motora bakacağını söyledi.
Bekleyelim bakalım ne diyecek. Sonuç hakkındaki bilgileri burada belirteceğim.
DeNNiS adlı üyeden alıntı
o diilde motor niye stop etti onu merk ettm
Piston sıkışınca otomatikman motor da stop etti tabi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler