Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tır sürücüsünün tacizi can alıyordu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    TEM otoyolunda TIR sürücüsü tarafından sıkıştırıldığı iddia edilen motorsikletli sürücü hakimiyetini kaybederek kaza yaptı

    Ağır yaralanan ve bir bacağı kısmen parçalanan sürücüye, "Fısfıs İsmail" olarak bilinen ambulans şoförü Süleyman Yağcı müdahele etti.

    Edinilen bilgiye göre kaza, saat 22.00 sularında TEM otoyolu Maslak Seyrantepe mevkii Edirne istikametinde meydana geldi. 34 BR 1476 plakalı motorsikletin sürücüsü Zafer Yalçın, iddialara göre bir TIR sürücüsünün sıkıştırması sonucu hakimiyetini kaybederek, kaza yaptı. Yere düşerek bir süre sürüklenen sürücü Zafer Yalçın'ın bacağı kısmen parçalandı. Ağır şekilde yaralanan sürücüye ilk olarak çevreden geçen vatandaşlar müdahele etti. Daha sonraki müdahaliyi ise kazayı görerek duran ambulanstaki sağlık görevlileri yaptı. Sürücünün, kasklı olduğu ve bu nedenle başında yara almadığı görüldü.

    Yaralıya müdahale edenler arasında ambulans şoförü, "Çocuklar Duymasın" isimli dizinin Fısfıs İsmail'i Süleyman Yağcı da vardı. Yapılan müdahelenin ardından yaralı Zafer Yalçın, kaza için gelen ambulansla Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne götürüldü. Çevrede bulunan vatandaşlar, "Kazayı görmedik. Yerde yatan sürücüyü acılar içinde kıvranırken görünce yardım ettik. Kazanın nasıl olduğunu bilmiyoruz." diye konuştu.

    Polis olayla ilgili soruşturma başlattı.

    kaza sonrası video için;
    http://f5haber.com/haberbak.aspx?id=427607
    true love..

    Drift Religion


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Fısfıs İsmail olmasa, haber değeri de olmayacak.

    Ama helal olsun çok gayretli çalışıyor adam.
    Videoyu izlemenizi öneririm.

    Gelelim ciddi meseleye.
    Motosiklet bir ulaşım aracı ve günlük hayatımızı büyük ölçüde kolaylaştırıyor.
    TEM benim bildiğim kadarıyla otoyol statüsünde bir yol.
    Yani motosikletli arkadaşımızın o yola çıkması yasak.

    Doğru mu biliyorum?
    Yanılıyorsam düzeltin.
    Ben otoyol kabul edip, yorumumu buna göre yapacağım.
    Eğer yanlış biliyorsam yazdıklarımı unutun.

    Şimdi hayvanın biri bu arkadaşımızı sıkıştırmış.
    Yani böyle olduğu iddia ediliyor.
    Birer motosiklet tutkunu olarak, doğal bir şekilde biz motosikletçi arkadaşımızın tarafını tutacağız tabi.
    Yani arkadaşımızın beyanını doğru kabul edeceğiz.

    Ama arkadaşın ufacık bir scooterla orada ne işi var?
    diye de soracağız.
    Çünkü bunu sormazsak, yaptığının hata olduğunun farkında olmayan başka bir arkadaşımızı(ya da arkadaşlarımızı) kaybetme tehlikesi var.

    Arkadaşlar, otoyollar mopet ve Scooter türü motosikletlere kapalıdır.
    Yani girmek yasaktır.
    (Normalde)
    Eğer girerseniz, trafiği tehlikeye atarsınız.
    Ama en önemlisi kendi can güvenliğinizi tehlikeye atarsınız.
    Yapmayın.
    Diğer yolları kullanın.

    Hayır ben illa otoyolu kullanacağım diye ısrarlıysanız, yarın gelip, taksi sıkıştırdı, kamyon çarptı, uçak üstüme düştü gibi muhabbetlerle buralarda teselli aramayın.


    (Yukarıdaki yorum, otoyola göre yazılmıştır. Eğer kaza mahalli otoyol değilse ciddiye almayınız. Ben bile almıyorum)

  3. #3
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    hocam scooterlar genel olarak hız limitini zorlamasalarda min hız limitinin altında kalıcak aletlerde degiller..
    temde bende cok kullandım temde tek sorun seridini duzgun ayarlamak bazen sag serit yerine orta seritten gitmek lazım sagdan kapatıp gelen o tırlardan kacmak için
    kazanın ayrıntısını bilmedigim için nasıl bi sıkıstırma oldugunu ogrenmek lazım ozmn iş kesnlkle degişir
    true love..

    Drift Religion

  4. #4
    istburak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul
    eğer bu işte bi sürücünün parmağı varsa artık yuh derim ya ikigündür duyduğumuz haberlere bak yaaa valla dağdaki asker bizden daha az daha riskte yaa bune yaaa buna dur diyecek kimse yokmu arkadaşalr birlik olmaktan başka çaremiz yok görüyosunuz ne gerekiyosa yapalım duyarsız kalmayalım
    Drift Religion
    fatih şubesi

  5. #5
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    bu olayda bizim Seyrantepede olmuş...üzüldüm...ayağını kaybetmez inşallah...Allah yardımcısı olsun..


    dizlik takıcam diyorum hep kendime...lanet olası depom çizilirse çizilsin...lanet motosikletim lanet bacağımdan daha önemlimi...

    neşer oluyo hayatta beyler...

    neyse fuarda bi lanet scoyco dizlik alıcam...lanet fuara kadar kaza yapmama konusunda garantide aldım sanki ya...

    en iyisi lanet olsun motosiklete...soğudum yine iyimi..

    Geçenlerde Boğaziçi Köprüsü çıkışında bir servis minibüsü ve Halk Otobüsünün arasına girdim...niye girdimse işte...tost olucaktım...salaklık bedava ya...ben kendi canımı düşünmezsem diğer araclar niye düşünsünki...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam scooterlar genel olarak hız limitini zorlamasalarda min hız limitinin altında kalıcak aletlerde degiller..
    temde bende cok kullandım temde tek sorun seridini duzgun ayarlamak bazen sag serit yerine orta seritten gitmek lazım sagdan kapatıp gelen o tırlardan kacmak için
    kazanın ayrıntısını bilmedigim için nasıl bi sıkıstırma oldugunu ogrenmek lazım ozmn iş kesnlkle degişir
    sevgili kardeşim.
    F1 araçlarının da otoyola girmesi yasak.
    Rossi'nin kullandığı M1 de otoyola giremez.
    Örneğin benim motosikletin pist için hazırlanmış hali de giremez.
    Benim evimden pist 20 km.
    Otoyol.
    Bassam bir kaç dakika da ordayım.
    Ama ben motoru römorkla götürüyorum.
    Yani bu yasağın hızla bir ilgisi yok.
    Bilmem anlatabildim mi?

    (Zaten sana da anlatamadıysam, kimseye anlatmıyayım.)

  7. #7
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    coq
    Yarış grenajlı motosiklet veya F1 aracı tabiki de otoyola çıkamaz. Otoyol değil şehir içi veya şehir dışında trafiğin aktığı hiçbir yola çıkamaz, çünkü buna uygun değildir... Çünkü trafiğe çıkış kurallarına aykırıdır. Üzerinde ne far ne stop ne de sinyaller mevcuttur...

    Motosikletlerin otoyola çıkabilmesi konusunda da -benim bildiğim çıkabildikleridir - küçük bir araştırma yaptım...

    Alıntı prifo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erişme kontrollü karayolu (otoyol - ekspresyol) : Özellikle transit trafiğe
    tahsis edilen, belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı,
    yaya, hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak, İZİN VERİLEN motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrola tabi tutulduğu karayoludur.
    Yani; aksine bir işaret yoksa otoyola çıkabilir.
    motosiklet ve motorlubisiklet ayrı şeylerdir.
    50cc nin altındakilere motorlubisiklet denir ve a1 sürücü belgesi ile de kullanılabilir.


    işaretlere dikkat..
    Ayrıca otoyollar sadece scooterlere veya mopedlere kapalı hiçbirzaman olmaz... Örneğin racingler girebilir ama commuterler giremez diye bir yasa var olamaz. Eğer yukarıdaki gibi "motosiklet giremez" uyarısı varsa hiçbir motosiklet giremez. Yoksa da minimum hız sınırının üzerinde gidebilen motosikletler girebilir ki günümüzde bütün motosikletler bu hız sınırını aşabilmektedir...
    Benim bildiğim bu bir yerde yanlışım varsa düzeltiniz.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Görkem benim demek istediğim şey aslında senin dediğine yakın ama ülke ülke bazı tabirler değişebiliyor.

    Motosiklet giremez tabelası motorun cinsine göre değişiyor.
    Daha doğrusu, senin verdiğin resimdeki motosiklet, baya bir motosiklet.
    Ama bunun mopet giremez şeklinde olanı da var.

    Burada bir tane var.
    Yarın resmini çeker tabelayı asarım.
    Ben yorumumu "eğer otoyol ise" ibaresini koyarak yaptım.
    Eğer otoyol ise hiç bir şekilde mopet- scooter cinsi motor o yola giremez.

    Yoksa yarış motoru girer, naked giremez gibi bir anlam çıkarma yazdıklarımdan...

  9. #9
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Anladim. Yalniz benim
    bildigim burada otoyola ,
    aksi belirtilmedikce, butun
    motosikletler girebiliyor.

    Burada dedigim Turkiyede :p

    Bu arada demin bir
    arkadasim mopedlere yasak
    oldugunu belirtti. Simdi ben
    de merak ettim. Karayollari
    yasalarina bakmak lazim.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  10. #10

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Ciddi otobanların olduğu avrupa ülkelerinde 250 cc nin altındaki scooter ler
    otoyol a giremiyor,sebebi de akan trafiğe uyum gösteremeyecek olmaların
    dandır.
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  11. #11
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [kaza sonrası video için;
    http://f5haber.com/haberbak.aspx?id=427607

    Beyler kaza yeri ...

    Ömer Uzma kazasıyla aynı yerde...inanırmısınız...


    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  12. #12
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X


    (TT-6) Motosiklet hariç taşıt giremez, bende buna takıldım şimdi
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  13. #13
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Heryere TT-6 koyalım .

    Bu arada;
    2- Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan kesimlerde, yayaların, hayvanların motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.

    3- Erişme Kontrollü Karayollarında (Otoyol) mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azami hız 120 km/saat’tir

    Kaynak: http://www.kgm.gov.tr/

    Yani otoyola 40km üzerinde gidebilen her motosiklet girebilir
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  14. #14

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Bence 250cc. (veya belli bir kapasite altında kalan) altı motosiklet otoyola girmemeli. Türkiye'de anladığım kadarıyla böyle bir sınırlama yok fakat Türkiye'de yasa çıkarırken araştırma da yok. Hele bu aralar iyice kopyala yapıştırcı olduk...

    Muharrem arkadaşımız düşük cc.'li scooterların 100-110km/s gibi hızlara çıkabildiğini söylemiş, İlkay Abi'de sadece hızla alakalı olmadığını belirtip ekleme yapmış. Kendi adıma otoyolda hızla ilgili problemlerin daha öncelikli olduğunu düşünüyorum. fakat hızdan kastım maksimum sürhat değil ivmelenme...

    Motosikletin son sürhatinden ziyade o hızlara ne kadar zamada çıktığı ve ara hızlanmalarıda önemlidir. Örneğin en sağ şeritten rüzgarsız bir günde 90-100km/s hızla seyrediyorsunuz ve otoyol çift şeritli. Önünüze 70km/s hızla seyreden ağır bir taşıt çıktı, hız kesmeden geçmek istediniz fakat aynanızı kontrol ettiğinizde arkanızdan hızla gelen araçları farkedip vazgeçip hızınız 70km/s'ye düşürdünüz ve az evvel bir sağ viraj geçmiştiniz... Takip mesafesini korudunuz sol aynanınızı tekrar kontrol ederek (temiz) sinyalinizi verip, gaza yüklenip sollama işlemine başladınız, ne kadar zamanda geçeceksiniz? Sol şeridi uygun olmayan sürhatinizle kaç saniye meşgul edeceksiniz?

    Aynanızla kontrol ettiğiniz mesafe geçmek o an için uygundu fakat hızla virajdan çıkan ve sizi aniden farkedecek olan bir araç için birden beliren ve gerçekten sol şerit için henüz ağır giden bir taşıtsınız... Kaza olma ihtimali nedir? Bunlar hep acaba sorusunun akla getiren şeyler...

    Bence belli bir gücün altındaki motosikletler otoyolda hem kendimiz için hem de diğer taşıtlar için tehlike teşkil edebilir... Benim düşüncem, eğer Fransa veyahut başka ülkelerde otoyollarda belli motosiklet türleri yasaksa bu değerler göz önüne alınarak yasaklama yapılmış olabilir. Farklı bir sebep de olabilir ben sadece mantık yürütmeye çalıştım. Çünkü Aydın-İzmir otoyolunda kendi motosikletimle sollamalarda, aklıma gelen ilk tedirginlik bunlar olmuştu ve sollamalarda ciddi sıkıntılar çekmiştim. "Ya arkadan 140km/s ile gelen bir araç varsa ya beni farkeden kadar çok geç olursa" diye çok düşünerek sollama yapmıştım...

    Şimdi diyebilrsiniz ki "Geçme o zaman ya da tam emin olana kadar bekle, öyle geç". Ben de o zaman "Otoyoldan niye gidelim ki?" derim. Hızlı ve transit ulaşmak amaçsa çok çok bekleyip stres yaşayacağıma veya önümdekinin hızına uyacağıma, normal yoldan giderim daha iyi.

    Tabi bu örnekte sizi sıkıştıran bir araç yok o çok ayrı bir durum öyle bir durumda ne olsa farketmez...

    Ayrıca kazada yaralanan arkadaşa da geçmiş olsun umarım bir an önce sağlığına kavuşur.

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Dgmr, konuya benim açımdan güzel yaklaşmış.

    Şimdi farklı örnekler verelim.
    Örneğin kamyon ya da tırlar.
    Bir çoğu 120+ hızlara çıkabilmektedir.
    Fakat otoyolu sadece sağ şeritte kullanmalarına izin verilir.
    Yolun büyük bölümünde de sollama yasağına tabiidirler.
    Otoyolda arabanız ya da motosikletinizle giderken, bir kamyonu sollamaya çalışan başka bir kamyon nedeniyle sıkıntılı anlar mutlaka yaşamışsınızdır.
    Günlük hayatın içinde bizim gibi ülkelerde bu durum olağan kabul edildiği için, en fazla küfür eder sonra yolunuza devam edersiniz.
    Fakat aracının kontrolünü kaybedip, bu kamyonların altına giren ve yaşamını yitiren araç sürücüsü hiç de azımsanacak sayıda değil.

    Aynı şey küçük hacimli motosikletler için de geçerli.
    Motosikletiniz, otoyolun hız limitlerine ulaşabiliyordur.
    Ama reel trafik akışında, hızlı sollama yapma, ve tekrar şeridine geçebilme gibi kıstasları da göz önünde bulundurduğunuz da durum biraz değişiyor.

    Örneğin 130 km/h hıza ulaşabilen bir motosikletiniz var.

    Sağ şeritte 120 ile giderken, 110 km/h hızla giden bir araca yaklaştınız ve geçmek istediniz.
    Ne kadar sürede o aracı geçip şeridinize girebileceksiniz?

    Üstelik motosikletinizle araç solladığınız da hemen önüne kıramazsınız.
    Arkadanız da mesafe bırakmanız gerekiyor.
    Yani o aracı güvenle geçip bir an önce şeridinize dönebilmeniz için çok kısa sürede 150-160 km/h hızlara çıkacak bir motosiklet kullanıyor olmalısınız.

    Daha bunun gibi örnekler çoğaltılabilir.
    Yani benim motorum otoban üst limitinde ki hızlara çıkabiliyor dememelisiniz.

    Bu herhangi bir aracı solladıktan sonra tekrar kendi şeridine girme ve arada mesafe bırakma meselesi enine boyuna incelenmesi gereken bir konu.

    Altınızdaki motosiklet ne olursa olsun.
    Sollama yaptıktan sonra, hemen aracın önüne asla girmeyin.
    Allah korusun kaydınız düştünüz.
    Geçtiğiniz aracın fren mesafesinden uzaksanız iyi.
    Ama hemen önünde düşerseniz, işte o zaman b..ku yediniz demektir.
    Bir ara bu konuyu enine boyuna tartışalım....

  16. #16
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Bu konuda ben de size katılıyorum... Yalnız bana kalırsa 120 km gibi bir sürat otoyol için normal bir sürat...
    Sollama konusunda; bu sadece motosiklette değil her araçta başınıza gelebilir... Önünüzdeki aracı rahatça sollayacak gücünüz yoksa sollamayacaksınız. Bunun örneklerini dediğiniz gibi her gün görüyoruz... Birbirini sollamaya çalışan ama yokuşta bayılan otobüsler , kamyonlar , kamyonetler veya otomobiller... Sadece motosikletler değil. Bu birazda sürüş ile ilgili...
    Benim motorum 110 km/s hızla rahatça gidebiliyorsa , otoyoluna girebilirim düşüncesindeyim... Zaten hız limiti 120km/s. Fakat olur da önümde 120km/s ile giden bir araç olursa onu 130 km/s ile gitmek için sollamam... Hızımı düşürür onunla aynı hızda sürüşüme devam ederim. Uygun şartlarda sollarım. Doğrusu da budur zaten.

    Fakat otoyolları için 40+ hız limiti gerçekten çok düşük. Bisikletinizi alıp bu hızı rahatlıkla geçebilirsiniz...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  17. #17

    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya --> İstanbul
    Görkem, kolay kolay kimse önünde dağ gibi kamyonla, onun egzos kokusunu içine çeke çeke 5km. dahi gitmek istemez, (özellikle beni en çok rahatsız eden görüşümü kapatmasıdır mesela, motosikletle önümde seyreden kamyon, otobüs gerçekten çok itici oluyor).

    Bir de şu durum var; otoyolda genel sürüş eğilimi şöyledir kendine bir hız belirlersin mesela 100km/s ile gideceğim dersin önüne engel çıkana kadar hızını korursun ve hızın düştüğü an eğer uzun süre 100km/s hızda seyretmişssen rahatsız olup yeniden eski hızına dönmek için önündeki engeli aşmak istersin. İnsan psikolijisi enteresan şeylere yaptırabiliyor, bu fikrime katılırsın herhalde...

    Kısacası otoyol gibi bir yolda çoğu insan gerek psikolojik(hızını koruma isteği, geç kalma duygusu, "uf bu ne kadar yavaş gidiyor dayanamayacağım" gibi iç sesler) gerekse fiziksel (egzos kokusu, sana üfürülen sıcaklık, görüşün düşmesi) zorlamalar nedeniyle önündeki ağır vasıta engelini aşmak ister. Şimdi gelelim bizim cbr'lere; 125'likler arasında en kuvvetlilerden biri ama 90km/s'den 120km/s'ye çıkana kadar adamın göbeğini çatlatıyor (sen hafifsin gel bana sor birde ) ve otoyolda standart bir sollama için 120km/s üst hızı yakalamak bile çok yetersiz, bildiğin gibi sollamada en önemli kural (eğer solladıktan sonra hızını eski seviyesine çekeceksen) en kısa zamanda işi bitirip şeridine geçmektir... Bu üst sürhat ve ivmelenme bu kuralı gerçeklemek için gayet yetersiz...

    Bu bahsettiklerimden başka durumlarda var ülkemiz yollarında; otoyolda azami sürhat 120km/s olsa da sol şeritte sürekli seyreden taşıtlar genelde bu hızı alt limit olarak kullanıyorlar, genel hızları 140km/s-200km/s arası değişiyor. 200km/s ile gelen araç için henüz sollamanın başındaki cbr125r bile gayet yavaş kaçıyor doğal olarak.

    Rampada sollarken bayılan otobüs kamyonları o sürhatte önceden görüp hızlarını tahmin edip yavaşlamak, arkadan hızla gelen araç için çok daha kolay fakat aynı şey malesef düşük sürhatteki motosiklet için geçerli olamayabiliyor...

    Bir de bir önceki yazıda bahsettiğim durum var. Eğer bir kamyonun peşi sıra gideceksem neden transit ve hızlı ulaşım için tercih edilen ve bunu sağladığı için üstüne para verilen otoyolu kullanayım ki? Gider standart karayolunu seçerim.

    Not: Ben bütün bu yazdıklarımı otoyolların şehirler arası kısımları baz alarak düşünüyorum. İstanbul içinde daha riskli ve dolu olan e-5 yerine otoyol tercih edilebilir, bu apayrı bir konu. Sahil yolu da var gerçi ya...

  18. #18
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Arkadaşlar,

    Bilmiyorum bakanınız oldu mu? motosikletin markasını merak edip sorguladığımda kapalı kasa kamyonet çıkıyor.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Aralık 2007
    Şehir
    Ank. Esk.
    Motosikleti
    Asya 150 T - I
    Alıntı mhrrmkpnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürücünün, kasklı olduğu ve bu nedenle başında yara almadığı görüldü.
    Kısa ve öz

    Arkadaşa da geçmiş olsun

  20. #20

    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    Levent-İST
    Motosikleti
    Suzuki SV650s
    Scooter'ın ve denildiği gibi ivmelenmesi düşük araçların otoyola çıkması gerçekten sakıncalı.. İvmelenmesi düşük olan araç tır, kamyon, minibüs, vs doluğunda bizim kadar tehlike altına olmadıkları için onlara dert değil.. Aynı hızlarda kamyonun kazasının sonuçları motosikletin kaza sonuçlarıyla da aynı değil.. Bu sebeple aynı hızı yapabildiğimizle savunmamalıyız motosikleti otoyolda..

    Ben ilk TEM'e çıktığım sıralarda emniyet şeritine girmeye çalıştım.. Acemiyim emniyet şeritinden gideyim ki güvenli olayım düşüncesi işte.. Meğer en emniyetsiz şerit emniyet şeritiymiş.. Sol şeritte yavaş gitmek bile daha güvenli.. Bunu ne zaman anladım? Emniyet şeritindeyken sürekli sağdaki araçların emniyet şeritine girer gibi olduklarını görmeye başlayınca.. Kimi zaman tam yanımdayken girer gibi oluyo ve gaza asılıp saniyede yanından kurtuluyorum..
    Birde otoyola bağlanan sağdaki girişler.. Araçlar inanılmaz sürratli geliyorar ve hiç yavaşlamadan otoyola bağlanıyorlar.. Sen emniyet şeritinde yada sağ şeritte aheste aheste(otoyolun ahestesi 80-90) gidiyosun.. Sağdaki araçların hızına uyman gerekiyor ya da orta şerite yuvalanman Orta şeritin hızı da senden yüksekse motorunu o hıza kavuşturduktan sonra orta şerite geçmek mantıklı bi davranış olur.. Ama mesafe kısaysa motorun ivme kazanması için, o hıza(orta şerit hızına) çıkana kadar sağdaki girişle birleşiyorsun.. Sağdaki girişin hızı daha da yüksek.. Şimdi ne yapıcaksın??
    Bazen benimde böyle durumlarda kaldığım oldu tabii ki.. Orta şerite geçme işlemini daha erken yapmak gerekiyo böyle bi durumda ya da en kısa sürede sağdaki bağlantı yolunun hızını geçebilmek hemen bi boşluk bulup kaçmak gerekiyo o boşluğa

    Bir de sağdaki çıkışlar.. Temde şerit bol bildiğiniz gibi.. Emniyet şeritindesiniz, sağda temden çıkış var, iki şerit o tarafa doğru dönmeye başladı emniyet ve sağ şerit.. Siz Sağ şerite geçtiniz.. Bi sağ şerite daha geçmeli dönüş yolunu boşaltmalısınız.. Hızınız yeterli değilse bütün araçlar solunuzdan gaza asılıp bi anda önünüze kırmaya başlıyor.. Kırmaları bişey değil, onları görüp özenen salak bi bayan sürücü de bunu yapmaya çalışınca......

    Düşünün ki sağ şeritte trafiğin hızına tamamen uygun gidiyorsunuz, sağda sert bi dönüş var, normal temden çıkış dönüşleri gibi değil.. Sol şertten arkadan bi araç geliyor ve arabayı tamamen yan bi şekilde önünüzde görüyosunuz, sağa orta şeritten dönüyo.. Direk cana kast!!! Hele ki frenajlarınız iyi değilse kaçış yok..

    Demekki neymiş? Motoun kısa sürede çabuk hızlanabilmesi ve kısa sürede durabilmesi gerkiyormuş otoyol trafiğine ayak uydurabilmesi, ayakta kalabilmesi için.. Başka araçlarla kendimizi kıyaslamamalıymışız çünkü sadece biz kaporta işlevi görüyormuşuz.. Bu yasaklar Türkiye'de yokmuş ama olması gerekirmiş.. Yasak olmasa da bizim yasaklamamız, scooter moped ve diğer ivme kazanmayan motosikletlerle otoyola çıkmamalıymışız.. Emniyet şeritini asla ve asla kullanmamalıymışız, hele ki sağımızda bi kamyon, tır, vs varken.. Sollama yapmamalıymışız hızımızın yetemeyeceği yerde.. Birde son olarak bayan şoförlerden olabildiğince kaçmalıymışız, malum onlar iyi araba kullanıyorumu ispatlamaya çalışırlarken siz bi yerde sticker olabilirsiniz..


    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,

    Bilmiyorum bakanınız oldu mu? motosikletin markasını merak edip sorguladığımda kapalı kasa kamyonet çıkıyor.
    O da enteresan..


    Ne çok yazmışım yaa, vallahi yoruldum
    [B]Aptalların anlayacağı gibi yaz, akıllı olan ilk cümlede ne dediğini zaten anlar [/B]:cat:
    [B][COLOR="DarkRed"]Ben Derdimi Hangi Dağa
    Yüreğimi Hangi Suya Diyemiyorum[/COLOR][/B]


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler