Motosikletim bir müddet evvel HATA 43 ile arıza verdi. Yetkili servise götürdüm.Servis Manuel’ den bakıldığı zaman akünün yeterli gücü vermediği veya ECU problemi olduğu belirtiliyordu. Servis aküyü şarj etti olmadı, değiştirdi olmadı. Bağlantı kablolarından olabilir düşüncesiyle, onlar kontrol edildi. Motoru yeni yıkadıktan sonra olduğundan bir yerlere su kaçmış olabileceği kanaatiyle her yer kontrol edildi. Ama sonuç alınamadı. Dolayısıyla ithalatçı firma olan Beldeyama ile irtibata geçmem önerildi.
Akşam saat 16.00 sıralarında Beldeyama firmasına HATA kodu 43 ile ilgili servise müracaat edildiği ve servisin sorunu çözememesi üzerine tarafınıza müracaat etmem önerildiğinden ne yapmam gerektiği hususu elektronik posta ve faks çekilerek soruldu. Saatin geç olması nedeniyle ve de cevap alınamayacağı düşüncesi ile sabah bilgisayarımı açtığım zaman Beldeyama yetkilisi Sn.İlker İYİCİK’in maili ile karşılaştım. Mailde “Sn. Engin Kılıç İyi günler diler, Yamaha markasını tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. Aracınızda oluşan bu arızayı gidermek için sizi uygun bir zamanda Beldeyama A.Ş. ye davet edeceğiz. ( Yalnız aracı bir müddet burada bırakmanız gerekecektir) Eğer aracı buraya getirme şansınız yoksa bir araç ile de aldırabiliriz. Sorunu burada çözüp size en kısa zamanda aracınızı teslim edeceğiz. Konu hakkında benimle temasa geçebilirsiniz.” Bildirilmesi üzerine Sn İlker beyi telefonla aradım. Aracın çalışır durumda olduğunu ancak gelirken herhangi bir problemle karşılaşıp karşılaşmayacağım konusunda tereddütlerim olduğunu bildirmem üzerine şahsına ait cep telefonunu vererek yolda arızalanması üzerine HER TÜRLÜ yardımı yapabileceklerini belirtmesi üzerine motoru akşam saat 16.10 ‘ da Beldeyama firmasına teslim ettim.Sabah saat 11.00 civarında Sn Burak KALAYCI tarafından cep telefonumdan aranarak hatanın tespit edildiğini,ECU ( Elektronik Kontrol Ünitesi)’ nin değişeceğini ve motoruma ait kırmızı anahtarın getirilmesi talep edildi.Kırmızı anahtarın tesliminden 3 saat sonra motorun hazır olduğu cep telefonum aranarak söylendi.Motoru İstinye’den Sn Burak KALAYCI’ dan teslim aldım FSM köprüsüne çıktım Anadolu Yakasına geçerken acaba dedim bu teslim ettiğim motordu diye şüphelenmeye başladım.Motor kuş gibi olmuş gaza dokunmaya gelmiyor. Gaz yemesi, hızlanması değişmiş gibi geldi. Ne yapsak acaba arada bir motor arızalı diye Beldeyama’ yamı bıraksak, motorun tavrı güzelleşiyor.
Şimdi gelelim müşteri memnuniyetine; Yukarıda bahsettiğim gibi sorunuma en kısa zamanda çözüm getiren ve şahsi olarak ilgilenerek yardımlarını esirgemeyen Sn. İlker İYİCİK ve Sn Burak KALAYCI nezdinde Beldeyama firması çalışanlarına teşekkür ediyor ve başarılar diliyorum.
Engin KILIÇ
2006 Yamaha FZ 6 Fazer
2006 XT 125 X