Sevgili kardeşim,
her ota maydonoz oluyom ama her şeyi de bilmiyorum.
Ben küçük bir detayı sana söylemeyi unutmuşum.
Türkiye'de yaşamıyorum.
Fakat motosiklet servislerine sorarsan mutlaka bulursun.
Türkiye'de ne arasan var.
Buradaki satış fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 45-50 euro civarı.
Bulana kadar akünü söküp bir yerde şarj ettirebilirsin.
Bu aletin önemi şu.
(Tabii benzer aletlerinde)
Şarj bittiğinde haber veriyor.
Yani ne marka bir cihaz alırsan al.
Akünü şarj etmeyi bitirdiğinde, sana haber versin ve şarjı kessin.
Dolmuş aküye akım göndermeye devam etmesin.
Ben örneği bu nedenle vermiştim.
Bu alet, orta yollu tüm motosiklet kullanıcılarına yeterli olur.
Tabii ki daha iyileri de var.
Dikkat!!!:
Akünü sökeceksen, kutup başlarında ki vidalara ve altındaki somunlara çok dikkat et.
Motor öne eğimli olduğundan deponun altına kaçırabilirsin.
Sonra çok uğraşırsın, söylemedi deme.
Dayımın tek ablasının tek çocuğu bunu yaşamıştı ordan biliyorum.
Ferrari tayfur merhaba,
Bu başlığı ilk açtınğında her gün takip ediyordum gelişmeleri öğrenmek için, ancak uzun süredir yazmıyorsun.
600rr ile şu andaki durumun nasıl daha kolay hakim olabilir duruma geldin mi motosikletine?
Bu zaman zarfı içinde motosikle yaşadıklarını anlatırsan tecrübeni bizimle paylaşmış olursun.
Yazacaklarını merakla bekliyorum.
Saygılar.
Aman eline hakim ol bu makinada... Keşke Race makinadan önce başka bir
makinada tecrübe arttırsaydın. Çünkü race makinadaki gücü hiç binmediysen
tahmin bile edemezsin. Neyse yine de hayırlı olsun. Kaza bela uzak olsun...
Ne yöne dönersen dön, arkan her zaman arkandadır.
Okyanus43
hayırlı olsun güle güle kullan. bencede hata olmuş. 600rr a geçmek yaşayamadan ölmek gibi bişi.. allah çirkin şansı versin sana kardeş başka bişi diyemem
bastan sona okudum.. 10. sayfaya gelesiye kadar dedim hayret metehan abi yazmamıs dedım ama 10. sayfaya gelesiye kadarmış=)
metehan abime sormak istiyorum 600RR caizmidir hocaaaam
Drift Religion, iZMiR ŞußeSi
hayırlı uğurlu olsun dostum allah kaza bela vermesin ....
ben 6 yıl vitesli motor kullanmama rağmen cbr 125 ime adapte oluncaya kadar 3 kez kaza yaptım şimdi 600 rr almayı düşlüyorum 3 yıldır cbr 125 kullanıyorum ve 150.000 km yol yaptım yinede kendime güvenemiyorum 600 rr kullanmak konusunda ... allah sana kaza bela göstermesin kendini geliştirmek için eğitim falan al dikkat et bu makinalar gerçekten çok farklı
[B]13 KA 833[/B] [COLOR="Red"] motorsiklete kimi hastalık der kimi hayat tarzı kimi tutku .... benim yaşama sebeplerimden biri çünkü ben o rüzgara hastayım...:)[/COLOR]
hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler....
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
havaların düzelmesini bekliyorum, gerçi sogukda olsa hafta sonları biniyorum, geçenlerde avcılar-kadıköy arası gittim geldim fazla tecrübe edineceğim bişey yaşamadım aslında şu vites geçişlerini kavrayamadım, vites küçültürken teker aniden durup kaydığı oluyor, motoru yatırmakta biraz zorlanıyorum, hee birde çok gaza geliyorum (güzel bir bayanın kullandığı arabanın yanından geçerken yada otobüslerin yanından geçerken) napiim millet parmağıyla beni gösterince duymak istedikleri sesten mahrum bırakmıyorum onları
en fazla 170 km hıza çıktım oda anlık zaten 170 i gördüm yol bitti.
hız kesmek için vites düşürmek mi yoksa firenlemi durmak doğru olanı hangisi bilmiyorum, yüksek devirde vites düşürünce teker kayıyor, firende çok etkili olmuyor gibi geldi.
Vites düşürürken tekerin kayması senin debrajı birden bırakmandan kaynaklanabilir. Birde yukarda patriote ve diger arkadaşlar demiş; arka lastigin aşırı büyük olmasıda bu tür sorunlara yol açabilir. Standart lastik almanı önermişler.Onları dinlemende yarar oldugunu düşünüyorum
Bence kim ne derse desin, ss motosikletler görüntüsü ve sesi ile insanı büyülüyor, bu işle alası olmayan insanın bile dikkat odağı oluyor. Er6N sahibi bir arkadaşım motosiklet sayesinde çok kız tavladığını anlatıyordu. Kızlar el atıyolarmış arkaşa dursun diye...
Düşünüyorum da belki motosiklete karşı önceleri hiç ilgisi olmayan insanlar bile sırf bu ss motosikletlerin sesi ve görüntüsü yüzünden bunları satın alıp kullanmaya başlamışlardır.
Ahhh birde bunlarda opsiyonel Abs fren sistemi olsa daha bir iyi olabilirdi.
hayırlı olsun güle güle kullan zaten güleceğine eminim bende istiyorum yaa darısı başıma ne diyim
:bounce:
arkadaşım yüksek devir ve yüksek vitesteyken vites düşürüp debriyajı bırakırsan kilitlenme her motor için kaçınılmaz olur...yüksek hızlarda yavaşlamak için normal frenler yerine motor frenini(vites düşürerek yapılan frenmeleye denir) tercih ediyosan debrijaı kesinlikle bir anda bırakmamalısın...
diyelimki 4.vitesde ve redline'a yakın devirlerde seyrediyosun...motor freni yapmak için debrijaı sıkıp vitesi attıktan sonra debriyajı bir anda bırakırsan ister istemez motor freni sert gerçekleşir ve arkada tekerin kayar...ama bunu yavaş yavaş bırakarak yaparsan motorunun öne doğru yığılmayla yavaşladığını göreceksin...öne yığılma bittikten sonra tekrar vites küçültüp aynı işlemleri 1.vitese kadar yaparsan motorun ne kadar yavaşladığını görüp şaşıracaksın...ama sakın ama sakın diyip 4'te iken vitesi 1'e atıp debriyajı falan bırakmaya kalkma sonucu çok kötü olabilir...sana faydalı olabildiysem ne ala...kazasız belasız sürüşler dilerim...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
Ben bu hataya cbr125 ile düşmüştüm.
İlk kullanışımda herşey güzeldi, hadi bir tur daha atayım dedim ve durmaya yakın yaklaşık 30km/h hızla 3.vitesten 1.vitese aldım ve debriyajı aniden bıraktım arka teker kilitlendi ve kendimi yerde buldum.
Allahtan bu hatayı daha yüksek bir hızda yapmadım yoksa sonuçları daha ağır olurdu.
Ancak aynı hatanın 600cc gibi kompresyonu yüksek bir motosiklette 4.vitesten 1.vitese almak suretiyle yapılması korkunç olur mutlaka.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)