Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Kazalari önlemek Için Haydi El Ele

    REKLAM ALANI
  1. #41
    uglychild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2006
    Şehir
    Izmir&Bodrum
    Motosikleti
    SUZUKİ gs 500 e Bmw r 25("53)
    Alıntı MrCool adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizden başka kimse ilgi göstermediğine göre insanlar yapmaya çalıştığımız olayın ne olduğunu anlamadı ya da herkes robocop gibi çelikten yapılma. Ben herkesin anlayabileceği bir resim potporisi hazırladım.

    Üstteki ilk üç fotoğraf şimdiki "motosiklet biçisi" düzenimizdir. Alttakiler ise, motosikletliler için daha güvenilir uygulamalardır:

    abi hastayim senin su anlatim tarzina, sen egitmenlik,danismanlik vs. yapsan ustune tanimam valla...
    bu kadar caba bosa gitmesin arkadaslar, basladik bi kere ne olursa olsun gidebildigimiz yere kadar gidelim, en azindan vicdanen biseyler yaptik deriz...
    bana bayagi bi motosiklet.net sticker i lazim kimden istemeliyim?
    GET UP STAND UP DONT GIVE UP THE RIDE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S


    arkadaşlar kaybettiğimiz kardeşlerimizin resimlerini toparlıyorum !allah(c.c.)gani gani rahmet eylesin .
    sizlerde yardımcı olursanız eklerseniz bir düzenlemeyle örnegin motosiklet'leri farkedelim kasksız korumasız ehliyetsiz sürücü olmayalım! yollarımızı motosikletleri'de düşünerek düzenleyelim!gencecik hayatlar son bulmasın !
    tarzında yazılarla düzenleyip a4 lere bastırıp' otobüs, otomobillere olabilir görünür yerlere yapıştırabiliriz

    kaza haberleri
    http://www.vatanim.com.tr/root.vatan...0&Categoryid=2
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......

  3. #43
    Moderatör (forrap) Tuncer Sezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
     MT Site yönetimi uyarı mesajı.
    Uyarı Sebebi:  Forum kullanıcıları kişisel problemlerini foruma yansıtamazlar.Tartışma içerikli mesaj yazmak yasaktır.Tartışma içerikli mesajlar silinmiştir.Devamını getirmemenizi rica ediyorum.
     Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
     Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır.
     Forum Kurallarını okumak için tıklayın..
     Şikayetleriniz için tıklayın

  4. #44
    ABZAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    istanbul
    alp tunay:Sürekli bir şeyleri konuşurken,tartışırken alakasız bir şekilde Desparadost arkadaşımızın şarkısına takıp duruyorsun.burada insanlar bir çözüm üretmeye çalışıyor sen de alakasız şeyler söyleyip duruyorsun!takip ediyorum bir kaç konuda aynı şeyleri yaptın.amacın ne senin?ne yapmaya çalışıyorsun?

  5. #45
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı forrap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
     MT Site yönetimi uyarı mesajı.
    Uyarı Sebebi:  Forum kullanıcıları kişisel problemlerini foruma yansıtamazlar.Tartışma içerikli mesaj yazmak yasaktır.Tartışma içerikli mesajlar silinmiştir.Devamını getirmemenizi rica ediyorum.
     Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
     Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır.
     Forum Kurallarını okumak için tıklayın..
     Şikayetleriniz için tıklayın

    Abzah kardeş....

    Bak yukarıda yazılanlar siliniş....Boş boşa konuşmayalım istersen....Kankan tek başına da cevap yazabilir....Gerek yok tartışmaya....

    Şarkısını dinlemedim ama uslubunu beğenmiyorum....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #46
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S
    Alıntı desperadost adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    arkadaşlar kaybettiğimiz kardeşlerimizin resimlerini toparlıyorum !allah(c.c.)gani gani rahmet eylesin .
    sizlerde yardımcı olursanız eklerseniz bir düzenlemeyle örnegin motosiklet'leri farkedelim kasksız korumasız ehliyetsiz sürücü olmayalım! yollarımızı motosikletleri'de düşünerek düzenleyelim!gencecik hayatlar son bulmasın !
    tarzında yazılarla düzenleyip a4 lere bastırıp' otobüs, otomobillere olabilir görünür yerlere yapıştırabiliriz

    kaza haberleri
    http://www.vatanim.com.tr/root.vatan...0&Categoryid=2
    haydi el ele....
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......

  7. #47
    kabuto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    keeway sl150cc SONUNDA
    bu tarz seylerde sesini duyurmak istiyosan buyuk capli ses getiricek eylemler yapmalisin soyleki 200-300 motorcu toplanip beraber pankart acip motor surmelisin o zaman goze batarsin iste baska turlu bu tarz topiclerle ancak bizi uyaririsin bizde herseyin farkindayiz zaten abi
    imzam yok parmak bassam olurmu

  8. #48
    trinacria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    bir motorsiklet kullanıcısı değilim bu yüzden ne gibi sorunlarla karşılaşıldığını bilmiyom ve çözüm üretemem ürettiklerimde çok klasik şeyler olur ama bir motorsiklet sevdalısıyım bunun içinde tam destek veriyom ne gerekirse yapılsın
    [B][COLOR="Red"][CENTER]1000 lerce dansözüm olacağına 1000 cc makinem olsun ![/CENTER][/COLOR][/B]

  9. #49
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S
    Alıntı kabuto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tarz seylerde sesini duyurmak istiyosan buyuk capli ses getiricek eylemler yapmalisin soyleki 200-300 motorcu toplanip beraber pankart acip motor surmelisin o zaman goze batarsin iste baska turlu bu tarz topiclerle ancak bizi uyaririsin bizde herseyin farkindayiz zaten abi
    bak sevgili kardeşim yalnış düşünüyor'sun beni tanımadan böyle şeyler yazıyorsunuz canınız sağolsun ama umarım birgün bu yazdıklarızdan utanmazsınız biz bez afiş te açtık yetimlere yaşlılarada baktık bunlarıda onlar için kendi iç huzurumuz için allah(c.c)için yaptık birde biz kardeşiz motosiklet'ciyiz şarkısı yaptık ama gördümki yazık! motoısiklet kardeşliği herkeze yakışmıyormuş sağlıcakla kalın.......
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Bez afişle gösteri yaparsak devlet karar çıkarmaz (çünkü ne yapacağını anlamaz bile) ancak karar çıkarmaya çalışanlara destek olabiliriz. Dilekçeyle ise ise isteklerimizin kanunlaşmasına yol açabiliriz, çünkü ne istediğimizi açıkça yazmış olacağız. Afiş çıkarıyorsun ve birilerinin bu afişi görüp de kanunu çıkarmasını bekliyorsun. Yahu kim ilgilenecek ki? Aslında ilk adımı atacak olan sensin, biziz! Hep bu tip işleri bakalarının üstlenmesini bekleriz, halbuki o başka kişi aslında belki de kendimizizdir.

    Şimdi düşünün, diyelim ki ikinci bariyer kanununu istiyoruz.

    1) Sadece bez afiş assak sonuç ne olur? Ben söyleyeyim:
    Kimden ne ve niye istediğimiz tam belli olmadığı için şansımıza bir tane işgüzar adam olsun o da herkes gibi motosikletten anlayamayan bir belediye başkan yardımcısı olsun diyelim. Aslında kimse üzerine alınmaz ama bu adam biraz değişik bir adam ve bizim afişi ("Bizi farkedin") görüyor ve üzerine vazife görüyor diyelim. Ne yapmasını bekliyorsunuz? Adam okuyor afişi:"Bizi farkedin". Eeee, ne yapacağız şimdi diyor. Vergiyi mi düşürelim istiyorlar diye soracak. Adamın motosikletin "M"sinden haberi yok. Ne yapmasını bekliyorsun ki? Adam iyi niyetli ve bir şeyler yapmak istiyor lakin ne yapması lazım onu kestiremiyor. Sonuç: Fiyasko.

    2) Dilekçe Yöntemi: Ne istediğini bilen bir kişi olarak dilekçe yazıyorsun ve bizden 2000-3000 kişi bu dilekçeyi hem TÜM partilere, belediyelere, ilgili bakanlıklara, ve trafik müdürlüklerine gönderir. NEDEN ve NASIL istediğini açık açık anlatıcı bir biçimde yazarsa herkes anlar. Resmi kurumdaki adam hayatında motosikleti sadece sokakta görmüş olabilir. Adamın anlaması ve muhattap olması lazım. Sonuç: Belki.

    Kendimiz için konuşalım:
    Çevreyi kirletmeyin diye bas bas bağırıyorlar; hem dernekler hem kişiler! Sen/ben bir kez olsun (genel olarak konuşuyorum) ağzındaki sigarayı suda söndürüp çöp kutusuna attın mı? Sloganla mloganla olacak iş değil. İnsanlar belki 3-4 kuşak sonra eğitililebilirler slogan yöntemiyle. Sonuç istiyorsak devlete ve onunla ilgili birimlere başvurmak zorundayız.

  11. #51

    Üyelik
    16 Aralık 2006
    Şehir
    istanbullllllllllllllllllllllllll
    Haklısınız arkadaşlar Mr cool Ugly Child ve desperadost ve onlar gibi düşünen diğerleri bende uzun zamandır bu tür şeylerin düzeltilmesi için bir şeyler yapalım diye kendi çapımda söyleniyordum. Söylediklerrinize ek olarak düzeltilmesi gereken bir iki şey daha eklemek istiyorum nacizane. Zira motosikletle yeni haşır neşir oluyorum.
    1-Çimleri sulamak isteyen belediyenin işçilerini bilinçlendirmek lazım. Biliyorsunuz bizler için çok tehlikeli masum görünen su birikintileri.
    2-Otoyolda düşmüş maddelerin, her hangi bir şeyin kaldırılması (taş,çarpılmış hayvan v.b)
    3-Asfalta dökülen kum inanın; ben italya ve almanyada uzun seneler yaşadım yere dökülmüş kumla hiç karşılaşmadım ama Beşiktaşın göbeğinde bu yüzden düşen scooterlıya rastladım :(
    4-Deliklerle dolu asfaltların bir an önce doldurulması. Hergün Etrafı süpüren belediye işçilerini görüyorum sadece görünenleri toplayıp geçiyorlar. Oysa bu kardeşlerimiz bilgilendirilse başka uyarıları da yapabilirler. Mesela gezdiği güzergahta asfaltı sökülmüş bölgeleri direkt amirlerine söyleseler ve onlar da bu uyarıyı dikkate alıp hemen müdahale etseler ne güzel olur.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Ama yok yani sticker dağıtalım falan. Belediyedekileri toplayıp toplantı yapmalıyız belli sürelerle. Bu nasıl olur bilmiyorum ama belki bir kokteyl gibi (güzel yemeklerle kandırıp dinlettiririz kendimizi) Neyse biraz daha düşüneyim. Ama pes etmeyelim.
    İYİ ŞANSIMIZ BOL OLSUN MOTOSİKLET KARDEŞLİĞİ:rendeer:

  12. #52
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC

    Pilavdan Dönenin Kaşiği Kirilsin

    Forum konusunu ve yazılanları hızlı bir şekilde okuyup genel hakkında bilgi sahibi olmaya çalıştım. Konunun önemi nedeniyle, forumu açan kardeşimi yürekten destekliyorum, aynı konuda ben de bir yazı hazırlamaya başlamıştım ama henüz bitiremedim, ayrıca konuya ilgi duyup fikir beyan eden ve destekleyen arkadaşlarıda hassasiyetleri nedeniyle tebrik ediyorum. Konu çok ama çok önemli. Yapılabileceklere ilişkin her fikir bence önemli. amaaaaaaa, olumsuz düşünen arkadaşlarımız için şunu söyliyeyim; yenilgiyi ve başarısızlığı baştan kabullenmeyin ve sorunun çözümü için son haddeye kadar savaşın, savaşalım.(Tabiki Aklın klavuzluğunda) menfii düşünceleri aklınıza getirmeyin ve yazıyla da olsa dillendirmeyin. Bu konu da yapılabilecekler bize bahşedilmiş en kutsal olan, CANIMIZLA ilgili.

    Bence, en basit ve en ucuz yöntemle işe başlamak, atılacak ilk adım için şart, İLK ADIM: Tüm Site Üyeleri, daha önce yazılanlar parelelinde veya kendi kaleme alacakları konuya ilişkin Mail'lerini ilgili gördükleri her yere gönderecek. Örneğin: Gazeteler, ilgili devlet daireleri, özel kuruluşlar , akla kim gelirse. İKİNCİ ADIM: İçimizde Grafikerler var. Saklamayın veya saklanmayın, Araba ve iş yeri camlarına yapıştırılacak Grafik çalışmasını sizler lütfen yapabilir ve örnegini bu sayfaya koyabilirseniz, bizlerde bilgisayarımızdan çıktı alıp arabalarımızın, iş yerlerimizin camına yapıştırır ve bir şekilde kamunun konudan haberdar olmasını sağlarız.PİLAVDAN DÖNENİN KAŞIĞI KIRILSIN MI. Ne demişler ''REKLAMIN KÖTÜSÜ OLMAZ'' biz reklam yapmıyoruz ama ilk adım atılmalı.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  13. #53
    Atlas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joyride 200
    Alıntı MrCool adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bez afişle gösteri yaparsak devlet karar çıkarmaz (çünkü ne yapacağını anlamaz bile) ancak karar çıkarmaya çalışanlara destek olabiliriz. Dilekçeyle ise ise isteklerimizin kanunlaşmasına yol açabiliriz, çünkü ne istediğimizi açıkça yazmış olacağız. Afiş çıkarıyorsun ve birilerinin bu afişi görüp de kanunu çıkarmasını bekliyorsun. Yahu kim ilgilenecek ki? Aslında ilk adımı atacak olan sensin, biziz! Hep bu tip işleri bakalarının üstlenmesini bekleriz, halbuki o başka kişi aslında belki de kendimizizdir.

    Şimdi düşünün, diyelim ki ikinci bariyer kanununu istiyoruz.

    1) Sadece bez afiş assak sonuç ne olur? Ben söyleyeyim:
    Kimden ne ve niye istediğimiz tam belli olmadığı için şansımıza bir tane işgüzar adam olsun o da herkes gibi motosikletten anlayamayan bir belediye başkan yardımcısı olsun diyelim. Aslında kimse üzerine alınmaz ama bu adam biraz değişik bir adam ve bizim afişi ("Bizi farkedin") görüyor ve üzerine vazife görüyor diyelim. Ne yapmasını bekliyorsunuz? Adam okuyor afişi:"Bizi farkedin". Eeee, ne yapacağız şimdi diyor. Vergiyi mi düşürelim istiyorlar diye soracak. Adamın motosikletin "M"sinden haberi yok. Ne yapmasını bekliyorsun ki? Adam iyi niyetli ve bir şeyler yapmak istiyor lakin ne yapması lazım onu kestiremiyor. Sonuç: Fiyasko.

    2) Dilekçe Yöntemi: Ne istediğini bilen bir kişi olarak dilekçe yazıyorsun ve bizden 2000-3000 kişi bu dilekçeyi hem TÜM partilere, belediyelere, ilgili bakanlıklara, ve trafik müdürlüklerine gönderir. NEDEN ve NASIL istediğini açık açık anlatıcı bir biçimde yazarsa herkes anlar. Resmi kurumdaki adam hayatında motosikleti sadece sokakta görmüş olabilir. Adamın anlaması ve muhattap olması lazım. Sonuç: Belki.

    Kendimiz için konuşalım:
    Çevreyi kirletmeyin diye bas bas bağırıyorlar; hem dernekler hem kişiler! Sen/ben bir kez olsun (genel olarak konuşuyorum) ağzındaki sigarayı suda söndürüp çöp kutusuna attın mı? Sloganla mloganla olacak iş değil. İnsanlar belki 3-4 kuşak sonra eğitililebilirler slogan yöntemiyle. Sonuç istiyorsak devlete ve onunla ilgili birimlere başvurmak zorundayız.
    +1

    bu tür işlere duygusal değil mantıklı ve usulune uygun yaklaşmamız şart. MrCool'un belirttiği gibi ne istediğini açık ve net belirtmezsen sonuç alamazsın. Ağlamayana meme yok ama niye ağladığını bilemezlerse sen açken onlar pışpışlamaktan başka birşey yapmazlar. Vereceğimiz dilekçe sayısı belki 2000-3000 adet olmayacak ama 200 tane dilekçe ile bile gitsek inanın ciddi ses çıkaracaktır. Hele hele basında bu yaptığımız işten verdiğimiz dilekçelerden haberdar olursa bakın nasıl göz önüne çıkıyoruz. Hazır fuar tarihi yaklaşırken bu organizasyonu yaparsak, motosiklet firmaları da bize destek çıkacak ve fuarda ilgili bildiriler dağıtılacaktır.

  14. #54

    Üyelik
    16 Aralık 2006
    Şehir
    istanbullllllllllllllllllllllllll
    Bu topik nereye gittiyse zor buldum :( Mod arkadaşlardan rica etsek de bu topic hep baş sayfada yer alsa olmaz mı? Çok mu şey istiyorum dersiniz? Zira bu konuyu sonuçlandırmalıyız
    İYİ ŞANSIMIZ BOL OLSUN MOTOSİKLET KARDEŞLİĞİ:rendeer:

  15. #55
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S
    hadi duyarlı samimi arkadaşlarım yukarıyı okudukca mutlu oluyorum el ele başaracağız birşeyler yapacağız umuyorum! ccdelisi sana katılıyorum mod arkadaşlardan destek bekliyorum zaten mrcool,boğaçhan ,atlas ,uglychild sağolsunlar varolsunlar önerileri çalışmaları ilgileri fevkalade kayda değer ve önemli sağolsunlar ve samimi öneri getirecekler şimdiden sağolun...inanın bende takipteyim ve hep aklımda kendimce çalışmalarıma devam ediyorum el birliğiyle yapabileceklerimizi yapmaya çalışalım ...
    1)otobüslerin araçların camlarına (yukarıda arkadaşımız önermişti a4 kağıtlara)
    2)partilere dilekce(yine yukarıda )
    3)efüj lerin düzenlenmesi(yukarıda )
    boğaçhanın ve ilgilenen arkadaşlar önerileri yukarıda sağolsunlar bunları yavaş yavaş olgunlaştıralım...haydi el ele
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......

  16. #56
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Sayım Moderatörlerlerimizden Hassaten Rica ediyorum;Bu konu Ana Sayfada sabit hale gelsin. Tüm Motosiklet sevdalıları bu konuya birinci önceliği vermeli. Bir Tek canımız var. Tek Yumruk olabilirsek sesimizi duyurabiliriz.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  17. #57
    deer_152 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    arkadaslar bu konu fazla uzamadan icraata gecilmeli yoksa bu bazı üyelerin cekişmesine sahne olacak bir an önce bi karar verilsin uygulayalım...

  18. #58
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC

    Işte Yapilacak

    İLK ADIM: Tüm Site Üyeleri, daha önce yazılanlar parelelinde veya kendi kaleme alacakları konuya ilişkin Mail'lerini ilgili gördükleri her yere gönderecek. Örneğin: Gazeteler, ilgili devlet daireleri, özel kuruluşlar , akla kim gelirse.
    İKİNCİ ADIM: İçimizde Grafikerler var. Araba ve iş yeri camlarına yapıştırılacak Grafik çalışmasını sizler lütfen yapabilir ve örnegini bu sayfaya koyabilirseniz, bizlerde bilgisayarımızdan çıktı alıp arabalarımızın, iş yerlerimizin camına yapıştırır ve bir şekilde kamunun konudan haberdar olmasını sağlarız.
    BU KADARI ZOR OLMASA GEREK
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  19. #59
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S

    o zaman görmeyenler için okumayanlar için buradan devam edelim..

    motosiklet tutkunları 2,5 dk ayırsın??? - Bugün, 16:12 PM

    Arkadaşlar 2,5 dk nızı ayırıp okuyun lütfen. Hayat önemli!!!
    ALINTIDIR...

    Duyarlı Olmak,
    Tarih: 14.12.2003 Saat: 19:20
    Konu: Her Turlu Duyurular


    Sevgili Arkadaşlar,

    Daha önceden de bu konu ile ilgili bir yazım olmuştu. Rahmetli Raif Ağabeyin vefaatinde içinde bulunduğum duyguların etkisiyle oldukça saldırgan bir yazı yazmıştım. O günden bugüne fikirlerim halen değişti mi, hayır.

    Motosiklet, hepimizin hayatında oldukça önemli bir yere sahip ve hatta birçoğumuzun hayatının çoğunluğunu kapsayan bir hobby. Kimimiz için artık hobby den çok bir ulaşım aracı. Ancak gördüğüm o ki, genç yaşlı demeden bir çoğumuzu da aramızdan alıp götüren ve bizlere büyük acılar bırakan bir hobby olmaya başladı. Bunda suçlu, acaba motosiklet denilen araç mı, yoksa bizler mi? Evet motosiklet tehlikeli bir araç. Ancak içinde bulunduğumuz şu ortamda yürümek de, alışveriş mağazasından alışveriş yapmakta, bankaya gitmek de tehlikeli. Diğer seçenekler de alternatifler yaratabiliyoruz. Suçu, kana susamış canilere atabiliyoruz. Ölenlere rahmet ediyor, kalanlara başsağlığı diliyoruz. Aynı motosiklette olduğu gibi. Ama motosiklet kazalarında ne hikmetse hiç motosikletlere suç bulmuyoruz. Bu aletlerin suçu yok mu? Bence var. Ama onların suç teşkil ettiği konuyu aslında bizler yaratıyoruz. Nasıl mı?

    Yeni bir motosiklet modeli çıkıyor. Çok hoş, çok güzel.

    "İşte hayatımın motosikleti, bundan mutlaka edinmem lazım. Bu sayede hem kendi egomu tatmin eder, hemde çevreme bol bol hava atarım.."

    Yada,

    "İşte benim almam gereken, bana yakışan motor bu. Bundan başkasını alırsam, çevremdekiler ne der sonra? Klasıma yakışmaz diğerleri!"

    Yada,

    "Hayat tehlikelerle dolu zaten. Olacağı varsa olacak. O yüzden alayım anasını sattığımın motorunu. Hem bana birşey olmaz. Koca camiada beni mi bulacak kaza?"

    Gibi birçok sebepler üretiyoruz kendi kendimize. Henüz yeni motorcular (lütfen kimse alınmasın yeni motorcu dediğim için ama biraz çuvaldızı kendimize batırmanın zamanı geldi.) ki bunlardan kastım sene itibarıyla değil, km itibarıyla söylüyorum, motosikletini hemen büyütmenin yollarını arar oldular. Soruyorsun,

    - 10000 km yol yaptım. Artık motorumu büyütmenin zamanı geldi, hem diğerlerinde büyük motosikletler varken benim ki onların yanında oyuncak kaldı, diyerek savunmalarını baştan hazırlıyorlar.

    Yada,

    - 16000 km oldu, biliyorum daha erken motorumu büyütmek için ama aklım o motorda işte. Aklımda kalacağına altımda yol alsın. Hem ben hız yapmam.

    Arkadaşlar, kabullenmesek de motosikletini büyütmenin en büyük sebeplerinden biri, çevremize atacağımız "HAVA" dır. Altımızdaki motosikleti de aynı otomobilimiz gibi gösterişlisinden, en pahalı olanından, en güçlü olanından seçiyoruz. Hadi otomobilde bir şansımız var. Peki motosiklette var mı?

    Henüz yeni motosiklet sahibi olan arkadaşlarla tanışma fırsatım oluyorlar. İlk motosikletleri büyük hacime sahip motorlar oluyor.

    - 600 cc lik aldım ama gidip 1000 cc lik almadım. Biraz tecrübelenince onlardan alacağım.

    Savunmaya bak!!!! Size kısaca bir teknik açıklama yapayım.

    600 cc lik bir Racing, Motor Gücü 100-125 hp arasında. Bu gücü 11500 rpm ile 13000 rpm (Rpm = Devir/dk.) da sağlıyor. Yani, krank dakikada 11500 rpm dönüyor. Saniyede 191 defa dönüyor. Biraz düşündürücü dimi? Ve bu motorların 0-100 km/h hızlanma değerleri ise 2,4 - 2,9 saniye gibi oluyor. Şimdi bu gücü kontrol etmek sizce kolay mı?

    Peki Racing değil de Enduro'dan bahsedelim. Aşağı kalır yanı mı var? Hayır.

    650 cc lik bir Enduro, Motor gücü 45-55 hp arasında. Bu gücü 7500 rpm - 8500 rpm de sağlıyor. Yani krank dakikada 7500 devir dönüyor. Saniyede 125 kez dönüyor. Ağırlıkları ise 180 kg civarında oynuyor. Bunlarında 0-100 km hızlanma değerleri 4,5 - 6 saniyeler arasında değişiyor. Yani yukarıdakilerden çok da aşağı kalır değil. Evet bu gücü kontrol etmek, yukarıdaki bir racing ten daha kolay. Ama yeni başlayan biri için mi? Değil... Yada henüz birkaç bin km yapmış insan için mi? Yine hayır. 1000 cc likleri söylemeye gerek görmüyorum bile.

    Avrupa'da yeni başlayan bir motosiklet sürücüsü, ilk olarak 50 - 200 cc arasındaki motosikletleri en az 2 sene kullanmak zorunda. Ondan sonra yeniden sınava girip, yeterlilik sağladığı takdirde 2 sene de 200 - 400 cc arasındaki hacimli motosikletleri kullanıyorlar. Ondan sonra seneye göre motosikletlerini büyütüyorlar. Ancak her seferinde yeterlilik sınavına tabi tutuluyorlar. Eğer bu sınavlardan başarısız olurlarsa, küçük cc li motosikletleri kullanmaya devam ediyorlar. Taa ki eğitmenlerini ikna edene kadar. Ancak maalesef ki ülkemizde bizler kendi kendimize yeterlilik veriyor ve en kısa zamanda daha büyük motosikletleri almaya çalışıyoruz. Sonuç "GERİDE ACILI BİR AİLE, ARKADAŞLAR, TEHLİKELİ İMAJ"

    Sevgili arkadaşlar, 10000 -15000 - 20000 km ler tecrübe kazandırmaz. Bu km'lerle sadece kullanmış olduğunuz motosiklete adapte olursunuz. Onunla bütünleşirsiniz. Ancak yeni bir motosiklete geçtiğinizde ki bu büyük bir motosikletse, siz çok acemisinizdir. Ne motorun özelliklerini, ne karakterini bilmiyorsunuzdur. O motosiklet, sizin için POTANSİYEL BİR TEHLİKE 'dir. Şunu sakın aklınızdan çıkarmayın, ister 4 teker, ister 2 teker olsun her aracın bir karakteristik sürüş tarzı vardır. Bu aynı marka, model olsun farketmez. Şöyle deneyin, aynı model, aynı km.lerde, aynı marka bir başka arkadaşınızın motosikletini kullanın, farklı gelecektir size. Yabancılık çekeceksiniz. Hareket ederken, viraja girerken, fren yaparken çok büyük farklılıklar hissedeceksiniz. İşte o size yabancı bir motosiklet. Ve siz ona alışıncaya kadar sizin katiliniz olmaya aday. O ana kadar yapmış olduğunuz km'ler, o an için tamamen resetlenmiş olacaktır. Siz artık acemi durumunda olacaksınız. Ne zaman ki yeni motosikletinizle birkaç bin km yaparsınız, o zaman alışacaksınız. Ha burda eğer sizin yapmış olduğunuz km, eğer 10 -15000 km değil de 25-30000 km olsaydı, alışma süreciniz daha kısa olurdu. Daha fazlası olsa çok daha kısa süreler olurdu. Dikkat edin, tehlikede olduğunuz süreden bahsediyorum.

    Geçtiğimiz sene Yunanistan'dan gelen motosikletli dostlarımızla yapmış olduğumuz konuşmalarda, aynı motosikletle 100000 km ler yapanlar, bunu aşanlar vardı. Onlar bu işi gerçekten hobby amaçlı yaptıklarından altlarındaki motosikletlerin büyük yada küçük olması, onlar için birşey ifade etmiyordu. Sonuçta yine iki teker üstünde hareket ediyorlar ve hobby lerini gerçekleştiriyorlardı. Onlar bizden daha mı az tecrübelilerdi peki? Tabii ki hayır. Ama onlar bilinçli kullanıcılardı ve motosikletin onlar için tehlikelerini bertaraf etmenin yolunu biliyorlardı.

    Şimdi büyük bir motosikletin tehlikesinden biraz bahsedelim.

    Her insanın içinde adrenalin duygusunu yaşamak vardır. Bunun çeşitli yollarını arar. Elimin altında güç olsun ama ben bunu kullanmam diyen yalan söyler. Mutlaka o gücü kullanır.

    - Ya, uzun yolda araç sollarken, düşük gücü olan bir motor beni tehlikeye sokuyor. Bastım mı geçmem lazım ki tehlikeden kaçayım.

    Geçme o zaman kardeşim. Yol boşalınca geç sende. Niye riske atıyorsun ki kendini? Güç olduğu sürece risklerini de artırıyorsun. Nasıl olsa geçerim düşüncesi ile ona göre yol almaya başlıyorsun. Bunu bilinç altından yapıyorsun. Oysa gücünü bildiğin bir motosiklet olsa altında, risklerini en aza indirmeye çalışıyorsun. Yol boşsa geçiyorsun, daha düşük limitlerde gidiyorsun, daha yavaş virajlara giriyorsun. Yani tehlikeleri otomatikman minimuma indirgiyorsun. Gideceğin yere daha rahat gidiyorsun, yorulmuyorsun, etrafını görme fırsatlarını kaçırmıyorsun. Süre olarakta hızlı gidenden çok az bir farkla ulaşıyorsun gideceğin yere.

    Bir diğer nokta ise tehlike anında, tehlikeden mi kaçayım, motorun gücünü mü kontrol edeyim derken kaza zaten oluşuyor. Sadece büyük hacimli motosiklet değil sorun, ebatsal olarak daha büyük, ağırlığı daha fazla motosikletler de tecrübesiz insanlar için büyük tehlike oluşturuyor. Altınızdaki kütle ne kadar büyük olursa, kontrol etmeniz de o kadar zorlaşıyor. Bunu en kolay kaygan bir yolda hissediyorsunuz. Kendi cüsseniz ile altınızdaki kütleyi kontrol etmenin ne denli zor olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Yarış amaçlı üretilen motosikletlere dikkat edelim. Genelde çok hafif olurlar. Bunun sebebi sadece daha az ağırlık, birim kütleye düşen daha yüksek beygir gücü değil, kontrolü daha kolay bir kütle, daha az harcanan enerji, daha az yorgunluk vs. vs... Görüyorum ki 50 kg. olan bir bayan, 180 kg lık kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Sizce ne derece başarılı olabilir? Yada 70 kg olan bir adam, 240 kg lık bir kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Şöyle bir hesap vardı yanlış hatırlamıyorsam, bir insan, ancak kendi ağırlığı kadar olan bir kütleyi zorlanmadan kaldırabilir. Bunun üstündeki ağırlıkları, insan üstü bir çaba ile yapar. Ancak limitlerdir ve çok çabuk yorulur. (Halterciler hariç)

    Bir de diğer bir konu sele yükseklikleri. Bacak boyu 75 cm olan bir kişi, 85 cm sele yüksekliği olan motosiklet kullanıyor. Tecrübesi ise zayıf. Ayaklarını yere koyma isteği sürekli var. Yavaşlamalarda hemen ayaklar yere iniyor. Yere değecek mi? Belki parmak uçlarında. Peki o kütleyi parmak uçlarında nasıl taşıyacak? Hasbelkader taşıyor. Ama en ufacık zorlanmada motosiklet yerde. Şanslı ise ayakları altında kalmaktan kurtuluyor. Diyeceksiniz ki Cross motosikletlerinde adamların ayakları bile yere değmiyor ama bu adamlar yarışıyor. Sizde de o tecrübe olsa, sizde binin. Adamların işleri. Yada uzun yıllardır artık motosikletin üstünde olduklarından, ayaklarını yere indirme gereğini pek duymuyorlar.

    İşte arkadaşlar, yukarıda saymış olduğum bir çok sebep, motosikletleri kana susamış katillerden farklı kılmıyor. Ama bu cansız kütleler mi suçlu? Hayır. Buna sebep veren insanlar, yani yine bizler suçluyuz. Bu masum hobby amaçlı araçlarımızı, kana susamış cani yapan bizleriz, onlar değil. 1992 yılından beri bu motosiklet kullanıyorum. Toplam yapmış olduğum km, 300.000'e merdiven dayadı. Ama halen 650 cc bir motosiklet kullanıyorum. Bundan sonra alacağım da 650 cc olacak. Lütfen bu duyarlılığı sizlerde gösterin. Gösterin ki, artık bu mail guruplarında kaza haberleri, kaza sonucu ölüm haberleri olmasın.

    Biliyorum yazı çok uzun oldu. Belki çok ukalaca bir yazı oldu. Ama eminim ki bir çoğunuz okuduğunda bana hak verecektir.

    KONTROL EDEBİLDİĞİN GÜÇ HER ZAMAN GÜLDÜRÜR, KONTROL EDEMEDİĞİN GÜÇ İSE BİRGÜN ÖLDÜRÜR.

    ÖLMEK İÇİN DEĞİL, ÖLENE KADAR MOTOSİKLETE BİNMEYİ DENEYİN.

    Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.

    Sevgiler

    Zafer Yangın
    Suzuki XF650 Freewind
    İstanbul
    Alıntı Yaparak Cevapla
    http://s144.photobucket.com/albums/r...1169128413.pbw
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......

  20. #60
    uglychild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2006
    Şehir
    Izmir&Bodrum
    Motosikleti
    SUZUKİ gs 500 e Bmw r 25("53)
    Sevgili desperadost, mr.cool, bogachan ve diger arkadaslar...
    Az da olsa birseyler yapma cabalarimiz olmustu, yurekten yapabilecegimize inandigimiz en azindan bir kisinin bile hayatini kurtarabilmenin ya da en azindan sadece bir kazayi onleyebilmeyi hedeflemistik hic bir maddi menfaat gozetmeden sadece ve sadece vicdanen icimizi rahat tutmak icin... ama goruyoruz iste, konu disinda ki geyik muhabbetleri kadar ya da en azindan siteye koyulan bir video kadar dikkat cekememisiz! ! ! ya da onemsenmemisiz... hem de boylesi onemli ve hayati bir konuya... YAZIK hem de cok YAZIK...
    Demek ki sadece acılar yakınımızdan gecerken bir gunluk duygusallıgın icinde bogulup kaliyoruz ve ertesi gunlerde yine kaldigimiz yerden devam ediyoruz... Yapabilecegimiz cok sey varken, iki komik goruntu ve bir resme bakıp geciyoruz...

    ve bu kadar cırpınırken bir de muhalefet olmak isteyenler, ACIYORUM ONLARA...

    Simdi ya her vefat edenin arkasindan ailesine bir bas sagligi dileriz ya da adam gibi toplanir biseyler yapariz.... cok mu zor? yeni model motosikletleri inceleyecek vakit kadar yakın ve kolay...
    GET UP STAND UP DONT GIVE UP THE RIDE


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)