Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

İlk vitesli motorum

    REKLAM ALANI
  1. #1
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Herkese motorlar, bu konunun başlığını sizlere geçen günlerde açıp hepinizden tavsiyeler almıştım. Hepinize çok teşekkür ederim. Tavsiyelerinizden yola çıkarak uygun fiyata 2014 model 30k kilometrede bir Bajaj Discover 125 ST aldım. Orasında burasında ufak kusurları var, ama temizledim kakalarını sildim ve o kusurlarını da Çanakkale'deki teknik servisinde hallettireceğim, parçanın gelmesini bekliyoruz.
    Şimdilik kusurları:
    Sele biraz çatlamış, düzenli bakımları yapılmamış olsa gerek.
    Motor bloğunun üstünde yağ izi vardı, ekspertize götürdüm almadan önce. O bi sorun oluşturmaz dedi ama şüpheciyim o konuda.
    Debriyaj manetinin ucu kırık ama debriyaj çalışıyor. O parçanın getirilmesini bekliyorum.

    Zincir sağlığını nasıl anlarım bilmiyorum, ilerleyen günlerde onu da sorabilirim sizlere

    İşte hayvan:
    https://www.hizliresim.com/rzei18d

    Bir de ben bu egzozun oradaki boruları nasıl temizlerim? Krom parlatıcıdır şudur budur hallettim kalanını ama orayı nasıl yaparım bilemedim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    Başına bela almışsın. Bajaj in bile umrunda olmayan motorlar boxer discovery avenger ns150

    Hem parça fiyatlari pahalı hem de uğraşacak usta bulmak zor. Ustaya göstersen adam gözünü seveyim bana cup getir CG getir ama bunları getirme diyor.

    Üst kapak terleme olayı kroniktir. Kulbutor kapağını yapıştırsan bile motoru sıkıştırınca yağ atıyor.
    mertowski bunu beğendi.

  3. #3
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın. Allah kaza bela ceza vermesin.
    abyasar bunu beğendi.

  4. #4
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Hocam direkt teknik servisi var, değiştirmek için hangi parçalar eksik diye sordum. Adamlara internetten baka baka sordum hepsi getirtilir dedi. Artık getirtilmeyenleri de aftermarket bir şekilde hallederiz inşallah Bi de çok pahalı değil be, genel olarak baktım öyle çok abuk subuk pahalı bir şey yok.

    Aynalarını beğenmedim ama, daha büyük veya daha uzun ayna almak isteyebilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------

    Çok sağolun. Cümlemizin tekerine, kaskına, orasına-burasına taş, börtü-böcek girmesin.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Değerli kardeşim motorun hayırlı olsun. Bahsettiğin sıkıntılar dünyanın sonu değil. Yağ kaçağının olduğu yeri belirleyip conta değişiminin ardından sıkıntın kalmaz. Ha "uğraşamam" dersen 1000 km.de ne kadar yağ eksilttiğin, kabaca tahmin edip yağ eklemek de bir çözüm olabilir. Ben 30.000 km boyunca yere yağ döktüm ve ekleyip geçtim. Çatlak sele için ya sele derisini değiştirip çözüm bulacaksın ya da üzerine konfor sele koyup ucuz yollu sorunu kamufle edeceksin. Egzoz borularını söküp soğukken zımparalayıp, temizleyip ısıya dayanıklı bir sprey boyayla boyaman geçici süre seni kurtarır ama 1000-2000 km sonra yeniden bozulacaktır.
    espresso, abyasar ve DağSevenAdam bunu beğendiler.

  6. #6
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli kardeşim motorun hayırlı olsun. Bahsettiğin sıkıntılar dünyanın sonu değil. Yağ kaçağının olduğu yeri belirleyip conta değişiminin ardından sıkıntın kalmaz. Ha "uğraşamam" dersen 1000 km.de ne kadar yağ eksilttiğin, kabaca tahmin edip yağ eklemek de bir çözüm olabilir. Ben 30.000 km boyunca yere yağ döktüm ve ekleyip geçtim. Çatlak sele için ya sele derisini değiştirip çözüm bulacaksın ya da üzerine konfor sele koyup ucuz yollu sorunu kamufle edeceksin. Egzoz borularını söküp soğukken zımparalayıp, temizleyip ısıya dayanıklı bir sprey boyayla boyaman geçici süre seni kurtarır ama 1000-2000 km sonra yeniden bozulacaktır.
    Çok teşekkür ederim hocam. Yağ değişiminin olduğu yerdeki sızıntı zaten Sadistic'in söylediği gibi kronikmiş bunlarda. Teknik servisin söylediğine göre 1000 lira falan tutarmış onun değişimi, ki bence gayet uygun bir fiyat. Yola yağ sızdırmak istemiyorum çünkü olur da birinin tekeri gelir kayar diye endişeliyim. Egzoz için de yapacak bir şey yok o zaman ya, olsundu böyle kalsın şimdilik. Muhtemelen benden önceki sahiplerinden hiçbiri bunun fren hidroliğini falan değiştirmedi mesela, ben onlarla ilgileneyim bu ay, mekanik olarak tamam olsun, kozmetiğine girerim sonra :D
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  7. #7
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı abyasar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim hocam. Yağ değişiminin olduğu yerdeki sızıntı zaten Sadistic'in söylediği gibi kronikmiş bunlarda. Teknik servisin söylediğine göre 1000 lira falan tutarmış onun değişimi, ki bence gayet uygun bir fiyat. Yola yağ sızdırmak istemiyorum çünkü olur da birinin tekeri gelir kayar diye endişeliyim. Egzoz için de yapacak bir şey yok o zaman ya, olsundu böyle kalsın şimdilik. Muhtemelen benden önceki sahiplerinden hiçbiri bunun fren hidroliğini falan değiştirmedi mesela, ben onlarla ilgileneyim bu ay, mekanik olarak tamam olsun, kozmetiğine girerim sonra :D
    Egzos boruları ne yapsan yine ısınınca bu hale gelecek, bence elleme böyle kabul et.
    Fren hidroliği falan önemli şeyler, onları değiştirt, fren balataları da bitmiş olmasın. Mekanikle ilgili şeylerle uğraş, kozmetik önemli değil.
    abyasar bunu beğendi.

  8. #8
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yok :(
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzos boruları ne yapsan yine ısınınca bu hale gelecek, bence elleme böyle kabul et.
    Fren hidroliği falan önemli şeyler, onları değiştirt, fren balataları da bitmiş olmasın. Mekanikle ilgili şeylerle uğraş, kozmetik önemli değil.
    Hidroliği en kısa sürede değiştireceğim, balatalar ve fren diski iyi duruyor şimdilik bir sıkıntı çıkartmadı. En öncelikli işim sanırım zinciri temizlemek olacak ama. C1 C4 alıp fısfıs yapacağım sanırım.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Hayırlı olsun hiç tecrübe etmediğim bir motosiklet,fakat ben hiç hintlilerle sorun yaşamadım zincirin baklaları rahatsa dişliyi tam sarıyorsa iyi denebilir.Youtube de örnek videolar var.Egzoz işi kolay motip ısıya dayanıklı boya ile boyaman yeterli sadece iyi zımparala,pas kalmasın.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler