çok geçmiş olsun dostum allah korumuş , motorun ne marka bilmiyorum ama lastikleri dublex yapmayı bi dene istersen en azından patlayınca aniden sönmez lastiğin ve hava vurdukça bi lastikçiye kadar götürür seni
çok geçmiş olsun dostum allah korumuş , motorun ne marka bilmiyorum ama lastikleri dublex yapmayı bi dene istersen en azından patlayınca aniden sönmez lastiğin ve hava vurdukça bi lastikçiye kadar götürür seni
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
Patlamaya karşı ne gibi bir tedbir alabiliriz... Önlem:
Lastikler artık patlamayacak Bir taraftan lastik firmaları ’patlasa da giden’ lastikleri piyasa sürerken, diğer taraftan farklı kimyasalarla mevcut lastiklere bu özellik sonradan da kazandırılabiliyor. Başta Amerika olmak üzere tüm dünyada kullanılan ’Ultraseal’ isimli ürün lastiğin içine enjekte edilerek, patlamaları önlüyor, lastiğin ömrünü uzatıyor.
NASA ve Amerikan Ordusu tarafından da kullanılan bu madde sayesinde çivi de batsa, mermi ile de kurşunlansa lastik patlamıyor. Lastik, hepimizin bildiği gibi kauçuk, kord bezi ve çelik teller ile çeşitli kimyasal maddelerin birleşiminden oluşan ve aracın yer ile temasını sağlayan en önemli parçası.
Lastik bu kadar basit tanımlanmasına rağmen çok önemli bir sorumluluk taşır. İleri teknoloji ürünü olan lastik, aracın zemin ile tek bağlantı noktasını oluşturur. Her lastiğin yol ile temas alanı neredeyse kartpostal büyüklüğünde bir yüzeye eşittir. Lastik görevini yerine getirmek için bu birkaç santimetrekarelik alanla zemine tutunmak zorundadır. Bu nedenle lastiğin kullanım ve bakımı daha da bir önem kazanmaktadır.
Lastikler, aracın ağırlığını taşır ve motorun yarattığı hareketi yola aktararak çekiş kuvvetine dönüştürür. Darbeleri emerek konfora katkıda bulunur. Yavaşlamalarda fren gücünü, viraj dönüşlerindeyse direksiyon kontrolüne gerekli olan yanal kuvveti üretir. Ayrıca kendine özgü darbe emici özellikleri sayesinde, sürüşten ve zemin bozukluklarından meydana gelen kuvveti emer. Yolun türü (asfalt, toprak, şose) ve durumu (yağmur, çamur, kar, buz) ne olursa olsun, lastiğin görevi güvenli şekilde yol tutuşu sağlamaktır.
’LASTİK PATLAMASIN’ İSTİYORUZ Artık günümüzde sürücüler, bir lastikten güvenlik ve konforun yanında başka özellikler de arıyor. Bir lastiğin daha az titreşim ve gürültü üretmesi, düşük yuvarlanma direncine sahip olması, dolayısıyla daha az yakıt tüketmesi hatta patlamaması isteniyor. Bu nedenle de lastik firmaları ’patlasa da giden’ lastikler üretiyorlar.
Peki, lastiğinizde bu teknoloji kullanılmamışsa ne yapmanız gerekiyor? İşte bu sorunun cevabını piyasada satışa sunulan ’Ultraseal’ isimli bir ürün veriyor. Aslında bir tür ’zırh’ olan Ultraseal, hava deliklerini kapatarak, lastiği patlamaya ve hava basıncının düşmesine karşı koruyor. Ultraseal’ın kimyasal karışımı, lastiğin tüm gözeneklerindeki boşluğu dolduruyor. Lastiğe bir cisim girdiğinde ise Ultraseal karışımı, dönen lastiğin santrifüj kuvveti ve iç basınç kuvveti sayesinde oluşan deliğe doğru itiliyor. Delik fiber ve diğer maddelerle kaplandığında ise sürekli bir yapışma sağlanıyor. Böylece doğru hava basıncı muhafaza edilerek, lastiğin sönmesi engelleniyor.
LASTİĞİN ÖMRÜ YÜZDE 25 UZUYOR Markanın Türkiye distribütörlüğünü yürüten Say-Tek İthalat-İhracat San. Ltd. şirketi yetkilileri Ultraseal’ın bisiklet, motosiklet, binek otomobil, kamyonet, kamyon, otobüs, çekiciler, iş makineleri kısacısı tüm taşıtlarda kullanılabileceğini belirtiyorlar. Türkiye’de 2 yıl garantiyle piyasaya sunulan ürünün şu avantajları sağladığı savunuluyor: Binek otomobillerde 6 milimetre, iş makinelerinde ise 12 milimetre çapa kadar olan delinmeleri anında ve kalıcı olarak kapatıyor.
Özel formül olan ’Thixogel’ sayesinde lastiğin ömrü yüzde 25 oranında uzuyor. Lastikleri ömrü süresince kalıcı oluyor. Zamanla kurumuyor. Lastikleri aşırı ısınmadan meydana gelebilecek yüksek hararetten korurken, bakım ve yenileme maliyetlerini azaltıyor. Lastiklerde balans problemi yaratmazken, lastiklerin iç yüzeyini koruyor. Lastiklerde oluşabilecek hava kaçaklarını önlerken, lastiklerin hava basıncının sabit kalmasını sağlıyor. -40 ve +150 derece arasında sorunsuz olarak görev yapıyor.
NASA VE ABD ORDUSU TEST ETTİ İlk kez 1969 yılında Amerika’da sunulan Ultraseal, NASA ve ABD ordusu gibi kurumların onayını almış bir ürün olarak dikkat çekiyor. Ultraseal, NASA’nın ay aracı ’Lunar Moon Buggy’nin çöl gibi zorlu koşullarda gerçekleştirilen testlerinde kullanılmış. Ultraseal, 1975 yılında da ABD ordusu tarafından test çok kapsamlı testlere tabi tutulmuş. Testlerde başarılı bir performans gösteren Ultraseal’ın araçlarda lastik zırhı olarak kullanılabileceği belirtilmiş. Ayrıca ABD ordusu, Ultraseal’ın kurşun isabet eden bir lastik üzerindeki etkisini de test etmiş. Bu testte, NATO standardı olan 7.62 kalibrelik mermiyle Hummer model 4X4 arazi aracının lastiğine ateş ediliyor. Ultraseal lastiğin yüzeyindeki kurşun deliklerinin hiçbir hava kaybına neden olmadan kapanmasını sağlıyor. Böylece güvenliği kanıtlanan Ultraseal, 30 yılı aşkın süredir ABD ordusu tarafından kullanılıyor.
ABD Posta İdaresi de Ultraseal’ı test eden kuruluşlar arasında yer alıyor. Bu testte ise Ultraseal kullanılan patlak lastik, yaklaşık 64 bin kilometre boyunca yeni lastik kadar güvenlik ve performans sunmayı başarıyor.
Ultraseal lastiğe nasıl uygulanıyor
Firma yetkilileri, Ultraseal’ın uygulanması için öncelikle lastiklerin balans ayarının yapılması gerektiği konusunda uyarıda bulunuyorlar. Bundan sonra ise Ultraseal lastiklere şu aşamalarda uygulanıyor: Lastiğin sibobunu saat 5 veya 7 istikametine getirin. Sibop iğnesini çıkararak, lastiğin içerisindeki havanın boşalmasını bekleyin. Pompanın hortumunu lastiğin sibobuna takın. Gerekli miktarda Ultraseal’ı ağır ağır basarak pompalayın. Sibop iğnesini yerine takarak gerekli havayı basın. Mutlaka aracınızı ilk 7-8 kilometre için 50-60 km/s hızda kullanın.
LASTİĞİN PATLAMASINI ÖNLEMEK
BAZEN HAYAT , BAZEN SERVET KURTARIR
Closer, Mikrofiber ve doğal kauçuğun eşsiz birleşimi ile meydana gelmiş Dünyada Lastik Patlaklarını önleyerek kalıcı yama yapan tek formuldür. Her lastik çeşidinde kesin olarak patlakları (10 mm) önler.
Closer, lastiğiniz herhangi bir şekilde delindiğinde basınçlı havanın deliğe doğru hücumunun oluşturduğu kuvvetin etkisiyle, dönen lastiğin içerisinde, deliğe doğru hareket eder. Delik olan bölgeye geldiğinde burada basınçlı havanın da etkisiyle kenarlardan başlamak suretiyle delik üzerinde bir tampon ve doğal bir zırh oluşturur.
Closer Lastik Zırhı ise kalıcı bir onarım sağlar. Lastiklerin 10 mm den büyük (3-5 cm ye kadar) patlaklarında ise patlayan bölgeye birikim yaparak lastik içindeki havanın dışarı çıkmasını önler.
(Araştırma- Bilgilendirme amacıyla Alıntıdır)
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
Çok geçmiş olsn ya allah korumuş valla
geçmiş olsun arkadaşım.İnşaallah tekerrür etmez.
Slime kullan. Patlarsa bile inmez lastiğin.
lastiklere enjekte edilen şeyleri kullanmayın zamanla lastiğin içinde özelliğini yitiriyor ve parçalanıp inanılmaz balans yapıyor ve lastiğiniz tamamen kullanılmaz hale geliyor o tür kimyasallar patladıktan sonra kısa bir süre yol almanız için yapılmıştır ve lastik patladıktan sonra içine enjekte edilir hava basılıp yola devam edilir ilk fırsatta lastiğin tamiri yapılıp kimyasal içinden çıkarılmalıdır aman arkadaşlar DİKKAT
MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
CENGOMOTO
Abi çok çok geçmiş olsun ya umarım bi daha yaşanmaz böyle şeyler Allah hepimizi korusun...
İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...
çok geçmiş olsun inşallah son kazan olması dileğiyle kendine iyi bak
aman dikkat geçmiş olsun
Bu Ultraseal ürününün Fiyati Nedir Bilen Warmi?
Niye bir kişi bile neden lastiğini tamir ettirdin dememiş?
Lastiğini "tamirciye" "yama" yaptırmak inanılmaz bir cesaret. Canınızı "tamircinin" yaptığı "yama"ya emanet ediyorsunuz. Evet patlayan lastiklere yama yapıyorlar ama LASTİK TAMİR EDİLMEZ. Ettirirseniz siz bilirsiniz...
gecmis olsun kardes..bi kere banada oldu tamirci tamir etmeden hangi yapistiriciyi kullandigini sordum..bana alman mali abi demisti..bi baktim cin mali yapistirici kullaniyor ver dedim lastigimi ..yaptirmadim ona..yani demek istedigim cinmali adi yapistirici kullaniyorlar dikkat edin dostlar..yolunuz ve fariniz acik olsun..
once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:
Geçmiş olsun kardeş
Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)