te$ekkurLer
Arkadasım cok gecmiş olsun çok üzüldüm inanki keske yapabileceğimiz birsey olsa dinlenmeye al kendini ama bizi yalnız bırakma hep beraber olalım kardesim allah korumuş seni çok şükür.
Allah her zaman korumuyor, mümkünse kendimizi Allah tarafından korunmak zorunda bırakmayalım.glock adlı üyeden alıntı
Profesyonel eğitim alacak paramız yoksa kendi kendimizi eğitelim.
Internet elimizin altında, bilgi burada duruyor, okumak bedava, motosiklette altınızda, denemekte bedava.
memin1857, hocam verdiğin bilgiler için tşkkrler.. çok yararlı bilgiler.. en kısa sürede çalışcam..
faruk, dostum sanada çok geçmiş olsn..
CBR 600F Honda,
Kaza yapan arkadaşımıza geçmiş olsun!
Memin daha önce de ilk motor olarak cesaretle 750'lik Shadow aldığınızı ve çok kendinize güvendiğinizi anlatan bir topiğinizi okumuştum. Cesaretiniz bilgiye dayandığına göre bu iyi bir şey. Ve evet çok haklısınız, genellikle kimse yeni motor aldığında en azından 15 - 20 gün boş bir alanda çalışıyor mu acaba? Pek azımız sanırım. Benim motorum yok henüz, ehliyeti almama ramak kaldı ve motoru da alınca yapacağım ilk şey 1 belki 2 ay (hatta kendime iyice güvenene kadar) evimin yakınındaki alanda çalışma yapmak olacak. Motosiklet Teorisi Kitabını çoktan aldım bile.
Haklısınız okumuyoruz maalesef. Okumuyor ve uygulamıyoruz.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
Arkadaşlar hani ingilizcede bi terim vardır:
Rocket Science
Roket bilimi anlamına gelen bu terim aşırı komplike olan, çok az kişinin anlayabileceği şeyler için kullanılır.
Motosiklet kullanmak, motosiklet teknikleri öğrenmek Rocket Science DEĞİLDİR. Yani öğrenmek için aşırı zeki, aşırı yetenekli, bilim adamı, uzaylı, vapur şöförü, matematik profesörü OLMANIZ GEREKMİYOR.
Birkaç sayfa yazı okuyacaksınız, birkaç gün motor üstünde geliştireceksiniz.
Başlamadan önceki halinizle nasıl motor bindiğinize şaşacak, utanacaksınız.
Evet ben hiç motora binmeden 750lik Shadow aldım AMA günlerce motorcu olduğunu düşündüğüm insanlardan sözlü teorik dersler aldım, Motosiklet teorisi kitabını okudum evde günlerce internetten bulabildiğim tüm bilgileri okudum, okumakla kalmadım yuttum. Motosiklet dinamiği kitabını bile okudum. (motosiklet dengesini matematiksel algoritmaya dönüştürmekten bahsediyor) Ve boş alanda günlerce çalıştım. Okumama rağmen bazı şeyleri yapmadığımı farkettim. Kontraviraj tekniğini daha motosiklete ilk defa binmeden biliyordum ama 1 hafta sonra idrak edebildim. Sonuçta 110 günde motorum 8000kmye (sekizbin) geldi ve Pınarbaşı pistinde uzmanlardan (OMM ile bağlantısı varmış sanırım) profesyonel ileri sürüş teknikleri dersi alacağım. Yani kendimi çok geliştirdim ama olayı bitirdim havasında DEĞİLİM.
Sonuç olarak çok çalıştım, kendimi geliştirdim. Ve matah bir olay değil. Tekrar tekrar yazıyorum, bu sitede bu foruma birkaç satır yazabiliyorsanız bir şekilde Internet erişiminiz var demektir. Bisiklet dahi olsa iki tekerli bir cihazınız varsa yazı okuyarak öğrendiklerinizi uygulamak için istemekten BAŞKA HİÇBİR ŞEYE İHTİYACINIZ YOK.
Bu ülkede herkez benim gibi bir kere bile sürücü kursuna gitmeden, 20 sorudan oluşan 1.5 dakikada biten test sınavına girip 7 SANİYE (!) süren otomatik vitesli scooterla okul bahçesinde düz gitmekten ibaret direksiyon sınavı ile eh1iyet alıyorsanız (tabir-i caiz ise bakkaldan alır gibi) KENDİNİZİ EĞİTMEK SİZE DÜŞÜYOR.
- Ben ön tekerleğim kitlense bile düşmüyorum
- Virajda ayaklık yere deyecek kadar yatıkken frenlere asılabiliyorum
- Ön frenimi öyle bir kullanıyorumki motosikletin üstünde duramayıp gidona çıkıyorum (yinede tekerlek kitlenmiyor ve düşmüyorum)
- Virajda, göbekte, dönüşte, yatıkkan ve virajı 90la dönerken (!) gazı sonuna kadar açıp driftin (yanlama) sağlı sollu üst üste kralını yapıyorum. (Bunu çoğunluk serserilik zannetsede, motoru bilinçli kaydırmak konusunda yeteneğiniz artarsa bir gün istemeden herhangi bir nedenle kayarsa sizi kurtarıyor)
Bunları nasıl yapıyorum? Çok yetenekliyim heralde, bana Allah öğretmiş sanırım. Şaka bir yana pek tabiki sizden farkım yok. Bende insanım, okudum uyguladım öğrendim.
Memin, dostum sana kesinlikle katılıyorum. Biz de maalesef bazı şeyler hiç öğrenilemez sanılıyor. Ya da bilmenin yılların çokluğunda olduğu gibi bir yanılgı var. O yüzden çoğu zaman yıllarca bir işin içinde olmuş insanların aslında fazlaca bilgisi olmadığını görmek artık beni çok şaşırtmıyor. Çünkü insanlar kendini geliştirmek anlamında bişey yapmıyor, kulaktan dolma bilgiyli devam ediyor hayatına.
Bu konuyu başka bir topicte tartışmak lazım aslında.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
Of iki arada bi derede iyi yazdım rahatladım walla.
Tepkiler gelir sandım, ama çok anlayışlı çıktı cevap yazanlar, hepinize teşekkür ediyorum.
Memin, çalışman çok güzel, tebrikler.. bunları çalışırken kendi motorunla mı çalıştın? Merak ettim...
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
Evet. Başka motorla yapma şansım yoktu.SuperDude adlı üyeden alıntı
İzmirde ileri sürüş eğitimi olduğunu daha yeni öğrenebildim/bulabildim. Motoru alırken bilseydim ilk işim oraya gitmek olurdu. Çok aradım ama eğitimler hep İstanbuldaydı. Ehliyetimde 2 gün sonra geliyor
Peki eğitmen olmadan çalışmak tehlikeli olmadı mı? Yani teknikleri uygularken farkında olmadığın, göremediğin hatalarını düzeltmen için bir eğitmen gözetiminde olmadan bahsettiğin ileri teknikleri çalışman, sınırlarını tek başına zorlaman tehlikeli olmadı mı? Hiç düştün mü çalışırken?memin1857 adlı üyeden alıntı
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
Motora bindiğim günden beri hiç düşmedim.SuperDude adlı üyeden alıntı
Bahsettiğim teknikleri boş alanda çalıştığım için herhangi bir tehlike arz etmedi. Limitleri aştığımda neler olduğunu gördüm. Yani düşsemde ciddi bir hasar/yaralanma olmayacak koşullarda çalıştım. Yani kaliteli kaskım kafamda, eldiven, ceket, bot vs hepsi var. Yer düzgün, çarpacak ağaç tabela vs yok. 20km hızla düşsem ne olur yani? Eğitmenin bana anlatacağı şeyleri ben zaten internetten okumuş idim. Yani kendimin eğitmeni oldum. Bulunduğunuz yerde ileriş sürüş eğitimi yoksa yada eğitime katılacak ekonomik durumunuz yoksa tek yol budur. Gayet güzel başarılıyor.
E tabi, hiç yoktan iyidir, şartlar ne ise yine de çalışmak lazım, tebrikler. Ama gene de sanki herkes tek başına halledemeyebilir bu teknikleri öğrenmeyi gibi geliyor bana.. Yani yine de iyi bir eğitim için ileri sürüş kursları ile eğitimen gözetiminde çalışmak en ideali değil mi? Sen yetenekli ve hırslıymışsın ki başarmışsın.
Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...
Tabiki daha iyi olur ama eğitim alabilmek kolay değil. Bulunduğun yer, ekonomik nedenler, zaman vs sebeplerle çok çok zor. Ben bir şekilde eğitmen bulamayan (çoğunluk) için alternatif yol sunuyorum. Internetten okuyun, kendi motorunuzla uygulayın diyorum. Eğer profesyonel eğitim alabiliyorsanız ne güzel, çok daha iyi olur tabiki. Burda mesele hiç araştırmamak kendini geliştirmemekle ilgili. Temel denge becerilerine sahip olup motoru hareket ettirebilenler motor kullanmayı biliyorum sanıyorlar. Araştırıp okuyup uygulayarakta çok ilerlemek mümkün. Ve bunun için para ve zaman gerekmiyor. Foruma birşeyler yazıyorsanız ve sahibi olduğunuz motora bazen biniyorsanız yeterli zamanınızda var demektir.SuperDude adlı üyeden alıntı
FARUK dostum , kardeşim ; büyük geçmiş olsun...
Diğer illerde olduğu gibi bizim şehrimizde de şerefsiz şoför çok fazla.
Ve yine bizim şehrimizde emniyet mensubunu parayla satın alıyorsun
Yapabileceğimiz birşey olursa cep numaralarımızdan ulaşabilirsin bize!
memin1857 ; dostum verdiğin bilgiler için gerçekten teşekkür ediyorum!
Aslında bilgiden çok bizlere önemli bir konuyu hatırlatmış oldun.
Motosiklet üzerinde birçok sürüş tekniği var.Bu teknikler ; hem kullanıcıyı hem artçıyı hem de trafikteki diğer araçları + trafiğin akışı ve diğer unsurları korumaya , kollamaya ve düzenlemeye yönelik oluyor!
Bu teknikleri bilmek ve motosiklette koruma kullanmak bizler için lüks olmamalı...
Bu arad MOTORİZE26 , üyelerinin üzücü kazalarını ders almayı her zaman biliyor!
Benim dizlik kullanmam FARUK için ders olmuştu ve işte kullandı.Ve çok faydası oldu...
Şimdi bizler de bu kazadan ders alarak , sürüş tekniklerini öğrenmek için kolları sıvayacaz...
Herkese güvenli sürüşler.
Büyük geçmiş olsun... bu 4 teker kullanıcılarına iyiden iyiye uyuz olmaya başladım.. Adamlarda beyin "0" ki düşünce olsun.
[SIZE="2"][B][I][FONT="Verdana"][LEFT]MEEEEAAAAAAAUV
[/LEFT][/FONT][/I][/B][/SIZE]
çok geçmiş olsun kanka
+1viper_1isimli üyeden alıntı
Şimdi bizler de bu kazadan ders alarak , sürüş tekniklerini öğrenmek için kolları sıvayacaz...
geçmiş olsun acil şifalar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)