İlk Motorum MT-07 Moto Cage!
Reklamlar
-
Sen bi panik fren yap, ben görürüm senin "sığınmacı düşünce yapini".
Bu basligi kac kisi okuyor farkinda degilsin. Yeni baslayacaklara yanlis ornek olma.
Gecen sene bu zamanda senin gibi bir kardrsimiz baslik açtı, onca lafa ragmen dinlemedi gitti aldi 1000rr 1 hafta sonra uzucu haberini aldik
Reklamlar
-
Ben 100 cc ile baslamisken ne acemilik cektim motoru yığtırıp arka tekeri kitlemeler virajlara hızlı girip kıl payı kurtulmalar 1. Vitesde motoru tekere kaldirıp artcıyı dusurmeler say say bitmez bende bilinci bir kullaniciyim ama mt07 ile baslasam simdiye ya sakatdim ya ölü 100 cc olmasi cok hatami telafi etti allah güle gule kullandirmayi nasip etsin kazasiz belasiz inşallah
-
ilk motor yada son motor. scooter yada h2r
trafik kuralları var. bu kuralların dışına çıkılmadığı sürece risk oldukça düşük. bileğine söz geçirebilen, iradesi altındaki motosikletten güçlü bir kişi için mt07 bence kabul edilebilir bir makine. ayrıca bildiğim kadarıyla mt07, başlangıç için performansı dizginleyen yazılımlarla desteklenebiliyor.
nitekim güzel bir eğitim kesinlikle gerekli.
hayırlı olsun.
-
Söylenecek hem çok şey var hemde hiç bişey yok Allah kaza bela göstermesin hakkınızda hayırlısı ne ise o olsun.
-
Merhaba,öncelikle motosikletiniz hayırlı olsun allah kaza bela vermeden kullanmayı nasip etsin. Naçizane bir öneri olarak buradaki arkadaşlarımız size kötü bir şey söylemiyor, lütfen sevdiklerinizi düşünün, olmaz dediğiniz şeyleri olabileceğini aklınızdan çıkarmayın. İmkanınız varsa eğitim alın,boş alanlarda bol bol pratik yapın ve unutmayın ki tecrübe 3-5 bin kilometre yapmakla kazanılmıyor gazı oldukça yumuşak kullanmaya dikkat edin.
-
Hayırlı olsun güle güle kullanın. Eğitim almanızı tavsiye ederim.
-
motosikleti kullanmak ile biraz sürebilmek arasında ne kadar fark olduğunu anlayabilmen dileği ile imha olma sakın. vah tüh başlıklı konular açmaman temennisi ile...
Suzuki AN 125 - 2008 / 0 - 24500 km
SYM Joyride 200 - 2008 / 4500 - 20000+ km (Halen Devam)
-
dokkalfar adlı üyeden alıntı
Öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Diğer ölürsün, çok gömdük, sıfırdan mezara tarzı konuşan arkadaşlar için ise bir takım sorular sormak istiyorum:
-Motor güçlü diye sınırlarında kullanmak zorunda mıyız?
-Bu makina böyle gidiyor ise kendimizi sınırlamak yerine makinayı neden sınırlıyoruz?
-Kendimizi alıştıkça sınırlama durumu olamaz mı? Olamaz ise beni tanıyor musunuz da karar verebiliyorsunuz?
Bence tavsiyeler diğer arkadaşların dediği gibi "riskli" söyleminin önüne geçmemelidir. Son olarak evet hayat tercihlerden oluşur ve kişi kendini gerçekten tanıma olgunluğuna erişmiş ise diğer söylemler artık teferruata girer. Teşekkür ederim.
Aksesuarlar ayrıca sipariş ediliyor ve haftaya hepsi gelecek.
Dostum burada kimse senin moralini bozmak yada hevesini kırmak istemiyor.Hemen hemen herkes senin iyiliğini düşünüyor.Artık her hafta burada ölüm kaza haberi,kan aranıyor haberi almaktan bıktık.Ne zaman kötü bir haber görsek,hiç tanımasak ta sanki yakın bir arkadaşımıza bir şey olmuş gibi üzülüyoruz.
Olay kendini sınırlamak kendine hakim olmak ile alakalı değil.Olay deneyim ile alakalı.Gaz tepkisi,motosikletin ağırlığı,fren mesafesi,bu ağırlıkta ve bu güçte bir motosikletin ön-arka fren dozajlaması ve ani frende yapılacaklar,kritik durumlarda yapılacak kaçış manevraları,virajlarda yola verdiği tepkiler,rüzgardan etkilenmesi,yağışlı havalarda yola verdiği tepkiler ve daha bir çok konu...Bu tarz şeyleri hafif,düşük güçte bir motosiklette öğrenmesi var,MT gibi kuzu görünümlü bir canavarda öğrenmesi var.Motosikleti sat demiyoruz sadece normal ortalama bir motosiklet sürücüsüne göre çok çok dikkatli olman gerekli,arkadaşlar onu anlatmaya çalışıyor.Benim her zaman söylediğim bir söz vardır "Motosiklet kullanmak,araba kullanmaya göre en az 4-5 kat dikkat ister."Şu anda mevcut durumda bu motosiklet ile senin en az 10 kat daha dikkatli kullanman gerekli.Bir kaç arkadaşın da dediği gibi belki ucuz yollu düşük cc bir Çinli alıp biraz deneyim kazanabilirsin yada bir kaç farklı sürüş eğitimine katılabilirsin.Bunlar en azından riskleri biraz azaltır.
Cesaret çoğu durumda asil ve gururlu bir harekettir ama motosiklet üstünde fazla cesaretin sonuçları genelde pek hoş olmaz.Motosiklet üstünde hafif korkak olmak,hafif paranoyak olmak hayat kurtarır.Lütfen en başta kendin,sonra sevdiklerin en son biz diğer motorcu arkadaşların için çok çok çok dikkatli ol.Tekrardan kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
böyle konularda forum oldukça ehlileşti diyebilirim .Önceki konularda hemen bi linç dalgası başlardı. Motorun naked olmasının da payı var bence. Grenajlı bi makina olsaydı 600rr falan yine linç olurdu
-
1 haftaya kalmaz viraj da ya uçaçak yada düz yolda kaydıracak ...
-
Motosiklete 70bg küsür bir aletle başlıyan bir adamda bilincin "B" harfi bile olmaz. Birde eğitim falan da yok.
Yaptığınız zaten yanlış birde konu açarak kötü örnek oluyorsunuz.
Yıllarını motosiklet üzerinde geçiren adamlar bir şey bilmiyor değil mi küçük hacimle başla derken. Ama siz biliyorsunuz.
Arkadaş bu alet zaten riskli. Küçük büyük demeden nice canlar aldı. Eğitim alıp kademeli olarak cc büyüterek riskleri azaltmak varken riski çoğaltmak neden?
-
Intihar..
Hayirli olsun demekten baska bisey soylemek senin zihniyetine aykiri olur.
-
Ahahah 600 küsür ccye orta seviye motosiklet diyen insanlar varmış lan bu dünyada. Kardeşim 0-100 ü 3 küsür saniye olan makinalar başlangıç makinası olmaz , bu kadar basit. Sen istediğin kadar gazlama , tecrübesiz bir durumda , ağır ve kontrolü zor bir makina ile 60-70 km hızla bile kaza yapsan ölüyosun , en iyi ihtimal kaza yapıyosun sakat kalıyosun. Ayağı bacağı kopan insanlar var 250 cclik makinalarla. Bu tarz insanlar ölünce gerçekten üzülmüyorum artık , gaddarca olabilir ama öyle. Akıl var mantık var , ufac cc ile başlayıp bikaç yıl iyice trafik okumayı öğrenip , eğitim alıp , motosiklet sürmenin fizik ve dinamik kurallarıyla haşır neşir olup sonra istediğin motoru paşa paşa almak varken neden bu acele ? Tabutlar bitmiyor , toprakta da kazılacak daha çok mezar var. Ama herkesin hayatı kendine , ne diyelim kısa sürmez inş maceranız.
-
Hayret kimse sormamış.İlk defa motosiklet üstüne oturdum dediğinize göre ehliyet dahi yok.Bu kadar insan boşuna 10-12 beygir motorlarla başlıyor, zaman kaybına uğruyor.Ben bu konunun silinmesini yöneticilerden talep ediyorum, forumda o kadar çok 17-18 yaşında kanı kaynayan var ki onlara yanlış örnek oluşturacak bi konu.
-
2 ay önce bir arkadaşım zx10r ile başladı. Ön kaldırmayı engelleyen sistem, traction kontrol ve abs gibi sistemlere sahip bir motorun, abs ve diğer sistemlerin yer almadığı herhangi bir motordan daha güvenli olduğundan bahsediyor.
Düşük cc diye 125/150cc güvenlik sistemi olmayan herhangi bir motor ile başlamaktansa güvenlik sistemlerinin yer aldığı 600cc ve üzeri motorlar ile başlanmasında sakınca görmüyorum.
-
300cc ustu motorda direksiyon becerisi zayif kalir yoldaki tuzaklardan buyuk motorla tecruben olmadan kacmak zor ne ictiyseniz bizede soyleyin
-
Bu arkadaş ne ilk, ne de şimdilik son... Güle güle kullansın. Çok güzel motor.
-
esasında doğrusu ufak hacimde başlamak ama zeka mantık ve yetenek varsa s1000rr dahi olsa kullanılır. güle güle kullan
-
Hocam hayirli ugurlu olsun da butce acisindan sikinti yok anladigim kadariyla mt07nin yanina bitane de ucuz cross alin bari onunla pratik yapin mt07'ye binmeden once. Sizin seciminiz basiniza bir sey gelse size olucak ama trafikte oyle olmuyo... Fazla gaz verirsiniz arkasi kayar zaptedemezsiniz kaldirimda oynayan/yuruyen cocuklara carparsiniz. Sizin icin basit olabilir ama o cocuklarin daha yasayacak hayatlari var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:53 ----------
important22 adlı üyeden alıntı
2 ay önce bir arkadaşım zx10r ile başladı. Ön kaldırmayı engelleyen sistem, traction kontrol ve abs gibi sistemlere sahip bir motorun, abs ve diğer sistemlerin yer almadığı herhangi bir motordan daha güvenli olduğundan bahsediyor.
Düşük cc diye 125/150cc güvenlik sistemi olmayan herhangi bir motor ile başlamaktansa güvenlik sistemlerinin yer aldığı 600cc ve üzeri motorlar ile başlanmasında sakınca görmüyorum.
Hocam 125cc zaten kafaniza gecmez siz istemedikce. Egitim vs ile bu motorlar cok daha guvenlidir "yeni baslayan icin". Bunca insan salak degil heralde 250cc motora 15 lira veriyo.
-
sen simdi "bravo, ne yetenek varmış sende bak 750'lik kotorla başladın. breh breh breh. biz hepimiz yanlış biliyormuşuz." dememizi bekliyorsun.
motorun hayırlı olsun. güle güle kullan. allah kaza bela vermesin... de "aramızdan ayrılanlar" bölümünde adını görmek istemeyiz. allah'ın kaza bela vermemesi için senin de bir şeyler yapman lazım.
honda güvenli sürüş 2 eğitimine bir haftasonu ayırmanı kesinlikle tavsiye ederim. o zamana kadar mümkünse hiç trafiğe çıkma.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler