Hocam sen beni hiç birşey bilmiyorum sanıyorsun galiba. Demişsin ki videolardaki powercom, bazzaz vsvs işlerine takılma pistlerdeki motorlar canavar falan demişssin de bunu bilmeyecek kadar cahil olduğumu nasıl düşünüyorsun
Yeni motor kullanmaya başlayan çocuk olmaktan en uzak insanlardan biriyim, yada hayatında hiç büyük cc motora binmemiş ama parayı bulunca karı kıza hava atmak için ilk yada ikinci motorunu ss almış altındaki motorun beygir gücünden bile bir haber olan genç subay,astsubaylardan da değilim.
Hata bende daha ilk baştan bilmiş bilmiş konuşup nasıl olsa 1000 cc motorum var artistlik taslasamda yeridir şeklinde tavır alsaydım emin ol bu kadar bilmişlik yapıp karşındaki adamı cahilmiş gibi bellemezdin. Ülkemizde alçak gönüllülük hiçbir zaman iyi değil anasını satıyım biraz alçak gönüllü oldun mu herkes kendini ordinaryus sanıyor.
Konuya dönecek olursak; tabiki videodaki r1 inde yüklü olup olmadığını bilmiyoruz. O zaman iki motorunda fabrika standardı ayarlarda olduğunu bilip bilmeden. Al sana 600 ile 1000 cc arasındaki fark diye video yüklemenin hiçbir anlamı yok.
Zaten 600 ve 1000 cc arasında son hızdan ziyade ivmelenme kısmı esas dikkate alınması gerekn noktadır. Birinde ortalama 65nm tork varken diğerinde ortalama 110nm tork var bu azımsanmayacak bir fark,neredeyse 2 kat.
Videodaki r6 nın 290 küsur hızlara çıktığını ise son hızları kıyaslamak için değil r6 nın dolu olduğunu belirtmek için söyledim. R1 i bilemem ama r6 nın dolu olduğuna emin olduğum için söyledim.
Bu arada kendim matematikçi olduğum için işin mühenslik kısmınıda oldukça iyi bilirim. Çünkü ilgimi esas o konular çekiyor. Anlatmak istediğim genelede motorcular; daha yüzeysel konuları bilirler. Fakat millet googledan motosiklet fotolarına bakarken ben deli gibi dergiler, teknik kitaplar okurdum, örneğin; ön çatalın yer ile açısı arttığında yada azaldıgında, iki tekerlek arası mesafenin değiştiğinde düz gidiş ve kıvraklık arasındaki değerlerin nasıl değiştiğinden tut, süspansiyon ayarlarına kadar bir çok konuyu emin ol 1000 cc kullanıcılarının yüzde 90 ından daha iyi bilirim. Ben sadece 1000cc daha önce hiç kullanmadım demiştim, bu yüzden çaylakmışım gibi basit basit bilgileri sunup durmayın.
Senin bana anlatmaya çalıştığın konular inan çok basit, herkesin bildiği şeyler. Kenan sofu oğlunun tur zamanları ise apayrı bir konu; 1000 lik motor düzde avantajlı iken 600 lük virajlarda avantıjlıdır, o yüzden aradaki fark pistte az. Ama dikkat edersen ben; gazı açtığında 1000 liğin çok ürküttüğünden bahsettim pistteki tur zamanları çok farklı bir boyut, pist ortamına girersen olay çok değişir.
Standart 600 ve 1000 liği al ikisi ilede 100 yada 150 ile giderken gazı birden aç bakalım gör aradaki farkı. Ama motorların ne durumda olduğunu bilmediğimiz videolardan değil