Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Antalya OtoDrag Yarışlarında Kaza: 3 Ölü

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Huséyín07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2006
    Şehir
    aLanya
    Motosikleti
    Honda CBR 125
    Alıntı mcosh adlı üyeden alıntı
    tel orguler sokulmeden once 50 metre uzaktamıydı ?
    gıden arkadaslar cevaplarsa sevınırım.oldu
    Arkadaşım ben ilk gittiğimde en öne geçtim teller söküktü fakat tellerin dayanak demirlerinin çukurlarını piste göre bakınca kesin bi metre söyleyemem fakat çeyreği varmı yokmu merak ediy0rum.. 10metreyi geçmezdi heralde
    [FONT="Palatino Linotype"][/FONT][COLOR="Red"]ρσωєя [/COLOR][COLOR="Black"]0ƒ[/COLOR] ∂яєαм.. [SIZE="2"][COLOR="Red"][н][σ][η][D][α][/COLOR][/SIZE]
    [COLOR="PaleGreen"] เ๓zค ๒เl๓є๓ קคг๓คк ๒ครรค๓ ๏lยг๓ย[/COLOR] =)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    dex_cooler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    opetin para düşkünlüğü sonucunda güzelim canlar gitti. Burada hata opetin hayati önlemler almaması ve seyircilerin bunları bile bile ( ki kıytırık önlemleride bize birşey olmaz aaaaabi" zihniyetiyle geçmesi de göz önünde tutulmalı) o yarışlara katılmasıdır. Sevgili mcosh az önce söylediklerimi bir daha ifade ettim. umarım açıklayıcı olmuşumdur. Saygılar.

  3. #23
    mcosh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2005
    Alıntı Huséyín07 adlı üyeden alıntı
    Arkadaşım ben ilk gittiğimde en öne geçtim teller söküktü fakat tellerin dayanak demirlerinin çukurlarını piste göre bakınca kesin bi metre söyleyemem fakat çeyreği varmı yokmu merak ediy0rum.. 10metreyi geçmezdi heralde
    sagol kardesım durum apacık ortada opetın sorumsuzlugu baska kımse suclanamaz hakemlerın dogru tespitine ragmen reklam ıcın ınsanlar oldu cıtlerın arkasındada olsalarda oluceklerdı.opete tepkımızı gosterelım !

  4. #24
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Benide arkadaşlarım çağırmıştı fakat motosikletim serviste olduğu için gidememiştim. İyiki de gidememişim! Ölenlere Allahtan rahmet sevenlerine sabır diliyorum ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  5. #25
    kucukprens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Eli kulaginda!
    Guvenlik onlemi olmadan start verilmez. 2 kere 2 dört...İzleyicilerin bu kadar bilincli olmasi gerekemez. Sonucta bir gosteri bu. İzleyicileri guvenli bir yere alamiyorsan gerekirse iptal edeceksin yarışı.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Alıntı kucukprens adlı üyeden alıntı
    Guvenlik onlemi olmadan start verilmez. 2 kere 2 dört...İzleyicilerin bu kadar bilincli olmasi gerekemez. Sonucta bir gosteri bu. İzleyicileri guvenli bir yere alamiyorsan gerekirse iptal edeceksin yarışı.
    Kesinlikle katılıyorum.

    veee eklemek istediklerim var:
    Opet burada suçludur. Sürücünün hatalı araba kullanması onu suçlu yapmaz. Normalde pist kenarında insan bulunmaması gerekirdi. Hakemler de görev bırakabilirdi. Onlar da sorumluluk almış bulunuyorlar. Mesela benim mesleğim inşaat mühendisliği. En baba inşaat firması bana gelip de zorla çürük bina yaptıramaz. Öyle bir durumda o işi kabul etmem. Hala ısrar ediyorsa istifa ederim. Hala laf ediyorsa projeleri kafasına fırlatıp çıkarım giderim. Bunu yapmazsam firmadan daha çok suçluyumdur, çünkü sadece ben anlayabilirim bir binanın çürüklük derecesini. Firma sadece para kazanmaya çalışan ve inşaattan anlamayan bir patrondan ibarettir. İnşaattan esas anlayan benim. Yani bu durumu bu kazaya uyarlarsak, teknik sorumlu hakemdir ve Opet'ten daha çok suçludur. Ya bu görevi üstlenmeyecekti ya da yarışı iptal edecekti.
    Sonuçta:
    Opet: 1/3 Suçlu
    Sürücü: 0/3 suçlu
    Hakem : 2/3 suçlu


    İzlemeyenler için:
    Videosu için:
    http://www.ogrish.com/archives/2006/...into-crowd.wmv

    Haberi için:
    http://www.ogrish.com/archives/race_...r_16_2006.html

  7. #27
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Yazık hemen ogrish.com gibi şiddeti pazarlayan bir siteye düşmüş...Allah'dan yakınlarına sabır diliyorum.

  8. #28
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Alıntı MrCool adlı üyeden alıntı
    Kesinlikle katılıyorum.

    veee eklemek istediklerim var:
    Opet burada suçludur. Sürücünün hatalı araba kullanması onu suçlu yapmaz. Normalde pist kenarında insan bulunmaması gerekirdi. Hakemler de görev bırakabilirdi. Onlar da sorumluluk almış bulunuyorlar. Mesela benim mesleğim inşaat mühendisliği. En baba inşaat firması bana gelip de zorla çürük bina yaptıramaz. Öyle bir durumda o işi kabul etmem. Hala ısrar ediyorsa istifa ederim. Hala laf ediyorsa projeleri kafasına fırlatıp çıkarım giderim. Bunu yapmazsam firmadan daha çok suçluyumdur, çünkü sadece ben anlayabilirim bir binanın çürüklük derecesini. Firma sadece para kazanmaya çalışan ve inşaattan anlamayan bir patrondan ibarettir. İnşaattan esas anlayan benim. Yani bu durumu bu kazaya uyarlarsak, teknik sorumlu hakemdir ve Opet'ten daha çok suçludur. Ya bu görevi üstlenmeyecekti ya da yarışı iptal edecekti.
    Sonuçta:
    Opet: 1/3 Suçlu
    Sürücü: 0/3 suçlu
    Hakem : 2/3 suçlu


    İzlemeyenler için:
    Videosu için:
    http://www.ogrish.com/archives/2006/...into-crowd.wmv

    Haberi için:
    http://www.ogrish.com/archives/race_...r_16_2006.html
    Sonuna dek katılıyorum o gün orada olan hakemler yetkililer hiç bir şekilde start vermemeliydiler sonuçta resmi olarak sorumluluk alıyorlar

  9. #29

    Üyelik
    30 Temmuz 2005
    Şehir
    ANTALYA
    thundersss ve mrcool sistem şöyle işler biz hakemler lisanslarımıza göre kendi aramızda 3 dereceye bölünürüz en büyük lisanslı hakem diğerlerine göre karar mercii dir.ama bu hakemde yarış komiserine ve yarış komiseri de direktör e bağlıdır.biz hakemler olarak işi bıraktık. askerlikteki ast üst zincirinin aynısını düşünün.bir üstümüz olan komisere gidip bu şartlarda yarış olamayacağını kendi can güvenliğimizin ve seyirci can güvenliğinin olmadığını bildirdik.komiser bir üstü olan direktöre gider.son kararı direktör verir.ve biz si*e si*e direktörün komisere bildirdiği karar uyarız.orada bizde ölüyorduk.
    sistemin işleyişini bilmediğiniz için direkt olarak biz hakemleri suçladığınızı düşünüyorum.inşallah şimdi anlamışsınızdır.

    direktör bize "hiç bir şey olmaz,yarış devam edecek" dediği halde görevi sadece sportif karar vermek olan hakemleri suçluyorsanız gerçekten üzülürüm.

  10. #30
    beto_977 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AS 150 T1 ( Yiğidim Aslanım, Façası bozulsada eski günlerine geri döndü )
    Önce hayatını kaybeden yurttaşlara allahtan rahmet ailesinede sabır dilerim.

    Arkadaşlar esas konu türkiyede motor dragda aynı araba dragda, Bence bu yarışları düzenliyen organizatörler çok büyük hataları var ve belki 2. dereceden cinayetten suçlanabilirler ( hava alan pistleri butarz yarışlar için uygun değildir ) Örneğin amerikada drag pistlerine bakın bide bizim yürkiyede bakın insan hayatı bukadar ucuz işte.

    Yani esasen güvenli tirbün yapmak daha doğru hem insan hemde sürücü güvenliği için.

    Bu arada hakemlerin ne suçu var onu anlamadım seyirciler yoldan 10 metre geride olsaydı inanın bu kazada daha fazla can alınırdı.

    Sonuç olarak zaten uygun olmıyan bir alan ( böyle yarışları istanbul park veya aynı derecede güvenli pistlerde yapılması doğru ) Veya daha basit olarak yol kenarına beton bariyer koy önlerinede saman zaten insanlar onu geçmezki.

  11. #31
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Alıntı yigitto adlı üyeden alıntı
    thundersss ve mrcool sistem şöyle işler biz hakemler lisanslarımıza göre kendi aramızda 3 dereceye bölünürüz en büyük lisanslı hakem diğerlerine göre karar mercii dir.ama bu hakemde yarış komiserine ve yarış komiseri de direktör e bağlıdır.biz hakemler olarak işi bıraktık. askerlikteki ast üst zincirinin aynısını düşünün.bir üstümüz olan komisere gidip bu şartlarda yarış olamayacağını kendi can güvenliğimizin ve seyirci can güvenliğinin olmadığını bildirdik.komiser bir üstü olan direktöre gider.son kararı direktör verir.ve biz si*e si*e direktörün komisere bildirdiği karar uyarız.orada bizde ölüyorduk.
    sistemin işleyişini bilmediğiniz için direkt olarak biz hakemleri suçladığınızı düşünüyorum.inşallah şimdi anlamışsınızdır.

    direktör bize "hiç bir şey olmaz,yarış devam edecek" dediği halde görevi sadece sportif karar vermek olan hakemleri suçluyorsanız gerçekten üzülürüm.
    Öncelikle geçmiş olsun o si e si e yazısı pek hoş kaçmadı bende olayın işleyişi hakkında biraz sert eleştiri yaptım sanırım ama sonuçta insan hayatı bu kadar ucuz olmamalı...

  12. #32

    Üyelik
    16 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilla Pegaso,Hyosung 250comet(satılık)
    Bu iş için hazırlanmış pistler dışında organizasyon izni veren herkes suçludur bence.Bizde toplumsal duyarlılık gibi kavramlar olmadığından sürü şeklinde hareket eden bir milletiz maalesef.Biri girdiyse kalanlar onu uyarmak yerine arkasından gitmiştir eminim.Ders alınır mı derseniz elbette hayır.
    Belki birkaç kişiye göstermelik ceza verilir ve her felaket gibi bu da yarın unutulup gidilir.

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Alıntı yigitto adlı üyeden alıntı
    thundersss ve mrcool sistem şöyle işler biz hakemler lisanslarımıza göre kendi aramızda 3 dereceye bölünürüz en büyük lisanslı hakem diğerlerine göre karar mercii dir.ama bu hakemde yarış komiserine ve yarış komiseri de direktör e bağlıdır.biz hakemler olarak işi bıraktık. askerlikteki ast üst zincirinin aynısını düşünün.bir üstümüz olan komisere gidip bu şartlarda yarış olamayacağını kendi can güvenliğimizin ve seyirci can güvenliğinin olmadığını bildirdik.komiser bir üstü olan direktöre gider.son kararı direktör verir.ve biz si*e si*e direktörün komisere bildirdiği karar uyarız.orada bizde ölüyorduk.
    sistemin işleyişini bilmediğiniz için direkt olarak biz hakemleri suçladığınızı düşünüyorum.inşallah şimdi anlamışsınızdır.

    direktör bize "hiç bir şey olmaz,yarış devam edecek" dediği halde görevi sadece sportif karar vermek olan hakemleri suçluyorsanız gerçekten üzülürüm.
    Ben "hakemi" en yüksek teknik sorumlu olarak kabul edip suçlama yapmıştım (inşaatta şantiye şefi ya da proje müdürü gibi), o zaman bu durumda direktör en suçlu pozisyondadır. Opet sadece sponsordur ve güvenlik konusunda hiç bir bilgisi, geçmişi ve altyapısı yoktur; olmadığı için yerine bu işi üstlenecek ve bunu bilen direktör, komiser ve hakemlere başvurmuştur. (Bu arada inşaat sektöründe artık çürük bina hasarlarında çalışan kalfa bile suçlanacak). Yani direktör dışında belli bir dereceye kadar alt kadro da suçlanabilir. Opet ise uygun komiser bulmamakla suçlanabilir, sonuçta o da işin sahibi. Bu tabii benim yorumum.

  14. #34
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Ben kazayi saniye saniye goruntuledim ve tum yaris boyunca start cizgisinin ordan izledik cunku o araclar mermi gibi firliyorlar. Ama gelinki pilot su konuda hatali aracin yoldan cikacagini tahmin etmeliydi cunku hep savrularak gitti. Tel bariyerler bahane bence arac 90 derecelik aci ile yoldan cikti bariyer 10 mt icerde disarda fark etmez sonuc ayni olurdu.Hic bir bahane o seyircilerin ve kameraman larin orda bulunmasina musade edilmesini hakli cikaramaz.Jandarmaya bosalt burayi emri verilse idi jandarma orayi 10 dk icinde temizlerdi.Ama jandarma nerden bilsin motorsporlarinin tehlikesini ve guvenlik onlemlerini.Opet kendi aracini tam korumali olarak imal etmis ve pilot burnu kanamadan aractan cikmistir , peki OPET neden pistin guvenligini ve seyircilerin guvenligi icin ayni dikkati gostermemistir.?????
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler