Benim gibi motorcuyu sen ?????
Ne yaparmışsın bakayım ????
Binilen motora göre mi motorcu olunuyor , eğer öyle ise senin benim karşıma geçip konuşman değil kuyruğunu kıstırıp kulübende oturman gerekiyor.
Sen ananın dizinin dibinde zırlarken ben böyle ucuz kazalar yüzünden asfalttan parçalarını toplamak zorunda kaldığım arkadaşlarımın ardından ağlıyordum.
Ben de dökecek gözyaşı kalmadı ...
Aklınızı başınıza alın diye konuşuyoruz bütün bunları , ölmeyin istiyoruz , sakat kalmayın istiyoruz , analar babalar ağlamasın istiyoruz.
200 kiloluk bir motorla o tonajdaki bir kamyonu olduğu yerde çevirebiliyor , ön aksını kırabiliyorsan mermiden daha hızlı çarpmışsın demektir.
Bana motorcu haklıdır edebiyatı yapma. Düz yolda bir şempanzenin bile rahatça yapabileceği hızlara çıkıp önüne çıkan ilk problemde patlayan adama motorcu demezler.
Asıl motorcu o sıkıntıya hazırlıklı olan , problemi çözüp hayatta kalan adamdır. Bunu anlayın diye bu kadar kızıyor ve konuşuyoruz.
Tabi anlayana ...
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
tamam sana yaptığım hakaret bir hataydı ama otobandada kaçla gidelim yavaş gitsek arkadaki hızlı gitsek öndeki çarpıyor, kameram olsada bir göstersem şimdiye kadar başıma neler geldi en sol şeritte otobanda arabayla 140 ile giderken sağdan çıkan adam adamları sollamak için en sola geçiyor 40-50 ile falan kötü bir araba olsa vurucaktım korktumda yani, adama korna ve sellektör yaptım bol bol sonra bir süre sonra o adamı sollarken bana küfür ediyor :((
insta: veli_montana_
- Trafiğin akış hızına uyacaksın.
- Öngörüde bulunacaksın.
- Tedbirli olacaksın.
- Kullandığın makinaya nasıl hakim olacağını öğreneceksin.
- EN ÖNEMLİSİ KENDİNE HAKİM OLMAYI ÖĞRENECEKSİN ...
Yapılan çalışmalar motosiklette en çok ölümün olduğu yaş gurubunun 17-24 yaş arası olduğunu gösteriyor. Sebebi yukarıda yazılan 5 madde .
Hayat bir yarış değildir. Pistte bile en hızlı olan değil , "YARIŞI BİTİREBİLEN" kazanır.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
@oocan
o ne motorun fiyatına göre mi kıyaslıyon :F bu çocukca ne diyiceğimi bilemedim tek parası olan sen mi varsın, bazılarının gsciler hakkında yaptığı genelleme de haklılar mı acaba
Ah be kardeşim ....
Her lafı tersinden anlamak konusundaki ustalığınızı birde motosiklet üzerinde gösterseniz.
İlk motorumu almak için 2 sene it gibi çalışmıştım , onu büyütebilmek için 4 sene daha .
Bugün Allaha çok şükür baba parası ile değil alnımın teriyle kazandığım parayla aldığım motora biniyorum , kazanamamış bile olsaydım ucuz da olsa yine motorum olurdu. Motoruma bakıp arabaya binmemi söyleyen sensin , kusura bakma ama 30 senelik emeğin sonunda alınmış bir motora laf edersen hakettiğin cevap yukarıdaki olur.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
oocan aga vermiş zaten cevabı.
5 yıldır yaz kış motor üstündeyim. 250'lik cruiser da kullandım 750'lik cruiser da, 1000'lik touring de
Ve şimdiye kadar otobanda, şehir içinde, dağ yolunda vs. o kadar çok önüme kıran, hatalı dönen oldu ki...
Ancak her zaman durabileceğim veya tehlikeyi rahat savurabileceğim hızlarda kullandığım için hala hayattayım.
Büyük konuşmak istemem, yarın gider bi tırın altına girerim kendi hatamdan dolayı, belli olmaz.
Fakat kendinin ve motorunun limitlerini ne kadar bilerek kullanırsan tehlikeden o kadar çok uzak kalırsın.
En son açtığım konuya bakarsan orada bir video paylaştım.
Hata yüzde yüz bende o videoda. Ancak yine de sınırımı ve motorumun sınırını bildiğim bir limitte kullandığım için son anda da olsa arabaya çarpmadan durabildim.
Hatalarınızı/hatalarımızı kabul edin. Görün ve ona göre değerlendirin.
Son olarak yukarıda yazdıklarımın artistlik olarak algılanmaması için belirteyim.
3 kere kaza yaptım. Üçü de kendi hatamdan dolayıydı. Birinde sınırlarımı aştığım için yerde sürüklenerek karşıdan gelen arabanın altına girmekten son anda şans eseri kurtuldum.
Motosikletli Kaplumbağa...
Cok uzucu bir durum.
En buyuk tehlike asiri hiz.
111 km sonrasi yasam bitiyor. Unutmamak lazim burasi turkiye ve motor hala bir arac olarak gorulmuyor.
Suruculerin yarisi telefonlarini kulagindan dusurmuyor.
Inanilmaz dikkatsiz herkes.
Gelde simdi keyif alarak bin bu araclara...
Ölen kardeşlerimiz bir tümsekten uçsa sorumlu karayolları, suda kaysa, çim sulayan belediye, bariyere vursa katil bariyer, lastiği patlasa şerefsiz servis, zinciri kopsa adi Çinliler vs. Vs.
Yani her zaman suçlanacak birileri var bir tek motorcu suçsuz.
Arkadaşlar açın artık gözünüzü.
Motosiklet kullanmanın olmazsa olmaz şartları var.
Bu şartlara uymadan yaptığınız her sürüş tehlikeli.
Laf ebeliğinde haklı çıkmak canınızı kurtarmaz.
Motosiklet uçak gibidir.
Her uçuştan sonra kontrol edilir.
Her hareketten önce tekrar kontrol edilir.
Buna sürücü de dahildir.
Hem anatomik, hem psikolojik durum kullanmaya uygun olmalıdır.
Ama uçak gibi sürülmez.
Havada değilsin.
Trafiğin kendine has algoritması ve binlerce değişkeni var.
Gözünüzü seveyim aklınızı başınıza toplayın.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Hepimiz aynı yolun yolcularıyız.
En yakın can dostumu aynı şekilde kız arkadaşıyla birlikte, yine aynı şekildeki bir kazada kaybettim 4 yıl önce.
Kamyon aynen U dönüşü yapıyordu, hatalıydı. Ama keşke kardeşim o kadar hızlı olmasaydı, kaçabilecek, kurtarabilecek o kadar çok şansı vardı ki... Olmadı. O da evlenemeden evleneceği kızla birlikte daha 30 yaşında göçtü gitti.
Bırakmadım motosiklet kullanmayı, annesinin elini her öpmeye gittiğimde motorumla gittim hep. Annesi aman oğlum binmeyin demedi bir kez. Sadece bir kez dikkatli kullanın, hız yapmayın dedi evet sadece bir kez. Bir daha bahsini bile açmadı.
Allah bu iki genç kardeşimin de mekanlarını cennet eylesin.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Allah rahmet etsin ....Çok merak ediyorum acaba rahmetli arkadaşım hangi eğitimleri almıştı ??? ( cidden okuyunca çok üzülmüştüm ....) gencecik kardeşlerimiz pisi pisine bence ölüyorlar ama hatalı olanada hep biz iki tekercileriz !! Bence anlaşılması gereken nokta herzaman ölende yaralananda sakat kalanda bizleriz demekki hata bizde... Çünkü sonuç olarak ne olursa olsun darbenin büyüğünü hatta bazen tamamını biz alıyoruz haklı olsakta ....Yakınlarına başsağlığı diliyorum ...çok yazık çokkkk...
Ehliyet sistemi ve bun a dayalı eğitimin gelişmiş ülkerler aynı olması zorunludur!!! Zaten eğitim seviyisi ve deneyim arttıkça cc artışı bu yüzden uygulanmaktadır ve her seferinde sınava tabiidir !!! Gelişmiş üleker akıllarını ön planda gelişmemiş ülkeler ise duygularını ön planda tutarlar !!!
çok üzücü bir olay , yakınlarının başı sağolsun
kamyon sürücüleri malesef bodoslama gidiyor hep aynı şeyler sinyal yok kontrol yok işini iyi yapanları tenzih ederim İŞ BULAMAYAN VASIFSIZ KİŞİLER KAMYONCU
Geçen hafta pazar günü 2 kişi gözlerimin önünde can çekişerek öldü ve sadece izlemek zorunda kaldım.
O gece uyuyamadım psikolojim bozuldu.
Yangın söndürme uçaklarının pistinde drag var dediler gittik.
Gittik lakin en büyük motor benim MT7 arkadaşta 600lük var.
Gerisi modifiyeli çin malı. Hal böyle olunca bizde park edip izlemeye başladık.
Ağırlık yapmasın diye ayna,plaka, far, sinyal, çamurluk ne varsa söküp ayakkabılarıda çıkartıyorlar..
Ortalıkta sürekli 1 depo benzin, 50 TL, 20 TL, Paket sigara vs.. bahis dönüyor.
Yaşlar 15 den başlıyor (birine sordum) en büyük 19-20 civarı..
Motorun üzerine yatıp 2-3. vitesler manuel gerçek anlamda manuel yatıp sol el ile 2-3-4 viteslere debriyajsız geçiş yapıyorlar..
1 saat sonra yanımızdan fırlayan 5 motorlu dan 2 si geri döndü 3 ü kayıp ve pistin diğer ucundan alevler yüxelince motora bindiğim gibi soluğu orada aldım.
Biri şoka girmiş kaldırdık ağız burun dağılmış kan boşaldı, ben diğer hareketsiz yatana yöneldim ayaklarından çekip yanan motordan uzaklaştırdı 2 kişi baktım kafasında sağ kaşın üzerinde kocaman bir delik çocuk şokta.. Her yeri titriyor koşarak diğerinin yanına gittim.
Yüzüstü düşen çocuğun (17 yaşında) suratı yoktu. Kafasını çevirdim tanınmayacak halde yatıyor, otonom sinir sistemi nefes almaya çalışıyor ama ağız burun hiç bir şey yok.. 112 yi aradım 3 ambulans istedim. Bacaklarından tutup sırt üstü çevirelim dedik bacaklar kalçadan dizden kırılmış.
Kulaklarından kan gelmeye başlayınca nabzını kontrol etti arkadaş ölmüş dedi.
Bu arada jandarma gelecek diye 100 kişiden sadece 4 kişi kaldık, herkes kaçtı gitti..
Motorlara binip anayola çıktık ambulansın mekanı bulması imkansız gibi bir şey. 3 ambulans aynı anda geldi kavşakta bilgi verdim 2 kişi cansız yatıyor 1 kişi şokta diye
1 motorluyu önlerine koyup 2 ambulans piste gitti. Şokta olanı arkadaşları arabaya atıp kavşağa getirmiş diğeri de onu alıp gitti.
Yüzü dağılan 17 lik genç olay yerinde, kafası delinen 19 luk genç 5 saat sonra hastanede vefat etmiş.
Diğerinden haberim yok.
Kask kameramdan SS lar.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
maxi scooter kullanımı artması geçrekten daha önemli motor konsuunda yeni olan kişiler zaten araçlarını yeni tanıyor ve kaza nüksettiği anda ön freni kullanıp düşen çok fazla en çokta bu sebepten dolayı scooterlar ön arka frene daha iyi mukavemet sağlıyor benim düşüncem
[QUOTE=ZümeR;3812646]Geçen hafta pazar günü 2 kişi gözlerimin önünde can çekişerek öldü ve sadece izlemek zorunda kaldım.
O gece uyuyamadım psikolojim bozuldu.
Yangın söndürme uçaklarının pistinde drag var dediler gittik.
Gittik lakin en büyük motor benim MT7 arkadaşta 600lük var.
Gerisi modifiyeli çin malı. Hal böyle olunca bizde park edip izlemeye başladık.
Ağırlık yapmasın diye ayna,plaka, far, sinyal, çamurluk ne varsa söküp ayakkabılarıda çıkartıyorlar..
Ortalıkta sürekli 1 depo benzin, 50 TL, 20 TL, Paket sigara vs.. bahis dönüyor.
Yaşlar 15 den başlıyor (birine sordum) en büyük 19-20 civarı..
Motorun üzerine yatıp 2-3. vitesler manuel gerçek anlamda manuel yatıp sol el ile 2-3-4 viteslere debriyajsız geçiş yapıyorlar..
1 saat sonra yanımızdan fırlayan 5 motorlu dan 2 si geri döndü 3 ü kayıp ve pistin diğer ucundan alevler yüxelince motora bindiğim gibi soluğu orada aldım.
Biri şoka girmiş kaldırdık ağız burun dağılmış kan boşaldı, ben diğer hareketsiz yatana yöneldim ayaklarından çekip yanan motordan uzaklaştırdı 2 kişi baktım kafasında sağ kaşın üzerinde kocaman bir delik çocuk şokta.. Her yeri titriyor koşarak diğerinin yanına gittim.
Yüzüstü düşen çocuğun (17 yaşında) suratı yoktu. Kafasını çevirdim tanınmayacak halde yatıyor, otonom sinir sistemi nefes almaya çalışıyor ama ağız burun hiç bir şey yok.. 112 yi aradım 3 ambulans istedim. Bacaklarından tutup sırt üstü çevirelim dedik bacaklar kalçadan dizden kırılmış.
Kulaklarından kan gelmeye başlayınca nabzını kontrol etti arkadaş ölmüş dedi.
Bu arada jandarma gelecek diye 100 kişiden sadece 4 kişi kaldık, herkes kaçtı gitti..
Motorlara binip anayola çıktık ambulansın mekanı bulması imkansız gibi bir şey. 3 ambulans aynı anda geldi kavşakta bilgi verdim 2 kişi cansız yatıyor 1 kişi şokta diye
1 motorluyu önlerine koyup 2 ambulans piste gitti. Şokta olanı arkadaşları arabaya atıp kavşağa getirmiş diğeri de onu alıp gitti.
Yüzü dağılan 17 lik genç olay yerinde, kafası delinen 19 luk genç 5 saat sonra hastanede vefat etmiş.
Diğerinden haberim yok.
kardeş bir süredir foruma girmiyordum cevap yazmak için girdim beni kaza yapmış halde görürsen aman dokunma lütfen!!!
harley is making love with davidson
Yorumlardaki tartışmaları yeniden alevlendirmek için değil, tekrar hatırlatmak için yazıyorum.
Bugün bu konu, bu fotoğraf aklıma geldi.
Allah rahmet eylesin
Allah rahmet eylesin gencecik insanlar ...Yazık olmuş gerçekten.Keşke kaza haberleri okumasak ... Maalesef okuyoruz bol bol...
ben hem ağır vasita sürüyorum hemde motor kullanıyorum. daha dün akşam bandırma erdek istikametine doğru eşimle bir motor gezisine çıktık. Aynadan geriden bir tırın hızla geldiğini gördüm 100 m ileride bir yuvarlak dönüş noktası var orda ne olur ne olmaz diye iyice sağa yanaştım 100-110 km gibi devam ederken bir anda atmosfer basıncı gibi tırın rüzgarına kapıldık. öyle hızlıydı ki eğer 1 sn panik yapsam dorsenin altında kalmam an meselesi. büyük ihtimalle 140-150 gibi gidiyordu ve yolun ilerleyen kısmında erif zaten uçtu gitti. bu vatandaş öyle yada böyle bizi ezmiş olsa asla dönüpte durmaz tam yol devam eder. Hele hele gece ise. O nedenle bütün sürücülerin çok ama çok dikkatli olması lazım. Aynı şeyi kamyonda da yaşıyorum. bakıyorum arkadan 3 4 motorlu kapışıyor geliyor koca kamyonun önüne adrenalin diye geçiyor arkada var 15 - 18 ton yük. frene bassan nolcak galeta kağıdı gibi asfalta şerit gibi kazıcak hepsini. yani kazalar çok kötü gerçekten. o haklı bu haksız ayrı mesele ama önce biz dikkatli olucaz ve daima diğerinin dikkatsizlik yapacağını düşüneceğiz.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)