allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun...
motorun ilanı dikkatımı cekti :(
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...99689285/detay
allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun...
motorun ilanı dikkatımı cekti :(
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...99689285/detay
...
www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-sahibinden-2012..23.000-km-full-plusfull-129244893/detay
vefat eden abimize Allah'tan rahmet akınlarına ve tüm motorcu camiasına başsağlığı dilerim.benim anlamadığım o motor kaç km/h ile gidiyordu ki 170 metre sürüklenmiş? böyle bir şey mümkün mü ki acaba?
TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU
Allah rahmet eylesin. Yakınlarına sabırlar dilerim.
Kaza yapan arkadaş sürat nedeniyle suçluydu diyerek kestirip atmak elimizde yeterli bilgi olmadığı için hayatını kaybeden arkadaşa saygısızlık olur. Hız konusunda hangimiz hata yapmıyoruz ki? Bu hafta biraz gaz açtığım bir anda yolun kenarında giden iki bisikletliden biri aniden yolun karşısına geçmeye kalkınca az daha bisikleti ortadan bölecektim. Bisiklete vurmaktan kurtuldum. Şansım varmış arka tekerleği yana doğru kaydırmama rağmen yuvarlanarak kaldırıma bindirmekten de kurtuldum. Şehir içinde bir daha böyle hızlanmamaya karar verdim.
Bu kazanın olmaması için ne yapması gerekirdi diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Sanıyorum. Daha düşük hızla gidip, kediden kaçmak yerine motoru dengesini bozmamaya odaklansaydı bugün aramızda olurdu. Kendisi için çok anlamlı olmasa da halen hayatta olan ikitekerciler için üzerinde düşünmeye değer şeyler bunlar. Yola atlayan hayvanlar diğer araçlara bile kötü kazalar yaptırabiliyor. Bu tür durumlarla karşılaşıldığında hayvan kediden büyükse bir kaçma manevrası gerekir. Onu da imkanlar dahilinde yapıp eğer çarpışılacaksa düşme ve sürüklenme durumunu mümkün mertebe motorla beraber yapmamak gerekir bence. Eğer hayvan kediyse çok küçük ölçüler dışında kaçma manevrası yapmamayı tercih ederim. Hız çok yüksek değilse çarpmada motosikletin dengesi bozulmayacaktır. Hayvanı yaralama veya öldürme riskini Manevranın bize ve diğer araçlara getireceği tehlikelere tercih etmek gerekecektir.
Yarış motorundan ziyade spor motorları yazıyordum abi. İlla CBR-RR/YZF-R/GSX-R/ZX-R modeller dersek oran düşer, ama 1100XX de, GSR600 de, FZ6 da benim gözümde süperspor motorların az daha dik oturulanları.
Türkiye'de satılan motosikletlerin %3'ünden daha azı hakiki supersport motorlar, ama forumdan kaybettiğimiz arkadaşların en az %40'ı bu motorlarla kaza yapmışlar.
%99 değil ama spor motorlarda ölüm riski daha fazla.
mümkün. videoyu izleyin.
http://webtv.hurriyet.com.tr/2/38082...etre-uctu.aspx
Allah rahmet eylesin :( mynet bu sever gerçekten zırvalamış bu mudur habercilik anlayışı :S :S
Aslinda kutukcan cok da haksiz degil.
Turkiye'de sport motosiklette kaza orani yuksek.
Bunun ilk nedeni ehliyet sistemimizin salakca olmasi,
ikinci nedeni ise ustalik ve egitim isteyen bu motosikletleri kendi seviyemizi hesaba katmadan satin almamiz.
allah rahmet eylesin.............
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
O başlıkta tam 18 ilan var.Bunlardan biri kalp krizi , biri çelik halat bariyerine kafası sıkışan cbf150 , biri de 2 bin km tecrübesiyle pegosa 650'ye geçen endurocu.Geri kalan spor ya da naked.Naked dediğin zaten aynı sayılır.Sporun grenajsız hali.Herşey açıkça ortada.Bi kaç istisna dışında ölümlü kazaların sebebi spor motorlar.
Allah rahmet eylesin diyelim, yapacak birşey yok.
"Cum hoc ergo propter hoc." Aralarında ilişki olması sebebi olduğunu göstermez. Mantıksal hatalara düşmeyelim. Spor motosikletlerin pist dışında kullanılmasını yasaklasak önceki kullanıcılar gidip de enduro veya scooter veya cruiser'larla kaza yapmaya başlar, eminim ki kaza miktarı azalmaz. Motosiklet eğitimi ve bilinci edinmedikçe bir halt değişmeyecek.
"Sebebi" değil, "sebeplerinden biri".
Kendimden örnek vereyim. 2 yılda 25 bin km'ye yakın CBF150 kullandım, ardından kendime bir Fazer aldım. Fazer'i 2 yılda 20 bin km kullandım, bu yaz sattım. 2 yıl boyunca alet bana "gazla" diyordu, beynim bana "acemisin sen" diyordu. 2 sene boyunca beynimi dinledim, çok şükür Fazer ile hiç bir kazam olmadı, ama olabilirdi. Beynim bana sürekli "bu motor senin tecrübene fazla" dediği için motordan zevk de alamadım fazla; içimden her saniye gazlamak geliyordu ama hem korktuğum, hem de gazlayacak yol bulamadığım için gazlayamıyordum. En fazla 300-400m boyunca gaz açıp, 180'e falan çıkıp tekrar 90'a düşüyordum. Bir an bile o motorla gerçek anlamda bütünleşemedim, çünkü eğitim almamıştım, sürüş yeteneğimden emin değildim, motorun gücü beni çok aşıyordu. Sattım, tekrar CBF150'mi kullanmaya döndüm, gayet mutluyum şimdi.
allah rahmet eylesin. çok acı bir durum.
öleni geri getiremeyiz ama buradan çıkaracagımız birkaç basit dersle bu tarz kazaların önüne geçebiliriz.
hava karardıgında mecbur kalmadıkça motosiklete binmemeliyiz. binersek bile asla risk almamalıyız. hızımızı altındaki motosiklete göre degil görüş mesafemize göre ayarlamalıyız.
allah sevenlerine sabır versin.
Öncelikle Allah rahmet eylesin diyelim. Genç bir arkadaş ömrünün baharında hayatını kaybetmiş, çok yazık...
Gelelim kalanlara, hep dikkatimi çeker ne zaman bir motosiklet kazası olsa ve sürücü hayatını kaybetse haber siteleri motorcuyu, motosikler forumları ise diğer kişileri suçlar. Burada da durum değişmemiş. Yine suçlu yollar, kedi, kediye çarpan otomobil vs. olmuş.
Yolda çukur, tümsek, taş, su, yağ birikintisi vs. olabilir. Virajın çıkışında arızanmış ve yolun ortasında kalmış bir araç olabilir. Sağdan soldan bir canlı ya da taşıt kontrolsüzce yola çıkabilir. Bu yüzden her zaman tolere edebileceğimiz kadar hız yapmalıyız. Yolda herhangi bir engel ile karşılaştığımızda sağlıklı bir manevra yapabilecek süratte değilsek, başımıza gelebilecek herşeyden bizde sorumluyuz. Çelik bariyer olmasaydı, yolda çukur olmasaydı, yağ/su birikintisi olmasaydı, köpek fırmalasaydı vs. vs. vs. geçelim bunları. Bunlar her zaman olabilicek şeyler ve bunlara hazırlı olmak zorundayız.
Nasıl olsa kaza yapmam diyerek koruyu ekipman giymemek ile nasıl olsa yol temizdir diye limitlerde hareket etmenin arasında bence bir fark yok.
Kusura bakmayın gece gece kafa açtım biraz ama bazı yorumları görünce dayanamadım doğrusu.
Mantık hatası mı?O zaman dünyada savaşları kaldıralım.Bu sefer insanlar aids , kanser , dizanteri gibi hastalıklardan ölsün.Biz de diyelim ki aslında savaşlar insanların ölmesine sebep olmaz.Tehlikeli değildir.Esas mantık hatasının kralı budur.Burası türkiyenin 50 bin üyeli en büyük motosiklet forumu.Bu forum bize 18 ölümlü kazadan 15'i spor motor kullananlar tarafından gerçekleştirilmektedir diyosa bizim de bunu kabullenmekten başka şansımız yok.İstatikler asla yalan söylemez.
Aslında bu forumu daha da irdeleyebiliriz.Bu forumun birde taziye ve tebrikler kısmı var :
www.motosiklet.net/forum/taziye-tebrik-ve-kutlamalar/
Burada da en az 50 tane ölümlü kaza haberi var.Kandil kutlamaları falan karışık olsa da girip bi inceleyin.O kısımda da ölümlü kaza haberlerinin %90'lık bir kısmının spor motorlar yüzünden olduğunu anlayacaksınız.
Bir ss Aşırı hızlı olmasa bile 170m mesafe katedebilir.Sonuçta dengeli motorlardır.
Ben yarışlarda üstünden sürücüsünü atsa bile devam eden motorlar gördüm.
Ağanın kopması içinde illa yüksek süratte olması gerekmiyor kaldırımın kenarına denk gelmiş yada motorla kaldırım arasında kalmış olabilir.
Ben 100m önümde birden duran kamyonete güç bela yavaşlattığım motorla çok yavaş çarpmama rağmen sol elimin tendomlarını koparttım.
İnsan vücudu çok narin bende hayret ettim çünkü çarparken bayağı yavaşlamıştım.
Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..
Öncelikle allah rahmet eylesin yakınlarına başsağlığı ve sabır dilerim.
SS motorlar suçlu değildir diyemeyeceğim.
Herşey bilinç. eğitim. kaliteli ehliyet sistemi ile bitmiyor.
200 kg alete 150 hatta 200 beygir güç konuluyor.
ikarus sendromu diye birşey var.
acemi pilotlar çok dikkatli olmaya çalıştıkları için ve korktukları için kaza yapmazlar genelde.
nezaman kendine güven başlar, risk almak başlar. ozaman tehlike çanları çalmaya başlıyor.
teçhizata kendine aşırı güven oluşmaya başlıyor. ikarus sendromuna en uygun motorlar SS lerdir.
Diğer tür motorlarda ulaşamayacağınız hızlara ve giremeyeceğiniz virajlara girmeye başlarsınız
çok kolay hızlanırlar ve asfalt'ta prüzsüz bir sürüş sergilerler. Yol tutuşları inanılmaz derecede yüksektir. işte kilit nokta burası .
hep öyle olacak sanılır ama aslında sizi ,tecrübenizi,teçhizatınızı, herşeyi bitiren şey bazen küçük bir kedi.bazen su akıntısı bazen de yağ birikintisidir.
Kedi değil o ecel:(
Allah Rahmet eylesin sevenlerine sabır niyaz etsin..
Sahibinden deki ilanı görünce içim bir garip oldu gecegece üzücü çok üzücü:(:(
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)