abs olsaydı durum değişirmiydi acaba...
abs olsaydı durum değişirmiydi acaba...
Olayın şahitleri 200 metre ilerde mevta'yı bulduklarını ve yolda bi kedi ölüsüyle karşılaştıklarını söylüyolar.Olay gayet açık.Kediye çarpıp dengeyi yitirince olan olmuş.Kediye çarpmamak için gidonu kırdı falan bunlar hikaye.Ortada bir motosiklet kazası ve yolun ortasında yatan ölü kedi var.Herşey açık.Bir taş , bir kedi veya köpek ya da yola akmış bi su birikintisi böyle felaketlere yol açabiliyo.En iyisi hız yapmamak.
Hız yapıldığı ortada, motosikletin o kadar sürüklenip sürücüsünün de o kadar uzağa uçması kolay iş değil. Maalesef ölümlü kaza haberlerinin çoğunda racing makineler gözüküyor, şaşılacak durum yok, hız yapılması en birinci kaza nedeni sonuçta. En ufak hatayı affetmeyen bir araç motosiklet. Abs filan hikaye, hız olmasa değişirdi belki ama.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
tamam mynet kadar gereksiz bir internet portalı yok orası ayrı mesele de adamların işi habercilik değilki.video da gözle görülecek şekilde DHA (Doğan haber ajansı) yazıyor sansürü onun yapması gerekiyordu.bir arkadaşımız da haklı, aşırı hızlı olduğunu bende sanmıyorum kazanın olduğu yer kavşak ile virajların birbirine yakın olduğu bir alan..kaza muhtemelen hızdan değil kontrolü kaybetmekten gerçekleşmiş gibi.
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
Kediyi ezilmiş göremedim düşündürücü
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
Allah rahmet eylesin.
Kazanın oluşuna göre ülkemizde sık sık rastlanan saçma sapan şeylerden kaynaklandığı açık.Burada süratten çok trafiğin ve yolun durumuna göre hızın fazla olduğu açık yani güvenli hız ve seyir mesafesi denilen şey yok. Benimde karşıma ama düz yolda ölü kedi çıktı 60 km civarı hızla üstünden geçtim makinayı çok kasmadım ve hafif bir sallantıyla yoluma devam edebildim.Virajda yada eğimli yüzeylerde bu kadar kolay olmayabilir büyük ihtimalle.Fakat bence buradaki en önemli şey sık sık bizlerinde yaptığı ciddi bir hata nerde bir viraz eğim görürsek hemen sanki pistteymiş gibi viraj yada yol almaya çalışıyoruz.ama pistte olmadığımızın anca kaza yapınca yada kazadan kıl payı sıyrılınca fark ediyoruz ama tekrar aynı davranışlarda bulunmaya devam ediyoruz. Eğitim devamlı geliştirici eğitimler şart.
Ve lütfen güvenli motosiklet nasıl kullanılır bence ona kafa yoralım yoksa her makinede gazı çevirince gücü kadar hızlanıyor zaten (((((((((.
Tekrar ailesine başsağlığı diliyorum.
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
Üzücü bir kaza haberi, ailesine sabırlar dilerim...
FOR THE HORDE...
Basit hızlarda o ayak kopmaz, güçlü bir darbe gerekir.Muhtemelen hız faktörü önemli burada.
Allah rahmet eylesin. Keşke üstünden geçseymiş. Mynetten çok dha kınadım. Adamı iç çamaşırları ile göstermek zorunda değildi. Ayıp
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Allahtan rahmet yakınlarına da sabır diliyorum. ayrıca mynet haberi de kınıyorum bir insanı o şekilde sansürlemeden görüntülemek bence habercilik ayıbıdır.
okadar hızlı düşen motor okadar az hasar almaz,ki ön lastik patlamış demekki çarpmış o teker,eğer çok hızlı olsaydı yamulurdu jant.
Karadeniz - Giresun.
En basit kaynak :
http://www.motosiklet.net/forum/onla...e-birlikteler/
Benim tahminim, virajda hızının yüksek olduğu ve motoru yatırarak girdiği şeklinde. Ve kedi çıkınca hızından dolayı çizgisini bozunca bidaha toparlayamadı.
Kedi olude olabilir bi ihtimal, yada vurmuş olabilir, ama kediye çarpsada,yerdeki kediden kaçmaya çalışsada motoru viraja hızlı ve yatırarak soktuğu ihtimali yüksek. Ama gece böyle bir viraja yollar boş ,motor ne tatlı yatar diyip biraz hızlı hepimiz girebiliriz. Ve 60 yerine 80 le girmek ve bi engelden kaçmak için yön değiştirmek rahatlıkla karldırıma veya dereğe çarpıp boynumuzun kırışmasına sebep olabilir malesef...
%99 değil belki kısaca superspor tarzı motosikletlerin diğer motosikletlere kıyasla 4 kat daha fazla ölümlü kazaya karıştığına dair bir bilgi:
By Type of Motorcycle:
According to the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), riders of “supersports” motorcycles have driver death rates per 10,000 registered vehicles nearly four times higher than for drivers of other types of motorcycles.
Supersports have more horsepower than conventional motorcycles and can reach speeds of up to 190 mph. They are built on racing platforms and are modified for street use.
The bikes are popular with riders under the age of 30.
The bikes are light-weight and aerodynamically styled.
In 2005, these bikes registered 22.5 driver deaths per 10,000 registered vehicles compared with 10.7 deaths for other sport models (related to supersports but do not have the acceleration, stability and handling of supersports).
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
Merak edip araştırdım, zannedersem %75 civarı.
Murat Doğanay 1000RR'la kaza yapmıştı. Ertuğrul Öz Hyosung GT250R ile, Erhan Özer 1000RR ile, Hasan Türker 600RR ile, Emrah Kurtoğlu ZX636 ile, Necdet Gül CBR1100XX ile, Kemal Coşkun FZ6 Fazer ile, Tuğper Uzel GSR600 ile.
Yanlış yazdıklarım olabilir, her birinin mekanı cennet olsun.
öncelikle kardeşimize allahtan rahmet diliyorum çok üzücü gerçekten
yukarıda yazdığın yazının %90 ına katılıyorum yanlız atladığın birşey var
ben gerçekten otopsiciyim ve yaklaşık 8 yıldır ortopedi teknisyeni olarak ameliyatlara katılıyorum
ayağın kopması için 100 km nin altında bir sürat kesinlikle yeterli değildir
hele hele collateral bağları ve aşil tendonunu bıçak bile zor keserken 50 veya 60 hızla kaldırım taşı hayatta koparamaz
neyse konumuzun veya hızının bir önemi yok bir kardeşimizi daha kaybettik ya çok üzgünüm
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)