Kavşakta sinyal vermiş beklerken zbam diye arkadan vuran Kangoo, hocam görmemiş
Reklamlar
-
18 Haziran 2012, 17:17
#1
Merhaba arkadaşlar, başıma bir kaza geldi. Önce kazayı anlatayım, sonra tavsiye rica edeceğim sizlerden. Önceden yazılan şeyleri soruyorsam şimdiden kusura bakmayın, aratıp kaza konularını biraz okudum. (Bu arada motorum suzuki intruder VL250 2005 19500km-daha önce kaza yapmamıştım veya yatırmamıştım, çiziksiz tertemiz bir motordu 5850km de almıştım).
8 haziran günü Çamlıca'da cuma öğlen vakitlerinde bir kavşağa geldim ve durdum, sağ şeridin soluna yakın bir şekilde sol sinyal verip kavşağın boşalmasını bekliyordum. Arkadan gelen kangoo beni farketmeyip bam diye çarptı, motor boştaymış ki altımdan fırladı ve sağ yattı. Ben ise bir şekilde fırlayıp ayak üstüne düştüm, biraz kasığım ağrıdı ama geçti. Fotoları çektik, tutanak tuttuk. Adam ifade kısmını doldurmadı bile, bilgileri doldurduk imza attı geçti. Ben kendim olayın ayrıntılarını yazdım tabii.
Sonrasında motoru Kadıköy (Suzuki Servis) Mototaş'a çektiremedim, Ferdi usta her zamanki gibi yoğunmuş kabul edemedi, Kartal oto sanayii'den (Altan Motor Suzuki Servis) Tamer usta'ya götürdük çekici ile. Kaza tutanağını ve motoru aynı gün (cuma) bıraktım Altan motora. 11 haziran pazartesi günü exper görmüşki tramer raporu çıkmış, internetten kolayca sorgulatabiliyorsunuz bilginize, adam %100 suçlu görünüyor exper incelemesi sonrası. Ben yine geçen haftaiçi Altan Motor'a bir gittim, motoru yıkadım, sağına soluna baktım, kaza sonrası farketmediğim yeni problemleri gördüm. Tavsiyem kaza sonrası exper motora baksın, ardından yıkatın, bir de siz bakın. Velhasıl dışardan bakılınca motorun arka çamurluk kırık, onu tutan demirler de yamulmuş altta öyle diyor Tamer usta, egsoz çizik, hava filtresi ve depo çizilmiş, bunun dışında koruma demiri çizilmiş, arka frenin ayak konulan plastik kısmı vs hafif yırtılmış, ön çamurluk kırılmış durumda.
Şu sorularım var arkadaşlar:
1)Usta diyor ki, trafik sigortası doğru düzgün herşeyi yaptırmaz, fonksiyonel parçaları değiştirir veya oluyosa tamir ettirir, kozmetik parçalar ise çoğu zaman yaptırılmaz. Çünkü motor önceden de hasarlı olabilir, exper onu bilemez fln dedi. Yorumunuz nedir ? Kime karşı ben nasıl kendi çıkarımı savunmalıyım (tamirci-exper)?
2)Örneğin benim egsozumun orjinali 2000tl imiş, motorun 2.eli 8000 - 8500 desek, ki sigortada çok daha düşük görünecektir diyor usta, o yüzden pahalı parçalar değişemezmiş genelde, aksi halde perte çıkması gerekirmiş. Sadece dıştan bakınca yukarda görünen parçalar motorun %35 - 40'ı eder gibime geliyor suzukinin yedek parçalar çok pahalı bilen bilir. Usta motoru açınca da yeni sorunlu parçalar çıkabilir, bu durumda ne olacak arkadaşlar, beni trafik sigortasının ödediği kadarını düzeltmeye mı ikna edecekler ? Karşı tarafın kasko+trafik sigortası var, benim sadece trafik. Karşı tarafın trafik sigortasının karşıladığı kadarını ödetip, üstünü kaskosuna ödetmek mümkün müdür ? Bunun için exper ile pazarlık mı yapmam gerekir ? Sorunlu tüm parçaların değişimini talep etme hakkım var mıdır ? Örneğin egsozun bir noktası fena halde çizilmiş, tüm egsoz değişse pahalı, bunu talep etme hakkım var mı? Depom çizilmiş, tüm depoyu boyatabilir miyim ? Çizilen hava filtresi çalışır durumda, değiştirirler mi? Perte çıkarmamı / çıkarabiliyosam tavsiye eder misiniz ?
3)Son olarak, 8 ay önce benim motorun arka tekerinin rulmanlar ve bilyaların yatağı sorun çıkarmıştı zamanla aşınmış heralde, motor gürültü yapmaya başladı ve sürtünme kuvvetinin arttığını hissedebiliyordu insan. Bir kez sadece bilyaları değiştirdim 75TL ye, 3 ay sonra tekrar sorun cıkardı, yatak yeniden bozdu heralde. Mototaş bana 10 12 parça değişecek dedi o bölgedeki, 1623 TL ödedim. Malum şimdi arka tekerden darbe aldık, aynı sorun cıkar mı, yorumunuz nedir, sigorta kapsamında birşey yaptırabilir miyim?
Şimdiden teşekkür ederim değerli yorumlarınız için.
Bunlar da fotolar :
Reklamlar
-
18 Haziran 2012, 17:30
#2
Sana bisi olmamış iyiki fazlakafana takma dicem ama nafile takıcan cana geleceğine mala gelsin
-
18 Haziran 2012, 17:46
#3
Öncelikle geçmiş olsun günümüzde trafik sigortalarının hasar limitleri epey bi yüksek yani sigortanın yetmemesi gibi bi durum yok lakin sizin eksperi çok iyi bağlamanız lazım tüm iş eksperlerde bitiyor yani eksperi kafalayabiliyorsan motorunu perte çıkar yenisini al fakat o kadarda uzun boylu olacağını sanmıyorum bu işin (eksper razı olmaz çünkü onlarında rapor verdikleri merciler var) ustanızın dediği gibi sigortanın ödeyebileceği parça bellidir diğer kozmetik parçalarıda siz karşılarsınız tahminimce rulmanlara ve yataklara ise tekrar bi kontrol gerekebilir...
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"
eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
-
18 Haziran 2012, 17:49
#4
sigorta şirketleri güzelce konuşmaktan anlamıyorlar. Hemen oldu bittiye getireceklerdir.ORası böyle burası zaen vardır diye. kabul etme gerekirse mahkemeye vereceğini söyle. Sonuçta sigortada hasar çizikse onarılmaz diye birşey yok. Gerekirse boyatacak, gerekirse yenisini takacaklar bu kazadan olan hasarın.
Pertlik birşeyi yok moturunun kafana göre bu perte çıksın diyemezsin zaten, tamiri yenisine çok yakın bir para tutyor veya geçiyorsa perte çıkarma durumu olur.
-
18 Haziran 2012, 19:29
#5
geçmiş olsun hocam. İnan sigorta, tutanak işlerinden hiç anlamam. Cana gelceğine mala gelsin. Boşver. Sıkma canını. tabiki üzücü ama sağlık olsun.
-
19 Haziran 2012, 10:40
#6
Çok teşekkür ederim arkadaşlar. Peki ben exper ile ne zaman karşı karşıya geleceğim? Ben yokken motora bakmış zaten tamirciye gelip. Ayrıca suçsuz tarafın suçlunun kasko'sunu kullanma durumu kanunen mümkün müdür?
-
19 Haziran 2012, 11:29
#7
Sadece trafik sigortasını bile bugün itibariyle 20.000 tl ödeme durumu var.. Senin tüm işlerin de bu paranın altına hallolur. Ustan biraz yokusa sürüyor işi sanki
-
Aksigorta experi ile konuştum, çizilen egsoz depo ve hava filtresi gündeme geldi, henüz neyin ödenip ödenmeyeceği belli değil o parçalara da bakılacak. Bu süreçte bir kaç sorum daha var arkadaşlar.
1)Egsoz nikelaj/kromaj (hangisi benimki bilmiyorum) olabiliyor mu bu tip motorlarda, bir ara usta yapılamaz gibi birşey demişti.
2)Depo boyanırsa, şu yandaki suzuki logo'ları yapıştırmalı olduğu için tekrar takılmazmış ustaya göre. Bu konudaki yorumunuz nedir ?
yandaki metal suzuki logosuna buradan bakabilirsiniz :
http://i287.photobucket.com/albums/l...uderVL2501.jpg
parçanın kendisi de şu linkte gördüğünüz 2-3 numaralı parçalar :
http://www.bike-parts-suz.com/suzuki...ListID=3604601
Teşekkürler.
-
geçmiş olsun biraderim...aldın başına sigorta eksper belasını ...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
03 Temmuz 2012, 17:37
#10
Teşekkür ederim, vallahi öyleymiş sigorta eksper işleri. Memleket Salihli ise hemşeriyiz bu arada
-
03 Temmuz 2012, 17:45
#11
Bildiğim kadarıyla sigorta 20.000TL ye kadar olan hasarları ödüyormuş ama ne derece doğru bilemem....
-
03 Temmuz 2012, 18:53
#12
öncelikle geçmiş olsun.
teminat miktarı fazla olabilir ancak sigorta şirketi, bir aracın tamirine o aracın kıymetinden daha fazla para harcamaz. sizin motosikletin, sigorta listelerinde görünen kıymetini esas alır. basiretli tüccar mantığıdır, ikinci eli 7.000 TL edecek bir araca nasıl siz 6.000 TL masraf etmezseniz, sigorta şirketi de etmez. bu durumda motorun pert'e çıkarılması yani "motorunun hurdası 2.000 TL eder, sana 5.000 TL verelim, anlaşalım" noktasına gelirsiniz.
karşı tarafın trafik sigortası veya kasko sigortasından siz faydalanamazsınız. sizin sigorta şirketiniz, hasarınızı ödedikten sonra karşı tarafın sigorta şirketinden zararını ödemesini ister ve parasını geri alır.
-
07 Temmuz 2012, 18:50
#13
arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. yazıyı geç okudum olan olmuştur artık.çalıştığım şirkette sigorta grubundayım. ben bundan sonrası için bilgi vereyim. sigorta eksperi hiç bir zaman sizden yana olmaz bunu geçelim. hasarlı olan istediğiniz tüm parçaları değiştirme olayı yanlız kasko ile olur yüz de yüz demiyorum ama eksper ona da bakıyor çünkü, karşı taraftan alacagı için fazla irdelemiyor. kaskonu yaptıracaksın. kaza oldu mu olsun sorun yok rahat ol tutanak tutup servise gideceksin kusurlu olsan da olmasan da işin görülür. hiç bir zaman kusurlu karşı taraf da olsa trafikden dosya açtırmayın. kaskonuzdan dosya açtırın gitsin sigorta şirketi ugraşsın karşı tarafla sen aracını yaptır bin git.
lafa bakarım laf mı diye, sonra adama bakarım adam mı diye...
-
07 Temmuz 2012, 19:03
#14
selcukcbr adlı üyeden alıntı
arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. yazıyı geç okudum olan olmuştur artık.çalıştığım şirkette sigorta grubundayım. ben bundan sonrası için bilgi vereyim. sigorta eksperi hiç bir zaman sizden yana olmaz bunu geçelim. hasarlı olan istediğiniz tüm parçaları değiştirme olayı yanlız kasko ile olur yüz de yüz demiyorum ama eksper ona da bakıyor çünkü, karşı taraftan alacagı için fazla irdelemiyor. kaskonu yaptıracaksın. kaza oldu mu olsun sorun yok rahat ol tutanak tutup servise gideceksin kusurlu olsan da olmasan da işin görülür. hiç bir zaman kusurlu karşı taraf da olsa trafikden dosya açtırmayın. kaskonuzdan dosya açtırın gitsin sigorta şirketi ugraşsın karşı tarafla sen aracını yaptır bin git.
bi motor kaskosu ne kadar peki
-
10 Temmuz 2012, 21:15
#15
Yorumlar için çok teşekkür ederim. Evet motor kaskoları tuzlu , mantıklı olmuyor yaptırmak bildiğim kadarı ile.
Şimdi başkaları da faydalansın, süreci özetleyeyim.
- Kaza oldu, tutanak tuttuk, motor "yerdeyken" fotoğrafladım, mağdur taraf olarak ıslak imzalı tutanak kopyasını aldım (bunu sigortam tavsiye etti), çekiciyi aradım tamirciye götürdük (resmi olarak trafik sigortası çekici ücretini karşılamaz, ancak tamirciler kendi işçiliklerine katarlarsa sorun yok sigorta ödemiş olur. Yani çekici tamircinin çekicisi olsun).
- Karşı tarafın eksperi gelip kontrol etmiş motoru, %100 suçlu çıktı çarpan taraf. Bu esnada google'da tramer sorgulama diye aratıp, sonucu görebilirsiniz telefonla uğraşmadan. Ama en güzeli, eksper gelmeden önce telefon etmesini tamirciye tembihleyip, o sırada orda olmanız.
- Sigorta'dan tamirciye "fonksiyonel parçaların siparişini ver" talimatı gitmiş. (Suzuki parçaları japonyadan geliyor, 1 ay + sigorta işleri vs. = max 1.5 ay dediler, 8 hazirandan beri motor elimde yok hala)
- Ben motoru şöyle bir görmek için tamirciye gittim-iyi ki gitmişim, motoru yıkadım, bi güzel baktım sağına soluna, egsoz, depo ve hava filtresinde deformasyon tespit ettim.
- Eksperi aradım, eksper kendisine kozmetik parçaların gösterilmediğini söyledi, gitti tekrar baktı. Bu esnada bana dönülmedi- sürekli ben arayıp soruyorum vs.
- Sonra egsozu nikelaj/kromaja yollamışlar, sonuç aşağıda. Bunun dışında depo pasta cila olacakmış - düzelirmiş matlaşan bölge, hava filtresinde ise dizindendir dedi eksper, bakalım, o konuyu henüz oturup konuşmadık.
Gelelim soruma Sizce egsozu bu haliyle kabul edeyim mi arkadaşlar ? Yukardan gayet iyi görünüyor, ama eğilip bakınca problemli noktaları görüyorsunuz.
Kabul etmezsem muhtemelen zıtlaşıcaz, pert teklif etmek zorunda kalacak eksper tahminim, o zaman 8000TL+ şeklinde ilanları olan benzer motorları düşünürsek, ne kadar teklif ederler tahmini olan var mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler