izmirden slm lar.Honda cbf150- 2011
Reklamlar
-
Motorsikletimi 3 gün önce aldım.Honda cbf 150 kullanıcıları veya uzman arkadaşlardan motoru açma ve ilk kullanma hakkında yardım bekliyorum.bu benim ilk motorum ve trafiğe daha yeni yeni çıkıyorum.aldığım honda servisinden arkadaş bana ilk 500 km ye kadar motoru fazla zorlamamamı ve 70 km hızı geçmememi söyledi.tamam motoru zorlamama konusunda mantıklı olunabilir ama aynı zamanda motoru sağır alıştırmaktan korkuyorum.bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.herkese slm lar saygılar...
Reklamlar
-
Hoş geldin....
İlk 500 km motoru alıştırma devresidir... Rodaj da denebilir.....
Daha sonraki km ler açma devresidir ki bu açma devresi de uygun kullanımla hem motorun ömrünü uzatır hem de performansını artırır...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
peki rodaj ve açma devresinde kullanımım ve hızım nasıl olmalı bunları da açıklarsan sevinirim Alp.ilgilendiğin için teşekkürler
-
konu 132 kere görüntülenmiş ama bi tane Alp in dışında görüş belirten yok.sağolun arkadaşlar...
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
rodaj km si bitene dek motoru zorlama.. mimkinse iki kişi binmememye çalış.. hararet yaptırma zaten bu havalarda zor.. daha sonra yag degişimi sübap ayarı yapacaklar.. sonrasında devri yedire yedire açacaksın makinanı.. tavsiye olarak bol bol yokuş çıkıp inmen olur. kompresör yaptır makinana silindir tek bi tarafa yaslanmasın gömlegn içinde yani devamlı gazlayarak motor açılmaz...
hatta bir gece boyunca motoru rolantide çalıştır gaz vermeden.. rahat alıştırma yapman açısından.
viteslerini düzgün geçir ilerki dönemlerde katır kutur etmesin. debriyajla aranı iyi tut ilk km lerde yeme gerçi zordur ama genede uyardım
hayırlı ugurlu olsun kazasız belasız kullan
alp abini üzme .. ona iyi davran.. ne diyorsa dogrudur
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
onurhan35 adlı üyeden alıntı
konu 132 kere görüntülenmiş ama bi tane Alp in dışında görüş belirten yok.sağolun arkadaşlar...
Şundan olmasın: yeni üye olmuşsunuz ama daha önceden bunla ilgili açılan konulara bakmadan direk sormuşsunuz sorunuzu. böyle durumlara pek yorum yapılmak istenmiyor. bütün forumlarda böyledir bu.
Rodaj döneminde kaç km 'ye kadar kaç devirde süreceğinizi Kullanma klavuzunda belirtmemişler mi. benim bildiğim ,hızla doğrudan ilgisi yok. önemli olan yukarıda belirttiğim gibi belli km ye kadar motor devridir. yani 1. viteste 8000 devir yaparsanız,20 km/h hızınız bile olsa rodaja uygun davranmamış olursunuz.
benim motordaki (125 cc'lik) rodaj dönemi yanlış hatırlamıyosam şu şekildeydi:
ilk 800km: 5000 devirden az (1/2 gazdan az)
800-1600 km arası 8000 devirdn az( 2/3 gazdan az)
yani bu şekilde mutlaka belirtilmiştir. o talimatlara uyun.
ben de motor açılmaz felan sanıyordum ama tam tersi, rodaj tamamiyle motorun performansını en üst düzeye çıkarıyor.
sakın motoru açmak adına rodaja ters birşey yapmayın.
Cesaret insanı zafere, kararsızlık tehlikeye, korkaklık da ölüme götürür.Yavuz Sultan Selim
Cesaret on kısımdır, biri korkmamak, dokuzu dikkat ve ihtiyattır. Hz.Ali
-
alışılagelenin dışında birşey söyleyeceğim. şaşırmayın ama eski bir motor ustası olarak rodaj denen şeyin büyütüldüğü kadar mühim olmadığını düşünüyorum. tamam dikkat etmek gerekir de, abartıldığı kadar değil.. bu benim fikrim.
-
pc-kopat adlı üyeden alıntı
alışılagelenin dışında birşey söyleyeceğim. şaşırmayın ama eski bir motor ustası olarak rodaj denen şeyin büyütüldüğü kadar mühim olmadığını düşünüyorum. tamam dikkat etmek gerekir de, abartıldığı kadar değil.. bu benim fikrim.
dogrudur.. katılıyorum...
rodaj meselesi .. eskiden. yani eski modellerde çok öenemliydi .. çünkü malzeme kalitesi yetersizdi. ve son teknoloji cnc mkinalardan çıkmıyordu motorlar.. bu nedenle parçaların alışma donemiydi rodaj.. insanlar bu bilgisizlikle çok motor parçaladılar .. yaktılar hararet yaptırdılar şanzımanları düzgün geçiremediler vs..vs... artık son teknoloji parçalar materyeller var.. metal çok ayrıntılı işleniyor ve hata payı 0.005 mm den az gibi bi varsayımdır ...
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
jesse adlı üyeden alıntı
dogrudur.. katılıyorum...
rodaj meselesi .. eskiden. yani eski modellerde çok öenemliydi .. çünkü malzeme kalitesi yetersizdi. ve son teknoloji cnc mkinalardan çıkmıyordu motorlar.. bu nedenle parçaların alışma donemiydi rodaj.. insanlar bu bilgisizlikle çok motor parçaladılar .. yaktılar hararet yaptırdılar şanzımanları düzgün geçiremediler vs..vs... artık son teknoloji parçalar materyeller var.. metal çok ayrıntılı işleniyor ve hata payı 0.005 mm den az gibi bi varsayımdır ...
Aslında eskilerin motorları daha kaliteli idi.... Metal aksamları daha dayanıklı olmasından alışma süreleri uzamaktaydı...
Şimdi alıyorsun arabayı motoru, gazla gitsin... Adamlar nerdeyse 0 rodajlı motor imal ediyorlar.......
Ömürleri de dayanıklıklarıda ona göre kısalıyor...
Şimdinin motorları en ufak sıkıştırmaya hararete gelmiyor..Anında ya conta yakıyor ya da yatak sarıyor.....
Eski arabalarda insanlar kaç kere hararet yaptırdıklarını su kaynattıklarını hatırlamazlardı... Gülerek anlatılırdı....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Aslında eskilerin motorları daha kaliteli idi.... Metal aksamları daha dayanıklı olmasından alışma süreleri uzamaktaydı...
Şimdi alıyorsun arabayı motoru, gazla gitsin... Adamlar nerdeyse 0 rodajlı motor imal ediyorlar.......
Ömürleri de dayanıklıklarıda ona göre kısalıyor...
Şimdinin motorları en ufak sıkıştırmaya hararete gelmiyor..Anında ya conta yakıyor ya da yatak sarıyor.....
Eski arabalarda insanlar kaç kere hararet yaptırdıklarını su kaynattıklarını hatırlamazlardı... Gülerek anlatılırdı....
eeee insanlarımızda oyle diilmi üstad :D nerde o eski bayramlar.. eskiden beyogluna takım elbise ile çıkılırdı.. çiçek pasajında hoş sohbetler edilirdi,, dünya meseleleri konuşulurdu,, insanlar birbirlerini tanırdı...orası bir ilim irfaaan yuvasıydı adeta...
pekiya şimdi.. ): yeni nesil o nazik motorlar gibi orası da hararet yaptı ..
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
cvp veren herkese teşekkür ederim.şu an 400 km yi geçmiş durumdayım.kullanma klavuzunda maalesef rodajın nasıl yapılacağı açıklanmamış.önerilerinizi dikkate alıcam.
-
onurhan35 adlı üyeden alıntı
cvp veren herkese teşekkür ederim.şu an 400 km yi geçmiş durumdayım.kullanma klavuzunda maalesef rodajın nasıl yapılacağı açıklanmamış.önerilerinizi dikkate alıcam.
İlk 500 km 5 vites 70-80 i geçme.... 500 km sonunda yağını değiştir....
1000-1500 arası düz yolda 90km yi geçme.... Hafif eğimli yokuş aşağı yollarda yoklarsın gazı ara ara..Fazla sıkmadan motoru.....
Sonrası sana kalmış.....
Rodaj zamanı mümkünse 2 kişi binmemeye özen göster.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
teşekkürler Alp abi.300 km den sonra azda olsa 90-100 yaptım ama sorun çıkarmaz inşallah.500 km den sonra yağı değiştir yazmışsın.aldığım honda servisi ilk bakımın 1000 km de yapılacağını söyledi.yine de değiştirmem gerekir mi ?
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
tamam abi.bir terslik olmazsa toplantıya da gelmeye çalışıcam.gelemezsem de size ii eğlenceler.görüşmek üzere...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)