Nakedcılar yardım lütfen!!
Reklamlar
-
Merhaba,
Cbf 150 kullanıcısyım,ilk motorum olması ile birlikte yaklaşık oalrak 1 senedir kullanıyorum,12.000 km yol yaptım ve hak vereceğiniz gibi artık yeterli gelmiyor,büyük bir motor almak isitiyorum,yeni bir motorcu olmama rağmen avantajım ise tarzımı bulmuş olmam naked/roadstar dışında kalan modeller ilgimi çekmiyor fakat bir sorun var çok fazla teknik bilgiye sahip değilim ve düşündüğüm bir kaç model var,yalnız benim için bu modellerde öne çıkan artılar şunlar olmalı
1-en fazla 10.000 lira verebilirim
2-sınıfının en az yakan motorlarından olmalı (Çok fazla kazanmıyorum:( )
3-yedek parça sıkıntısı çekmemeliyim (yine maddiyat esaslı)
bunlarla beraber sırası ile kafamdaki motorlar
CBF 600
FZ6 Fazer
CBF500
ER6N
Bandit
GSF 600 Bandit
Arkadaşlar yukarıdaki motorları üst tarafda belirtiğim 3 maddeyi esas alarak yorumlarsanız çok memnun olurum,bunlar dışında alternatif tavsiyelerinizide bekliyorum,tşk..
Özhan
Reklamlar
-
ben de senin gibi cbf 150 kullanıyordum. şimdiise 1 yıla yakın er6n kullanıyorum. saydığın motorlar arasında en az yakan motordur. yedekparça sıkıntılı olabilir ama ben yağ filtresi ve yağ dışında bişey birşeyini değiştirmedim. yani sağlam motordur. sorun çıkarmaz.
-
Yazdığın modeller içinde cbf 500 ve 600 kullandım bir süre masrafsız motorlar gerçekten 90.000 de arkadaşım cbf 600 var hala motora dokunulmadı sadece bildiğin genel bakımlar yapılıyor.Ankaraya giderken radyatöre taş mı ne gelmiş kaynak yaptırmış ama düzen tutmamış şimdi sıfırını 800 tl taktırıyor yine yaptığı en buyuk masraf bu bu güne kadar sıfırdan beri kullanıyor motoru...
Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.
-
cbf 600,fazer ve bandit seçenekleri 4 silindirli motorlardır ve yakıt konusunda 2 silindirlilerden daha fazla yakarlar. cbf 500 ise bence er-6 seçeneğinin yanında pek düşünülecek motor değildir. enjeksiyonlu ve seriliğide hiç geri kalmayan er-6 bence en uygun motor olacaktır. arkadaşıma 2006 model f versiyonunu alarak iki kişi izmir den istanbul a hiç yorulmadan geldik ve ortalama 5 lt yakıt yaktı. bu değer tek kişi ile daha aşağı seviyelere inebilir. yedek parça konusunda ise her nekadar kawasaki nin adı çıkmış olsada büyük hacimli motorlarda her marka sıkıntı yaratıyor.
-
gsr600 başkasına bakma bile sana en uygun motor
-
Devil26 önerin için tşk ederim ama bu motorun dizaynı hoşuma gitmiyor,yinede ilerde değerlendirilebilir tabi,bu arada arkadaşlar yakıt olayını çözebilmiş değilim bu bahsettiğim motorlar ile şimdi kullandığım cbf 150 karşılaştırıldığında nasıl bir fark ortaya çıkar? 2 katından fazla yakıt sarfiyatı olmas umarım değilmi ?
örneğin orta kararda yakan bir arabadan daha fazla yakmaları söz konusu olabilirmi bu makinaların ? özellikle cbf 600 ve fazer ??
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:30 ----------
bu arada ilk mesajımda yazdığım motorlar içinde en az yakan motor hangisi bilen varmı acaba ?
-
Bence de GSR600 bu listenizde olması gereken bir alternatif. Eğer görüntüsü ya da başka bir şeyi sizi soğutmamışsa, yapılan test ve karşılaştırmalarda 600'lük roadster'lar arasında teknik anlamda en başarılı olanı (frenleme, süspansiyon, hızlanma, viraj alma). Suzuki bence dört dörtlük bir motosiklet yapmış.
Fakat illa da az yakıt tüketimi derseniz ve performans daha geri plandaysa ER-6n diğerlerinden bariz şekilde öne çıkıyor. Ayrıca motorunun çok verimli olması ve çok iyi ayarlanmış vites kutusu sayesinde performans olarak listenizdeki daha sportif naked'lardan hiç de geri kaldığı söylenemez. Şehir içinde zaten fazlasıyla yeterli hatta bence en uygun 600'lük. Feci eğlenceli, kullanımı kolay, çok kıvrak, her devirde tork var. Yakıt tüketimi söylenenlere göre en makul olanı. Fakat 4000-5000 devir civarı hissedilir titreşim var fakat katlanılmayacak kadar değil, genelde de sadece düşük hızda depodan bacaklarda ve bir miktar ayaklıklarda hissediliyor. Diğer devir aralıkları titreşimsiz. Frenler supersport ayarında değil ama sakin kullanıcılar için gayet yeterli (ABS'lisini öneririm). Yurtdışında çelik fren hortumu modifiyesiyle manetteki fren hissiyatını arttrıdıklarını duymuştum. Zaten frenler zayıf değil sadece dozajlama hissiyatı biraz zayıf. Tasarımı ya çok güzel ya da çok kötü. Kullanıcısı olarak benim sevmediğim tek yanı deponun çok ince olması nedeniyle bacaklarla tutunmak zor ve yorucu oluyor, bi süre sonra insan ister istemez bırakıyor. Daha geniş bir deposu olsun isterdim.
Yedek parça konusunda ise Kawasaki'ye biraz haksızlık yapıldığını düşünüyorum. 600 ve üzeri sınıfta hiçbir markada yedek parça şıp deyince bulunmuyor. Kawasaki bir yılda binlerce adet satacak bir commuter yada scooter üretmediği için bu sorun Kawasaki'ye özelmiş gibi algılanıyor. Kawasaki de CBF150 gibi bir motor yapıp getirse onun da tonla yedek parçası stoğu, her ilde, kasabada onlarca servisi olur. Belki yedek parça fiyatları pahalı olabilir, henüz çok da tecrübe etmedim. Ayrıca Z-Moto ile birebir temasa geçilince istenen yedek parçanın getirilmesi kısa sürüyor diye duyuyoruz.
Listenizdeki tüm motorlar aslında çok güzel ama Fazer için birkaç şey söylemeden geçemeyeceğim. Ben hiç kullanmadım ama Fazer Türkiye'de çok sevilmesine rağmen yurtdışı test ve karşılaştırmalarında sınıfının "amiyane tabirle" en sevilmeyen motoru. Gaz kolu dengesiz, frenler kötü, viraj çizgisi zayıf ve en önemlisi motoru bir naked için verimsiz (düşük devirlerde torksuz ama yüksek devirde ise haddinden fazla hırçın). Tabi bunlar benim şahsi fikrim değil ama bir zamanlar almayı düşündüğüm için çok çeşitli kaynaklardan edindiğim test sonuçları. Belki de kılı kırk yaran test pilotlarının aşırı titizliğidir ama bilmenizde fayda var diye düşündüm. Fazer kullanıcılarına da danışmak lazım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:42 ----------
PaRaNoYaQ adlı üyeden alıntı
bu arada ilk mesajımda yazdığım motorlar içinde en az yakan motor hangisi bilen varmı acaba ?
Sizin listenizdeki 600-650cc'lik motorlar arasında en az yakan bariz ER-6n'dir.
CBF 500 ise 2 silindirli ve 150cc kadar daha küçük olmasına rağmen karbüratörlü olması nedeniyle çok yakıyor diye biliyorum. Ama taş gibi kaliteli, evladiyelik bir motor, o ayrı. CBF 500 kullanıcıları bölümünde yakıt tüketimi mutlaka konuşulmuştur. Bir göz atın.
Arabayla kıyaslamaya gelince, motosikletlerde benzin yakma durumu kullanıcısının stiline otomobillere nazaran daha çok bağlıdır. Çok devirli kullanırsanız çok fazla yakar ama az tüketime özellikle dikkat ederseniz bariz farkeder. Ama gazı çok abartmazsanız orta karar bir otomobilden (örneğin Honda Civic 1.6) fazla yakmanız zor. Ama şunu da söyleyelim CBF150'nin ekonomisini beklemeyin, muhtemelen normal kullanımda en az 2 kat fazla yakacaksınız.
-
FZ6 kullanıcısı olarak alma derim 10 bine pert makine bulursun. 4 silindir iyi yakar. Bunlar yeterlidir sanırım.
::piloot:: Yakaladın mı? bak bakalım ellerine yakaladım dediğin şey sadece mavi bir silüet.... Çoktan uçup gittik. Geçtin mi? bak bakalım ardına ve önüne geçmene izin verildiğinde ufuktaki mavilik kim........ ::uzgunum:
-
Şimdiden hayırlı uğurlu olsun diyeyim..
Ben sana gözden kaçıracağın bir konuyu hatırlatayım. Ben naked tipten başkasını çok da güzel bulamıyorum. Hatta bana göre motosikletin hası böyle sade olan tipler.
Lakin sen şimdi bazen biraz da gazlarım dersen.. Eh haliyle 600 lük motor alıp zaman zaman 200 ü vurmadan da pek tadı çıkmaz hiç bir şeyin.. Naked tip eziyet olur 140-150 den sonra. Rüzgar sürüş keyfini kaçırır. Hele sert olursa rüzgar 100 km bile iyi can sıkıyor. Yine de sen bilirsin. Ne alırsan al, kazasız belasız güle güle eskit benim için yeterli..
-
PaRaNoYaQ adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Cbf 150 kullanıcısyım,ilk motorum olması ile birlikte yaklaşık oalrak 1 senedir kullanıyorum,12.000 km yol yaptım ve hak vereceğiniz gibi artık yeterli gelmiyor,büyük bir motor almak isitiyorum,yeni bir motorcu olmama rağmen avantajım ise tarzımı bulmuş olmam naked/roadstar dışında kalan modeller ilgimi çekmiyor fakat bir sorun var çok fazla teknik bilgiye sahip değilim ve düşündüğüm bir kaç model var,yalnız benim için bu modellerde öne çıkan artılar şunlar olmalı
1-en fazla 10.000 lira verebilirim
2-sınıfının en az yakan motorlarından olmalı (Çok fazla kazanmıyorum:( )
3-yedek parça sıkıntısı çekmemeliyim (yine maddiyat esaslı)
bunlarla beraber sırası ile kafamdaki motorlar
CBF 600
FZ6 Fazer
CBF500
ER6N
Bandit
GSF 600 Bandit
Arkadaşlar yukarıdaki motorları üst tarafda belirtiğim 3 maddeyi esas alarak yorumlarsanız çok memnun olurum,bunlar dışında alternatif tavsiyelerinizide bekliyorum,tşk..
Özhan
GSR 600 SUZUKİ'yi 1.nr a eklemelisin
-
Sevgili Kench üşenmeden dolu dolu yazmışsın çok tşk. ederim öncelikle bu güzel paylaşımların için,şu ana kadar yazılanlar çok faydalı oldu en azından şundan eminimki tercihlerim içinde en az yakan motor er 6 n bu yapacağım değerlendirme için çok önemli şu an için,yakıt tüketimi için yazdıklarında sadeliğinden dolayı çok yardımcı oldu bana wolkanwolkan gsr 600 pek hoşuma gitmiyor tip olarak biraz garip tarzım değil şu an için favorim cbf 600 ama hala soru işaretleri var kafamda sınırlı bir bütçem var ve yanlış karar vererek üzülmek istemiyorum,sizlerinde yardımı ile en sağlıklı kararı vermek istiyorum,şu ana kadar yazdıklarınız ile beni baya aydınlattınız açıkçası,tşk..
-
Ducati Monster dusunuyor isen benimki satilik 10,000 hayli altinda 100 km 5 lt yakiyor ve yedek parcasi bol ve ekonomik. Yeni japonlarin yedek parca fiyatlarini gorunce benimki cinli gibi kaliyor yaninda.dusunur isen ozelden mesaj at.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Ducati Monster dusunuyor isen benimki satilik 10,000 hayli altinda 100 km 5 lt yakiyor ve yedek parcasi bol ve ekonomik. Yeni japonlarin yedek parca fiyatlarini gorunce benimki cinli gibi kaliyor yaninda.dusunur isen ozelden mesaj at.
bu da çok iyi fırsat.
-
Ben de bandit kullanıyorum,bundan önce 250 cc'lik kullanıyordum.Listedeki motosikletlerden en az yakanı tartışmamız kawasakilerdir.Bandit 5-5.5 litre yakıyor.Ancak bana göre kawasakiden daha güzel göründüğü de başka bir gerçek.Sesi, görüntüsü,görünümü bence cbf,gsf ve fazerın kawasakiden çok daha iyi.Kısaca; az yakıt diyorsan kawasaki,güzel görünsün,sesi güzel olsun,yapılı olsun diyorsan, bence cbf, gsf veya fazer.Ancak bütün bu modeller herkesin kullandığı, çoğu kişinin aklına ilk etapda gelen makinalar.Naked motosiklette bence en çarpıcı makina ducati ve triumphtur. Ne olursa olsun ABS'li olsun.Mesela benimki değil,sırf bu yüzden değiştereceğim.Güvenli sürüşler..
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
-
-
Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
"htmetin"
-
mcyassin adlı üyeden alıntı
Benim motorum neden alternatifler arasında değil
Hyosung Gt 650 düşünmez misin? Ben iki hafta önce aldım 100 km'ye yakın yol yaptım ama motor bana bi boy büyük geldi galiba
Üstündeyken ve gün içinde problem yok ama ertesi sabah uyandığımda omuzlarım ağrıyodu. Motor mu yordu ne yordu beni anlamadım
Bir de benimki naked olmasına rağmen ben racing gibi kullanıyorum motoru istemedende olsa. Yoksa gidonu tutamıycam
er6-n le arasında çok kalmıştım ama 1000-2000 lira daha bulamadım maalesef
Teknik olarak üstün er6'dan ama benim makina. Seviyorum kendisini,selamlar..
Muhtemelen yanlış oturuş pozisyonu. Motoru sürerken kollarınız ve dirsekleriniz rahat olsun, motora tutunmak için ise dizlerinizle hafifçe depoyu sıkın, asla kollarınızı kasmayın. Eğer depoyu dizlerle sıkmazsanız ister istemez motora tutunma işini kollarınız devralır. Kasılmış kollarla da akıcı ve yumuşak sürüş yapamazsınız. Viraj çizginiz genişler, fren ve gaz hassasiyetiniz azalır. Herhangi ters bir durumda tepkileriniz aşırı olur. Ayrıca akşam da kollarınız ağrır. Bu kural özellikle virajlarda geçerlidir. Aksini ise yarışlarda görürsünüz. Viraja yatarken diz açmak pist tekniğidir. Ve bu aslında ağırlık merkezini viraj içine almak için uygulanan içeri sarkma tekniğidir. Normal sarkma tekniğinde de dizler açılmaz fakat yarışlarda dizi açmak bu tekniğin uzantısı olarak gelişir ve dizi yere sürtüp referans almayacak olduktan sonra hiç bir anlamı yoktur. Pist teknikleri ne güvenlidir, ne de konforludur, sadece daha hızlıdır ve sürücüye tur başına 3-5 saniye kazandırır. Bu yarış için çok önemlidir, ama trafik için değil. Dizlerle motora tutunmak güvenli sürüş tekniğinin en önemli iki kuralından biridir (Diğeri de gideceğin yöne bakmak).
Pek çok kişinin güvenli sürüş eğitimi almadığı için habersiz olduğu bu kuralın yeri gelmişken üstünden geçeyim dedim.
-
-
mcyassin adlı üyeden alıntı
Hocam ilgin için teşekkür ederim.. Maalesef henüz bir eğitim alamadım
Alabilecek gibide durmuyorum,borç harç motora yatırdım cebimde ne var ne yoksa.. Dediğin gibide denemedim galiba ya da dikkat etmedim hatırlamıyorum. Ama ilk fırsatta deneyeceğim bahsettiğin yöntemi. Bi viraj dönüşüm var mesela motorla birlikte dimdik giriyoruz hızı 30-40'a çekiyorumdur herhalde ve müthiş derecede zorlanıyorum. Yok arkadan araba geldi mi geçecek mi vites kaçta hızım kaç dönermeyim dönemez miyim vs vs.. aklımdan bir sürü şey geçiyo. Onu nasıl aşarım kısa bir sürede bilmiyorum. Scooterla 80'le girdiğim viraja naked'la 30-40'la girebiliyorum diyim anla işte sen.. Geçen motorun lastiklerini temizlemiştim mesela(lastik spreyiyle,parlattı baya)o gün bindim biraz sonra getirdim çektim garaja..Ön lastik neysede arka lastiğe bir baktım motor hiç eğilmemiş bile
Büyük bir kısmı tertemizdi. Ordan bile anlaşılıyo ne kadar dik girdiğim virajlara. Allah yardımcım olsun acemilik dönemlerimde.. Scooter ne kolaydı yaa
Sen ne yaptın??? Sakın o lastik parlatıcıyı bir daha sürme. Ve de virajlarda yatmadığına dua et. O parlatıcılar otomobil lastiklerinin yanaklarına (yani yerle temas etmeyen yerlerine) sıkılmak için üretilmiş, lastiği temiz göstermekten başka hiç bir işe yaramayan antin kuntin ürünler. Motosiklet lastiğinde yanak olsun, ortası olsun asla kullanma. Sadece yanağa sıksan bile lastiğin dönüşüyle oluşan merkezkaç kuvvetiyle, hele bir de ıslanırsa direk ortalara kayar. Öncesinde hiç farkettirmeden kaydırır seni. Zaten 3-4 santimetrekare alanla tutunuyosun yere. Bırak lastiklerin parlamasın.
Bence ne yapıp edin, iki hafta aç gezin ama bir eğitim alın. Bu şekilde kullanmaya devam ederek kaza yapmasanız bile iyi bir motosiklet sürücüsü olmanız için gereken süre kafadan 10 kat uzar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler