Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

600cc ile başladım MERHABA

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ekim 2009
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Bmw K1200R
    Merhaba,

    Yaklaşık 4 senedir aklımdaydı, sürekli motorlarla ilgili bilgi ediniyordum
    ve bu yaz başında Ehliyet için kursa yazıldım ve satın alma amaçlı motor ustası (Motor tamiri ve bakımı yapan, motor tutkunu "Tuncay") bir arkadaşımla en az 20 motor baktık, aklımdaki motor Yamaha FZ6 Naked di, malesef hiçbiriyle anlaşamadım, nasip buymuşki; 1 ay önce ABS li 2008 model Honda CB600 F Hornet aldım.

    Yaklaşık 500 km. tecrübem var mümkün olduğunca trafiğe çıkmadan Tuncayla birlikte epey bi pratiğim oldu. Şu anda endişem yüksek cc li makinelerle başlamanın doğru olmadığı yorumlarından kaynaklanan aklımdaki kocaman "ACABA". Benim durumumda olan arkadaşlar varsa İst. Anadolu yakasında tanışmayı çok isterim.

    Saygılarımla.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CBR- KADİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul - beykoz
    Motosikleti
    honda cbr 125r repsol idi..
    öncelikle hoşgeldin allah kaza bela vermesin. motorun hayırlı olsun evet biraz daha küçük cc li motorla başlayıp pratiğini güçlendirseydin daha iyi olurdu. herneyse olan olmuş şimdi dikkat ve eğitim zmanı güzel bir eğitim al derim.
    motorumla hayatımı çeyrek mil yaşıyorum

  3. #3

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    sigortan var mı

  4. #4

    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık çok daha güzel bir şeye sahibim..
    Süper bir motosikletle başlamışsın.
    2 ay kadar önce 2008 Hornet'imi sattım ben de. Elimde fazla para olsa daimi bulundurmam gereken motorlar listemde yer alıyordu, satmak istemezdim.
    Hem acami hatasını affedebilen, hem de gaza dokundumu giden çok güzel bir makine. Kendini bilen ve trafik tecrübesi olan biri için Hornet bence güzel bir başlangıç motoru olabilir.
    Tek kötü yanı ABS'li bir motosikletle başlamak biraz fren tekniğini zayıf bırakabilir.
    Yedek parçaları çok pahalı, dikkatli ol bakma çıplak olduğuna.
    Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.

  5. #5
    Akileos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2009
    acabasımı kalmış almışsın zaten.....

    allah kaza bela vermesin...inşallah...
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR

  6. #6
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    bu sitede o kadar uyarı varken...
    Allah kaza bela göstermesin ama kaza yaptım yine yarın bigün başlık açarsanda çok şaşırmam yani
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #7
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    hayırlısı olsun demekten başka bişey kalmamış bize... Kazasız belasız kullanırsın umarım yapacağın şey belli 1-eğitim almak 2-trafikte gaza gelmemek

  8. #8

    Üyelik
    15 Mart 2009
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sitede o kadar uyarı varken...
    Allah kaza bela göstermesin ama kaza yaptım yine yarın bigün başlık açarsanda çok şaşırmam yani
    sen bu elemanın yazdıgını görüpte moral bozukluguna ugrama benden sana tek tavsiye motorunun her bir tepksini bil hangi devirlerde göt atar frene ne kadarlık sertlikte bastıgında lastikleri kilitlersin debriyaj kavrama noktası bunların bütün tepkilerine alışman gerekecek gaza kesinlikle gelme virajlara hızlı girme makasa girme mümkünse ( her yüksek CC ile baslayan kaza yapmıyor) paran warsa eğitimini al mutlaka zaten alıyomussun birde klasik oldugu yerde düşürmeler oluyor büyük motorlarda o an tutamıyosun dik yollardaki manevralarında daha dikkatli ol tutamayabilir yatırırsın

  9. #9
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Arkadasım Hosgeldin Ailemize

    OLan olmus ; artık yanlıs mı yaptım diye düşüneceğne ; nasıl daha iyi olurum düşüncesi ile hareket etmelisin. Kendinden emin kullanımla Hiç bir sorun olacağını sanmıyorum.
    Kazasız sürüşler
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ekim 2009
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Bmw K1200R

    trafikte gaza gelmemek...

    Terapist; çok haklısın, gaza gelmememiz gerekiyor zira gaza gelmemek çok zor ve gaza gelmek çok tehlikeli.

    tavsiyene uyacağım, teşekkür ederim.

    Ayıbogan; sanada teşekkür ediyorum, moral bende dahil herkez için çok önemli, virajlara yaklaşırken ve iki araba aralarında söz birliği etmişcesine "hadi bizi makasla" derken senin sözlerin aklıma gelecek ve kendime hakim olacam, tekrar tekrar teşekkür ederim.

  11. #11

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    Alıntı ayıbogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen bu elemanın yazdıgını görüpte moral bozukluguna ugrama benden sana tek tavsiye motorunun her bir tepksini bil hangi devirlerde göt atar frene ne kadarlık sertlikte bastıgında lastikleri kilitlersin debriyaj kavrama noktası bunların bütün tepkilerine alışman gerekecek gaza kesinlikle gelme virajlara hızlı girme makasa girme mümkünse ( her yüksek CC ile baslayan kaza yapmıyor) paran warsa eğitimini al mutlaka zaten alıyomussun birde klasik oldugu yerde düşürmeler oluyor büyük motorlarda o an tutamıyosun dik yollardaki manevralarında daha dikkatli ol tutamayabilir yatırırsın
    eleman derken

  12. #12
    tnagas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2005
    Şehir
    ist\şişli
    Motosikleti
    GSR600
    hayırlı olsun birazcık heyecanlı olabilirsin fakat pratik yaparaktan bu işi en iyi cözümde bitirmeye bak ben kullanıyorum diyip yüksek hızlara cıkma birden virajlara vede fren mesafelerini nasıl yapabilirim diyerekten calış nette sürüş eğitimleri ile ilgili olan yazıları oku allah kaza bela vermesin güle güle kullan
    [I]suzuki gsr 600...2009[/I]

  13. #13
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    viraj , vites küçültme , gaz açma bu gibi şeyler büyük motorda bayağı önem taşıyor.ben ybr ile başladım yaşım henüz 16 motoru aldığım gün kaza videoları izledim daha önceden kinetic motorumu kullanıyordum 10.000 km kullandım(neler yaşamadım ki) burada kışın trafik pek olmaz.buna rağmen bir kere kedi yüzünden teker kilileyip düştüm.frenajda çok önemli oluyor bu noktada.şahsen 40 la düşünce full koruma takılmaya başladım

    Allah'ıma şükür ybr ile kazam olmadı henüz gerçi daha 2000 km yapamadım bile yağmur yüzü göstermek istemiyorum motora , kinetic ile devam ama

    belki sallamayabilirsiniz , tabi ki buradaki çoğu kişi benden daha tecrübelidir.

    ancak yeni başlayanlara yaşı benden ne kadar büyük olursa olsun ilk önce kaza videolarını izlemelerini tavsiye ederim.gaza gelmemek için tabi
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  14. #14
    Zealist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    K.K.T.C
    Motosikleti
    Gilera , Yamaha
    Ne kadar yazı-öğüt yazılırsa yazılsın sen yine de doğru bildiğini ve istediğini yapacaksın bu yüzden gerisi teferruat..yeni başlayan bir insan hiç kasılmasın bu tür başlıklar açmaya kendimden biliyorum yani..gitsin yüksek cc li bir motosikletin kontak anahtarını açsın ve gazı versin ..işte bütün cevaplar orada saklı belirli bir eğitim aldıktan sonra da fazla sorun yaşamazsın diye düşünüyorum .

  15. #15
    CengizhanD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2008
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 '09 ve Orijinal Honda Kinetic '00
    Alıntı Zealist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar yazı-öğüt yazılırsa yazılsın sen yine de doğru bildiğini ve istediğini yapacaksın bu yüzden gerisi tefferruat..yeni başlayan bir insan hiç kasılmasın bu tür başlıklar açmaya kendimden biliyorum yani..gitsin yüksek cc li bir motosikletin kontak anahtarını açsın ve gazı versin ..işte bütün cevaplar orada saklı belirli bir eğitim aldıktan sonra da fazla sorun yaşamazsın diye düşünüyorum .
    şahsen bir abimizin 600f inde dediğiniz gibi gazı verdim.motor boşta olmasına rağmen 5 bin devirdeki sesi duyunca elim ayağım boşaldı

    uzaktan seyretmek güzelde makineyle başbaşa kalınca korku sarıyor etrafını insanın
    Ayvalık Motosiklet Tutkunları (A.M.T)

  16. #16

    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Hayırlı olsun kazasız belasız kullan,güzel bir motor almışsın senelerce seni üzmez ,
    600 cc bir motorla başlaman konusuna gelince,altındaki gücü unutmamalı ,daima dikkatli kullanmalısın ,hiç motor kullanmasını bilmeyip 600 cc ye binmek farklı şey daha önce bir kaç yüz km motor kullanarak 600 cc ye kullanmak başka bir şey ,senin yapacağın tek şey fazla sıkmadan ,dikkatlice kullanarak o motora alışman , 600 cc bir makina agresiftir,dikkat etmen gereken elinin altındaki gaza beyninle hükmetmen ,tecrübe kazanana kadar o motoru 125 cc bir motorsiklet gibi kullanman sana çok şey kazandıracaktır zaten kendinde yeterlilik hissettiğinde de gaza basmaya ,motorun hakkını vermeye başlarsın
    Kısacası dikkatli ,temkinli olup aşırı sürate ve çevre dolduruşuna gelmeden kullan o motoru
    Tekrar hayırlı uğurlu olsun çok güzel bir makinadır cbf 600


    ( Ayıbogan nikli arkadaşımızda güzle şeylere değinmiş bu tür yazıları kulak ardı etme )

  17. #17

    Üyelik
    21 Eylül 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F-650
    Dostum bildiğim kadarıyla Hornet 4 silindirli... biraz ağır olmuş bana kalırsa da. Meseleye sadece kaza açısından bakmakta yanlış, küçük hacimliden başlasan içinde daha az korku oluyor, motorun limitlerini daha çabuk buluyor ve daha hızlı gelişiyorsun. Büyük hacimli de ise, “acaba” lar sürekli aklında olduğu için tabiri caizse motoru sadece bi yerden bi yere varmak amacıyla kullanıyorsun. Korkuların (olması gerekende odur) seni tutuyor. Yani gelişimin engelleniyor. Benim naçizane görüşüm bu yönde.

    Bana kalırsa ya emok ya da Honda eğitimlerine muhakkak katıl. Çok para değil faydasını göreceksin.

  18. #18

    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Alıntı Anıl_B. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum bildiğim kadarıyla Hornet 4 silindirli... biraz ağır olmuş bana kalırsa da. Meseleye sadece kaza açısından bakmakta yanlış, küçük hacimliden başlasan içinde daha az korku oluyor, motorun limitlerini daha çabuk buluyor ve daha hızlı gelişiyorsun. Büyük hacimli de ise, “acaba” lar sürekli aklında olduğu için tabiri caizse motoru sadece bi yerden bi yere varmak amacıyla kullanıyorsun. Korkuların (olması gerekende odur) seni tutuyor. Yani gelişimin engelleniyor. Benim naçizane görüşüm bu yönde.

    Bana kalırsa ya emok ya da Honda eğitimlerine muhakkak katıl. Çok para değil faydasını göreceksin.
    Hocam başka ne amaçla kullanıyor motorsiklet biraz açarmısın ?

  19. #19

    Üyelik
    16 Ocak 2009
    hayırlı olsun . dikkatli ol

  20. #20

    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kırmızı honda cbr 125r istiyor
    ALLAH kazasız belasız sürüşler nasip etsin hayırlı olsun.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler