600cc ile başladım MERHABA
Reklamlar
-
abartıldığı kadar değil bu konu. yok 50-125-250...... yok öyle bişey. tabiki ki küçük hacimle başlamak tecrübe kazanmak çok önemli ama insan sınırlarını bilir ve çıtasını yavaş yavaş yükseltir, gaza gelmez ve motorda tecrübe kazanırsa neden olmasın. kanaatimce en iyisi küçük hacimle tecrübe kazanmak ama (adamına göre değişmekle birlikte) olmazsa olmaz değil.
Reklamlar
-
bol pratikle kısa sürede motora alışırsan sorun kalmaz.tabi burda dikkat en önemli faktör
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
ozrace adlı üyeden alıntı
bol pratikle kısa sürede motora alışırsan sorun kalmaz.tabi burda dikkat en önemli faktör
aynen katılıyorum altındaki 600 cc makina çok dikkatli ol
motosikletin de hayırlı olsun tekerin düz bazsın )
Hızını Umutlarına Göre Ayarla!!
-
hayırlı olsun kazasız belasız bol km.ler dilerim.
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
-
Hayırlı olsun. Birkaç tavsiye de benden..
Son düşüşümde motor ayağımın üstüne olduğu gibi düştü. koruma demiri de yoktu henüz. uzun motor botum olduğu için ayağım kırılmadı, burkulma tarzı bişiyle atlattım, geçti sayılır o da. Dizliğim de hırpalanmıştı, yani muhtemelen dizim de kırılabilirdi, pantalonun dizliği artı plastik dizlik kullandığım için bişi hissetmedim. Olayda hatam varmıydı hayır yeni 2.el aldığım motorun gidon bilyaları arızalıymış sağa çekerken gidon takılı kaldı indim aşağı(zorlamayla kendimde hata ararsam araçla taşıttırmalıydım motoru servise, binerek götürmektense). Çıkarılan sonuç: mutlaka koruma demiri+tam koruma. 20 km de yaşadığım basit bir yana düşme bile yeterince şiddetliydi ayağımı birkaç yerinden kıracak kadar. racing kullanıyor olsaydınız koruma demiri takmanız zor olurdu, naked motorda çok sırıtmıyor mutlaka taktırın.
İnsanlar boşuna yüksek ccden başlamayın demiyor. Tecrübe ile söyleniyor bunlar. Size çok basit şekilde oluşabilecek kaza ihtimallerini sayıp biraz gözünüzü korkutmalıyım anlaşılan, yoksa ben bindim oldu diyip vefat edebilirsiniz ben de bir kaza haberi daha okumak istemiyorum.
Yoldaki mıcır + sağdan-soldan çıkan taşıt: ani gaz tepkisi sonuç kayma ve aracın altına girme.
Yokuşta kısmi ıslaklık-yağ(olması da şart değil)+ paniklemenize yol açacak bir obje veya vites düşürürken gazı fazla verme eşittir arkanın gazla spin atması, spin attığında gazı kontrol etme tecrübesi eksikliği eşittir düşüp arkadan gelen aracın altına girme..
Derin bi kanalizasyon oyuğuna farketmeden girme ve tecrübe eksikliği sonucu gazdaki düzensizlik ve aşırı gaz sonucu öndeki araca vurma..
Bu böyle uzar gider trafikte öyle abes şeyler oluyor ki. Fren ile ilgili şeyleri yazmadım fren çalışması yapıp frenlere alıştığınızı varsayıyorum.
Şu sıra en riskli döneminiz sayılır, motoru tanımıyorsunuz ve hornet ters bi durumda yanlış hareketinizi affedecek bir alet kesinlikle değil Bence.(debriyajı kazara bırakmak gibi şeyler) Elinizdeki motorun gücünü bi şekilde azaltmanız gerektiğini düşünüyorum, tabi tecrübeli üyeler aksini söyleyebilir. Limitleyici taktırıp 30-40 beygir civarına limitleseniz durum normale dönebilir. 173kg ile kaç beygirden sonra riskler rahat atlatılabilir hale gelirse..
Kazasız belasız kullanın inşallah, ama o aletin sizin durumunuza uydurulması lazım en mantıklısı bu..
Ey Motosiklet.net camiası otoban ortasında yatak saran gs500üm sonrası aldığım er5'im için topic açmasına açıcam ama çok uzun işi var serviste..
-
Hayırlısı olsun. Güzel bir tercih yapmışsın.
İsteyen 125cc ilede başlayabilir. 1000 cc ile de. Önemli olan bilinçli olabilmesidir. Hem aman sen yüksek ccli aldın hemen eğitim almalısın demekte bana göre tam çözüm değil. Çünkü asıl eğitim motosiklet üzerinde caddelerde yollarda yapılır. Tecrübe böyle kazanılır. Derslerde öğretilen pratik bilgiler tecrübeyle birleştirilince ancak işe yarar bir duruma gelebilir.
Ben inanıyorum ki çoğu kişinin maddi gücü elverseydi, motorculuğa büyük cc'li motosikletlerle başlarlardı.
Ayrıca o "Kaza yapınca başlık açarsan şaşırmam yani "diyen arkadaşı da kınıyorum. Büyük cc ile başlamak demek kesin kaza yapıcak anlamına mı geliyor Allah aşkına ? Düşük cc ile başlayıp kaza yapsa bu bir teselli mi olucak yani.
Bütün yorumları okumadım. Ama hep benzer şeyler. Benim görüşüm isteyen istediği cc'deki motosikletle başlayabilir. Çünkü ne kadar güçlü olsada sonuçta gaz kolu da frenlerde sizin elinizde. Elinizle Beyniniz arasındaki olan koordinasyonu sağlamak da size kalıyor.
Tekrar hayırlısı olsun. Daha çok resim bekliyoruz
Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...
-
Valla dostum hicbişey olmaz
BEN 600RR İLE BAŞLADIM BAK HALA YAŞIYORUM..
KENDİNİ BİLİCEN, GAZA GELMİCEN, YAPAMAYACAĞIN ŞEYLERİ ÇOK İYİ BİLİCEN
BÖYLECE O MOTOSİKLETLE UZUN SÜRE YAŞARSIN..
ALLAH KAZA BELA VERMESİN...
-
600 lük makina orta üstü bir makinadır. gaz kullanımına dikkat et - dönüşlerde virajlarda motosikleti vitesteyken durma kalkma halinde park ederken vs...aman dikkat et kardeşim. bu arada makina güzel bir makina hayırlı olsun
-
Daha önce de yazdım, arkadaşım öncelikle hayırlı olsun. Ama bi an düşün, yunus dediğimiz polislere tamamen profesyonel ortamda 120 saat temel eğitim veriliyor.
Ülkemizde bu işi yapan kurum sayısı oldukça az. Olanlarda pahalı. Ben kendi adıma Honda’nın ve OMM’nin eğitimlerine gittim (2 kez) yeter mi? Yetmez. Bu işin sonu yok çünkü ama bi noktadan sonra farkı anlayabiliyorsun.
Yine klasik bi tartışma gibi algılanmasın lütfen ama konuştuğum bütün motosiklet ustaları (pist yarışçısı-yunus eğitmeni-hondadaki hocalar) ağız birliği etmişçesine ufak cc şart diyor. Bunun sebebi sadece yetenek değil. Büyük ccde başlayan hiç kimsenin (çok çok az sayıdaki istisna hariç) motoru kademeli olarak büyütmüş birisi kadar motora hakim olup kıvrak kullanacağını düşünmüyorum. Motor kullanmanın ilk yılı çok önemli bence. Nasıl öğrenirsen öyle gidiyor....
Tavsiye verecek durumum yok ama boş bulduğun açık alanlarda bol bol düşük hızda dönüş çalışsan iyi olur diye düşünüyorum.
-
Hayırlı uğurlu olsun.. Ben bile bazen altımdaki 75lik motora bakmadan gaza gelip 40lı 50lili hızlarda da olsa makas atmaya kalkıyorum.. Motor üstünde kendine hakim olmak gerçek bir erdem ve sabır istiyor. Umarım sabırla inatla arzuyla ve istekle tecrübe kazanır olabilicek aksiliklerin önüne geçmiş olursun...
ooops!
KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
..:: 35 EA 5130 ::..
-
11 Ağustos 2013, 16:23
#51
Arkadaşlar merhaba bende honda 600rr la başlamak istesemde 600cc ilgili konuları okuyup zarar görmemek ve daha uzun yıllar motor kullanabilmek için Mondial 150mr vulture ile 8,9 ay önce başlayıp 4000 km tecrübe edindim sizce artık 600cc ye geçebilirmiyim kullanabilirmiyim yada biraz dahamı kullanmam gerek ne kadar kullanmam gerek acaba şimdi diyorumki iyiki sizlere uyup 600cc ile başlamamışım eğer başlasaymışım 1. Veya 2. Gazlamada kesin bir yere girermişim 150cc motorum bile ilk aldığımda ağır ve hızlı gelmişti 600 düşünemiyorum motoru ben değil motor beni kullanıyordu ama şimdi rahat kullanıyorum hiç bir sorun yaşamıyorum sizce 600 geçebilirmiyim
-
11 Ağustos 2013, 16:58
#52
Merhabalar arkadaşım. Kendimi gördüm senin yazını okuyunca çünkü bende yaz başında ehliyet alıp aynı hafta 2008 absli hornet aldım. Bu konuda geniş bi yazı yazacağım fırsatım olunca ama sana ilk tavsiyem dönerken kafanı çevirmeyi unutma çünkü aletin rölanti yüksek hızlı kalır sende bakmazsan doğru yere frene basarsın ve dülmr ihtimalin artar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------
VOLkann adlı üyeden alıntı
Merhabalar arkadaşım. Kendimi gördüm senin yazını okuyunca çünkü bende yaz başında ehliyet alıp aynı hafta 2008 absli hornet aldım. Bu konuda geniş bi yazı yazacağım fırsatım olunca ama sana ilk tavsiyem dönerken kafanı çevirmeyi unutma çünkü aletin rölanti yüksek hızlı kalır sende bakmazsan doğru yere frene basarsın ve dülmr ihtimalin artar.
konuyu hortlatmışım ya yeni sanmıştım
4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHU TAŞIR
-
11 Ağustos 2013, 19:18
#53
Üstündeki tozu almadan konuyu açmayın.
-
17 Ağustos 2013, 00:09
#54
Hornet aldinda kask ve ekipmanlari ne yaptin ?
-
17 Ağustos 2013, 00:27
#55
pehlivan pehlivan gene sen gene 3 senelik bi konu adam belkide vefat etti haberimiz yok sonrada bu site nie bole ............biliyorum suç sende etme eyleme admini sinir etme.
#DirenMotosiklet.net
-
17 Ağustos 2013, 20:47
#56
-
22 Ağustos 2013, 00:46
#57
PEHLİVAN94 adlı üyeden alıntı
Hornet aldinda kask ve ekipmanlari ne yaptin ?
Kask: AGV K4 EVO
Mont: Dainese Santa Monica Pelle
Bellik: Dainese wave 38 - Berik cx6
Eldiven: Kısa Dainese - Uzun Berik
Pantolon: Tech 90 City Kevlar
4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHU TAŞIR
-
29 Ağustos 2013, 18:10
#58
VOLkann adlı üyeden alıntı
Kask: AGV K4 EVO
Mont: Dainese Santa Monica Pelle
Bellik: Dainese wave 38 - Berik cx6
Eldiven: Kısa Dainese - Uzun Berik
Pantolon: Tech 90 City Kevlar
Oyy saglammis
-
29 Ağustos 2013, 22:25
#59
Bana hikaye gibi geldi inşallah doğru değildir
-
29 Ağustos 2013, 23:00
#60
Yakında. Bu adam. Patlar. Ölür. Yakında.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler