olan olmuş hayırlı olsun allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin
Senin dilinden anlıyıcak bi arkadaş vardı sitede 1000 RR 'lı oda direk büyük cc'den başladığını sölüyordu..Baya bi pert etmişti ama o senin dilinden anlar
olan olmuş hayırlı olsun allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin
Senin dilinden anlıyıcak bi arkadaş vardı sitede 1000 RR 'lı oda direk büyük cc'den başladığını sölüyordu..Baya bi pert etmişti ama o senin dilinden anlar
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
büyük cesaret....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Ucuz ve küçük hacimli 2.el ikinci bir motor pratik için yardımcı olabilir. Bir süre onda piştikten sonra hornetle devam etmeniz uygun olur bence. Motosiklet dengesini hızından alır ve bu yüzden hızlı gitmek ister. O yüzden tecrübe olmadan hızlı bir aleti kontrol etmek sorun olabilir. Motosiklette düşük hızlarda gitmek de ayrı bir sorundur, tecrübe ister. büyük ve ağır motoru düşük hızlarda kontrol etmek küçük ve hafif motoru kontrol etmekten daha zordur. DD'nin bir lafı var "motosikletin doğal hali yerde yatan halidir". Motorun nasıl altınızdan kayıp doğal haline geldiğini anlayamazsınız bile. Motosiklet Teorisi'ni okumanızı tavsiye ederim.
Hayırlı olsun arkadaş, kazasız belasız sürüşler.
Hele böyle bir motorda, durmadan vites değiştiriyor, hızını sabit tutmuyor ve özellikle bunları yapmaktan şimdiden (tecrübesiz olduğunu varsayarak...) çok hoşlanıp heyecanlanıyorsan, kaza yapmanın sınırlarındasın demektir. Kesinlikle profesyonellerden ders almanı tavsiye ederim. Bu arada motorunu aldın ama korumalarından bahsetmemişsin? Birçok defa forumlarda yazıldı, klişe oldu ama buraya eklemek gerekir, Amerikalılar, korumalarını al, paran kalırsa motor alırsın derler.
Poturdak
açılııııın
kawasaki er5 yamaha xjr 1300
hayırlı uğurlu olsun, bende böyle başlamayı ümit ediyorum hayırlısı
BAŞKALARINI SIK SIK AFFEDİN, AMA KENDİNİZİ ASLA
Hayırlı olsun .Kazasız sürüşler.
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
hayrlı olsun takma kimseyi kaza yapmaan motorcu hic yoktur....
Hayırlı uğurlu olsun, bir tartışmayı daha başlatmış bulunuyorsun. Küçük cc olmalı, olmasada olur felan filan...
Temel eğitimi sertifikalı motosiklet eğitim hocasından alırsan, 15-20 saat eğitimden sonrada onunla uzun yol sonrası şehir içi pratiği yapar onun direktifleriyle hareket edersen, küçük cc büyük cc den çok kaç bg' ne ne kadar başa çıkabileceğin ortaya çıkar, derim ben. Aldığın motor sanırım 6500-7000 devirden sonra karakter değiştiren motor, sana bg yüksek gelirmi gelmezmi bilmem . Motoru zaten almışsın ama temel eğitimini muhakkak al derim saatine 40-50 Tl vereceğin bir eğitim mi yoksa motoru yatırdığında en azından grenajına verdiğin hasardan dolayı harcayacağın parayımı dikkate almalısın düşün derim.
Motosikletin kaskosu aldığın temel eğitimdir.. kazasız belasız sürüşler dilerim...
1881 -193
Sırt Koruması hariç omuz ve dirsek korumalı mont, Arai Kaskım var
elimden geldiği kadar hız yapmamaya çalışıyorum;
hayırlı olsun biraz büyük motorla başlamıssın dikkatli ol fazla sürat yapma alışırsın zamanla
Arkadaşın yerine ben açayım istersen konuyu.
Motosiklet dünyada iki amaç için kullanılır.
Biri senin sorduğun sorunun cevabı bir yerden bir yere ulaşmak için ama seri bir şekilde ulaşmak için.Bunlar malum kurye arkadaşlar,pizza vs. servisleri ve eviyle işi arasında gidip gelenler.Bu kullanıcı gurubu küçük cc li ve ekonomik yakıt kullanan ucuz motorları tercih ederler.
İkincisi hoby amaçlı kullanılan motosikletlerdir.Bunlar hem yüksek cc.li hem benzini fazla yakan hemde pahalı motorlardır.Bu motosikletler zevk amaçlı kullanıldığından bir yere varmak için değil,sadece kullanıp zevk almak ve yolda olmak için kullanılır.
Herhalde arkadaşın anlatmak istediği buydu.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Dostum sağolasın. Anlatmak istediğim buydu ama bi kaç düzeltme yapayım, illa büyük cc olmasına gerek yok. Benzini de içmesine gerek yok. Yolda olmayı sevdiğim için kullanıyorum. Ara sıra bir yerden bi yere varmak içinde kullandığım oluyor. Nihayetinde, mecburiyetten kullanan kişiler hariç olmak üzere parası ne olursa olsun, motosikletin hobi (aslında hobiden de öte bir yaşam tarzı) olduğunu düşünüyorum.
ben 20bin civarında km yazptım ama sitede ki km lerin yanında benim 20 bin km lik tecribemin bi önemi yok
hayırlı olsun sitede yazan km olarak abilerini dinle kazasız belasız inş...
Uzaklarda bir güneş doğuyor!..
Dostum görüyorumki senin motosikletin BMW F650 .Motosiklet için hatrı sayılır bir cc ve benzin sarfiyatı demektir.Benim kastetiğim grup 125 cc veya az altı ve ya üstü olan gruptur.Bu motosikletler hoby amaçlı kullanılmazlar.Kullanan varsada bunu zorlama ile yapıyordur.Hoby motoru demek uzun seyehatlere çıkabilecek veya yüksek süratlere çıkabilecek motorlardır.Ben şahsen yüksek sürat yapmasada uzun seyahatlere çıkılabilecek motorsikletleri tercih ederim.Dikkat edersen uzun yol için dizayn edilmiş motosikletler hep yüksek cc lidir.Bunun amacıda sürat değil yüksek tork elde edilmesi içindir.Uzun seyahatlerde sürüş konforu sağlamak için bu tork istenir.Yani devamlı vites değiştirme zorunluluğu kalmasın diye.Diyeceğim düşük cc ile hoby motorculuğu olmaz.Olursada yollarda başlı başına bir tehlike olur.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
600 cc başlangıç için alınabilecek motosiklet degildir. ancak kişi kendini bildigi sürece süremez diyede hakkında bir ayet yoktur. altındaki gücü orantılı kullanman gerekir. aksi durumda kaza yapmak içten bile degildir. mesela hayatında spor karekterli bir araç kullanmamış bir adama versen subaru impreza gibi roketi eger kullanıcı agresif kullanımdan keyf almaya başlarsa eninde sonunda hakimiyeti kaybeder.
burada önemli olan kişinin kendini bilmesidir. etrafının gazına gelmeden kendini ve sevenlerini düşünerek kullanmasıdır. şehir içinde yada sehirler arası yollarda mümkün oldugu kadar hız sınırını aşmamaya çalış.
çok tecrübeli tanıdıklarım var ama zaman zaman onlarda kaza yapıyorlar. aşırı tecrübe bile bu tarz makinalarla kaza olmayacak diye bir şey söz konusu degildir. tecrübe bazen ters teper şöyleki yıllardır bu tarz motosikletin üzerinden inmemiş türkiyede bulunan racing motosikletlerin en az yarısı altından geçmiş birisi bile ufak bir refleks kaybı yaza aniden önüne çıkacak birşey için ani karar vermede geç kalma kazayla sonuçlanabilir. bu forumda daha önce bulunmuş ve şu anda hayatlarını kaybeden kişilerin çogu tecrübe eksikliginden degil kendine güven yada başka araçların yaptıgı hata sonucu vefat etmişlerdir.
sonuç olarak kontrol edebildigin kadar gaz aç ve trafikte mümkü oldugu kadar dikkatli kullan.
ben de 650 transalple basladım,tecrubem su an 7000 km
kendini bilirsen endişelenecek bişey olmaz,ama hazır olmadan hiçbir şey yapmamak gerek
bu arada ben de anadolu yakasında göztepe'deyim.
kazasız belasız kullanmanı dilerim.
sonuçta herkesin kendine yeter aklı var. kendin için neyin daha doğru olduğunu irdeleyip karar verirsin.
bence de motosikletin ve kendi sağlığın açısından bir kaç eğitime katılman iyi olur. honda güvenli sürüş 1-2-3 eğitim serileri gibi mesela..
ALLAH kaza bela vermesın güle güle kullanmak nasıp etsın
booş kooooooooooyyyy gitsin
hoşgeldin...hayırlı olsun..
avrupada bu şekilde başlayamazsın.önce 50cc-100cc sonra 250 cc..sonra devam..ama burası Türkiye..kask takmayan ,elinde sigara,kulakta m3player..tabi kuralsızlıkta üstümüze yok.
motosiklet sevdası bende çocukluktan vardı.almanyada çocukken race lerin üstünden inmiyordum.ama ailenin tek çocuğu olmam hasebiyle gençlik döneminde sadece araba kullandım.yani 2 teker yasssaaak .fakat yaş kemale erince(ki doğrusunu yaptığıma inanıyorum),sevdamızı ateşledik.bir çinli alıp 3 yıl tecrübe kazanmaya çalıştık.aslında 1 yıl sonra da herhangi bir japon alabilirdim,ama sabırla bekledim.
Allah kaza bela vermesin.sen çok dikkatli bile olsan,memlekette kural tanımazlar,alkollü araç kullanmayı maharet sayanlar,bakımsız araçlar çok.sadece sen değil,hepimiz tetikte olmalıyız.
araç kullanma bilinçinin,yayaya saygının avrupa standartlarına ulaşmasını herhalde daha uzun süre bekleriz.
tekrardan hayırlı olsun,Allah kaza bela vermesin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)