dereyi görenin peşindeyim.......
Reklamlar
-
10 Haziran 2004, 05:34
#1
selam. ben sevdiğimin motosiklet tutkusuna ortak olmak için ve onunla bu yeni dünyayı keşfetmek için burdayım. rica etsem sizlerde kask takmanın önemi üzerine birkaç kelime edermisiniz.frontal lobunu incitmesini istemiyorum. oksibital ve temporal loblarıda tabii. onun zihnine önem veriyorum. şimdi bile ara ara benim kim olduğum konusunda hafıza kayıpları yaşıyor , bide kasksız kullanırsa motoru neler olur bilinmez.
herşey iyi olsun adrenalin bağımlıları ......
Reklamlar
-
10 Haziran 2004, 10:13
#2
HOŞGELDİN:EĞİTİM GİBİ KASK ŞART..EN AZINDAN CEZA YEMEMEK İÇİN..
-
10 Haziran 2004, 10:40
#3
Admin
EN AZINDAN CEZA YEMEMEK İÇİN
KAFANI KORUMAK İÇİN
-
10 Haziran 2004, 16:43
#4
bi tane daha benim gibi ankara istanbullu ha, hoş geldin, kask takmak çok önemli, insanlar yolda düşüp kafalarını vurup ölüyorlar, bi de motorsikler üzerinde o yüksek hızlarda bişi olduğunu düşün, düşmek bile şart değil öndeki arabadan sıçrayan taş bile ölüm sebebi, yolda giderken gözüne kaçıp görüşünü engelleyecek börtü böcekten bahsetmeye ihtiyaç bile hissetmiorum
KASKSIZ ÇIKMAM ABİ
-
10 Haziran 2004, 22:28
#5
-
11 Haziran 2004, 15:30
#6
hoşgeldiiiinnn !!
hoş geldddiiiiiiinnnn
-
13 Haziran 2004, 10:48
#7
Hoşgeldin..
Kimin peşindesin acaba
Kaskla ilgili bu yazıyı okumanı tavsiye ederim.
Motosiklet Teorisi 4A - Giyim Kusam Kurallari... (Donald Duck)
Once sunu kafalarimiza kazimamiz gerekiyor...KASK GIYMEMEK APTALLARA
OZGUDUR...
ve hemen istatistik, ABD den, motor kazalarinda kask giyenler %67 daha az
beyin travmasina ugruyor.
Bir istatistik daha..."Full Face" yani tamamen kapali kasklar 3/4 lere gore
%46, 1/2 lere gore %78 daha guvenli.
Yani kask alacak, Full Face tip sececek, ve sartlar ne olursa olsun onu
kafanizdan cikarmayacaksiniz. Ki, daha uzun sure motora binebilesiniz...bir
gunluk surus suresinden ve bir omurluk surus suresinden bahsediyorum ayni
cumle ile, dikkatinizi cekerim.
Nasil secilir? Full Face disindaki kasklardan burada bahsetmek istemedigim
icin, ve kimseye tavsiye etmedigim icin geriye iki tip, yada ikibucuk tip
kask kaliyor...Full Face (FF) tipik kask 1, MX (motocross) FF olmakla
birlikte on "cami" acik kasklar ve ikisinin arasindaki FF Enduro kasklari.
MX kaski ile birlikte goggle (lastikli motor gozlugu) kullanilir...bunu da
bize belki Hakan anlatir... (pasa bak)
Neyse...
Once iyi, duyulmus, yedek parcasi (ozellikle cami) bulunabilecek bir marka
secin..mesela Arai, Shoei, Biffe, Schubert, Nolan, Arrow, BMW filan. Bu
kasklarin ciddi olanlarinda son kullanma tarihi vardir. iyi bir kaskin uc
dort yillik raf omru vardir. Satin alirken imal tarihine bakin, rafta kalmis
mal almayin. Onumuzdeki yil kafaniza gecirdiginizde icindeki "pad"ler un
ufak olmus, dokuluyor, yada disi catlamaya baslamis olmasin...
Elinde cok degisik marka ve model bulunduran bir saticidan alin, ilk kaski,
yada hic denemediginiz bir kaski sakin katalogdan siparis etmeyin...
Kaski saglam tutan sey dis kabugu, cilasidir. Ustune stiker filan
yapistirmayin, darbelerden koruyun, cizik, catlak, siyrilmis kasklarin
koruma ozelligi cok azalir. Cam gibidir yani, elmasla cizin, bir yere vurun
nasil kirilirsa o yerden, kask da benzeri sekilde davranir. Yani onu
"dusundugunuzden" daha dikkatli kullanacaksiniz.
Kaski kafaniza gecirin...eldiven gibi uymali. Uymayani almayin, rengi dandik
bile olsa gidip tam kafaniza uyani alin. "Idare ederim yea" dediginiz kask
uc saat sonra basiniza bir agri saplar, kendinizi nasil kenara atip kaski
firlattiginizi bilemezsiniz. Donald sozu dinleyin, kask konforu #1 oneme
sahiptir.
Evet kask kafaniza uydu diyelim...simdi karsiya dogru bakarken basinizi
hizla sag yada sol omuzunuza dogru cevirin. Kask oldugu yerde kaldida
basiniz donduyse hemen yarim numara kucugunu alin.
Motor yariscilari son derece siki kasklar kullanir, nerdeyse suratlari
mosmor olur gariplerin...ama yaris suresi kisa bir surustur ve konfor ikinci
plandadir...sunu demek istiyorum ki bol kask sizi korumaz...hele cene bagi
acik kask hicbir ise yaramaz, cunku kaza aninda motordan firlayip ayrilan
ilk sey sizin o cene bagini acik unuttugunuz, yada "bu sicakta simdi, ne
luzumu var yaa" diye acik biraktiginiz kask tir.
On camini her zaman temiz tutun ve ciplak parmaginizi degdirmeyin...yolda
gozunuzun onunde guzel bir bocek, camur pislik koleksiyonu olusursa,
gorusunuzun engellenmesi durumunu beklemeden inin ve temizleyin
allahaskina...yani yaninizda bu is icin birseyler bulundurmaniz lazim...
Ara not...ayni yogunlukta bocek ve camur ve pislik radyatorunuzde ve
farinizda da birikmis durumdadir...unutmayin, temizleyin.
Kullanmadiginiz zaman motorun aynasina filan asmayin, duzgun saglam bir
yerde, bir kilifin icinde, asiri sicak ve soguktan gunes isigindan,
rutubetten, kapali havadan (kuflenmeye karsi) uzak biryerde. temiz olarak
muhafaza edin. Kullanma suresine gore (ureticinin tavsiyesine uyun) uc-dort
yil sonra yenisini alacaksiniz, unutmayin...
Park ettiginiz piknik yaptiginiz yerlerde karincalardan, arilardan
boceklerden uzak bir yere koymayi ihmal etmeyin...giymeden once icine
dikkatlice bakmayi bir aliskanlik haline getirin...tecrube konusuyor
burada...
Duyulmus bir marka sectiyseniz, kullanma tarihi gecmemisse, kafaniza
konforlu bir sekilde corap gibi oluyorsa iyi bir kask secmissinizdir. Daha
pahali ama bu ozelliklerin birinden yoksun bir kask daha iyi degildir.
Kaski aldiginiz yerden yada bir eczaneden sese karsi sunger kulak tamponu da
alin bir duzine filan...ve suruse cikmadan once, ve kaski takmadan once
kulakliklarinizi takin. Goreceksiniz, eger tecrubeli bir surucuyseniz dahi,
ve kulakliksiz kullandiysaniz simdiye kadar bir daha onsuz yola
cikmayacaksiniz...
devamı için...
http://www.motosiklet.net/kose1.php?sectionID=8
-
14 Haziran 2004, 13:52
#8
hoşgeldin
diniz
diler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler