Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

dereyi görenin peşindeyim.......

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Haziran 2004
    Şehir
    ankara istanbul
    Motosikleti
    mecburen motor artk
    selam. ben sevdiğimin motosiklet tutkusuna ortak olmak için ve onunla bu yeni dünyayı keşfetmek için burdayım. rica etsem sizlerde kask takmanın önemi üzerine birkaç kelime edermisiniz.frontal lobunu incitmesini istemiyorum. oksibital ve temporal loblarıda tabii. onun zihnine önem veriyorum. şimdi bile ara ara benim kim olduğum konusunda hafıza kayıpları yaşıyor , bide kasksız kullanırsa motoru neler olur bilinmez.
    herşey iyi olsun adrenalin bağımlıları ......


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Peril - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2004
    Şehir
    istanbul-pendik
    HOŞGELDİN:EĞİTİM GİBİ KASK ŞART..EN AZINDAN CEZA YEMEMEK İÇİN..

  3. #3
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    EN AZINDAN CEZA YEMEMEK İÇİN
    KAFANI KORUMAK İÇİN

  4. #4

    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Peugeot Speedfight II
    bi tane daha benim gibi ankara istanbullu ha, hoş geldin, kask takmak çok önemli, insanlar yolda düşüp kafalarını vurup ölüyorlar, bi de motorsikler üzerinde o yüksek hızlarda bişi olduğunu düşün, düşmek bile şart değil öndeki arabadan sıçrayan taş bile ölüm sebebi, yolda giderken gözüne kaçıp görüşünü engelleyecek börtü böcekten bahsetmeye ihtiyaç bile hissetmiorum

    KASKSIZ ÇIKMAM ABİ
    imza, safrane

  5. #5
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    hoşgeldin........

  6. #6

    Üyelik
    09 Haziran 2004
    Şehir
    istanbul

    hoşgeldiiiinnn !!

    hoş geldddiiiiiiinnnn

  7. #7
    invent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR 05
    Hoşgeldin..
    Kimin peşindesin acaba
    Kaskla ilgili bu yazıyı okumanı tavsiye ederim.

    Motosiklet Teorisi 4A - Giyim Kusam Kurallari... (Donald Duck)

    Once sunu kafalarimiza kazimamiz gerekiyor...KASK GIYMEMEK APTALLARA
    OZGUDUR...
    ve hemen istatistik, ABD den, motor kazalarinda kask giyenler %67 daha az
    beyin travmasina ugruyor.

    Bir istatistik daha..."Full Face" yani tamamen kapali kasklar 3/4 lere gore
    %46, 1/2 lere gore %78 daha guvenli.
    Yani kask alacak, Full Face tip sececek, ve sartlar ne olursa olsun onu
    kafanizdan cikarmayacaksiniz. Ki, daha uzun sure motora binebilesiniz...bir
    gunluk surus suresinden ve bir omurluk surus suresinden bahsediyorum ayni
    cumle ile, dikkatinizi cekerim.

    Nasil secilir? Full Face disindaki kasklardan burada bahsetmek istemedigim
    icin, ve kimseye tavsiye etmedigim icin geriye iki tip, yada ikibucuk tip
    kask kaliyor...Full Face (FF) tipik kask 1, MX (motocross) FF olmakla
    birlikte on "cami" acik kasklar ve ikisinin arasindaki FF Enduro kasklari.
    MX kaski ile birlikte goggle (lastikli motor gozlugu) kullanilir...bunu da
    bize belki Hakan anlatir... (pasa bak)

    Neyse...

    Once iyi, duyulmus, yedek parcasi (ozellikle cami) bulunabilecek bir marka
    secin..mesela Arai, Shoei, Biffe, Schubert, Nolan, Arrow, BMW filan. Bu
    kasklarin ciddi olanlarinda son kullanma tarihi vardir. iyi bir kaskin uc
    dort yillik raf omru vardir. Satin alirken imal tarihine bakin, rafta kalmis
    mal almayin. Onumuzdeki yil kafaniza gecirdiginizde icindeki "pad"ler un
    ufak olmus, dokuluyor, yada disi catlamaya baslamis olmasin...
    Elinde cok degisik marka ve model bulunduran bir saticidan alin, ilk kaski,
    yada hic denemediginiz bir kaski sakin katalogdan siparis etmeyin...

    Kaski saglam tutan sey dis kabugu, cilasidir. Ustune stiker filan
    yapistirmayin, darbelerden koruyun, cizik, catlak, siyrilmis kasklarin
    koruma ozelligi cok azalir. Cam gibidir yani, elmasla cizin, bir yere vurun
    nasil kirilirsa o yerden, kask da benzeri sekilde davranir. Yani onu
    "dusundugunuzden" daha dikkatli kullanacaksiniz.

    Kaski kafaniza gecirin...eldiven gibi uymali. Uymayani almayin, rengi dandik
    bile olsa gidip tam kafaniza uyani alin. "Idare ederim yea" dediginiz kask
    uc saat sonra basiniza bir agri saplar, kendinizi nasil kenara atip kaski
    firlattiginizi bilemezsiniz. Donald sozu dinleyin, kask konforu #1 oneme
    sahiptir.
    Evet kask kafaniza uydu diyelim...simdi karsiya dogru bakarken basinizi
    hizla sag yada sol omuzunuza dogru cevirin. Kask oldugu yerde kaldida
    basiniz donduyse hemen yarim numara kucugunu alin.

    Motor yariscilari son derece siki kasklar kullanir, nerdeyse suratlari
    mosmor olur gariplerin...ama yaris suresi kisa bir surustur ve konfor ikinci
    plandadir...sunu demek istiyorum ki bol kask sizi korumaz...hele cene bagi
    acik kask hicbir ise yaramaz, cunku kaza aninda motordan firlayip ayrilan
    ilk sey sizin o cene bagini acik unuttugunuz, yada "bu sicakta simdi, ne
    luzumu var yaa" diye acik biraktiginiz kask tir.

    On camini her zaman temiz tutun ve ciplak parmaginizi degdirmeyin...yolda
    gozunuzun onunde guzel bir bocek, camur pislik koleksiyonu olusursa,
    gorusunuzun engellenmesi durumunu beklemeden inin ve temizleyin
    allahaskina...yani yaninizda bu is icin birseyler bulundurmaniz lazim...

    Ara not...ayni yogunlukta bocek ve camur ve pislik radyatorunuzde ve
    farinizda da birikmis durumdadir...unutmayin, temizleyin.

    Kullanmadiginiz zaman motorun aynasina filan asmayin, duzgun saglam bir
    yerde, bir kilifin icinde, asiri sicak ve soguktan gunes isigindan,
    rutubetten, kapali havadan (kuflenmeye karsi) uzak biryerde. temiz olarak
    muhafaza edin. Kullanma suresine gore (ureticinin tavsiyesine uyun) uc-dort
    yil sonra yenisini alacaksiniz, unutmayin...
    Park ettiginiz piknik yaptiginiz yerlerde karincalardan, arilardan
    boceklerden uzak bir yere koymayi ihmal etmeyin...giymeden once icine
    dikkatlice bakmayi bir aliskanlik haline getirin...tecrube konusuyor
    burada...

    Duyulmus bir marka sectiyseniz, kullanma tarihi gecmemisse, kafaniza
    konforlu bir sekilde corap gibi oluyorsa iyi bir kask secmissinizdir. Daha
    pahali ama bu ozelliklerin birinden yoksun bir kask daha iyi degildir.

    Kaski aldiginiz yerden yada bir eczaneden sese karsi sunger kulak tamponu da
    alin bir duzine filan...ve suruse cikmadan once, ve kaski takmadan once
    kulakliklarinizi takin. Goreceksiniz, eger tecrubeli bir surucuyseniz dahi,
    ve kulakliksiz kullandiysaniz simdiye kadar bir daha onsuz yola
    cikmayacaksiniz...

    devamı için...
    http://www.motosiklet.net/kose1.php?sectionID=8

  8. #8
    muRRat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR
    hoşgeldin
    diniz
    diler
    DBTYSG


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler