hoşgeldinnnnnnnnnnnn
[B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
::fool::
hoşgeldin bakalım nolucak bu işin sonu
Ride your way
hoşgeldin dostum
rüzgarınla sarıl bana hayallerim üşümeden
Motosiklet.NeT Ailesine Hoşgeldin
Forum Kurallarını buradan okuyabilirsin (tıkla)
Bende son nokta olarak fazer düşünüyorum...İyi seçim...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
aramıza hoşgeldin...
gökyüzü MAVİ ...yeryüzü YEŞİL ...denizler TEMİZ ve MAVİ olsun......captain...
Hoşgeldin arkadaşım.
1 St Class Warrior.Hardware Master.
Hoşbuldum arkadaşlar teşekkürler herkese...
[I][/I][I][COLOR="Red"]Muhtaç Olduğun Kudret Damarlarındaki Asil Kanda Mevcuttur. M.K.ATATÜRK[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B][/COLOR][/I] [COLOR="Red"]www.limitustu.org[/COLOR] (B+/en son 19.03.2008 de verdi)
Hoşgeldin..
teşekkürler arkadaşlar içten karşılamanız için, alonso güzelmiş hoşgeldin yazısı
[I][/I][I][COLOR="Red"]Muhtaç Olduğun Kudret Damarlarındaki Asil Kanda Mevcuttur. M.K.ATATÜRK[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B][/COLOR][/I] [COLOR="Red"]www.limitustu.org[/COLOR] (B+/en son 19.03.2008 de verdi)
Hoşgeldin...
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
aileye kalıcı olman dileğiyle
Forum Kurallarını okumak için tıklayınız
Mesajınıza resim eklemek için burayı tıklayın
TUTKU YARATIR....!!!!!
merhaba aramıza hoşgeldin
[FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::
satılık ilanları fazer ile dolu neden bu kadar insan satmaya çalışıyor sizce.? hiç tanımadığım birisiyle vapurda karşılaştım. 3 aylık motorunu satılığa çıkarmıştı. slm.
hoşgeldin şener kardeş.....
anladığım kadarıyla motorsiklet konusunda çaylak değilsin. o zaman "hayallerinin peşinden git. sonra, keşke dememek için" yanlış kararın olursa kendi yanlışın olur ama yapmadığın şey kadar pişman olmazsın yaptığın şeylerden !!!
İNSANOĞLUNUN İCAT ETTİĞİ EN GÜZEL ŞEY MOTORSİKLETTİR...........
Hoşgeldin
Arkadaşlar komik olmayın yaaDostum bilinen bir şey bu. Birçok yabancı dergi de bunu böyle yazıyor. Sen bakma milletin "abi süper, ben de alacağım bir numara" falan dediklerine. Çoğu sadece tipinden dolayı beğenenler
Her motorun yapabildiği - yapamadığı şeyler vardır.
Bana hangi motor AYNI ANDA şunları yapabilir hadi söyleyin. 260 üzeri hızları görebilsin, dere tepe gidebilsin, kilometrede 80bin lira falan yaksın, ucuz olsun, titreşimsiz olsun, vergisi falan çok düşük olsun, bakım masrafları da çok az tutsun. Grenajı olsun ama düşünce de hiç bir yeri çizilmesin. Hafif olsun, rüzgardan da etkilenmesin.
Var mı böyle birşey? Yok? Her motorun artısı eksisi vardır. Bir motor 110u geçemez belki ama az yakar, bakım masrafları azdır. Eğer ekonomi yapmak istiyorsanız bu açıdan avantajlı durumdadır ve 110u geçmemesine çok takmazsınız.
Şimdi motorunun artılarının ve eksilerinin farkında olan bir fazer sahibi olarak o yazıyı yazan arkadaş çok feci sallamış diyorum. Fazerin de eksileri var, ama bu arkadaşın yazdığı şeylerle alakası yok. Yazısındaki amacı gerçekten anlayamıyorum. Eminim yazdığı yazı üzerine şimdi forumları okuyup dalga geçiyordur. Bir deli kuyuya taş atmış kırk akıllı çıkaramamış durumu ile karşı karşıyayız
Yani o arkadaşın o yazıda yazdıklarının hangi birisi için "böyle birşey yok" diyeceğimi şaşırdım. O derece sallamış durumda ve malesef fazer hakkında tam karar verememiş kişilerin kafasını çok feci karıştırmış durumda. Neyse ki böyle bir mesaj geçen yıl ben 6 ay boyunca alacağım motorun araştırmasını yaparken yazılmamıştı. Yoksa eminim benim de kafam çok feci karışacaktı.
Şu an düşünüyorum da benim fazer almayı düşündüğüm bir dönemde bu arkadaş bu saçmalıklarını o zaman yazmış olsa ve benim fazer almama engel olmuş olsaydı... Grrr.. Fazer yerine başka bir motor kullandığını düşünmek bile istemeyen birisi olarak sinirleniyorum açıkcası. Mutluluğuma gölge düşürecekti..
Bu sebepten dolayı kafası karışan arkadaşlara da belki biraz yardımım dokunur diye üşenmedim yazdım
Fazer hakkında soracağınız herhangi bir soruya seve seve cevap veririm..
Çünkü 600cc ve üzeri motorlar arasında Türkiye'de ve Avrupa'da en çok satan motor fazer de ondan.satılık ilanları fazer ile dolu neden bu kadar insan satmaya çalışıyor sizce.?
TR de 2006 da 10bin adet kadar satıldığı söyleniyor.
Avrupadaki satış rakamları ise şöyle.
1. Yamaha Fazer/FZ6 - 26,015
2. BMW R1200GS - 12,854
3. Kawazaki Z750 - 12,309
4. Suzuki Bandit 650 - 11,320
5. Honda Hornet 600 - 10,904
Amerika'da da durum pek farklı değil. Harley Davidson'dan sonra en fazla "fan" kitlesine sahip motor herhalde...
Diğer bir konu başlığında yazdıklarımı ise aynen ekliyorum...
2006 ocakta satın aldığım fazer motorum ile 12bin km'yi geçtim.
Neredeyse her gun kullanıyorum diyebilirim.
Motosikletin hiç bir parçasının ne bir ayarı bozuldu, ne de bir tutukluk yaptı. Kesinlikle çok memnunum. 3 kere lastik patladi, ama bu da motordan kaynaklanan birşey değil. Bir kere de park lambalarini acik unuttum ve aküyü boşalttım, bunda da zavallı motorun bir suçu yoktu. Aktarma yapıp çalıştırdıktan sonra akü toparladı.
O uzuuuun yazıyı yazan arkadaş daha 2. satırında fazerin frenleri berbat diyerek espri yapmış.
Fazerin frenleri oldukça iyidir. Ama kullanmasını bilmek gerekir. 2 teker arasındaki mesafenin az olduğu motorlarda(race türü motorlarda diyebiliriz), arka fren çok çabuk kitlenir. Onun için hassasiyetiniz çok iyi değilse arka freni 10-20km den daha fazla hızlarda kullanmazsınız ve kullanmanıza gerek te yoktur. Motoru en iyi ön fren durdurur veya yavaşlatır.
Yazının gerisini de okudum ve bir fazer sahibi olarak oldukça komik buluyorum.
Fazer, neredeyse dik oturumlu, oldukça başarılı ve yumuşatılmış bir süspansiyonu olan, büyük ihtimalle yakıt tüketimi düşünülerek üst devirleri biraz kırpılmış bir race motosiklettir. Benzer özellikteki race motorlar basmadığınızda dahi fazla yakarak canınızı sıkarlar.
6-8bin rpm'e kadar sakin, 6-8bin rpm üzeri oldukça deli bir motordur. O kadar devirli olmasına rağmen titreşim neredeyse yok denecek kadar azdır, aynaları kullanışlıdır. Duruş anından 200km/hr hıza 12sn civarında çıkabilen bir motosiklettir. Son hız olarak ise düz yolda 240-245km/saat hızlarda gidebilen bir motosiklettir.
Bu kadar hızlı gidebileceğim, bu kadar çabuk hızlanabileceğim, dik oturumlu, şehir içi trafiğinde canımı sıkmayacak kadar kıvrak olabilen, yakıt tüketimi ortalama 5.3lt/100km civarında olan, kaliteli, fiyatı aşırı olmayan, 2. eli olan, parça ve servis sorunu olmayan, frenleri İYİ olan, tasarımı güzel olan, fazla ağır olmayan, artçı için süper olmasa da uygun olan, vibrasyonu çok az olan, rüzgar koruması olan, orta ayağı olan, benzin seviye göstergesi olan, süspansiyonu bizim yollara uygun olup toprak ve bozuk yollarda da yolculuk edilebilecek başka ne motor var?
Fazer düşük devirde gitmiyor konusunda şöyle şöyliyim, 6.vitesteyken, 30km/saat hız ile gayet rahat gezinti yapabiliyorsunuz.. Motorda hic bir rahatsizlik hissi olmadan gidebiliyor. Ama o şekilde giderken ani hızlanma istediğiniz zaman vites düşmeniz gerekiyor. Bu da doğal, çünkü vites oranları bunu gerektiriyor. Fazer 1. viteste 14000 devirde 100km/saat hız yapacak şekilde tasarlanmış.
Fazerin şöyle bir problemi var ki kimse fazla bahsetmiyor. Onu da ben söyliyim. Sele altı egsozlar güzel görünmesine rağmen, arkaya oturanların arka taraflarına egsoz kokusu siniyor
Bu beni şu ana kadar en çok rahatsız eden konu ama bu benim için çok ta önemli değil çünkü egsoz kokan ben olmuyorum
Son olarak şunu da ekliyim, Çamur-kar-buz üzerinde gitmek isteyenlere Fazer tavsiye etmiyorum...
Yüksek devirden nefret edenlere tavsiye etmiyorum.
Ayrıca normal şartlar altında 2 yılda bir yapılacak lastik değişimi için 350euro gibi bir harcama yapmak gerekiyor. Ben bunu artık kabullendim, fazerim için değer
Bazı motor sürücüleri yüksek deviri çok sevmiyorlar, rahatsız oluyorlar. Onlara göre bir motor taş çatlasa 10bin rpm falan çevirmeli. Belki daha bile az.
Ben de bunun tam tersine bazen 13-14 bin devirlerde "hay allah devir bitti" diye hissediyorum. Yani 14 bin değil, 16-17 bin devir çevirebilseymiş daha da mutlu olurdum
Geçen yıl ise, fazerim henüz rodajdayken (ben de ) bazı arkadaşlarıma "sen hiç 10bin deviri geçiyor musun" diye soruyordum.
ilk başlarda garip gelmesine rağmen, 6 -7 bin üzerine ne gerek var diye düşünmeme rağmen ilk bir iki ay geçtikten sonra yüksek devir olayına alıştım, hatta sever oldum.
Bazı arkadaşlar ise bu şekilde yüksek devir karakterli fazeri sevmeyeceklerdir.
Örneğin
45 HP-6.000 devirde
5.95 kg-m-5.250 devirde
verebilen bir motora (Yamaha XT660) alışık olanlara fazer çok ters gelebilir.
Çünkü XT 6bin devirlerde en fazla gucunu veriyorken, fazer 6 bin devirde "gezinti" halinde oluyor.
Böyle bir motorda 6bin devirde sportif bir şekilde vites atmaya alışmış birisi fazerde yine 6binlerde vites atmaya devam ederse daha önceden almış olduğu performansı alamayacaktır. Bunu anladıktan sonra 10, 12 bin devirlerde vites atmak isteyecektir ve bu sefer de motorun çok bağırdığından şikayet edecektir.
Kullanacağımız motoru almadan önce tarzımıza, kullanım amacımıza uyup uymuyor mu diye incelememiz gerekiyor. Yoksa adanalı arkadaş veya çeşitli motor dergileri gibi fazeri yerden yere vuran çok olur.
Fazer bana çok uyuyor ve bundan dolayı çok seviyorum. Bazen 6.viteste gezinirken ani hızlanmak istediğimde tıktık diye iki vites birden düşmem gerekiyor ama bu benim için bir problem değil. Bağırarak hızlanması ise farkedilmemiz açısından bir avantaj belki. Bu durumda araba kullanan insanlar "Al işte bir serseri motorcu daha" diyorlar belki, ama bu bizi hiç farketmeyip üzerimize kırmalarından daha iyi.
Bu davranış şekli sadece fazere has birşey değil. 600cc lik herhangi bir 4 silindir motor fazer ile benzer motor özelliklerine sahip olacaktır. 4 silindirli olsun ve düşük devirde de çok iyi toparlasın deniyorsa o zaman 1000cc liklere bakmak gerekir. Bu durumda da farklı bir kategoriye geçiş yapmış oluyoruz ve farklı karşılaştırma parametreleri çıkıyor karşımıza(fiyat-yakıt tüketimi-sıkışık trafikte kullanımı..)
2 silindir 600cc herhangi bir motor alırsak ta, yakıt tüketimi biraz daha az olacak, titreşimi çok az daha fazla olacak, alt devirlerde daha canlı olacak ama üst devirleri fazerden daha güçsüz olacak ve son sürati de daha az olacaktır. Ara sıra otobanda 200 km /saat hızın üzerinde takılmayı planlamıyorsanız 2 silindirli bir motor daha düşük hızlarda daha keyifli olabilir. Ne istediğinize bağlıBuna kısmen katılıyorum.Lastikler kötü değil ama Türkiye'deki asfalt kalitesi rezalet ve biraz bonkör ebatlardaki fazerın lastikleri tutunamıyor. Avrupa'da bu lastiklerden şikayet eden çok az kişi olduğuna eminim. O arkadaş bir lastik değiştirse belki bütün sızlanması çözülecekti, belki Fazer delisi olup çıkacaktı.
Havalar iyice soğuyana kadar fabrika çıkışı lastiklerin tutunması ile ilgili bir sorun yaşamadım. Oldukça sert frenlerde bile problem yaşamadım. Fakat hava sıcaklığı 0 ila 5 dereceler arasında gezinmeye başladığından beridir ani frenlerde lastikler iyi tutunmaya başladı. Normal kullanımda ise bir sorun yok.
Lastik ebatının bonkör olması da doğru. Benim bir sonraki alacağım lastiğin ebatı 180 değil 170 olacak. 170 bile fazla aslında ama üzerindeki jantlara ya 170 ya da 180 kalınlığında lastik takılabiliormuş.
2006 FZ6 Fazer
aramiza hosgeldin
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
ardatun sağol açılama için ....
[I][/I][I][COLOR="Red"]Muhtaç Olduğun Kudret Damarlarındaki Asil Kanda Mevcuttur. M.K.ATATÜRK[B][COLOR="Red"][/COLOR][/B][/COLOR][/I] [COLOR="Red"]www.limitustu.org[/COLOR] (B+/en son 19.03.2008 de verdi)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)