Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Merhabalar

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Hayırlı olsun öncelikle.

    Eğitimi alırken, aldıktan sonra, hele de tek başına eğitim veren bir "hoca"dan aldıysan; lütfen öğrendiklerini sorgula. Bilhassa İngilizce kaynakları araştır, forumlara gir, makaleler oku, ne bileyim Keitch Code'un kitabını oku filmini izle.


    Fizik kimya okuduk yıllarca. SÖylenen şeyleri hep bu filtreden geçirmek lazım.

    Herkes eğitimin önemini yazınca dayanamadım ben de :D
    Virajda ön fren yok!! unutun, unutun!! diyen hoca da gördük de.

    -
    bu arada kısa bakarken gözüme çarptı da. dizlik işini geç hocam. normal kot direk erir gider, kalça açıkta. gerçek kevlar bir kot, şıkır şıkır.
    bir de espresso botun öneminden bahsedince hızımı alamadım bir konuya daha gireyim.
    ilk motosiklet ayakkabımı tipine falan tav olup şundan aldım.




    hayatımda bu kadar boşa para verdiğim ürün sayısı azdır.
    ki ben hatırlayan varsa bitenekadar.com'dan süpriz 1 nisan kutusu falan almış adamım. baya 39tl veriyorsun süpriz kutu, içinde ne olduğunu bimiyorsun. ciddiyim ha.
    bu ayakkabı, aha o kutudan kötü bir harcama.
    espresso ve kingstone bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Eğitim ve ekipman için verilen güzel tavsiyelerden sonra bir de ben küçük bir ekleme yapayım. Biz sıradan kullanıcılar için gerekli eğitimleri kapalı alan ve yol eğitimi diye 2 ayrı kategoriye ayıralım. Kapalı alan hakimiyet eğitimlerini 1-2 senede bir ve her yeni motosiklet eğitiminden sonra almamız sağlıklı olacaktır. Eğitimi aldığımızda da superman olmuyoruz, antrenman yaparak arada bir o öğrendiklerimizi pratiğe dökmek iyidir. Mesela engelden kaçış, mesela slalom, frenleme antrenmanları vs. Bir kaç bin km sonra yol eğitimi de alınırsa tadından yenmez, yolda sürerken ne kadar saçma hatalar yapıyormuşuz hoca lap lap anlatır bize.
    espresso ve kingstone bunu beğendiler.

  3. #23
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun öncelikle.

    Eğitimi alırken, aldıktan sonra, hele de tek başına eğitim veren bir "hoca"dan aldıysan; lütfen öğrendiklerini sorgula. Bilhassa İngilizce kaynakları araştır, forumlara gir, makaleler oku, ne bileyim Keitch Code'un kitabını oku filmini izle.


    Fizik kimya okuduk yıllarca. SÖylenen şeyleri hep bu filtreden geçirmek lazım.

    Herkes eğitimin önemini yazınca dayanamadım ben de :D
    Virajda ön fren yok!! unutun, unutun!! diyen hoca da gördük de.

    -
    bu arada kısa bakarken gözüme çarptı da. dizlik işini geç hocam. normal kot direk erir gider, kalça açıkta. gerçek kevlar bir kot, şıkır şıkır.
    bir de espresso botun öneminden bahsedince hızımı alamadım bir konuya daha gireyim.
    ilk motosiklet ayakkabımı tipine falan tav olup şundan aldım.

    https://st2.myideasoft.com/idea/ar/8...t-shoe_min.jpg


    hayatımda bu kadar boşa para verdiğim ürün sayısı azdır.
    ki ben hatırlayan varsa bitenekadar.com'dan süpriz 1 nisan kutusu falan almış adamım. baya 39tl veriyorsun süpriz kutu, içinde ne olduğunu bimiyorsun. ciddiyim ha.
    bu ayakkabı, aha o kutudan kötü bir harcama.
    Ben de bot fotosu da paylaşılınca eklemiş olayım: Bot'un amacı soğuktan korumak olmasın, yani soğuktan da korusun ama zaten ankara soğuklarında lazım olacak ama amacı ayakları, bileği ve kaval kemiğini korumak olsun.

    Benim kullandığım bu tipte bir bot:


    Yaa ben scooter sürecem ne gerek var demiştim ama kardeşimin ısrarı ile böyle bir şey almıştım, bunlar hem sağlam, kolay kolay eskimiyor hem de yeterince güzel koruyor.

    Pantalon konusu da, dizlik dizlerde hem rahatsız eder hem kaza anında bir yerlere takılabilir daha kötü sonuçlara neden olabilir takılırsa hem de yalnızca dizler değil, asfaltta sürüklenirken zımpara etkisi ve sürtünmenin sıcaklığı ile normal kumaşlar erir, kumaş eriyince alttaki deri de hem zımparalanır hem yanık oluşur çok feci. içinde sürtünmeye dayanıklı kevlar katmanlar olan motosiklet için üretilmiş kot pantalonlar var, bunların dizlerinde ve kalça yanlarında da ayrıca korumaları var, bunlardan giyince hem bu sürtünmeden yırtılma olayına karşı koruma oluyor hem de ayrıca dizlik takmaya gerek kalmıyor. Piyasada yerli üretim tect-90 ve riderdenim markaları var benim bildiğim. Ben riderdenim markasınınkini almıştım, 5 yıldır kullanıyorum, kaza yapıp da test etmiş de oldum, gayet rahatım, hatta bendeki eski model, dizlerindeki koruma cepleri korumalar dışarıdan sökülebilir şekilde olmadığı için ofise gidersem bütün gün ofiste dizlerimde korumalarla otursam da rahatsız olmuyorum.

    Bu kot pantalonlarında üzerinde su geçirmez kaplaması da var, hafif yağmurlarda yağmurluk giymeme gerek kalmıyor, pantalon hemen içine su da almıyor. tech-90 markasını kullananlar da memnun, bu iki markadan birinden alırsanız rahat edersiniz. Tabi üzerinize iyi oturması şart, mağazadan deneyerek alın daha yi olur.

    Ekipmandı, eğitimdi masraf ettirecek şeyler tavsiye ediyoruz ama sonrasında daha büyük masraflardan kurtarır bunlar.

    Eğitim konusunda da tommygun arkadaş iyi demiş, ilk başta trafiğe kapalı alanda hakimiyet eğitimi almak ve mümkünse bunu tekrarlamak sonrasında yol eğitimleri şeklinde gidiyor eğitimler. En azından o hakimiyet eğitimini alırsanız kullanımda yanlış alışkanlıklar yerleşmemiş olur.
    kingstone bunu beğendi.

  4. #24
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim ve ekipman için verilen güzel tavsiyelerden sonra bir de ben küçük bir ekleme yapayım. Biz sıradan kullanıcılar için gerekli eğitimleri kapalı alan ve yol eğitimi diye 2 ayrı kategoriye ayıralım. Kapalı alan hakimiyet eğitimlerini 1-2 senede bir ve her yeni motosiklet eğitiminden sonra almamız sağlıklı olacaktır. Eğitimi aldığımızda da superman olmuyoruz, antrenman yaparak arada bir o öğrendiklerimizi pratiğe dökmek iyidir. Mesela engelden kaçış, mesela slalom, frenleme antrenmanları vs. Bir kaç bin km sonra yol eğitimi de alınırsa tadından yenmez, yolda sürerken ne kadar saçma hatalar yapıyormuşuz hoca lap lap anlatır bize.
    Kapalı alanı anlatırken yanlışlıkla "her yeni motosiklet eğitiminden sonra" yazmışım. Demek istediğim "Her yeni motosiklet satın almamızdan sonra" olacaktı.
    espresso bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)