Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Merhabalar

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Aniden aklıma düşen acaba motor mu alsam düşüncesi ile aranıza katılmış bulunuyorum. 2 Ay önce A1 ehliyete yazıldım ve başarılı bir şekilde ehliyetimi kazandım. Tabi ehliyeti alma aşamasındayken '' ben ne alacağım şimdi?'' düşünceleri sardı bedenimi. Yaklaşık 35-40k bütçem vardı ve araştırmaya başladım. Çevremde aktif motosiklet kullanan arkadaşlarım olmadığı için arkadaş arkadaşı tavsiyeleri ile '' bak bu motor iyi'' ''125 cc alma 250cc al'' gibi önermeler eşliğinde Yamaha mt125 modelini beğendim, Bursa da bulunan bir abi ile anlaştık sözleştik biletler alındı, motor servise sokulup testler yapıldı vs. derken abimiz satmaktan vazgeçti( eşi izin vermemiş). Velhasıl belki de hayırlısı buydu. Ehliyet hazırlıkları vs. derken youtube camiasında izlemediğim tavsiye ve eğitim videosu kalmadı tabi. Rahmetli Barkın abinin videolarının birinde '' önce ekipman sonra motor'' demesinden sonra ilk iş İstanbul'a uçulur ve aşağıdaki ekipmanlar alınır. Arkadaş arkadaşlarını rahatsız etmekten de yorulduğum için yakın çevrede bulunan eli yüzü düzgün motorlara bakmaya başladım ve Mondial Mh 125 Drift aldım. Bunu yapmamdaki temel sebep motorun dilinden anlamak, düşürmekten korkmamak, parça sök tak yaparken tedirgin olmamak gibi sebeplerdi. Forum içindeki arkadaşlarda sağolsun bir kaç soruma cevap verdiler.

    Ekipmanlarım;
    - AGV K3 SV Top Plk Misano
    - Dainese Street Darker
    - HELD SAFER SRX SPORT JACKET BLACK
    - CLOVER ST-02 LEATHER SPORT GLOVE
    - 4RIDERS RANGER

    Benim siz değerli bilgili arkadaşlara bir kaç ufak sorum var.

    Motorumu değiştirmek için acele etmeli miyim?
    Değiştirmeyi düşünüyor isem hangi nelere dikkat etmeliyim?( KTM RC125-200, R125-25 ilgimi çekiyor)
    İkinci soruma bağlantılı olarak kullandığım motordan SS türü bir motora geçtiğimde düşük cc tercih etmeli miyim?

    Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------

    Edit: Yanlışlıkla A1 yazmışım fakat A2 ehliyete sahibim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı sedattemiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumu değiştirmek için acele etmeli miyim?
    Değiştirmeyi düşünüyor isem hangi nelere dikkat etmeliyim?( KTM RC125-200, R125-25 ilgimi çekiyor)
    İkinci soruma bağlantılı olarak kullandığım motordan SS türü bir motora geçtiğimde düşük cc tercih etmeli miyim?
    Teşekkürler[COLOR="Silver"]
    Foruma hoşgeldiniz. Motosiklet ve ekipman seçiminiz hiç fena değil. Motor değiştirmek için acele etmeyin. Bir 20-30 bin km. yapın. Eğitim alın. Kendinizi iyi hazırlayın. Kısa sürede sıkılmamak için 125cc. falan hiç bakmayın.
    Aldığınız eğitime, bütçenize göre ileride orta hacimli bir motosiklet düşünürsünüz. Kazasız belasız sürüşler.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Hizlanma kg beygir oranina bakiyor.tavsiyem en Z 10 bin km yapin.surus dinamiklerini,trafikte motosiklet neler yasiyor ogrenin.en az 10 bin km veya 2 yil 125 cc kullanin.daha sonra teecihen 200 cc yada 250 cc gecersiniz.drift sanirim 13 beygir.sonraki motosikletiniz 20-30 beygir olabilir.naked kullanimi daha kolaydir ssler yorucu ve zordur

  4. #4

    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Eğitim alacağım, henüz hangi firmadan alacağım konusunda emin değilim. Forumları vs. araştırıyorum varsa tavsiyeniz bu konuya açığım.

    Ne zaman ve neye göre değiştirildiğini tam olarak anlamadığım parçalar mevcut. Bunlarla ilgili düşüncelerinizi belirtirseniz sevinirim.

    Arka amortisör : kullanım kılavuzunda 6k km de değişmesi gerektiği yazıyor. motor şu an 17k km de. Benden önceki sahiplerinin değiştirdiğini düşünmüyorum.
    Ön fren diski : değişim zamanı geldiğini nasıl anlarım?
    zincir ve dişli takımı : değişim zamanı geldiğini nasıl anlarım?

    Yağ, Fren hidroliği, Hava filtresi, yağ filtresi, ön & arka balata takımlarını aldım havalar düzeldiğinde değiştireceğim.

    Kontrol etmem gereken başka bir parça var mı?

    Teşekkürler

  5. #5
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı sedattemiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Eğitim alacağım, henüz hangi firmadan alacağım konusunda emin değilim. Forumları vs. araştırıyorum varsa tavsiyeniz bu konuya açığım.

    Ne zaman ve neye göre değiştirildiğini tam olarak anlamadığım parçalar mevcut. Bunlarla ilgili düşüncelerinizi belirtirseniz sevinirim.

    Arka amortisör : kullanım kılavuzunda 6k km de değişmesi gerektiği yazıyor. motor şu an 17k km de. Benden önceki sahiplerinin değiştirdiğini düşünmüyorum.
    Ön fren diski : değişim zamanı geldiğini nasıl anlarım?
    zincir ve dişli takımı : değişim zamanı geldiğini nasıl anlarım?

    Yağ, Fren hidroliği, Hava filtresi, yağ filtresi, ön & arka balata takımlarını aldım havalar düzeldiğinde değiştireceğim.

    Kontrol etmem gereken başka bir parça var mı?

    Teşekkürler
    Hiç kafanı takma. Sorduğun soruların cevaplarını youtube da detaylı olarak bulursun. İlk bakacağın yağ seviye kontrolü ve değişimi. Ben arabamın bakım işlerini youtube dan öğrenip uyguladım. Senin gibi genç de değilim. Dişli zincir değişimi eğer yapılmadıysa 17 bin km sonunda gelmiştir. Zincirin uzaması, gergi ayarının sona gelmesi, dişlideki aşınmış görüntü kendini belli eder. Dişli zincir takım alıp ustana taktırırsın. Her geçen gün yeni zorluklar ortaya çıkarken motorunun değerini bil. Zevkini çıkar. Büyük motorun olsaydı benzin-bakım-parça fiyatları yüzünden binmek istemeyecektin. Kolay gelsin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)