Türk Malı Motosiklet yapma zamanı gelmedi mi ?
Reklamlar
-
Ülkemizde son dönemde bir çok yüksek teknoloji içeren girişimlerin yapıldığını görmekteyiz. Uzaya gitmek, yerli son teknoloji araç üretmek vb.
Ancak genelde bu yüksek teknoloji içeren bir çok proje lafta kalmakta olup sonuç alınamamaktadır. Boşa caba, çöpe atılan paralar. Reklam kokan hareketler olarak son bulmaktadır.
Bunun yanında Türkiye olarak sanayi gelişmiş ve gelişmekte olan bir Ülkeyiz. Çinli, uzak doğu meşeli ülkelerden çok daha iyi bir motosiklet yapabileceğimizi düşünmekteyim. Kaldı ki Türkiye şartlarında böyle bir proje hem hızlı sonuçlandırılabilir ve de düşük maliyetle yapılabilir. Ülkenin bir değeri olduğu gibi tüm vatandaşlara katkısı olur.
Bence artık bu konular tartışılmalı, talep edilmeli. Vizyonumuz uzak doğulu bir motoru modifiye etmekten öteye geçmeli..
Selamlar
Reklamlar
-
İlk ilk paragrafı farklı A kişisi, ikinci paragrafı yazan B kişisi, 3. paragrafı yapan yine A kişisi, 4. paragrafı yapan C kişisi şeklinde 3 farklı kişi bu konuyu acmış gibi gözüküyor. her paragrafta farklı bir görüş sergilemişsin :D
Gelişmiş sanayi dediğin olgu da en büyük firmalar bile tersine mühendislik ile üretim yapıyor.
Motosiklet yapar mıyız? Yaparız tabi.
Ancak "abiğğ anlas a para vereceğime 300 lira fazla verir michelin alırım yav" diyoruz , motorda da farklı olmaz.
-
Amacım bir tartışma açmak aslında. Tüm paragraflar şu anda ülkede yaşananlar. Yüksek teknolojik içeren girişimler var mı? Var. Ama ne kadar gerçekçi? vb.
Gerçekçi bir hedef ve gerçekçi bir tartışma belki yıllar sonra birilerine hedef gösterir.
Bu arada tekstil makinesi üreten bir fabrika içerisinde gözlemler yapıyorum, sıfırdan makine tasarlanıp, yapılıp yurtdışına gönderiliyor. Kolay bir organizasyon değil ve bu yapılabiliyor... Neden bu motosiklet olmasın..
-
Motor bloğu yapmak cidden çok kolay hç değilse tutan 2 silindir bir blokta tersine mühendislik yaparak bile ciddi bilgi birikimi elde edilip bir benzeri yapılabilir. şasi tasarımi zaten basit maksimum 100 denemeyle ve bir yilda güzel bir şasi tasarlanabilir. Mevzu bu ürünü satmak ve para kazanmak. Kimse hayrına milyon dolar yatırıp para kazanmamayı beklemez
-
dün sigortacı bi arkadaşım yanıma geldi benzer araba neden bu zamana kadar üretmedik gibi saçma bi sohbete yöneldik, konuşmanın sonunda geldiğimiz nokta şuydu belgeleriyle inceledik bi vatandaş mercedesin bir serisi olan otomobil almış aracın normal değeri 432 bin tl idi vergiler dahil fiyatı vatandaşın ödediği para 950 bi tl idi bu durumda gördükki devlet arabayı üreten firmadan MERCEDES DEN daha fazla gelir elde etmiş bu durumda soruyorum size devet bukadar çok gelir elde ediyorken yada memleketimizde yaşayan yaşadığı hayatın gerekliliğini gidişatını önünü ardını hesplamayan bu kadar çok vatandaşımız varken neden üretsinler ki şimdi bana biliyorum çok kızacaksınız ama durum bu ne yazikki :(
-
Nedense yerli üretim olunca kötüleme çıkıyor en başta örnekler Devrim ve Anadol.
Devrim çok kısa zamanda yapılmış ciddi yerlilik yüzdesine sahip otomobil yapmay başarmıştık ama onuda kötü gösterdiler olmadı.
Anadolları ise saman diye kötülediler yere soktular şimdide çoğu insandan şunu duyarım “işte araba bunlar” zamanında gömülen araba şimdi araba oldu halbuki, dünyada ilktir sebebi ise ilk 4 kapılı fiberglass sedan otomobil olmasıydı eğer bunların devamı olsaydı daha iyi yerlerde olurduk diye düşünüyorum.
Şimdi yerli motosiklet üretilse yine aynı durumlar yaşanabilir diye düşünmüyor değilim ama yapsakta kötülemesi kalsa keşke...
-
Orada önemli olan ülkenin kazandığı 518 bin lira değil.Almanyaya verdiğimiz 432bin tl karşılığı döviz.Cari acığımız çok olduğundan vatandaş almasın alamasın diye yüksek tutuyorlar bu vergileri.Ama olanda bok gibi olduğundan olmayanda hiç olmadığından bişey değişmiyor.Alan yine alır.
-
bobora adlı üyeden alıntı
Bence artık bu konular tartışılmalı, talep edilmeli.
Şimdiye kadar tartışılmıyor muydu ki? Forumda aynı konunun tartışıldığı kaçıncı başlığı açtığınızın farkında mısınız?
Neden üretemiyoruz biliyor musunuz? Hakketmiyoruz çünkü.
-
Bir alıntı yapayım (devrim arabaları) hiç bir başarı cezasız kalmaz.
-
Şahsımın uzmanlığı ekonomidir. Motosiklet üretip satmak, motosiklet ithal edip vergisine konmak kadar devlet nezdinde karlı değildir.
-
Merak etme yerli motosiklet yapmamıza ramak kaldı. Türk işçisinin maaşı Çin işçisinin maaşından ucuza geldiği gün yerli motosikletimiz de olacak.
Tahminim 2023'e kalmaz.
-
Bu şekilde köklemek varken neden kendi otomobilini/motosikletini üretsin ki?
-
2020 yılında yurtdışından 6 milyon dolarlık diş fırçası ithal etmişiz. Diş fırçası. Ne motosiklet yapması arkadaşım. Çin dediğin ülke 30 yıldır o işi kalitesi tartışılsa bile yapıyor. Senin daha bir tane yerli 50cc motor bloğun yok.
TOGG diye yerli otomobil yapıyoruz diyorlar eer seri üretime geçerse ki ben hiç zannetmiyorum herhalde 1 milyon TL’den satışa çıkar. Tasarım yurtdışıdan alınma, motor desen öyle hiçbir parça yerli ve milli değil. Çocuk mu kandıryorlar? Saf ve salakları kandırabilirler o ayrı.
2023’te de uzaya gidecekmişiz ) Uzaya fırlattığımız uyduları bile yapamıyoruz hadi uzayı geçtim yerli ve milli uçak diyorlardı ne oldu o iş?? Boş boş konuşmak ve atıp tutmak icraat yapmakla karıştırılır oldu. Ama suç bizde hesap soran bir millet değiliz biz hemen unuturuz her şeyi. Unutmayacaksın soracaksın hesabını nerede uçak, nerede otomobil, nerede uzay gemisi vs vs vsss
Ülkemi severim her anlamda da destek veririm fakat boş konuşup atıp tutan sadece seçim dönemlerinde vaadlerde bulunup seçim bitince de söz verdiği şeyleri yapmayanlarla yola asla çıkmam söylediklerine kesinlikle inanmam şu saatten sonra.
O yüzden ilk paragrafa göre bence senin söylediğin tamamen yerli ve milli motorsiklet markası ve üretimi hayalden öteye gidemez şu anda. Kimsenin öyle bir niyeti de yok zaten. Bu vergi sistemi ile niye üretsin ki adam.
Honda civic üretimi yaptığı fabrikayı kapatıp Türkiye’den çekilme kararı aldı Hyundai fabrikası da kapanıyor galiba. Sizin ülkeniz artık yatırım yapmaya uygun bir ülke de değil maalesef motosikleti kim üretsin bu koşullarda?
-
PLatooN adlı üyeden alıntı
dün sigortacı bi arkadaşım yanıma geldi benzer araba neden bu zamana kadar üretmedik gibi saçma bi sohbete yöneldik, konuşmanın sonunda geldiğimiz nokta şuydu belgeleriyle inceledik bi vatandaş mercedesin bir serisi olan otomobil almış aracın normal değeri 432 bin tl idi vergiler dahil fiyatı vatandaşın ödediği para 950 bi tl idi bu durumda gördükki devlet arabayı üreten firmadan MERCEDES DEN daha fazla gelir elde etmiş bu durumda soruyorum size devet bukadar çok gelir elde ediyorken yada memleketimizde yaşayan yaşadığı hayatın gerekliliğini gidişatını önünü ardını hesplamayan bu kadar çok vatandaşımız varken neden üretsinler ki şimdi bana biliyorum çok kızacaksınız ama durum bu ne yazikki :(
Günaydın. Hatta tünaydın belki de.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
Bence de en fazla iki ayda bir açılmalı burada konu. Tekrar tekrar açarak, okumadan gelişmeye çalışmanın önünü kapamış oluruz.
Burada daha önce açılmış konuyu bulamazken, o motoru satacak pazarı nereden bulacaksın acaba. Hele ki hedefi, Çinli üreticileri geçmek olan bir motosikletse.
-
Konuyu tartışmaktansa konunun daha önce açılmasının diretilmesi ilginç. Daha önce bu konu konuşuluyor olabilir ancak zaman değişiyor ve şartlar değişiyor. Tekrar açılabilir, tekrar konuşulabilir ama belki bu sefer neden yapamadığımızı anlarız.
Konuya gelirsek, bence zaten devlet böyle bir üretime yatırım yapmamalı. Yaparsa yeri araç dedikleri, tamamen yabancıya yaptırılan, ismini bizim koyduğumuz araç olur(TOGG). Devlet sadece yatırıma müsait bir ülke yaratmalıdır. Kaldı ki şu anda bütün yatırımcılar Türkiye'den kaçmaktadır. Bırakın yatırımcıyı biz vatandaş olarak Ülkeden kaçma peşindeyiz maalesef.
Benim üzüldüğüm nokta, neden almaya mahkumuz.? Neden bu kadar vergi yükünde ezildiğimiz halde hala tepki gösteremiyoruz. Görevini doğru yapmayan insanların borcunu biz ödüyoruz.
Devlet vergi almak varken neden üretsin diyorsunuz? Benim için üretecek! Benim için üretmeli! Çünkü ben bu Ülkenin vatandaşıyım. Devlette bu ülkenin vatandaşının refahı için çalışmak zorunda. Bu karar devletin değil aslında bizim kararımız. Sadece bu kararı kimin verdiğini bilmek olay bence.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Orada önemli olan ülkenin kazandığı 518 bin lira değil.Almanyaya verdiğimiz 432bin tl karşılığı döviz.Cari acığımız çok olduğundan vatandaş almasın alamasın diye yüksek tutuyorlar bu vergileri.Ama olanda bok gibi olduğundan olmayanda hiç olmadığından bişey değişmiyor.Alan yine alır.
Minareye kılıf bu, başka bişey değil.
Tamam cari açık yüzünden almayalım, devlet herkese at arabası dağıtsın o zaman.
-
Minareye kılıf değil yanlış politikaların bir sonucu.Diyelimki vergiyi sıfırlasalar daha çok cari açık vereceksin.Biz ülke olarak ihracat yapıp döviz kazansak ve cari fazla versek düşük vergi ile alabiliriz.Ama üretmediğimiz için her aldığımız dış kaynaklı ürün bize cari acık oluşturuyor.
-
2023 yerli motosiklet göklerde !
Coming soon !
-
Teoride ve pratikte murat 131 ve mobillet seviyesinin üzerinde araç kullanmamamız lazım zira "ürettiğin kadar tüket" prensibine aykırı hareket ediyoruz.
Biz istiyoruz ki üretmeden her şeyin en iyisini en güzelini kullanalım.
Sorarım; üretmeden, çalışmadan, yorulmadan tatlı hayat mümkün müdür?
Bu saatten sonra yerli araç üretmek bu yaraya merhem olmaz. Değişik sektörlerde faaliyet göstermemiz lazım. İlk bizim üretip dünya piyasasına sunmamız lazım. Mesela batarya sektörü. Uzun süre enerji veren batarya üretsek paranın belini kırarız. Kamyon kamyon para kazanırız. Bu parayla mercedes de alırız, motor da alırız, pavyonda karıya da gideriz. Yeter ki kazanalım.
Tabii bunlar için yüksek hayal gücü, nitelikli insan, çalışkan ve dürüst popülasyon lazım; bizim parlak beyinliler dışarıya kaçıyor nasıl olacak bu iş?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)