Hocam yanlış anlamayın hiç alacağınıza inancım yoktu . Güzel bir seçim yapmışsınız. Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
Hocam yanlış anlamayın hiç alacağınıza inancım yoktu . Güzel bir seçim yapmışsınız. Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.
Rica ederim. İzninizle birkaç konunun yanlış anlaşıldığını ifade etmem gerekiyor.
Metnin sonunda yazıldığı gibi size hitaben yazılmış bir yazı değildi lakin söylediklerinizle tarafıma cevap verme fırsatı verdiğiniz için teşekkürlerimi sunuyorum. Gelelim konumuza: Yukarıda metninizde işaretlediğim kelimeler dikkatinizi çekti mi: "fikir" demişsiniz, fikir değildir efendim; bilgidir.
Siz de bu bilgileri fikir sınıfına indirip itiraz hakkına sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz; yanlış düşünüyorsunuz. Bilgiyi paylaşıp doğruyu söylemek zorbalık değildir, siz bilgi verene zorba diyerek haksızlık ediyorsunuz, sebebi de inancınıza karşı yerede durmaları (ya bilirsiniz, ya da öyle olduğuna inanırsınız zira).
Kendi süzgecinizden geçirmeniz çok iyi fakat ehil misiniz? Mesela neden ehliyet zorunluluğu getirmişler hiç düşündünüz mü?
Akıl bilgiyi işleyen organ ve kıyasla çalışır (rasyonalite budur, ratio yani oran, yani birbirine göre kıymet, oran, değer hesaplar akıl), fikrinizin olması için kıyas yapmanız, kıyas için bilgi sahibi olmanız şart. Hangi bilginize hangi deneyiminize dayanarak süzgecinizi işletiyorsunuz merak ediyorum.
Bakınız sayın arkadaşım mesele sadece güç değil; başlangıç motosikletinin bir tarafı da yöneteciğiniz kütle. 250 ve cc. altı hacimler "hafif" motosikletlerdir. Bu hafiflik motosiklet sürmek için gerekli ama henüz oluşmamış, oturmamış (acemi olduğunuz zaman çok normaldir, beklenen budur zaten) beyin-kas koordinasyonunuzla ancak yönetebileceğiniz bir kütle-ağırlıktır. Sebep: illa ki hata yapacaksınız, o zaman günlük hayatta kullandığınız düz-ters kas gücünüzle o hafiflikteki kütleyi yönetebilirsiniz ama ağırlık arttıkça kaslarda yetersizlik, zorlanma ve sakatlık ihtimali artar.
Ha ben bunu NC 750 X ile de yaparım derseniz bir bakalım kaç kilodur o alet: 217 kg. Peki CRF250L kaç kilo: 146 kg. Şimdi siz diyorsunuz ki ben 146 kg.'ı idame ettirdiğim kadar 217 kiloyu hallederim, ben de size diyorum ki: "Aferin kardeşim. Ben hatalıymışım kusura bakma."
Şimdi siz derseniz ki ben gaz kolu hassasiyetine sahip değilim (acemi iseniz çok normal, hatta beklenen bu), fazla gaz açınca CRF250'nin 24,5 beygiri yerine 750X'in 54 beygirini daha iyi yönetirim; benim size söyleyecek tek bir şeyim olur: "Aferin kardeşim. Ben hatalıymışım kusura bakma."
İnternette bu tür büyük motosikletlerle başlayan bir çok kişi olduğu doğrudur; bence siz de kesinlikle NC750X ile başlayınız zira siz kararınızı vermişsiniz: "edici olacağına inanıyorum" bilgi yerine inanç varsa bana düşen tek şey inancınıza saygı duymaktır aziz kardeşim; başka sözüm olamaz çünkü ya iki kere ikinin dört ettiğini bilirsiniz ya da beş ettiğine inanırsınız. İnanç varsa tartışma yoktur, siz inandığınız gibi devam edin lütfen.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)