Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Fethiye'den selamlar

    REKLAM ALANI
  1. #1
    19051919 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2019
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    XMax 250
    Merhaba.

    Adım Simavi. Emekliyim ve 3 yıldır Fethiye'ye yerleştim yaz kış sürekli bu ilçede yaşıyorum. Uzman olduğum mesleğim Radyo Frekans ve Ses Teknolojileri (imalat ve hizmete alma) yani uzun yıllar elektronik dünyasında gezindim durdum

    Şimdilerde elim pek gitmiyor bu dala sanırım uzun yılların verdiği bir doyumluluk, teknolojik gelişmeleri de artık eskisi gibi takip etmiyorum, ara sıra ahşap işleriyle, bazen fotoğraf çekmekle, bisiklet sürmekle, dağda bayırda kamp atmakla geçiyor günlerim. Fethiye'ye yaklaşık 8 km uzakta yaşadığım için merkeze inmek araba ile zul geldiğinden dolayı bir motor almaya karar verdim ve aldım. Motorum Yamaha NMax 155, tabi motoru alınca elektronik geçmişim depreşti ve daha ehliyet almadan motor üzerinde bir takım ilaveler, değişiklikler yapmaya başladım. Yaklaşık 1 ayımı aldı ama ben sevdim yaptığım işi :cool:

    İlk olarak eksikliğini fark ettiğim şey bu motorun gece dar ve virajlı yollarda ışıklandırmasının berbat olduğuydu. Fethiye'yi bilenler Kuleli yarımadasının yollarını gayet iyi anımsarlar. Birçok kapalı ve keskin virajı, ayrıca kenarlarında bolca mıcırı vardır. Bu motorda aydınlatma gidonla beraber dönmediğinden dolayı gece sürüşünde oldukça zorluk çektim. Şimdi yaptığım ilave ile motorun ön çatallarında anahtarla açıp kapatabildiğim bir ilave ışık sistemi var. Viraj içi aydınlatmaları için 1 adet 45 derece açılı 10 ar watt LED, uzunlar için 10 derece ışık hüzmeli 20 şer wattlık LED.

    Sonra telefon ve navigasyon için neden şarj devresi koymamışlar ki dedim ve o ilave ile şu anda USB hızlı şarj devresi çalışır durumda.

    Düşünürken neden ikaz sinyali yok ki dedim kendi kendime ve dörtlü ikaz ışıklandırması ve uzun kısa bas bırak butonunu da hayata geçirdim.

    Tüm ışıklandırmaları LED yaptığımı söylememe gerek var mı bilmiyorum

    Ve son olarak biraz daha uzmanlık gerektiren bir işe daha giriştim, bu seferki iş mekanik anlamda beni oldukça zorladı, bir sürü "saçmalıkla" cebelleşip çözüm üretmek zorunda kaldım. Şimdi benim NMax sanırım ülkemizin ilk ve tek anahtarsız çalıştırma özelliğine sahip scooter'ı oldu.

    Anahtar denen gereçten oldukça nefret ederim çünkü hem cebimi deliyorlar hem de olup olmadık yerde unutuyorum, bu sıralar çoğunlukla da motorun üzerinde unutuyordum şimdi tamamı ile ondan da kurtulmuş oldum.

    Yazım çok uzun oldu farkındayım, aslında konuşmayı ve yazmayı çok sevmeyen bir adamım. Rock dinler, Blues'la Funk'la mutlu olurum.

    Çalışmalarımın fotoğraflarını derledikten sonra merak eden olursa paylaşırım.

    Sağlıcakla kalın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    altora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Benim de zayıf olduğum nokta elektrik elektronik. Yoksa sadece mekanik le motor yürüse sıfırdan tasarlayıp motosiklet yapmak bile zor değil benim için. Güle güle kullan. kazasın belasız ve de cezasız.
    19051919 bunu beğendi.

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Merhaba. Ben de dalaman'da yaşıyorum. Motorunuz hayırlı olsun.

    Anahtarsız çalıştırmda kontak işini nasıl hallettiniz? Her önüne gelen çalıştırabilir mi?

  4. #4
    19051919 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2019
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    XMax 250
    Hayır çalıştıramaz. Uzaktan kumanda anahtar cebinizde duruyor, motora yaklaştığınızda haberleşiyor. Kimlik doğrulamasından geçince anahtarsız marşa basıyorsunuz, seleyi açıyorsunuz veya gidon kilidini açıyorsunuz. Yani anahtarın yaptığı herşeyi yapıyor depo kapağı hariç

  5. #5

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Sizin gibi insanlara imreniyorum ya... Kendinizi köreltmeyin. Mekanikçi arkadaş yerinde olsam yeni bir vites sistemi geliştirmeyi denerdim. Ne bilim bir çok şey yapılabilir ya.

  6. #6
    altora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Alıntı oktayakgoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin gibi insanlara imreniyorum ya... Kendinizi köreltmeyin. Mekanikçi arkadaş yerinde olsam yeni bir vites sistemi geliştirmeyi denerdim. Ne bilim bir çok şey yapılabilir ya.
    Oktay kardeşim motor şanzuman ve aktarma organları konusunda mühendislik bilimi dibini buldu. Artık mekanik olarak ne kadar ileri giderler bilemiyorum. Benim hayalım 4 tekerli dar şase li çok amaçlı motosiklet tadında sürüşü olan yaşlısından gencine geniş bir yelpazede;şehirde,uzun yolda, köyde,bağda,bahçede her amaca hizmet eden bir araç yapmak. Tasarım olarak belli belirsiz bir şeyler var kafamda ama... Dedik ya hayal işte...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)