Vira bismillah, 2 tekere ilk adım
Reklamlar
-
Herkese merhaba,
İki tekere gönül vermiş bir kardeşiniz olarak hepinizi selamlıyorum ve kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Gerek zaman kaygısı gerekse maddi durumun el vermeyişi sebebiyle 24 yaşımda yıllardır hayalini kurduğum ilk motorumu almaya karar vermiş bulunmaktayım. Boyum 178 ve kilom 74. Vitesli motosiklet deneyimimi 0 olarak kabul edebiliriz.
Daha ileri seviyelerde enduro ile uzun yol yapacağımı belirtmek istiyorum. Başlangıç motoru olarak sıfır Yamaha MT-25, ABS’li modelini düşünüyorum. Ekipman ve trafiğe çıkışa kadarki tüm bütçemi 32 bin liraya kadar zorlayabiliriz. İlk olarak amacım trafiğe alışmak, motosiklet temel becerisini kazanmak, manevra kabiliyetimi geliştirmek, en önemlisi de emniyet kültürünü benimsemek olacaktır.
Lafı uzatmak istemiyorum, Türk milleti olarak uzun yazılara karşı bir antipatimiz olduğu aşikar 🙂
Özetle Yamaha MT-25 hakkındaki görüşlerinizi ya da alternatif model tavsiyelerinizi ve ekstra olarak siz ustaların benim gibi yeni başlayan acemilerle her türlü paylaşımlarınızı takdirle karşılayacağım. Tavsiyenin büyüğü küçüğü olmaz, konu 2 teker olunca en ufak bilgi gün gelir hayat kurtarır.
Şimdiden teşekkür eder ve hepinize esenlikler dilerim.
(Sürç-ü lisan ettiysek affola)
Reklamlar
-
Daha uygun fiyatlı bi motosiklet alıp öğren bence hem işletme maliyeti hemde parçası ucuz olan bi motosiklet. Bende 1yıl önce başladım bu işe şu an yaşım 32 ben tercihimi cbf 150 den yana kullandım
-
Bem cbr250 den yana kullandım 6 aydır kullanıyorum. Keşk 500 lük alsaydım. Şimdi yazı bekleyip bunu satıp başka motor bakmam lazım. Gençlere özellikle araba sürmemiş gençlere önrmiyorum motor. Önce trafiği bilmeleri gerek bence
-
Egitimde biraz kullanmistim guzel bir motor vites gecisleri cok yumusakti hosuma gitmisti ama ben tasarimini begenmemistim ozellikle on farlarini. Yamahadan egitim alirsaniz hem deneme firsatinizda olur. Kazasiz belasiz insallah
-
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------
oktayakgoz adlı üyeden alıntı
Bem cbr250 den yana kullandım 6 aydır kullanıyorum. Keşk 500 lük alsaydım. Şimdi yazı bekleyip bunu satıp başka motor bakmam lazım. Gençlere özellikle araba sürmemiş gençlere önrmiyorum motor. Önce trafiği bilmeleri gerek bence
CBR250 hiçbir zaman hoşuma gidemedi nedense, aynı klasmanda bir Yamaha ya da Kawasaki tercihim olur. Kara ve deniz trafiğini aktif olarak kullanan ve bilen biriyim ama malesef karşımızdaki bizim kadar dikkatli olmayabiliyor. Hem bu yüzden, özellikle de makinenin gücü bakımından 250cc üzerini başlangıç için düşünmüyorum.
-
2 ay önce mt25 ABS siz modelini aldım başlangıç olarak 20 senelik araç deneyimim var ve gayet memnunum trafik öngörünüz varsa ideal dir ilk 1000 km alışmak için dikkatli kullanın ben 3 kere sağına yatırdım viraj alırken yalan yok ki bunu düşük cc li motorlada yapardım eminim koruma takozu takarsanız bir hasar olacağını öngörmüyorum 2. Cisi kesinlikle dizlik mont kask eldiven kısacası ekipmansız kesinlikle kullanmayın sonrası size kalmış sizin dinamiklerinize kalmış.
-
okaplan adlı üyeden alıntı
Egitimde biraz kullanmistim guzel bir motor vites gecisleri cok yumusakti hosuma gitmisti ama ben tasarimini begenmemistim ozellikle on farlarini. Yamahadan egitim alirsaniz hem deneme firsatinizda olur. Kazasiz belasiz insallah
Eğitimde kullandığınıza göre manevra ve denge konusunda nasıl bir motor, içinize sindi mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:13 ----------
Freyy adlı üyeden alıntı
2 ay önce mt25 ABS siz modelini aldım başlangıç olarak 20 senelik araç deneyimim var ve gayet memnunum trafik öngörünüz varsa ideal dir ilk 1000 km alışmak için dikkatli kullanın ben 3 kere sağına yatırdım viraj alırken yalan yok ki bunu düşük cc li motorlada yapardım eminim koruma takozu takarsanız bir hasar olacağını öngörmüyorum 2. Cisi kesinlikle dizlik mont kask eldiven kısacası ekipmansız kesinlikle kullanmayın sonrası size kalmış sizin dinamiklerinize kalmış.
Ustam beni en çok düşündüren ABS konusu. ABSli ve ABSsiz modeller arasında çok fark var, elbette yeni modeldeki tork ve diğer yenilik farklarını göz edersek. Her kafadan da ayrı bir ses çıkıyor bu konuda. Sizin düşünceniz nedir? Acemi olduğum için ABSsiz sürüşler zorlayıcı olur mu?
-
Daha az güçlü, daha hafif bir motorla başlayıp bunu da kapalı alan hakimiyet eğitimi ve yol eğitimiyle taçlandırırsanız süper olur. 3-5 ay birkaç bin km sabredip yine Mt-25 alabilirsiniz.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Daha az güçlü, daha hafif bir motorla başlayıp bunu da kapalı alan hakimiyet eğitimi ve yol eğitimiyle taçlandırırsanız süper olur. 3-5 ay birkaç bin km sabredip yine Mt-25 alabilirsiniz.
Ustam trafiğe çıkmadan tüm ekipmanımı tamamlayıp, Yamaha riding academy’ den eğitim almayı planlıyorum. Motoru hakimiyet altına alana kadar da yoğun trafiğe girmemeye çalışacağım. Mesleğimden dolayı 4 ay karadayım sonra 6 ay denizde. Süre az olunca keyfini de çıkarmak istiyor insan, orta güçte bir motor tercihimin en büyük sebebidir bu
-
14 Aralık 2018, 23:21
#10
ibrahimr adlı üyeden alıntı
Ustam trafiğe çıkmadan tüm ekipmanımı tamamlayıp, Yamaha riding academy’ den eğitim almayı planlıyorum. Motoru hakimiyet altına alana kadar da yoğun trafiğe girmemeye çalışacağım. Mesleğimden dolayı 4 ay karadayım sonra 6 ay denizde. Süre az olunca keyfini de çıkarmak istiyor insan, orta güçte bir motor tercihimin en büyük sebebidir bu
Yamaha'nın eğitimi çok güzeldir, ben de almıştım. Hayırlısı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
15 Aralık 2018, 00:25
#11
Eğer imkanın varsa ABS li model tavsiye ederim belki 1 sefer işe yarar oda sakat kalmanı belkide hayatta kalmanı sağlar ( Allah korusun ihtiyaç duyma işallah )
-
15 Aralık 2018, 00:36
#12
Fren yapmayi bildigin muddetce abs ye pek ihtiyac yok derler ama yagmurlu havada vs cok ise yarayabilir, teknolojiyle dost olmak gerek eski nesil abs ler gibi kotu calismiyolar artik. Guzel gunesli bir gunde viraj oncesi hafifce on ve arka fren yapayim derken bi baktim arka fren abs ile titremeye basladi demek ki abs olmasa orda arka kayacakti ve belkide beni tehlikeye dusurecekti. Basit ama islevseldir alabiliyorsaniz abs li derim
Motor ybr den sonra kullanmistim biraz agir hantal gelmisti ama akici bir surusu vardi. Kac kg bilmiyorum ama benim duke 150 kg kurusu daha agirla baslasam rahat edemezmisim iyiki boyle birsey almisim diyorum mesela bir kere pratik yaparken dusurdum yattikca motor inanilmaz agirlasiyo ayaginiz fln altinda kalirsa mazallah kirabilir
-
15 Aralık 2018, 09:33
#13
ibrahimr adlı üyeden alıntı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------
CBR250 hiçbir zaman hoşuma gidemedi nedense, aynı klasmanda bir Yamaha ya da Kawasaki tercihim olur. Kara ve deniz trafiğini aktif olarak kullanan ve bilen biriyim ama malesef karşımızdaki bizim kadar dikkatli olmayabiliyor. Hem bu yüzden, özellikle de makinenin gücü bakımından 250cc üzerini başlangıç için düşünmüyorum.
Trafik derken asıl demek istediğim o. Eğer trafiği okuyabilirsen hangi motoru kullanırsan kullan pek bişi farketmeyecek. Dediğin gibi kimin ne yapacağı belli değil trafikte onun için çok dikkatli olman gerek. Ben eğitimde mt 07 kullandım. Milletin demesi gibi elinin altından kayacak zor tutarsın muhabbetleri boş. Hiç bilmeyene de aynı motoru veriyorlar ki mt 07 iyi bir motordur. Tecrübeleri aktarıyorum seçim senin 3 ay sonra 250 biraz güçsüz kalacak keşke biraz daha iyisini alaydım diyeceksin. Ha bu arada pek söylenmez ama güçlü motoru kullanmak çok daha kolaydır. Daha az vites değiştirme daha dikkatli ve stabl sürüş sağlar.
Allah gönlüne göre versin kaza bela vermesin. Benim diyeceklerim bu kadar.
-
15 Aralık 2018, 10:04
#14
Şu olaya karşıyım yok yeni başlıyorsan daha düşük bir motorla başla yok gözden çıkarabileceğin bişey olsun. Abi ne gerek var ben çift silindir ninja 250r ile başladım iyi ki böyle olmuş diyorum. Düşük cc de ne sollama yapabilirsin ne virajı öğrenebilirsin, trafikte tam sollamaya çıkacaksın motor 110 da tıkanıyor e ne anladım ben bu işten. Neyse uzatmayalım 6 ay sonra da arkadaşın dediği gibi yetersiz geliyor orası doğru. İşte yetersiz geldiğini düşünerek daha yüksek cc motor aldığında hataya düşüyorsun. Gaza gelmemek lazım ''ya ben daha motorun üstünde 10 bin km yaptım 4 silindir makina için beklemem lazım'' diyebilmeli insan kendinin farkında olmalı.
-
15 Aralık 2018, 15:43
#15
zekvan adlı üyeden alıntı
Şu olaya karşıyım yok yeni başlıyorsan daha düşük bir motorla başla yok gözden çıkarabileceğin bişey olsun. Abi ne gerek var ben çift silindir ninja 250r ile başladım iyi ki böyle olmuş diyorum. Düşük cc de ne sollama yapabilirsin ne virajı öğrenebilirsin, trafikte tam sollamaya çıkacaksın motor 110 da tıkanıyor e ne anladım ben bu işten. Neyse uzatmayalım 6 ay sonra da arkadaşın dediği gibi yetersiz geliyor orası doğru. İşte yetersiz geldiğini düşünerek daha yüksek cc motor aldığında hataya düşüyorsun. Gaza gelmemek lazım ''ya ben daha motorun üstünde 10 bin km yaptım 4 silindir makina için beklemem lazım'' diyebilmeli insan kendinin farkında olmalı.
Kesinlikle katılıyorum ustam. Kendini dizginleyebilirsen eğer düşük cc ile başlamanın bir anlamı yok. Aksine makinenin güçsüz olması belki de kişinin hevesini kıracaktır. Afedersiniz ama trafikte bu kadar manyak varken cc nin biraz yüksek olması bize acil durumda gereken çevik manevra kabiliyetini de verecektir.
-
15 Aralık 2018, 17:32
#16
250 cc için o parayı gözden çıkardıktan sonra, gelecekteki planları da hesaba katarsak bence V-Strom 250 çok daha iyi bir seçenektir.
-
15 Aralık 2018, 18:46
#17
Seko adlı üyeden alıntı
250 cc için o parayı gözden çıkardıktan sonra, gelecekteki planları da hesaba katarsak bence V-Strom 250 çok daha iyi bir seçenektir.
Ustam v-storm biraz hantal makine ve torku da düşük, sürekli vitesle meşgul olmak gerekir sanırım. İleriki planlara göre uygun bir tip olsa da motorculuğun temellerini öğrenmek için pek faydalı olacağını düşünmüyorum.
-
15 Aralık 2018, 21:55
#18
İlerde enduro düşünüyorsan şimdide crf250 ile başlanabilir. Rally modeli daha tipli.
-
15 Aralık 2018, 22:05
#19
Arkadaşlar basit 150 cc tek silindir bir motor bile pek çok standart arabadan daha hızlı kalkıyor. 110-120 son sürat de ölümcüldür ve düşük bir hız değildir. İstersen 4 silindirle başla istersen Mt07 ile, bu seni bağlar. Ancak o gaz koluna hakim olmak öyle kolay değildir, bastıkça basası gelir adamın. Bugün herkes gaz koluna abanıp düz yolda son süratlere ulaşabilir ancak deneyim dediğin şey ilk virajda ya da aniden frenlemen gerektiğinde karşına çıkacaktır. 6 ay önce motora başlayıp 250'liği satıp 4 silindir makineye binen arkadaşım var, düzlükte süper ama tecrübesi hala az olduğundan bol virajlı dağ yollarında benim 250liği yakalayamıyor. Sözün özü maddi imkanın varsa ileride en uçan kaçan zevkine göre motoru al ama başlangıç için hata affeden, düşük cc, hafif bir motorla ve alacağın eğitimlerle temel kazan.
-
16 Aralık 2018, 22:46
#20
Ybr 125-cb125 tarzı bi commuteri en az 10 15 bin civarı kullan, kendini geliştir, trafiği, motoru tanı, abssiz freni, viraji, suyu,yağı miciri, kopegi, geceyi gör,ucundan biraz öğren işi yollar fena boşver ikiyuzelliligi, kendini tanıdığını sanırsın seleye oturmadan bilemezsin.
Rx3 evo ile enduro ya adım atmak uygun olabilir.Veya crf de olabilir, fakat diğeri uzun yola daha iyi gelir, kullan bi dönem.
Versys 650 ile yolunu bulursun
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler