Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hayatın Tadını Çıkartmak - 2018'de Motorsiklete Başlangıç

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ayro26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul-Eskişehir
    Tüm motorsiklet severlere merhaba,

    Biraz arkaplanı anlatacağım, bu yüzden soru ile ilgili kısma atlamak isterseniz yıldızlı(**) yere gidiniz.

    Küçük yaşlardan bu yana bisiklete biner ve bayılırdım. Bisiklet üzerinde bir çok hareketi yapar, bütünleşirdim. Eskişehir'de mahalle kavramının olduğu bir yerde, bisiklet her şeyiniz oluyor. Küçük yaştan beri araba da kullanınca (8-10 yaşlarında go-kart vs), haliyle bisiklet bittikten sonra motorsiklet isteğim olmadı. Üniversitede motorcu arkadaşlarım vardı, yüksek CC'li Honda vs ile ekip halinde dolanıyorlardı. Çocukları sever, saygı duyardım çünkü kendi parasını kazanmış, kendi motorlarını üniversitede almışlar ve hayatın tadını çıkartıyorlardı. Fakat motorsiklet benim için, Türkiye'deki trafik kurallarına uymayan sürücüler ve Türkiye'deki yollar nedeniyle tehlikeli bir şey idi.

    Küçüklüğümden beri pilot olmak istiyordum (Eskişehir'de büyüyünce), bir kaç hafta önce planör derslerinin ücretsiz verildiğini duydum. Şimdiye kadar neden gitmedim dedim? Yani uçmayı öğrenmek istiyordum. Derken yurt dışında ufak uçaklar, şunlar bunlar derken motorlara baktım. 2 kez motora bindim ki arkadaşım 60 ile giderken bana 100-150 gibi geldi, gözlerim falan sulanmıştı... Motorsiklet binmeyi neden öğrenmiyorum diye merak ettim?

    Açıkçası biraz fiyatı da etkiledi. İstanbul'da yaşıyorum ve bugün İstanbul'a pek sorun çıkartmayacak 2. el araba almaya kalksanız bile 40 bin civarını gözden çıkartacaksınız. Fakat 4-5 bin liraya ikinci el motor gördüm. Tabi iyi midir bilemiyorum fakat bir türlü aklım almadı. Bir kaç günlük bocalamadan sonra buraya konu açıp paylaşmak istedim. Anladığım kadarıyla güvenlik ekipmanlarına 2 bin civarı harcayıp, 8 bin civarına bir motor alabilirsiniz. Keyif için konuşuyorum... Yani trafiğin içinde günlük ulaşım değil...

    Hayat geçiyor ve Türkiye gibi şartlarda araba bile lüks kaçarken, İstanbul'da araba işkence. ARaba var ve İStanbul'dan, trafikten, sürücülerden bıktım. Arka yollarda, Anadolu'da başka yerlerde şöyle keyfini çıkartacağım, duracağım bir hayat istiyorum. Doğanın içinde, sakin, huzurlu. Düşündüm ki bunları gerçekleştirmek için adım atmam gerek. Yani bu hayatın keyfini çıkartmak gerekiyor.

    **

    Tecrübesi olanlardan fikir almak istedim. 2018'de motorsiklete başlamak... Malûm döviz artışı var, haliyle motorlara zam gelebilir. bu yüzden elimi çabuk tutmak istiyorum.

    1- İstanbul Başakşehir tarafında düzgün bir kurs var mı? Yoksa ehliyet için herhangi biri yeterli, sonra bu işi öğreten yere mi gitmeliyim?

    2- Günümüz şartlarında ekipman için yaklaşık ne kadar bütçe olması gerek? İdare eder değil, güvenli bir şekilde yola çıkmak için.


    Açıkçası Kuba Superlight, Mondial 250 MCT, Honda gv250 gibi motorlara da baktım. Bunun yanında CBR125 gibi motorlarda mevcut. Henüz ehliyet ve tecrübem olmadığı için motor seçimi için çok erken. Fakat şimdiden motorları tanımak istiyorum. Bu forumda bir çok konuya baktım ve youtube'ta bir sürü video ve inceleme izledim. Fakat baktıkça bazı soru işaretlerim oldu. İzninizle bunları da sorayım.

    Benim amacım ulaşım değil. Maalesef araba ile bunu sağlayacağım. Fakat motorsiklet benim için kafa dağıtacağım, haftasonları ve sıkıldığım zamanlarda tur atacağım. Belki yaz günü Marmaris taraflarında doğanın tadını çıkartacağım bir şey olacak. Anladığım kadarıyla CBR125 gibi bir motorsiklet bu ihtiyaçları giderebilir. Motorsiklet çoğu insanın kafasında Honda, Yamaha gibi (maalesef türünü bilmiyorum ama yarış motoru tarzında) olan motorsiklettir. Fakat öte yandan Kuba Superlight gibi motorları görünce, keyif alınabilecek gibi duruyor.

    Merak ettiğim şeyler:
    - Superlight200, 250 MCT, GV250 gibi motorlarda titreme vs gibi şeylerden bahsediyorlar. Tamam 150-200 km/s ile gitmek istemiyorum, keyfini çıkartayım ancak superlight'ın 80-90'da sıkıntı yarattığını düşünüyorlar. Yani Eskişehir'den Marmaris'e gideyim desem 60km/s ile biraz sıkıntı çekeceğim. Elbette motor saatler boyu sürünce bedeni yorar. Fakat Gv250 ve CBR125 arasında nasıl bir fark olabilir? Aynı şekilde bu ikisi arasında şehir içinde keyif alma gibi durumlar ne olabilir? Hararet, parça değişimi... Biraz yazabilir misiniz?

    İlk motor alırsam, ikinci el almayı düşünüyorum. Tabi ehliyeti almak falan gerekecek, bir kaç ayım var. Fakat motoru aldıktan sonra gece saatlerinde falan bol bol pratik yapacağım. İkinci el motor alırken nelere dikkat edilmelidir? Nasıl alabilirim, nereden alabilirim? Sonuçta düşüp kalkacağım bir motor olacak. Nelere dikkat etmem gerek?

    hızlı motordan korkuyorum çünkü hızı seviyorum. Arabayla, otobanda dahi yüksek hızlarda seyir ediyorum. Bu yüzden motoru öğrenmek için kontrollü bir şey gerek. Motor benim için hız değil, keyif alınan bir şey olmalı. Bunun için motosiklet türleri arasından hangilerini tavsiye edersiniz? Scooter hariç. Yakıt, performans gibi şeyler nedeniyle CBR125 çok mantıklı geldi ilk göz attığımda. Dayanıklı, güvenli, parçası çok pahallı olmayan bir motorsiklet arıyorum. Öte yandan bahsettiğim chopper tarzı motosikletlerde gayet keyifli gibi duruyor. Fakat titremesi ve 60 km/s gibi hızlarla gitmesi benim için sorun olabilir. Tamam 120 ile gitmesin ama hiç değilse gerektiğinde 100km/s gibi bir hıza çıkabilsin.

    Kısacası, sadece motor için 7-8 bin tl gibi bir bütçe dersek; 190cm, 94kg olan ve arada sırada 1 hafta uzun yolda takılıp, onun dışında haftada bir kaç kez civar köylere, doğal yerlere gitmek isteyen; doğanın ve motorun tadını çıkartmak isteyen birisi için ne tavsiye edersiniz? İkinci el düşünüyorum, henüz para toplamadım ama 7-8 binden daha yükseğe çıkabilir miyim bilmediğim gibi, çıkmanın da doğru olup olmayacağını bilmiyorum. Kaza vs gibi durumları düşünürsek.

    Kısacası bir hayat yaşıyoruz, geriye dönüp bakınca farklı şeyler yapsam da neden motosiklet gibi bir şeyden uzak kalmışım bilemiyorum. Hem de Türkiye'de bir araç gibi ulaşılması zor değil. Görece ucuz, keyifli... Haliyle vakit kaybetmek istemiyorum.

    Siz deneyimli motoseverlerden önerilerinizi bekliyorum.

    Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Hoşgeldin, çok uzun yazmışsın, yıldızlı kısımlar da dahil
    Dolayısıyla kimse okumayacak ve cevap vermeyecek (en azından %98'lik kısım)

    Forumda almak istediğin motorun konu başlıklarına girip orada daha detaylı cevaplar alabilirsin.

  3. #3
    ayro26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul-Eskişehir
    Tamam (:

    Kısaca şöyle yapalım:

    - doğayı sevdiğim için motorla böyle yerlerde dolaşıp eğlenmek istiyorum. Fakat ayda bir şehirler arası bir yerlere gidebilirim. Bunun için cbr125 gibi bir şey yeterli mi? Öte yandan Superlight200, 250 MCT, GV250 gibi motorlara da baktım fakat titremeden vs bahsediyorlar ve 60km civarı gider diyorlar, bu yüzden sıkıntılı olabilir. Hangi türü tavsiye edersiniz?

    - Ekipmanlar için 2018'de ne kadar bir bütçe ayırmak gerekir? Güvenli olmasını istiyorum.

    - Yeni motor olacağı ve düşeceğim vs için ikinci el düşünüyorum fakat ikinci el konusunda nereden alınabilir? Sonuçta bilgim yok, nelere dikkat etmem gerekir?

    - 190, 94 kilo birisi için vücudu rahat ettirecek (chopper türlerinde sıkıntı yaratabilir diyorlar); haftada 1-2 kez bir kaç saat dışarıda dolaşacak, ayda 1 İstanbul'dan Trakya bölgesine, Ege'ye falan gidecek ve ayrıca yazın Marmaris gibi bir yere gidip burada doğayla başbaşa takılacağım. Nasıl bir motor türü önerebilirsiniz? Kararlı yani acemi hatalarını kaldırabilecek, 130'dan hızlı gitmeyecek bir şey.

    - İstanbul/Başakşehir tarafında önerebileceğiniz kurs var mı?

    Forumdaki bir çok konuyu okudum ve youtube'da bir sürü video izledim fakat bazı konular kafamda oturmuyor. Döviz kuru arttığı için biran önce karar vermek, ehliyet almak ve motor alıp sakin gün ve saatlerde mümkün olduğu kadar alıştırma yapıp bir kaç ay içinde kazanabileceğim kadar tecrübe kazanmak istiyorum.

    Şimdiden teşekkürler.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    hoş geldin

  5. #5

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Önce motto akademiye gidiyorsun sonrası herhangi bir sürücü kursu. Motosiklet kısmı eğitimden sonra düşünülecek bir konu.

  6. #6

    Üyelik
    07 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    N/A
    Motosiklet eğitiminde tanıştığım 40 küsür yaşlarında bi abinin anlattıklarını yaşamak istediklerini yazmışsın..
    Biraz sohbet ettim kendisiyle hatta ilk gördüğümde şaşırmıştım eğitime kendine ait full ekipman gelmiş motorunun ne olduğunu sordum, hayatımda hiç motor kullanmadım dedi. “İş hayatından sıkıldığım için kendime gs1200 aldım ekipman o yüzden, eğitimimi alıp gs1200 ile başlıycam” demişti

    Bende kimseyi dinlemeyip başlangıç motoru olarak hd iron 883 aldım binmesem bile varlığının beni tatmin etceğini düşündüğüm için yapmış olduğum bi çılgınlık

  7. #7
    ayro26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul-Eskişehir
    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce motto akademiye gidiyorsun sonrası herhangi bir sürücü kursu. Motosiklet kısmı eğitimden sonra düşünülecek bir konu.
    Hayal kurmak güzeldir, insana iyi hissettiriyor. Yaptığım şeyleri dahi yapmadan önce hayal ediyorum. Yatağa kafamı koyduğumda, onu başardığımı/yaptığımı düşünüyorum. Bu olayda böyle bir duruma geldi. Yani biliyorum motor seçimi için en az 3-4 belki 5-6 ay var. Fakat seçenekleri 3-4 motora indirgeyip, önümüzdeki aylarda bunları canlı olarak görmek, iyice araştırmak istiyorum. Akşam yatarken, kendimi o motosiklet üstünde hayal etmek istiyorum. Motto Akademi'ye mutlaka bakacağım. Burasını sıkça okudum ve bir yer daha vardı. İkisine gidip konuşacağım.
    Yanıtınız için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

    Alıntı capt.ooz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet eğitiminde tanıştığım 40 küsür yaşlarında bi abinin anlattıklarını yaşamak istediklerini yazmışsın..
    Biraz sohbet ettim kendisiyle hatta ilk gördüğümde şaşırmıştım eğitime kendine ait full ekipman gelmiş motorunun ne olduğunu sordum, hayatımda hiç motor kullanmadım dedi. “İş hayatından sıkıldığım için kendime gs1200 aldım ekipman o yüzden, eğitimimi alıp gs1200 ile başlıycam” demişti

    Bende kimseyi dinlemeyip başlangıç motoru olarak hd iron 883 aldım binmesem bile varlığının beni tatmin etceğini düşündüğüm için yapmış olduğum bi çılgınlık
    Eskişehir'i seviyorum. Kıbrıs'ta okudum ve derken İstanbul'da çalışmaya başladım. Bu şehri zerre sevmiyorum. Trafikte sürücülere sinir oluyorum, trafiğine sinir oluyorum; kendini uyanık zanneden ve kuralları çiğneyen insanlara sinir oluyorum. Fakat kendi firmamızı burada açtık. Mecburen aileme yardım etmem gerek. O kadar patlayacak noktaya geldim ki anlatamam. Toplantı, iş görüşmeleri, şirket içinde bazı konular vs...

    Dans, okçuluk, yüzme, bateri gibi aktivitelerden kaligrafi vs gibi bir sürü şeyle uğraşmıştım. İnsan kendini verimli hissediyor, hayata bağlanıyor. Spor yapıyordum, en kötü salona gidiyordum. Derken İstanbul'un içinde buldum kendimi. Çok büyük sıkıntı. Yeni bir şeyler denemem gerek. Ben ilerisi için illa uçuş öğreneceğim ve ralli yapacağım demiştim. Günün birinde bunlar olacak. Fakat bir yerden, bir şeyler değiştirmek gerekiyor. Yurt dışında olsa, burada Mercedes araba alınacak parayla (asgari ücret oranına göre), tek motorlu uçak falan alıyorsunuz. Çeşitli aktiviteler vs..

    Sonra durup düşündüm, yahu sisteme, insanlara, ona buna istediğimiz kadar kızabiliriz. Elbet herkesin ve devletin bazı sıkıntıları olacak. Fakat bu bizi durdurmalı mı? Artık tezhip sanatı şu bu gibi şeylere başlasam beni kesmeyecek biliyorum. FAkat bu hayatta yeni bir şeyler yapmalı, günlük alışkanlık (en azından haftada bir kaç gün) olarak kazanmalıyım. Aynı zamanda hayattan da keyif alacak bir şey olmalı. Zaten normalde pek boş kalmazdım ama 1 yıla yakın süredir böyle bir boşluk oldu. Motor fiyatını gördüm, 3-4 bin diyor. Yani ehliyet ve kurstan sonra 3-4bin + bütçe ne kadarsa güvenlik ekipmanı alıp, ıssız yerlerde bir kaç saat motor alıştırması yapmak bile farklılık katacaktır. Yani ağaçlık alanları, köyleri dolaşırken aşırı zevk alıyorum ama arabalar pek bunlara uygun değil. Sıcak oluyor, havayı doğru düzgün alamıyorsunuz.

    Haliyle düşündüm, motosiklet olabilir mi? Yıllarca önyargılı davrandım, çekindim. Fakat neden bunu deneyerek görmeyeyim? Yani en kötü ehliyeti alırım, kursta beğenmem ve derim ki motor bana göre değilmiş. Ehliyeti aldıktan sonra bir daha elimi sürmem. Bitti. Fakat ya seversem? Belki hayattaki başka bir tutkum olacak, beni hayata bağlayacak başka bir şey olacak?

    Millet olarak pek hayatı yaşayamıyoruz. Güzellikler var, evet genelde maddiyat işin içine giriyor. Fakat bugün en kötü bir sıfır araç alsak 60-70 bin gözden çıkartmak gerekiyor. Sıfır motorlara baktım, 10-15 bin civarı motorlar var. Yeni başlayan için söylemiyorum. Hadi onu geçtim scooter var. Hayatımı 2 mahallede (ev ve iş) geçirmek istemiyorum. Ülkemi seviyorum, çok güzel yerler var. Tanıştığım çoğu motor sürücüsü, çok iyi insanlardı. Hayattan keyif almayı biliyorlar, kim bilir belki bu insanlarla tanışırız. Güzel insanlar tanırım.

    Bütün bunları düşününce, beni şu an bağlayan tek şey, hangi kurs olacağı. Kurs masrafları falan 1.000-1.500 civarı sanıyorum. Eh, motor ve ekipman dahi alamasak neden buradan başlamıyorum ki? Burada sevip sevmeyeceğimi görebilirim en azından. İyi başlangıç olabilir (:

    İnsanlar hayal etmeli. Hayata tutkuyla bağlanmalı. Bu hayallerin peşinden gidebilmeli. Farklı şeyler denemek gerek. Yeni insanlarla tanışmak gerek... Motor benim için büyük bir adım. Çünkü önyargım vardı. Güvensiz olduğunu falan düşünüyordum. Birazda önyargıların üzerine gitmek yani...

    Bakalım...
    SRDR KTM 390 bunu beğendi.

  8. #8
    ManahManah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R25 & XMAX 400 ABS
    İhtiyaç listen çok çeşitli motor türleriyle karşılanabilecek şeyler içeriyor.

    Şehir içi haftasonu gezeyim keyif alayım --> Bence naked, ya da düşük hacimli ss (CBR olur mesela).

    Yavaş gideyim, çevreyi göreyim --> Bence cruiser (chopper dediğin).

    Şehirler arası gezeyim uzun yolda zorlamasın --> Touring.

    Doğayı da seviyorum dağa taşa çıkayım --> Enduro.

    E hepsi bir arada olsun dersen sıkıntı çıkıyor tabi. Bütçe meselesine daha girmedik bile.
    Bu isteklerden en çok hangilerinden feragat edebilirsin onu kararlaştırıp kalan hepsini karşılayacak bir modele yürünebilir.

    Mesela ben çok doğaya çıkmam, toprak yol gördüm mü dönerim geri dersen CBR da saydığın cruiserlar da olur. Hatta o kadar paran varsa bu sene yeni çıkan CB250R ya da CB125R dan biri de olabilir. Hem klasiğimsi şekil şukul bir görüntü hem düşük hacim hem sorunsuz honda motoru gayet güzel gider.

    Dersen ki illa ki bana toprak da lazım, kamp atacam, dalından dut yiyecem o zaman cruiserları elersin, hiç gelemiyorlar o işlere. Mondial RX3i evo gibi ucuz enduromsular ya da yine paraya göre Honda CRF250L ya da CRF250 Rally olabilir bu durumda. Bunlar uzun yolda asfaltta biraz daha rahatsız olabilir selelerinden dolayı ama toprağa bi tık daha yatkındır.

    Yok ben toprağı feda ederim ama uzun yola çok yatkın olmalı dersen de Suzukinin yeni Vstrom 250si var. Ama tabi hep pahalı bunlar. Aynı motoru kullanan Suzuki İnazuma ikinci elde düşünülebilir.

    Gördüğün gibi bir tipe karar verince sürüyle model geliyor akla. O yüzden önceliğin tipe karar vermek olmalı. SS'in artısı nedir, cruiser'ın eksisi nedir onlara baktıktan sonra de ki ben X tipte bir motor alacağım, bütçe de Y lira, o zaman model önermek kolay olur.


    Başlangıç işi zordur, o yüzden kolay gelsin. Ama burayı geçip kendine güvenecek kadar sürmeye de başladığın zaman iyi ki başlamışım dersin o kesin.



    Ekleme: Son yazdığın kısmı yeni gördüm. Eğer bu iş bana gelir mi beğenir miyim tereddütün varsa gel Tuzladaki Honda'nın eğitimine. Sıfır gidip 2 günde slalom uzmanı gibi çıkartıyorlar. Ne motora para verirsin ne ehliyete ne bişeye. Sadece sanırım 600 lira civarı ders ücreti verirsin, sertifikalı hocalardan kapalı alan eğitimini alırsın sonra beğenirsen başka bir ehliyet kursunda sadece formaliteler için para öder alırsın ehliyeti. Beğenmezsen de yanan paran 600 lira olur.

  9. #9
    ayro26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul-Eskişehir
    Alıntı ManahManah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İhtiyaç listen çok çeşitli motor türleriyle karşılanabilecek şeyler içeriyor.

    Şehir içi haftasonu gezeyim keyif alayım --> Bence naked, ya da düşük hacimli ss (CBR olur mesela).

    Yavaş gideyim, çevreyi göreyim --> Bence cruiser (chopper dediğin).

    Şehirler arası gezeyim uzun yolda zorlamasın --> Touring.

    Doğayı da seviyorum dağa taşa çıkayım --> Enduro.

    E hepsi bir arada olsun dersen sıkıntı çıkıyor tabi. Bütçe meselesine daha girmedik bile.
    Bu isteklerden en çok hangilerinden feragat edebilirsin onu kararlaştırıp kalan hepsini karşılayacak bir modele yürünebilir.

    Mesela ben çok doğaya çıkmam, toprak yol gördüm mü dönerim geri dersen CBR da saydığın cruiserlar da olur. Hatta o kadar paran varsa bu sene yeni çıkan CB250R ya da CB125R dan biri de olabilir. Hem klasiğimsi şekil şukul bir görüntü hem düşük hacim hem sorunsuz honda motoru gayet güzel gider.

    Dersen ki illa ki bana toprak da lazım, kamp atacam, dalından dut yiyecem o zaman cruiserları elersin, hiç gelemiyorlar o işlere. Mondial RX3i evo gibi ucuz enduromsular ya da yine paraya göre Honda CRF250L ya da CRF250 Rally olabilir bu durumda. Bunlar uzun yolda asfaltta biraz daha rahatsız olabilir selelerinden dolayı ama toprağa bi tık daha yatkındır.

    Yok ben toprağı feda ederim ama uzun yola çok yatkın olmalı dersen de Suzukinin yeni Vstrom 250si var. Ama tabi hep pahalı bunlar. Aynı motoru kullanan Suzuki İnazuma ikinci elde düşünülebilir.

    Gördüğün gibi bir tipe karar verince sürüyle model geliyor akla. O yüzden önceliğin tipe karar vermek olmalı. SS'in artısı nedir, cruiser'ın eksisi nedir onlara baktıktan sonra de ki ben X tipte bir motor alacağım, bütçe de Y lira, o zaman model önermek kolay olur.


    Başlangıç işi zordur, o yüzden kolay gelsin. Ama burayı geçip kendine güvenecek kadar sürmeye de başladığın zaman iyi ki başlamışım dersin o kesin.



    Ekleme: Son yazdığın kısmı yeni gördüm. Eğer bu iş bana gelir mi beğenir miyim tereddütün varsa gel Tuzladaki Honda'nın eğitimine. Sıfır gidip 2 günde slalom uzmanı gibi çıkartıyorlar. Ne motora para verirsin ne ehliyete ne bişeye. Sadece sanırım 600 lira civarı ders ücreti verirsin, sertifikalı hocalardan kapalı alan eğitimini alırsın sonra beğenirsen başka bir ehliyet kursunda sadece formaliteler için para öder alırsın ehliyeti. Beğenmezsen de yanan paran 600 lira olur.
    Cevabınız için çok teşekkür ederim.

    İşin özü, bir şey denemeden motor hayali kurmamak istiyorum. İçimde istek var fakat önce ehliyet kursu + özel kurslarda hem deneyim hem de gerçekten bana uygun olup olmayacağını görmek istiyorum. Belki farklı motorları bile orada deneyebilirim.

    Cevabınız gerçekten yardımcı oldu. Açıkçası keyif için önce cruiser düşündüm fakat devamında önerilere göz attıkça CBR tarzı bir motorun daha iyi olacağını düşündüm. açıkçası uzun yolu sürekli kat etmeyeceğim ancak hayalimde, olur da yaz aylarında Anadolu'da, Ege'de, Karadeniz'de falan tatil yapayım dersem motor ile oralara gidebilir miyim, çok mu yorucu olur bunu anlamaya çalışıyorum. Bunun dışında haftalık olarak kullanacağım, dediğiniz gibi naked tarzında olacaktır. Yani bu ikisini düşünüyordum. CBR aklıma yatıyor (ilk motor için değil tabi ki) fakat eşya hazneleri, tatile nasıl çıkarım biraz düşündürüyor. Yani haftasonu Eskişehir'e gidip gelmek istersem örneğin.

    Tabi şunu söylemem gerek, çok küçük yaşlardan beri araba deneyimim var. Uzun yollara gittim. Hep araba deneyimim var. Bagaj konusu, İstanbul sürücüleri gibi durumlar düşündürüyor. Fakat hepsi bir şekilde halledilebilir. Önce eğitimleri almak ve muhtemelen devam edeceğim üzere; yakın yerlere gidip geleceğim ve tamamen keyif üzerine motor düşünüyorum.

    Deneyim konusunda da şöyle bir durum var: mesela Honda CBR125r alayım dedim. İstanbul'da güzel, yollarda güzel. Derken kasaba yollarına geçtik, zift üzerine taş koyuyorlar ya yapışıyor; buralarda ne olur? Çünkü böyle yerlerle de karşılaşacağım.

    Fakat yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, bir kursa gidip bütün motor türlerini deneyip karar vermek gerekiyor.
    Bahsettiğiniz eğitimlere mutlaka bakacağım.

    Tekrardan teşekkür ederim.

  10. #10

    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    bence 8 bin liraya en mantıklı enduro mondial xtreme enduro bi bak derim

  11. #11
    ManahManah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R25 & XMAX 400 ABS
    Ne demek, yardımcı olabildiysek ne güzel.

    Bu arada ben gittiğim sıralarda (3-4 sene olmuştur) dediğim honda eğitiminin sonunda 3-4 farklı honda motoruyla parkurda iki tur atmanıza izin veriyorlardı. Normal eğitimi CBF150 ile almıştık ve sonunda NC750X DCT, CRF 250L, MSX 125 ve CBF 1000 denememize izin vermişlerdi. Acemi halimle CBF 1000 aklımı almıştı tabii. Şu an hala yapıyorlar mıdır bilemiyorum ama arayıp sorun bence. Sitesi de şu (adının farklı olmasına takılmayın Honda fabrikasında veriyorlar eğitimi, birebir Honda personeli)https://safetyturkiye.com/

  12. #12

    Üyelik
    07 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    N/A
    Başlangıç için racing alma bence kendini geliştirmen daha zor olur gidipte çin malı chooper falanda alayım deme al bi naked yada cross tarzı bak keyfine he yoluda dert etme ben şuan iş için afrikaya geldim burada moto taksiler var 3 kişi bindik motor uag cup karması dandik bişiydi o motorla çöldende gittik kumun içinden çamur yoldanda gittik arkada ecel terleri döktüm ha düştük ha düşcez diye diye süren var süren var başta dediğim gibi canın ne almak istiyorsa onu al her kafadan bi ses çıkar çünkü

  13. #13
    ayro26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul-Eskişehir
    Alıntı capt.ooz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başlangıç için racing alma bence kendini geliştirmen daha zor olur gidipte çin malı chooper falanda alayım deme al bi naked yada cross tarzı bak keyfine he yoluda dert etme ben şuan iş için afrikaya geldim burada moto taksiler var 3 kişi bindik motor uag cup karması dandik bişiydi o motorla çöldende gittik kumun içinden çamur yoldanda gittik arkada ecel terleri döktüm ha düştük ha düşcez diye diye süren var süren var başta dediğim gibi canın ne almak istiyorsa onu al her kafadan bi ses çıkar çünkü
    Hocam peki naked için ne tavsiye edersiniz?
    Honda CB125r'a falan baktım, diğer motorlara göre yüksek fiyatı. Başka ne olabilir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------

    Alıntı ManahManah adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne demek, yardımcı olabildiysek ne güzel.

    Bu arada ben gittiğim sıralarda (3-4 sene olmuştur) dediğim honda eğitiminin sonunda 3-4 farklı honda motoruyla parkurda iki tur atmanıza izin veriyorlardı. Normal eğitimi CBF150 ile almıştık ve sonunda NC750X DCT, CRF 250L, MSX 125 ve CBF 1000 denememize izin vermişlerdi. Acemi halimle CBF 1000 aklımı almıştı tabii. Şu an hala yapıyorlar mıdır bilemiyorum ama arayıp sorun bence. Sitesi de şu (adının farklı olmasına takılmayın Honda fabrikasında veriyorlar eğitimi, birebir Honda personeli)https://safetyturkiye.com/
    Şunu da ekleyeyim, Yamaha Riding Academy var. İnternet sitelerinden baktığımızda 7 saatlik seviye 1 eğitim ücreti 30o-350 tl.
    Detaylı video için, Otopark kanalında görmüştüm, onu da ekleyeyim. Belki başkalarının işine yarayabilir.

    site: http://www.yamaharidingacademy.com/seviye-1-egitimi
    Otopark Yamaha Riding academy: https://www.youtube.com/watch?v=NUIxlGGCfp0

  14. #14
    Quad87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    MT-07 Umuyor..
    Hoş geldiniz.

    İlk motor tercihi büyük problem fakat ne istediğinize karar verdiğiniz zaman çok kolay. Kursta naked motosiklet ile eğitim aldım, motosiklete retro (cafe racer- tracker) motosikletlere aşık olarak başlamıştım, arkadaşımın racing (ninja 300) denedim şimdi ise bir cruiser kullanıyor-dum omzumu kırmadan önce :D. Mümkünse deneyip karar verin.

    Ben motosiklet ile -benim için- uzun yola çıktığımda anladım ki hem gezip hem de manzaranın tadını çıkartmak bana hitap edenmiş. Cruiser ile mutluyum. Küçük bir motor hacmine sahip ama benim için uçuyor gibi geliyor. 150 cc Regalraptor kullanıyorum ve kadraqnda 110-120 arasını zorladığında NŞA da(!) görebiliyorsun.

    Eğitim için kesinlikle kurslarımız yetersiz haberiniz olsun. Ekipman için ise gücünüzün yettiği en iyi marka ve modelleri tercih edin. Şu anda hayatta olmamı ekipmanlarıma borçluyum,önemini birinci gözden gördüm ve yaşıyorum.

    Şimdiden hayırlı olsun.

  15. #15
    ayro26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul-Eskişehir
    Alıntı Quad87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoş geldiniz.

    İlk motor tercihi büyük problem fakat ne istediğinize karar verdiğiniz zaman çok kolay. Kursta naked motosiklet ile eğitim aldım, motosiklete retro (cafe racer- tracker) motosikletlere aşık olarak başlamıştım, arkadaşımın racing (ninja 300) denedim şimdi ise bir cruiser kullanıyor-dum omzumu kırmadan önce :D. Mümkünse deneyip karar verin.

    Ben motosiklet ile -benim için- uzun yola çıktığımda anladım ki hem gezip hem de manzaranın tadını çıkartmak bana hitap edenmiş. Cruiser ile mutluyum. Küçük bir motor hacmine sahip ama benim için uçuyor gibi geliyor. 150 cc Regalraptor kullanıyorum ve kadraqnda 110-120 arasını zorladığında NŞA da(!) görebiliyorsun.

    Eğitim için kesinlikle kurslarımız yetersiz haberiniz olsun. Ekipman için ise gücünüzün yettiği en iyi marka ve modelleri tercih edin. Şu anda hayatta olmamı ekipmanlarıma borçluyum,önemini birinci gözden gördüm ve yaşıyorum.

    Şimdiden hayırlı olsun.
    Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Omuz kırığı sanırım biraz sıkıntılı?

    Burada yazanlardan sonra iyice araştırdım, sanırım naked motor en iyisi. Yani şehiriçi, kısa meseafe ve hatta şehirler arası için sıkıntı yaşatmayacak gibi. Fakat bütçe konusunda diğerlerinden biraz üzerinde görünüyor. Açıkçası ilk motor düşüncem aklıma geldiğinde cruiser tip motor düşünüyordum. Fakat dediğim gibi bu şeyleri okudukça garip garip şeyler söylüyor bilen ve bilmeyen. Cruiser alırsan hızlı gitmez diyenler oldu. Tamam 100-110 üzerinde gitmeye gerek yok zaten rüzgar vs fakat hiç değilse 100 civarı gidebilsin.

    Dediğiniz şekilde güvenlik ekipmanları önceliğim. Biraz araştırınca sanırım 4-5 bin civarına gayet güzel şekilde ekipman olabiliyor. Tabi bundan sonra biraz para biriktirip 8-10 bin arasında ikinci el bir şeyler düşünebilirim. Yamaha MT 125 ve Honda CB125R motorlarını beğendim fakat teoride (: 190 boy ve 94 kilo biriyim. Motorlar nasıl olacak, binerek öğreneceğim.

    Naked konusunda tek düşüncem şu, önünde bir şey olmadığı için rüzgar ne olabilir? Yani yeni yeni motor kullanacağım ve İstanbul'da semtlerde rüzgar değişebiliyor.

    Yol planım şu şekilde:

    Yamaha Academy önceliğim olacak. Her şeyden önce burası. Burada seviye 1 ve 2 eğitimlerini alacağım. Ehliyete, ekipmana, motora gerek yok. Gidip eğitim alacağım

    Devamında bir kursa yazılacağım ve ehliyet alacağım.

    Arabaya çok küçük yaşlarda direksiyon tutarak ve go-kart ile başladım. Ehliyeti almamışken minibüs kullanıyordum (trafiğe kapalı yerlerde), buna rağmen ehliyet alınca sakin saatlerde alıştırma yaptım çünkü trafik farklıydı. Aynı şekilde ehliyet, güvenlik ekipmanı ve sonra karar verip motoru aldıktan sonra 4-5 ay boyunca akşam saatlerinde sakin yerlerde alıştırma yapacağım.

    Tabi bunları yapana kadar kış geleceği için ne olabilir bilmiyorum, motoru önümüzdeki yıl alabilirim. Bu da bana daha fazla eğitim (Yamaha sonrası Honda vb yerler) gibi imkân tanıyacak. Acelem yok. Motoru keyif almak için alacağım. Bu yüzden motor türleri iyice içime sinmeli ki, sonrasında da keyfini çıkartabileyim (:

    Teşekkür ederim.

  16. #16
    Quad87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    MT-07 Umuyor..
    Alıntı ayro26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Omuz kırığı sanırım biraz sıkıntılı?

    Burada yazanlardan sonra iyice araştırdım, sanırım naked motor en iyisi. Yani şehiriçi, kısa meseafe ve hatta şehirler arası için sıkıntı yaşatmayacak gibi. Fakat bütçe konusunda diğerlerinden biraz üzerinde görünüyor. Açıkçası ilk motor düşüncem aklıma geldiğinde cruiser tip motor düşünüyordum. Fakat dediğim gibi bu şeyleri okudukça garip garip şeyler söylüyor bilen ve bilmeyen. Cruiser alırsan hızlı gitmez diyenler oldu. Tamam 100-110 üzerinde gitmeye gerek yok zaten rüzgar vs fakat hiç değilse 100 civarı gidebilsin.

    Dediğiniz şekilde güvenlik ekipmanları önceliğim. Biraz araştırınca sanırım 4-5 bin civarına gayet güzel şekilde ekipman olabiliyor. Tabi bundan sonra biraz para biriktirip 8-10 bin arasında ikinci el bir şeyler düşünebilirim. Yamaha MT 125 ve Honda CB125R motorlarını beğendim fakat teoride (: 190 boy ve 94 kilo biriyim. Motorlar nasıl olacak, binerek öğreneceğim.

    Naked konusunda tek düşüncem şu, önünde bir şey olmadığı için rüzgar ne olabilir? Yani yeni yeni motor kullanacağım ve İstanbul'da semtlerde rüzgar değişebiliyor.

    Yol planım şu şekilde:

    Yamaha Academy önceliğim olacak. Her şeyden önce burası. Burada seviye 1 ve 2 eğitimlerini alacağım. Ehliyete, ekipmana, motora gerek yok. Gidip eğitim alacağım

    Devamında bir kursa yazılacağım ve ehliyet alacağım.

    Arabaya çok küçük yaşlarda direksiyon tutarak ve go-kart ile başladım. Ehliyeti almamışken minibüs kullanıyordum (trafiğe kapalı yerlerde), buna rağmen ehliyet alınca sakin saatlerde alıştırma yaptım çünkü trafik farklıydı. Aynı şekilde ehliyet, güvenlik ekipmanı ve sonra karar verip motoru aldıktan sonra 4-5 ay boyunca akşam saatlerinde sakin yerlerde alıştırma yapacağım.

    Tabi bunları yapana kadar kış geleceği için ne olabilir bilmiyorum, motoru önümüzdeki yıl alabilirim. Bu da bana daha fazla eğitim (Yamaha sonrası Honda vb yerler) gibi imkân tanıyacak. Acelem yok. Motoru keyif almak için alacağım. Bu yüzden motor türleri iyice içime sinmeli ki, sonrasında da keyfini çıkartabileyim (:

    Teşekkür ederim.
    Omuz kırığı çok ilginçmiş aslında.Krampları meşhur.. Mümkünse öğrenmeyin ama

    Naked veya cruiser için rüzgarı yiyoruz evet ama hız merakınız yok ise bence keyifli. İlk motorunuz için tercih sizin ama ucuz ve parçası bol bir ürün mantıklı olacaktır. Hız için 100 civarı gidişi 150-200 cc de bulabilirsiniz fakat boy-kilo kısmında bir şey diyemiyorum fakat cruiser kullanan Abiğ(!) lere bakınca da iri yarı göbekli amcalardan oluşan bir gizli örgüt gibiler :D. Naked kullanan abilere çok rastlamadığım için bilemiyorum.
    Hak edene hak ettiğini vereceksin!

  17. #17
    ayro26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul-Eskişehir
    Alıntı Quad87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Omuz kırığı çok ilginçmiş aslında.Krampları meşhur.. Mümkünse öğrenmeyin ama

    Naked veya cruiser için rüzgarı yiyoruz evet ama hız merakınız yok ise bence keyifli. İlk motorunuz için tercih sizin ama ucuz ve parçası bol bir ürün mantıklı olacaktır. Hız için 100 civarı gidişi 150-200 cc de bulabilirsiniz fakat boy-kilo kısmında bir şey diyemiyorum fakat cruiser kullanan Abiğ(!) lere bakınca da iri yarı göbekli amcalardan oluşan bir gizli örgüt gibiler :D. Naked kullanan abilere çok rastlamadığım için bilemiyorum.
    :D
    GV250 gibi düşünmüştüm önce, fakat izlediğim bir videoda (burada) henüz fabrika çıkışında dahi boya vs gibi problemleri olduğunu gördüm. Gv250 ile birlikte Honda CB125R kafamda oturmuştu esasen. Kısaca aklıma oturanlar arasında:
    - Honda CB125R
    - Hyosung GV 250

    var. Regal Raptor'un 3-4 modelini beğendim ve Kuba Superlight 200 vardı fakat çinlilere pek bulaşma demişlerdi, o yüzden kaldırdım. Hyosung eğer cidden boya vs gibi sorunlara sahipse onu da eleyeceğim. Değilse bunlar ve alternatiflerini de araştıracağım. Sonrasında tip seçimi kalıyor. Yani CB125R tarzı naked mı yoksa GV gibi cruiser mı?

    Yakından görmek, üzerine binip oturmak gerek. İki tür motoru da sürmek gerek. Sonra karar veririm. Önümüzde en az 1 yıla yakın süre var. Şimdi bu modeller ile ilgili forumda yazılanlara bol bol bakayım.
    Quad87 bunu beğendi.

  18. #18
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Motorsiklet önermem. Ama motosikleti tek geçerim.

  19. #19
    Berkay* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul / Eskişehir
    Motosikleti
    Superlight / 48
    Eskişehir'i görünce ilgimi çekti konunun ilk mesajlarını tamamen okudum fakat sonradan zamanım olmadığı için atlaya atlaya okuyabildim, kusura bakmayın.

    Superlight ile 60 gibi bir hız demişsiniz. Superlight ile Eskişehir'den İzmir de yaptım İstanbul da. Keyifli sürati 90 civarı. Sollama yapmak istediğinizde 110 115 çıkabiliyor. Çinli olmasına rağmen şu zamana kadar vida gevşemeleri dışında hiç bir sıkıntı yaşamadım.

    Bence superlight'ı bu nedenlerden dolayı elemeyin fakat boyunuz ve kilonuzu göz önüne alırsak superlightı bir gidip, görüp, üzerine oturmanız da fayda var. Belki altınızda biraz küçük kalabilir.

  20. #20
    ayro26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2018
    Şehir
    İstanbul-Eskişehir
    Alıntı Berkay* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskişehir'i görünce ilgimi çekti konunun ilk mesajlarını tamamen okudum fakat sonradan zamanım olmadığı için atlaya atlaya okuyabildim, kusura bakmayın.

    Superlight ile 60 gibi bir hız demişsiniz. Superlight ile Eskişehir'den İzmir de yaptım İstanbul da. Keyifli sürati 90 civarı. Sollama yapmak istediğinizde 110 115 çıkabiliyor. Çinli olmasına rağmen şu zamana kadar vida gevşemeleri dışında hiç bir sıkıntı yaşamadım.

    Bence superlight'ı bu nedenlerden dolayı elemeyin fakat boyunuz ve kilonuzu göz önüne alırsak superlightı bir gidip, görüp, üzerine oturmanız da fayda var. Belki altınızda biraz küçük kalabilir.
    Merhaba,
    Hemşehrim burada sanırım (:

    Tabi ki henüz bir şey elemedim, sadece öne çıkanlar oldu. Dediğim gibi eğer yeni bir kullanıcı için sıfır dahi alındığında boya, vs gibi sorunlar çıkartacaksa bunlar problem. Öte yandan sollamak için 100-110'a hızlı çıkıyorsa sorun yok, zaten keyif için düşünüyorum.

    SYM Wolf 250, Pulsar'ın bir kaç modeli, Benelli, Regal Raptor gibi olanlarda var. Sadece nasıl motosikletleri araştırmam gerektiği üzerinde duruyorum. Çünkü motosikletler arasında önce çok fazla seçeneğin olduğu gözüme çarptı. Tabi fiyat, tür gibi konular girince sınırlanıyor gibi olabilir fakat hiç bilmeyen bir insan için hangi ülke, hangi model, yakıt, hangisi daha dayanıklıdır bu konular sıkıntılı olabiliyor. Örneğin arabalarda Alman malı genelde sağlam. Fakat bakıyorsunuz servise en az gidenlere Mazda, Toyota, Honda gibi markalar öne çıkıyor.

    Açıkçası motosiklette böyle bir şey bulmakta biraz zorlandım. Örnek vermem gerekirse, 2018 için yeni başlayanlarda 8-15 bin tl arasında, türlerine göre alınabilecek motorlar 3 aşağı 5 yukarı belli sanırım. Dayanıklılık, yakıt tüketimi, titreşim, rüzgar gibi bir çok konuda inceleyen bir konu/bloga denk gelemedim.

    Daha kötüsü hepsi için forumda tek tek başlık açılmış. forum altında birisi genel olarak övüyor, diğeri başka bir yeri kötülüyor. Fakat ne kadar kötü, ne kadar iyi? Ya da diğer bir örnek, uzun yola ve tatile gitmek için hangilerinin yanına çanta alabiliriz? Hangilerinde 2. kişi rahat edebilir?

    Sanıyorum seçeneklerimi 4-5 taneye kadar indirdikten sonra bunlarla ilgili genel bir konu açmam gerekebilir (baktım fakat göremedim). Zaten boy ve kilo konusu muhtemelen beğendiklerimi bile eleyecektir. Teşekkür ederim.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler