Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Selamlar ve Klasik Soru: Başlangıç Motoru?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Ağustos 2018
    Abiler, arkadaşlar, gençler. Herkese selamlar. İsmim Cihan ve 38 yaşındayım. Forumu uzun zamandır takip ediyorum ancak kayıt olmak bu güne kısmet oldu. Hem işe gidip gelmek, hem de kısa mesafeli geziler için motosiklet almayı düşünüyorum. Eşim ile beraber ekipmanlarımızı toplamaya başladık ve kış döneminde ehliyet-eğitim işini halledip mümkün olursa kış sonunda motosiklet almaya niyetimiz var (tabi kur böyle giderse ancak YouTube'tan motosiklet incelemesi izlemeye devam ederiz).

    Tabi bu işe yeni gönül veren herkes gibi başlangıç motoru olarak kafamız oldukça karışık. Bir gün vitesli motosiklet ile başlamak uygun derken, diğer gün "yahu al bir Scooter rahat et" düşüncesi ağır basıyor. Ek olarak; özellikle hafta sonları motosiklet artçılı kullanılacağı ve kısa mesafeli geziler yapılacağı için Scooter'ın alışma sürecimizi daha kolay hale getireceğini düşünüyoruz. Ancak bu seferde yarın öbür gün daha uzun mesafeli geziler yapma niyetine gireceğimiz için -ki nihai hedefimiz zaten var- bir şekilde vitesli motosiklete geçiş yapacağımız aklımıza geliyor ve bu seferde daha başından vitesli bir motosiklet mi alsak düşüncesine geri dönüyoruz ve bu kısır döngü uzun zamandır devam ediyor.

    Yaklaşık 15 yıldan beri aktif olarak otomobil kullanmamızdan mütevellit yolu okumada herhangi bir sorunumuz yok ancak yine de yolda bir otomobilin konumlanması ile motosikletin konumlanması oldukça farklı. Bu sebeple bir scooter ile başlayıp önce yolda konumlanma, otoyol kullanımı vb. konuları öğrenip vitesli bir motosiklete mi geçiş yapmak mantıklı, yoksa zaten eğitimlerde bu konular öğretilecek bu yüzden vitesli al geç mi dersiniz? İşi bilen arkadaşlarım bu konuda ne düşünür?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Deneyimli arkadaşlar daha detaylı bilgi verecektir ama scooter ile uzun yol yapılmaz gibi bir durum yok.

    yamaha x max 250 / 400 al , vites sorunu olmadan rahat rahat yap gezini


    Ben daha yeniyim, ancak scooter / vitesli farkı dersen scooter da hiç motor kullanıyor gibi hissetmedim (şahsi düşüncem)

  3. #3

    Üyelik
    06 Ağustos 2018
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    RKS Titanic 150 S
    Aynı süreçten taze çıkmış; gelecekte 650 cc bir Cruiser ya da Enduro hedefi olan birisiyim.

    Geldiğim son durum şu;

    1)Araba konforu istiyorsan scooter, nasıl olsa değiştireceğim ve vitesli ile devam edeceğim diyorsan tecrübe edinmek için vitesli al...

    2)Japon ve diğer kaliteli türevlerini alamıyorsan ne aldığının çok da farkı yok (hint de dahil), ha bisiklet almışsın ha motorlu bisiklet...

    3)Servis ve motordan anlayabilecek usta mevzusu, yedek parça bulunabilirliği ve temininin kolaylığı, nolur nolmaz düşse de kalksa da maddi olarak seni yormayacak bir seçenek üzerinde dur...

    4)Sonuçta geldiğim nokta şu... Tek silindir olmasına rağmen titreşimi az olan, sele konforu daha iyi gibi konuşulan, 150-250 cc aralığında, kaporta kalitesi muadillerine göre 1 tık daha iyi, muadillerine göre daha tatmin edermiş gibi görünen bir çinli ile başlamak...

    vee neredeyse 6 aylık git-gellerden ya da gel-gitlerden sonra RKS Titanic 150 S'te karar kıldım ve siparişimi geçtim, sabırsızlıkla bana ulaşmasını bekliyorum...

    Malum kur durumlarından dolayı elini çabuk tut derim.

    Tecrübeli arkadaşlar daha da yardımcı olabilirler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------

    Alıntı Gorky225 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı süreçten taze çıkmış; gelecekte 650 cc bir Cruiser ya da Enduro hedefi olan birisiyim.

    Geldiğim son durum şu;

    1)Araba konforu istiyorsan scooter, nasıl olsa değiştireceğim ve vitesli ile devam edeceğim diyorsan tecrübe edinmek için vitesli al...

    2)Japon ve diğer kaliteli türevlerini alamıyorsan ne aldığının çok da farkı yok (hint de dahil), ha bisiklet almışsın ha motorlu bisiklet...

    3)Servis ve motordan anlayabilecek usta mevzusu, yedek parça bulunabilirliği ve temininin kolaylığı, nolur nolmaz düşse de kalksa da maddi olarak seni yormayacak bir seçenek üzerinde dur...

    4)Sonuçta geldiğim nokta şu... Tek silindir olmasına rağmen titreşimi az olan, sele konforu daha iyi gibi konuşulan, 150-250 cc aralığında, kaporta kalitesi muadillerine göre 1 tık daha iyi, muadillerine göre daha tatmin edermiş gibi görünen bir çinli ile başlamak...

    vee neredeyse 6 aylık git-gellerden ya da gel-gitlerden sonra RKS Titanic 150 S'te karar kıldım ve siparişimi geçtim, sabırsızlıkla bana ulaşmasını bekliyorum...

    Malum kur durumlarından dolayı elini çabuk tut derim.

    Tecrübeli arkadaşlar daha da yardımcı olabilirler.
    Hint veya Kore mallarını asla kötülemiyorum, ama bizim gibi arabadan sonra 2 tekere gönlünü kaptıran orta yaşlı kesimin servis mantalitesi; minimum Honda ve Yamaha'nın verdiği servis hizmeti ile başlar ha keza araçların kalitesi de. Buna en yakın Hintli Bajaj'dır gördüğüm kadarı ile... ama malum sıkıntıları; gerek akü kaynaklı gösterge resetlenmesi, gerek arka diskteki vidanın gevşeyip tekeri kitleme problemi gibi... bu gibi problemleri yaşatma ihtimali, lastiklerin değiştirilme mecburiyeti, "elektronik şans işidir" tabirinin bu tip motorlarda da var olması sebebiyle... bu kadar fiyat farkına değmez gibi geliyor...

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Gorky225 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    vee neredeyse 6 aylık git-gellerden ya da gel-gitlerden sonra RKS Titanic 150 S'te karar kıldım ve siparişimi geçtim, sabırsızlıkla bana ulaşmasını bekliyorum...
    Başkan konuyu değiştiriyor gibi olacağım ama 150 R / S 2sinden birisini alsam yeterli diyordum sonra bana Rtr apache 150 nin daha iyi olduğunu söylediler. 150 S artçılı 2 saat yolda nasıl bir performans sergiliyor bilgin var mı? emin olamıyorum rtr mi rks mi hangisini alacağımdan
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  5. #5

    Üyelik
    06 Ağustos 2018
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    RKS Titanic 150 S
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başkan konuyu değiştiriyor gibi olacağım ama 150 R / S 2sinden birisini alsam yeterli diyordum sonra bana Rtr apache 150 nin daha iyi olduğunu söylediler. 150 S artçılı 2 saat yolda nasıl bir performans sergiliyor bilgin var mı? emin olamıyorum rtr mi rks mi hangisini alacağımdan
    Apache nin titreşimi daha çok diye hep dinlediğim, yedek parça ve servis konusunda daha zorlayıcı olduğu düşündüğüm için üzerinde durmadım. Dediğim gibi bu fiyatlarda kötünün en iyisini seçmeye çalışıyoruz. Deneyimlediğim için değil ama; araştırmalarım, kullanıcı yorumları, kullanıcı kıyaslamaları sonunda ben bu fiyatta 150 S i uygun gördüm...

    2.el korkun yoksa biraz paraya kıyarım, servisi az da olsa motor kaliteli olduktan sonra servisle pek işim olmaz diyorsan ve en önemli derdin konforsa... İnazuma 250 al geç... seni üzmez...

  6. #6
    srdrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Honda NC 750 X DCT
    Konu sahibi arkadaş müsaade ederse aynı soruya ek olarak şunu sormak istiyorum.Son günlerde ben de motor araştıyorum.
    Gezi motoru olarak Mondial RX3 nasıl olur?

  7. #7

    Üyelik
    06 Ağustos 2018
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    RKS Titanic 150 S
    Alıntı srdrrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu sahibi arkadaş müsaade ederse aynı soruya ek olarak şunu sormak istiyorum.Son günlerde ben de motor araştıyorum.
    Gezi motoru olarak Mondial RX3 nasıl olur?
    Araştırmalarım doğrultusunda seveni de çok; söveni de... Şans... 14.000 - 19.000 bandında, şirkete kayyum atanmış... benim şans mantığım için bayağı bi fazla

  8. #8

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    anlamadığım biri size scooterla uzun yol yapılmazmı dedi .. maksi scooter en keyifli uzun yol gezi makinesidir.. yorulmassın ve yolun keyfini manzaranın keyfini çıkarırsın.. dediğim tabiki büyük maksiler bende x10 350cc var gemi gibi cadillac gibi motor .. 25 senelik motro tecrübe dayanarak söylüyorum ben bu kadar konforlu keyifli az motora binmişimdir.. inanılmaz rahat konforlu keyifli bir makine..

    çok enduromda oldu cruiserımda oldu bunlarda keyifli makinalar ama belli bir süre sonra yorar.. neyse bence güzel bir maksi al xmas tarzı başlayabilirsin.. sonra vitesliye geçersin bakarsın sevdinmi vitesliden gidersin bakdın sarmadı şöyle 650cc lik falan büyük bir maksi scootera geçebilirsin sana kalmış bakarsın..

    başlangıç motoru olarakda cüssesini bilmiyorum ama ortalama boyalarda kilolarda biriysen 250 likden başla derim yok cüssen kuvvetli boylu posluysan 600 lükde alabilirsin .. tek istisnam nc serisidir onuda rahat başlangıç motoru olarak alabilirsin dengeli rahat konforlu makinedir..

  9. #9

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Niken
    Benzer dusuncelerle ayni yoldan geceli cok olmadi. 38 yasindayim. Daha once hic motosiklet tecrubem yoktu. Ehileyetimi ocak 2018 de aldim. Motto akademinin butun egitimleri ile beraber en cok istedigim 883cclik cruiseri aldim. En uzun istanbuldan çeşme ye gidip geldim.
    Demek istedigim iyi bir egitim aldiktan sonra ve imkaniniz var ise, ertelememe taraftariyim.

  10. #10

    Üyelik
    07 Ağustos 2018
    Öncelikle zamanını ayırıp cevap veren herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. 6'da işten çıkıp 8'de eve gelebildiğim için ancak cevap verebiliyorum ve yolda boşa geçen bu iki saat doğru bir yolda ilerlediğimi gösteriyor bana.

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deneyimli arkadaşlar daha detaylı bilgi verecektir ama scooter ile uzun yol yapılmaz gibi bir durum yok.
    yamaha x max 250 / 400 al , vites sorunu olmadan rahat rahat yap gezini
    Ben daha yeniyim, ancak scooter / vitesli farkı dersen scooter da hiç motor kullanıyor gibi hissetmedim (şahsi düşüncem)
    Açıkçası scooter hakkında kesinlikle olumsuz bir düşüncem yok. 300 ya da 400 cc bir scooter rahatlıkla uzun yol sürüşü için yeterli olur kanısındayım ama gerektiği durumda gerekli olan gücün de kendi kontrolümde olması tabi ki tercih sebeplerimden biri olacaktır.

    Alıntı Gorky225 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı süreçten taze çıkmış; gelecekte 650 cc bir Cruiser ya da Enduro hedefi olan birisiyim.

    Geldiğim son durum şu;

    1)Araba konforu istiyorsan scooter, nasıl olsa değiştireceğim ve vitesli ile devam edeceğim diyorsan tecrübe edinmek için vitesli al...
    2)Japon ve diğer kaliteli türevlerini alamıyorsan ne aldığının çok da farkı yok (hint de dahil), ha bisiklet almışsın ha motorlu bisiklet...
    3)Servis ve motordan anlayabilecek usta mevzusu, yedek parça bulunabilirliği ve temininin kolaylığı, nolur nolmaz düşse de kalksa da maddi olarak seni yormayacak bir seçenek üzerinde dur...
    4)Sonuçta geldiğim nokta şu... Tek silindir olmasına rağmen titreşimi az olan, sele konforu daha iyi gibi konuşulan, 150-250 cc aralığında, kaporta kalitesi muadillerine göre 1 tık daha iyi, muadillerine göre daha tatmin edermiş gibi görünen bir çinli ile başlamak...

    vee neredeyse 6 aylık git-gellerden ya da gel-gitlerden sonra RKS Titanic 150 S'te karar kıldım ve siparişimi geçtim, sabırsızlıkla bana ulaşmasını bekliyorum...

    Malum kur durumlarından dolayı elini çabuk tut derim.
    Tecrübeli arkadaşlar daha da yardımcı olabilirler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------



    Hint veya Kore mallarını asla kötülemiyorum, ama bizim gibi arabadan sonra 2 tekere gönlünü kaptıran orta yaşlı kesimin servis mantalitesi; minimum Honda ve Yamaha'nın verdiği servis hizmeti ile başlar ha keza araçların kalitesi de. Buna en yakın Hintli Bajaj'dır gördüğüm kadarı ile... ama malum sıkıntıları; gerek akü kaynaklı gösterge resetlenmesi, gerek arka diskteki vidanın gevşeyip tekeri kitleme problemi gibi... bu gibi problemleri yaşatma ihtimali, lastiklerin değiştirilme mecburiyeti, "elektronik şans işidir" tabirinin bu tip motorlarda da var olması sebebiyle... bu kadar fiyat farkına değmez gibi geliyor...
    Paralel bir bakış açısındayız. Özellikle şu saatten sonra insan alabileceği maksimum hizmet ve kaliteyi istiyor. Özellikle zamanla oluşturduğumuz konfor alanını terketmek zor iş biz geçkinler için


    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlamadığım biri size scooterla uzun yol yapılmazmı dedi .. maksi scooter en keyifli uzun yol gezi makinesidir.. yorulmassın ve yolun keyfini manzaranın keyfini çıkarırsın.. dediğim tabiki büyük maksiler bende x10 350cc var gemi gibi cadillac gibi motor .. 25 senelik motro tecrübe dayanarak söylüyorum ben bu kadar konforlu keyifli az motora binmişimdir.. inanılmaz rahat konforlu keyifli bir makine..

    çok enduromda oldu cruiserımda oldu bunlarda keyifli makinalar ama belli bir süre sonra yorar.. neyse bence güzel bir maksi al xmas tarzı başlayabilirsin.. sonra vitesliye geçersin bakarsın sevdinmi vitesliden gidersin bakdın sarmadı şöyle 650cc lik falan büyük bir maksi scootera geçebilirsin sana kalmış bakarsın..

    başlangıç motoru olarakda cüssesini bilmiyorum ama ortalama boyalarda kilolarda biriysen 250 likden başla derim yok cüssen kuvvetli boylu posluysan 600 lükde alabilirsin .. tek istisnam nc serisidir onuda rahat başlangıç motoru olarak alabilirsin dengeli rahat konforlu makinedir..
    Kesinlikle hayır. Hatta işin başında scooter ile tadını çıkara çıkara gezeriz düşüncesindeydik ama bir yandan da gerektiği zaman motorun gücünün benim kontrolümde olmasını isterim tabi ki. 187 cm 95 kiloyum ama yine de vitesli olursa 250 cc üzerinden başlamak beni ürkütüyor açıkçası. Bir süre itidalli olmakta kendi açımdan fayda görüyorum.

    Alıntı CaptainMfk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzer dusuncelerle ayni yoldan geceli cok olmadi. 38 yasindayim. Daha once hic motosiklet tecrubem yoktu. Ehileyetimi ocak 2018 de aldim. Motto akademinin butun egitimleri ile beraber en cok istedigim 883cclik cruiseri aldim. En uzun istanbuldan çeşme ye gidip geldim.
    Demek istedigim iyi bir egitim aldiktan sonra ve imkaniniz var ise, ertelememe taraftariyim.
    Ehliyet ve eğitim işini halletmeden motor almayı düşünmüyorum açıkçası. Artık ev kredimin son 5 ayında olduğum için maalesef bu süre zarfında ekstra harcama yapmak istemiyorum kurs, ekipman ve eğitim dışında. Bu yüzden en son motosikleti satın alma işini 5-6 ay kadar erteleme mecburiyetindeyim ki en azından ne alacağımı tamamen oturtmuş olurum kafamda.

  11. #11

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    1.87 95 kiloya alıcağın 250c.c altında mobilet gibi kalıcaktır. alma demem istisnalarda var misal inazuma f kalıplı alettir hiç 250c.c lik gibi durmaz keza gv250 kalıplı kaslı alettir gv sahibi 1.86 doyunca arkadaşım var sırıtmıyor motor altında.. ama tabii bu tür motorlar o segmentte istisna.. nc700 falanda yakışır rahat sürersin .. bana kalsa rahat 600 lük bir enduro makineyede hükmedersin boyun kilon kaldırır.. mesela 1.70-1.75 boylarında 60-70 kilo biri olsan katiyen 600 lük önermezdim parmak ucu olayını sevmem.. ama senin iki ayakda 600 lük makinada bile yere sağlam basar..

  12. #12
    ashes35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Motosikleti
    CBR 250 R --> CBR 650F
    Önce eğitim alın sonra burgman 650

  13. #13
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Scooter ile uzun yol yapılmaz diyene Google'da Vespa Osman diye arama yaptırıyorum.
    Adam eşi ile birlikte Ordu'dan çıkıp Londra'ya gitmiş.
    50 cc Vespa ile.
    Motor her yere gider de.. motorcu gidemez..
    travel bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı oktay33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter ile uzun yol yapılmaz diyene Google'da Vespa Osman diye arama yaptırıyorum.
    Adam eşi ile birlikte Ordu'dan çıkıp Londra'ya gitmiş.
    50 cc Vespa ile.
    Motor her yere gider de.. motorcu gidemez..
    Aynen bende her zaman rahmetli ümmet pertikan abiyi örnek veririm o mondial 125cc lik scooter ile defalarca türkiye turu attı güneydoğu turu attı ..

  15. #15

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    honda cb500f
    bi 250cc ile yada 300cc scoterla başlamak daha sağlıklı olur diye düsünüyorum.
    x10 350cc de güzel makina yukarda bir arkadas yazmış.
    uzun yola gelir. ve scoterın tamdik oturus pozisyonundan dolayı sırt ve omuz agrısı pek çekmezsiniz.
    eger trafikte de uzun süre kullanacaksanız da en iyisi scoter. debriyaj yoruyor.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)