berkerk adlı üyeden alıntı
Selamlar,
öncelikle, tebriklerimi sunuyorum. Böyle insanların olduğunu görmek; özellikle gençlerin bazı değerlere sahip çıktığını bilmek insanın hoşuna gidiyor. Aslında, bir nevi kendimi görüyorum sizin gibi gençlerde. Hoş, benim de yaş yirmi yedi ama on sene de az bir zaman sayılmaz, değil mi? Bir dile hakim olmak ve bunu ciddiyetle yapmak, abartmadan söylüyorum ki insanın yaptığı işte de bellidir. Neyse, burası başka bir hikaye. Uzatmanın anlamı yok, bu yolda devam evlat ;)
Önerime gelecek olursam, hoş karar kılmışsın ama naçizane fikrimi söyleyeyim. Ybr. Bajaj'a pek yanaşmanı tavsiye etmem. Nedeni motor değil, kurum ve servisler. Halihazırda anasayfada da göreceksiniz mevzuyu. Amacım ne bir kurumu karalamak ne de motoru kötülemektir. Lâkin, doğruyu söylemek de bu forumda herkesin görevi olduğu gibi benim de mazifem.
Kardeşimde Bmw Nine T, ben de Pulsar var. İkimizin motorları arasında neden böylesine bir fark olduğunu ben de kendime sormuyor değilim. O konuya girmeye niyetim de yok. Gördüğüm şu ki -hoş böyle bir kanıya daha önce de varmıştım zaten- hakikaten para konuşuyor. Kardeşimin motorunda şu ana kadar bir sıkıntı olmadı ama servisine gittiğinde gördüğü ilgi alaka ile benim servise gittiğimde gördüğüm ilgi alaka arasında uçurum var. İlgi alaka derken, kırmızı halılardan, viski servislerinden bahsetmiyorum elbette. Bahsettiğim, muhatap bulmadır, yöneltilen bir soruya, soruna verilen cevaptır. Bu cevap, illaki forumda da adı sürekli zikredilen kişinin telefonuyla olmamalı. Ben bir ürün aldıysam, fiyatı ne olursa olsun bir sorunla karşılaştığımda muhatap bulabilmeliyim. Kurumsal olmak budur. Ama işler Türkiye'de öyle değil ne yazık ki. Amazon'dan bir örnek vereyim. 5 dolara aldığınız üründe bile, eğer kusurluysa sorgusuz sualsiz değiştirilir. "Lan zaten 5 dolar neyin tatavasını yapıyorsun" denmez. Ben bu motoru alırken, dört arkadaşıma da aldırdım. Aldırdım derken, tavsiye ettim ve tavsiyeme uyup aldılar. Ama gelin görün ki konu motordan açılınca yüzlerindeki ifade, "Berker seni dinleyen kafamı silkeyim" düşüncesi okunuyor. Belki onlar da arkadaşlarına tavsiye edecekti ama bu tür şeylerden dolayı etmeyecekler, ben de etmeyeceğim. Ybr alın diyorum artık.
O nedenle, motor alırken bunları da düşünmek lazım. "Kurumsal" bir firmanın motorunu kullanmak her daim iyidir; gerek 50 cc az olsun gerek 3-4 beygir düşük olsun ama muhatap bulabil, birilerini araya sokmadan.
Benim de ilk vitesli motorumdu ybr, kışın zor çalışırdı ama keyifli aletti. Soğuktan çalışmayan ekran, giderken stop etme gibi SAÇMA SAPAN sorunları yoktu, az giderdi ama üzmezdi. kararınızdan vazgememeniz dileğiyle.