İstanbul'dan selamlar - Tavsiyelere açığım...
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
Bir süredir arabamı satıp motosiklet almayı düşünüyorum ve kafama takılan sorulara cevap bulmak için araştırmalar yapıyorum. İstanbul trafiği çekilmez bir hal aldı ve üst üste gelen yakıt zamları, yıllık bakım maliyetleri, park sorunu falan filan derken arabadan iyice soğudum. Kış sonu arabamı kesinlikle satacağım. (Babamla aynı apartmandayım, acil durumlarda onun arabasını alma şansım var.)
Henüz motor ehliyetim yok, hiç motor tecrübem de yok ama öğrenmekte sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum. Motorla, eşimle beraber işe gidip geleceğiz (ikimizin ağırlığı yaklaşık 150 kg), günde 15 km yapacağım. İlk hevesle maxi scooter lara yöneldim ama biraz işin içine girince biraz daha hacimli ama maxi olmayan scooter ların da işimi göreceğini keşfettim.
Birçok motor inceledim, bana hitap eden motorlardan oluşan epey kabarık bir liste yaptım, motorları inceleye inceleye listemi de sadeleştirdim. Şu an iki seçenek arasındayım Pcx 150 ve Yamaha Xenter. 1-2 aya kadar son kararımı verip ehliyetimi ve motorumu alacağım inşallah.
Sizden ricam, arabadan motora geçiş, ekipman seçimi, güvenlik, scooter tercihi ve ehliyet alma süreci konularında bana tavsiyelerde bulunmanızdır. Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Öncelikle hoş geldiniz gerekli bilgiyi benden daha bilgili olan kişiler vericektir
-
Durumunuz varsa eğitim'de alın.
-
Ustad selamlar, bahsettiginiz motosikletler hakkinda bilgim yok. Sadece son cumleniz icin kisa bir yorumda bulunmak isterim kendimce.
Oncelikle trafik tecrubeniz kesinlikle olmali.
Guvenlik denilince akla ekipman geliyor malum. Maddi acidan iyi hesap yapmaniz lazim , esinizi de dusunursek. Bunun yaninda ozel surus egitimlere de gitmeniz arti olacaktir.
Babanizin arabasi olmasaydi kesinlikle arabayi satmayin derdim. Ozel bir konu oldugu icin cok girme taraftari degilim ancak ailenizin buyumesi durumunda arabaya fazlaca ihtiyac duyabilirsiniz. Bunu da goz onunde bulundurmakta fayda var.
Hayirlisi olsun..
-
Hoşbuldum.
Honda bayisinde motor incelerken eğitim konusunu da açtım. 500 TL gibi bir rakamdan bahsetti. Açıkçası bana biraz fazla geldi. Ehliyet sürecinde alacağım temel eğitim ve sonrasında uygun bir yerde kendi başıma kazanacağım deneyimlerle bu işi kıvıramaz mıyım acaba? İyi bir bisiklet sürücüsüyüm. İstanbul'da şehir içinde uzun süre bisiklet kullandım, otomobil kullanıcılarının iki tekerleklileri görmeyişine alışkınım. Tabi motosiklet bisikletten farklıdır ama bu kadar motorcunun da profesyonel eğitim ardından yollara çıktığını sanmıyorum Eğitim konusunda son kararımı henüz vermiş değilim, duruma göre bakacağım...
-
Merhaba,
Şöyle bir konu açmıştım belki yardımcı olur.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...astirmasi.html
Kazasız belasız....
-
Merhabalar bir dönem xcenter kullanmıştım gerçektende çok güzel bir motor pcx le karşılaştırırsak en iyi yanı teker büyüklüğü xcenterın tekeri büyük olduğu için kasis ve çukurlarla daha iyi baş ediyor xcenter pcx e göre daha güçlü ve 2 kişi ile çok rahat ama dezavantajları var pcx e göre daha fazla yakıyordu yanlış hatırlamıyorsam birde bagaj bagajı o kadar küçüklü ruhsat sığıyor sadece şimdiden hayırlı olsun ha birde elektronik gösterge olması gayet şık
-
UFAK SCOOTER DAN SIKILINCA TAVSİYEM 10-11 BİN E ÖMÜRLÜK MOTOR OLAN 250CC LİK PIAGGIO XEVO DUR.
-
Bir şey daha danışmak istiyorum sizlere,
Sıfır km Pcx 150 alıp arka çanta ve ön cam taktırdığımda, plaka işlemleriyle beraber bana yaklaşık 11.000 TL ye mal olacak.
Acaba diyorum ki bu fiyatlara ikinci el düşük km'li bir Xcity ya da Xmax 250 almak daha mı mantıklı. Pcx'in yakıt tasarrufu çok cazip geliyor ama Xmax'in tasarımı, boyutları ve gücü gayet tatmin edici.
Öneriniz ne olur?
-
26 Aralık 2016, 14:18
#10
Yamaha'nın önde iki tekeri olan tricity 155 modeline baktınız mı?
-
26 Aralık 2016, 14:52
#11
Baktım hocam, bana göre değil. Pcx 150 ye sürekli artçılı bindiğimde sıkıntı yaşar mıyım bilmiyorum. Çekişinde sorun yaşamasan bile çantası, plakası, camı, lastiği 11.000 TL ye mal olacak bana. Acaba diyorum 1000 TL daha ekleyip 3-5 bin km de bir Xmax mı alsam. Bütün deneyimsizliğimle mantıklı olanı bulmaya çalışıyorum
-
26 Aralık 2016, 16:55
#12
2015 model stok 0 km xenter satılıyordu. 9.500 lira idi. Yaklaşık 1000 tl karınız olur +tork +beygir +büyük teker vs vs
Xenter den başka scooter tanımam. Not : Şahsi fikrimdir çatışma istemiyorum
-
26 Aralık 2016, 17:17
#13
SAZMAN adlı üyeden alıntı
2015 model stok 0 km xenter satılıyordu. 9.500 lira idi. Yaklaşık 1000 tl karınız olur +tork +beygir +büyük teker vs vs
Xenter den başka scooter tanımam. Not : Şahsi fikrimdir çatışma istemiyorum
Xenter'i ben de çok beğeniyorum. Ama o sınıfta Pcx 150 gibi bir rakibi var. Pcx'in sele altı bagajının genişliği ve düşük yakıt sarfiyatı çok cazip geliyor. Xenter da ise bagaj yok ve yakıtı 3,5 lt nin altına inmiyor.
Ayrıca Pcx 150 nin fiyatı nakit indirimiyle 9.500 TL
Xenter ise 10.200 TL.
Bilemedim, kafam karışık...
-
26 Aralık 2016, 17:54
#14
Cihan53 adlı üyeden alıntı
Xenter'i ben de çok beğeniyorum. Ama o sınıfta Pcx 150 gibi bir rakibi var. Pcx'in sele altı bagajının genişliği ve düşük yakıt sarfiyatı çok cazip geliyor. Xenter da ise bagaj yok ve yakıtı 3,5 lt nin altına inmiyor.
Ayrıca Pcx 150 nin fiyatı nakit indirimiyle 9.500 TL
Xenter ise 10.200 TL.
Bilemedim, kafam karışık...
Pcx 0 km aldım ve 2500 km kullandım biliyorum. Siz sadece Xenter ile bir 15 dk. Tur atın sonra konuşalım. Binmeden herhangi bir motor alma sakın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)