Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sıfır...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Stormsmith - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Öncelikle herkese selamlar.

    Konu başlığının "sıfır" olmasını istedim, çünkü bu foruma yeni kaydoldum, ve motosiklet konusunda neredeyse "sıfır"ım...

    Lakin bilgimin az olması, heves etmeme engel olmadı nedense. Yapı olarak toplumun geneline hitap eden şeylerden hiç haz almadım. Hatta beni sınırlamaya çalışan, durdurmaya ve bir kalıba sokmaya çalışan herşeye karşı tabiri caiz ise "savaş açtım". Ve nedendir bilmiyorum, motosiklet kullanan insanlar da bana bu yönden yakın geldi hep. Dolayısıyla "motorcuları" hep daha özgür, istedikleri gibi yaşayan, ruhları da motorları gibi gürültülü ve güçlü insanlar olarak gördüm.

    Elde edemeyeceğim bir şeye hiç bir zaman sahip olmak istemedim. Dolayısıyla, atıyorum lise/üniversite çağlarında motosiklet kullanmaya hiç heves etmedim. O dönemlerde maddi olarak imkanım olmamasının da bu zamana kadar heves etmemem konusunda etkili olduğunu söyleyebilirim.

    Ama artık değil...

    Çevremdeki hiç kimse, ama hiç kimse motor almamı istemiyor. Yaş 25, askerlik bitmiş, işim gücüm var ve hala beni bir kalıba sokmaya çalışan insanlar var yeryüzünde ! Böyle anlarda ise benim tek yapmak istediğim şey alıp başımı gitmek. Rüzgarı yüzümde hissederek, olabildiğince uzağa gitmek.

    Her neyse, heves ettikten sonra araştırmaya da başlıyor insan. Kader gibi, yazgı gibi önce tarz, sonra motor beğenmeye başlıyor. Ama bir nokta var başlamaya engel olan. Bir kıvılcım lazım insana. Ya da bir rehber. İşte o yüzden aranıza katılmak istediğime karar verdim. Eğer kabul ederseniz, bundan sonra sizinle birlikte, aynı dili konuşan, özgür ve güçlü bir insan olmak istiyorum.

    Nereden başlayacağımı bilmiyorum. Birkaç sürücü kursuyla konuştum. B sınıfı ehliyetim olduğu için teorik ders almayacağımı, fakat motosiklet için de direksiyon dersini "adet yerini bulsun diye" 2 ders falan verdiklerini, buna rağmen kurs ücreti aldıklarını söylediler. Dolayısıyla ben de "iyi o zaman, önce motor alayım, sonra ehliyet alırım. Nasıl olsa bir şey öğretmeyeceklermiş" dedim düz mantıkla.

    Sonrasında Honda'nın güvenli sürüş eğitimini gördüm. Gidilmeli mi onu düşündüm ama yine net bir karar veremedim.

    Kısacası ilk sorum, ne yapmalıyım?

    Tarz, motor önerilerinde yeni başlayanlara hep ufak motorlar, hatta scooterlar öneriliyor. Benim tek bir hayalim var, o da chopper kullanmak. Chopper ile başlayabilir miyim?

    Başlangıç için, tüm satın alma/sigorta/kasko işlemleri + ekipman masrafları + motorun fiyatı dahil olmak üzere 8-9bin TL gibi bir param var. Ufak çaplı araştırmamın sonucunda Hyosung GV250'nin güzel bir seçim olacağına inanıyorum. Önerileriniz nelerdir? Bu para bu motora ve masraflara yeter mi?


    Şimdiden hepinizle tanıştığıma çok memnun oldum. Ve cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. Umarım hep beraber hoşça vakit geçiririz. Şimdilik, sağlıcakla kalın...
    turbocharge ve Survivalsyk bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Merhaba. Alacaginiz motor 2. El olacak anladigim kadariyla. Bence sifir ve surmesi daha kolay bir motosiklet alin. Egitimede gidin bence.
    ekipmanida iyi secin derim.

  3. #3
    Stormsmith - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Evet, ikinci el düşünüyorum. 8-9 bin TL'ye sıfır ve diğer masrafları karşılayarak, sıfır chopper bulma şansım var mı?

  4. #4

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Kuba superlight var ancak cinli. Bence ilk motor olarak choper pek ideal degil. Ama zamanla alisirsiniz.

  5. #5
    Stormsmith - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Çinden çekiniyor herkes ama..? İkinci el Raptor ya da GV250 daha mantıklı değil mi? Eğer Çin sıkıntı değil diyorsanız Mondial MCT250 de var başlangıç için daha iyi alternatif değil mi? Sonuçta, illaki düşücem, yan yatırıcam vs.

  6. #6
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Hayırlı olsun
    Onlarca platformda yüzelerce mesaj okuyacaksınız nasıl olsa, ben motosiklete nasıl başlarım, ne alırım kısımlarını geçerek size bir abi tavsiyesinde bulunayım ;
    Öncelikle 2 adet kitap alın :
    1-OMM Motosiklet Yol Sanatı
    2-Motosiklet Teorisi (Reşat Arbaş)
    Bu iki kitabı keyifle okuyun, içinize sindirin.
    Motosiklet almadan önce mutlaka yaklaşık 2.000 TL civarında bir bütçeyi, kask, mont, pantolon,çizme ve eldivene (yan aksesuarlar da eklenecektir) ayıracağınızı planlamak durumundasınız. Bir çok genç arkadaşım motoru alıp aksesuarları takıp sonra para bitti diye ya gidip en ucuz eldiveni/kaskı alıyor ya da iki ay sonra alırım diyerek mesela çizme almayıp sürüşe başlıyor.
    Bu önemli "sevdanın" hüsranla sonuçlanmaması için, tüm kıyafetlerinizi CE onaylıi sert korumalı ve kaliteli seçmek durumundasınız.
    İlk motor tavsiyesi için yüzlerce fikir uçuşur durur, sizi de aklınız karışır ama insan en sonunda bildiğini okur
    Bu konuda da en önemli tavsiyelerim şunlar ;
    1-Kim ne derse desin 250 CC üzerine çıkmayın,
    2-Kim ne derse desin almak istediğiniz motorun üstüne oturun. İki ayağınız yere (tabanları tam) sağlam basıyor mu ve siz motoru dizinizden güç alıp ileri geri hareket ettirebiliyor musunuz kontrol edin. Asla parmak ucu, ya da yalnızca sol ayağınızı yere basıyorsanız o motor ilk motorunuz değildir. Yalnızca sol ayak basarak da bir motor kullanılabilir, ama o 10.000 km falan sonra, tecrübe kazandıktan sonra (o da mutlaka gerekliyse)
    Bol şans,
    Pisman bunu beğendi.

  7. #7
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Alıntı Stormsmith adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çinden çekiniyor herkes ama..? İkinci el Raptor ya da GV250 daha mantıklı değil mi? Eğer Çin sıkıntı değil diyorsanız Mondial MCT250 de var başlangıç için daha iyi alternatif değil mi? Sonuçta, illaki düşücem, yan yatırıcam vs.
    Öncelikle ben bir supersport severim,bahsettiğiniz modelleri bilmem konuya cevap yazma ihtiyacı hissetmemin sebebi yazmış olduğunuz illa ki düşeceğim yan yatıracağım ifadesiydi niye bu kadar kalıplaşmış bir tabudur ? Ben diyorum ki ben Düşmeyecek Yan Yatırmayacağım...İnanıyorum inanmanızı istiyorum,Aramıza hoşgeldin keyifli ve bilgi dolu zaman geçirmeniz dileğiyle...

  8. #8
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Bir de unutmadan, evet, Honda Güvenli Sürüş Eğitimlerini almanı, hatta motor almadan önce almanı taviseye ederim. Bu motor seçimin için de yol gösterici olacaktır senin için.

  9. #9
    Stormsmith - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun
    Onlarca platformda yüzelerce mesaj okuyacaksınız nasıl olsa, ben motosiklete nasıl başlarım, ne alırım kısımlarını geçerek size bir abi tavsiyesinde bulunayım ;
    Öncelikle 2 adet kitap alın :
    1-OMM Motosiklet Yol Sanatı
    2-Motosiklet Teorisi (Reşat Arbaş)
    Bu iki kitabı keyifle okuyun, içinize sindirin.
    Motosiklet almadan önce mutlaka yaklaşık 2.000 TL civarında bir bütçeyi, kask, mont, pantolon,çizme ve eldivene (yan aksesuarlar da eklenecektir) ayıracağınızı planlamak durumundasınız. Bir çok genç arkadaşım motoru alıp aksesuarları takıp sonra para bitti diye ya gidip en ucuz eldiveni/kaskı alıyor ya da iki ay sonra alırım diyerek mesela çizme almayıp sürüşe başlıyor.
    Bu önemli "sevdanın" hüsranla sonuçlanmaması için, tüm kıyafetlerinizi CE onaylıi sert korumalı ve kaliteli seçmek durumundasınız.
    İlk motor tavsiyesi için yüzlerce fikir uçuşur durur, sizi de aklınız karışır ama insan en sonunda bildiğini okur
    Bu konuda da en önemli tavsiyelerim şunlar ;
    1-Kim ne derse desin 250 CC üzerine çıkmayın,
    2-Kim ne derse desin almak istediğiniz motorun üstüne oturun. İki ayağınız yere (tabanları tam) sağlam basıyor mu ve siz motoru dizinizden güç alıp ileri geri hareket ettirebiliyor musunuz kontrol edin. Asla parmak ucu, ya da yalnızca sol ayağınızı yere basıyorsanız o motor ilk motorunuz değildir. Yalnızca sol ayak basarak da bir motor kullanılabilir, ama o 10.000 km falan sonra, tecrübe kazandıktan sonra (o da mutlaka gerekliyse)
    Bol şans,
    Çok teşekkür ederim, kitapları araştırıp okuyacağım. Tavsiyenize istinaden Honda güvenli sürüş eğitimine katılmayı planlıyorum ilk etapta.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------

    Düşe kalka olur ya genelde böyle şeyler..
    shadowmaster bunu beğendi.

  10. #10
    Biyturs_OnSr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    Avrupa
    Motosikleti
    Peugeot Elystar
    Hocam yazının başında tarzını anladım, sana chopper önerecektim, zaten yazının sonunda da belirtmişsin, kolay gelsin
    Stormsmith bunu beğendi.

  11. #11
    LifeisBike
    Misafir
    Selam foruma ve motosiklet dünyasına hoşgeldiniz..

    Önceki bir kaç arkadaşımda söz etmiş bende benzer bir cümle kuracağım, Herkes pek çok şey söyler ve söyleyecek.. Motosiklet seçiminden tutun da ileri sürüş eğitiminden ya da ekipmandan sürüş stilinize tarziniza kadar..

    Kimisinin olur dediğine kimisi olmaz diyecek ikilemler 3lemler arasında kalacaksınız..

    Birisi 250 'den büyük tercih etmeyin diyecek , aradan biri çıkıp ben 600 ile başladım ? Kişiye göre değişir diyecek.. Olacak bunlar, size olmasa baskalarının konusunda muhakkak okuyacaksınız. Ben 31 yaşımdayım, yaklasik motosiklet serüvenim 17-18 sene önce basladı. Tabi bu günkü kafa yapısı ile değil. O günden bu güne şartlar çok değişti..

    Bazı gerçekler var.. Dünyada kabul gören.. (Bunlara da itirazı olanlar yok değil) Kısaca sıralamak gerekirse;

    1-Ehliyet! Motosikletinizi almadan önce ehliyetinizi almış olun.
    2-Eğitim! Bugün iyi bir eğitim almanız, motosiklete oturduğunuzda ne yapacağınızı bilmeniz açısından çok faydalı.(+ Masraf'dır. Ama şarttır)Piyasada ki %90 motosiklet sürücüsü eğitim almamıştır,bende dahil olmak üzere! ama gerek görmemiştir,ama bütçesi yoktur. Vs.vs..
    3-Ekipman?? %90'ın hatalı yaptığı bir iş..Ben de dahil.. Amann motosikleti alayım da gerisi gelir kafasıdır bu.. Ama emin olun ki gerisi gelmez, belki siz bile eve gelemeyebilirsiniz.
    4-Motosiklete başlayacak birisi için en son düşünülecek konu Motosiklettir. (Biz herşeyi tersinden yaptığımız için en önemlisidir bu.) Önce gönlümüzden geçen motosiklete sahip olma duygusu ağır basar ve parayı basar satın alırız.

    Belki biraz uzun uzadıya oldu ama olması gereken sıralama bu şekilde olmalı. Şimdi diyeceksiniz ki ya benim topu topu 8.000 TL bütçem var. Bütün bunları yapıp sonra nasıl gönlümdeki motosikleti alacağım. Tabi ki alamayacaksın (aslında gidip alacaksın boşuna yazıyorum bunları). Kalan bütçenin izin verdiği bir motosikleti seçmek durumunda olmalısın.(Bende seçmedim bu güne kadar, ama sen benim kadar şanslı olmayabilirsin.) Eğer bütün bu sıralamada gidersen, gerçekten motosiklete korkmadan binebilirsin. Ya da tersten başlarsan allah korusun ilk sorunda (Sorun diyorum, lütfen siz anlayın) ya vazgeçersin motosikletten tabi bu durumda hala oksijen alabiliyor olman gerekir. Ya da hem kendini hem o içine sindire sindire aldığın motosikleti parçalarsın. Bu son cümleler biraz ağır oldu belki ama, youtube'da binlerce örnek var, seç beğen izle..

    Gelelim şahsi fikrime.. (Bu da benim yorumum)

    İlk defa motosiklet ile tanışacaksan bu scooter olmalı. (İlk oturuşta 600 de kullanan gördüm 1ooo 'likte) Ama motosikleti bir noktadan diğer bir noktaya götürmek kullanıyorsun demek anlamına gelmez (her ne kadar teorik olarak bir noktadan diğer noktaya ulaşmak asıl amaç gibi gözüksede gerçekte bu böyle değildir.)

    Neden scooter? Cünkü scooter otomatik, lütfen otomatik araba ile düz vites araba gibi algılamayın. Vitesli bir motosiklette birden çok kombin söz konusudur. Mesela vites kücültmek başlı başına bir kombindir. Kısaca sıralayalım;

    1- Sağ el ile ön fren çekilecek
    2- Debriyaj çekilecek
    3- Sol ayak ile vites kücültülecek
    4- Sağ el ile yine bir parça ara gaz verilip motor devrini arka tekerlek dönüş hızı ile eşitlenecek
    5- Debriyaj yavasca bırakılacak.

    ve bunların hepsi 1-2 saniyede yapılacak. Bu vites kücültüp yavaslama aksiyonu. Ama bu arada motosiklet gidiyor, beyin hangisini idare edecek ? Yola mı konsantre olacak - Motosiklete mi - Çevredeki diğer etkenlere mi ?

    Bunların tamamı tecrübe ile gelişen hareketler. Benim bakış açıma göre bir kişi motosikleti öğrenmeye ilk önce onu nasıl dengede tutabileceğini öğrenerek başlamalı. O yüzden bence scooter bu şekilde ilerlemenin en kolay ve güvenli yolu. Pahalı birşey olmasına gerek yok. 1-2 ay tecrübe edin, hazır hissettiğinizde vitesliye gecin. Bazı kişiler ilk oturduğu anda yol alabilirler,ama scooter ile ama vitesli motosiklet ile.. Fakat doğru hareket bence bmc diyor ve noktalıyorum.
    Stormsmith ve karadenizz bunu beğendiler.

  12. #12
    Ali1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    SATTI
    Senin üstünde regal raptor ışığı var kardeş. Aramıza hoşgeldin, inşallah kısa sürede makinanı ve ehliyetini alıp ruhunu özgürlüğe kavuşturursun. Tekerin düz bassın herzaman
    Stormsmith bunu beğendi.

  13. #13
    Stormsmith - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı LifeisBike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam foruma ve motosiklet dünyasına hoşgeldiniz..

    Önceki bir kaç arkadaşımda söz etmiş bende benzer bir cümle kuracağım, Herkes pek çok şey söyler ve söyleyecek.. Motosiklet seçiminden tutun da ileri sürüş eğitiminden ya da ekipmandan sürüş stilinize tarziniza kadar..

    Kimisinin olur dediğine kimisi olmaz diyecek ikilemler 3lemler arasında kalacaksınız..

    Birisi 250 'den büyük tercih etmeyin diyecek , aradan biri çıkıp ben 600 ile başladım ? Kişiye göre değişir diyecek.. Olacak bunlar, size olmasa baskalarının konusunda muhakkak okuyacaksınız. Ben 31 yaşımdayım, yaklasik motosiklet serüvenim 17-18 sene önce basladı. Tabi bu günkü kafa yapısı ile değil. O günden bu güne şartlar çok değişti..

    Bazı gerçekler var.. Dünyada kabul gören.. (Bunlara da itirazı olanlar yok değil) Kısaca sıralamak gerekirse;

    1-Ehliyet! Motosikletinizi almadan önce ehliyetinizi almış olun.
    2-Eğitim! Bugün iyi bir eğitim almanız, motosiklete oturduğunuzda ne yapacağınızı bilmeniz açısından çok faydalı.(+ Masraf'dır. Ama şarttır)Piyasada ki %90 motosiklet sürücüsü eğitim almamıştır,bende dahil olmak üzere! ama gerek görmemiştir,ama bütçesi yoktur. Vs.vs..
    3-Ekipman?? %90'ın hatalı yaptığı bir iş..Ben de dahil.. Amann motosikleti alayım da gerisi gelir kafasıdır bu.. Ama emin olun ki gerisi gelmez, belki siz bile eve gelemeyebilirsiniz.
    4-Motosiklete başlayacak birisi için en son düşünülecek konu Motosiklettir. (Biz herşeyi tersinden yaptığımız için en önemlisidir bu.) Önce gönlümüzden geçen motosiklete sahip olma duygusu ağır basar ve parayı basar satın alırız.

    Belki biraz uzun uzadıya oldu ama olması gereken sıralama bu şekilde olmalı. Şimdi diyeceksiniz ki ya benim topu topu 8.000 TL bütçem var. Bütün bunları yapıp sonra nasıl gönlümdeki motosikleti alacağım. Tabi ki alamayacaksın (aslında gidip alacaksın boşuna yazıyorum bunları). Kalan bütçenin izin verdiği bir motosikleti seçmek durumunda olmalısın.(Bende seçmedim bu güne kadar, ama sen benim kadar şanslı olmayabilirsin.) Eğer bütün bu sıralamada gidersen, gerçekten motosiklete korkmadan binebilirsin. Ya da tersten başlarsan allah korusun ilk sorunda (Sorun diyorum, lütfen siz anlayın) ya vazgeçersin motosikletten tabi bu durumda hala oksijen alabiliyor olman gerekir. Ya da hem kendini hem o içine sindire sindire aldığın motosikleti parçalarsın. Bu son cümleler biraz ağır oldu belki ama, youtube'da binlerce örnek var, seç beğen izle..

    Gelelim şahsi fikrime.. (Bu da benim yorumum)

    İlk defa motosiklet ile tanışacaksan bu scooter olmalı. (İlk oturuşta 600 de kullanan gördüm 1ooo 'likte) Ama motosikleti bir noktadan diğer bir noktaya götürmek kullanıyorsun demek anlamına gelmez (her ne kadar teorik olarak bir noktadan diğer noktaya ulaşmak asıl amaç gibi gözüksede gerçekte bu böyle değildir.)

    Neden scooter? Cünkü scooter otomatik, lütfen otomatik araba ile düz vites araba gibi algılamayın. Vitesli bir motosiklette birden çok kombin söz konusudur. Mesela vites kücültmek başlı başına bir kombindir. Kısaca sıralayalım;

    1- Sağ el ile ön fren çekilecek
    2- Debriyaj çekilecek
    3- Sol ayak ile vites kücültülecek
    4- Sağ el ile yine bir parça ara gaz verilip motor devrini arka tekerlek dönüş hızı ile eşitlenecek
    5- Debriyaj yavasca bırakılacak.

    ve bunların hepsi 1-2 saniyede yapılacak. Bu vites kücültüp yavaslama aksiyonu. Ama bu arada motosiklet gidiyor, beyin hangisini idare edecek ? Yola mı konsantre olacak - Motosiklete mi - Çevredeki diğer etkenlere mi ?

    Bunların tamamı tecrübe ile gelişen hareketler. Benim bakış açıma göre bir kişi motosikleti öğrenmeye ilk önce onu nasıl dengede tutabileceğini öğrenerek başlamalı. O yüzden bence scooter bu şekilde ilerlemenin en kolay ve güvenli yolu. Pahalı birşey olmasına gerek yok. 1-2 ay tecrübe edin, hazır hissettiğinizde vitesliye gecin. Bazı kişiler ilk oturduğu anda yol alabilirler,ama scooter ile ama vitesli motosiklet ile.. Fakat doğru hareket bence bmc diyor ve noktalıyorum.
    Çok teşekkürler, karar vermemde ciddi anlamda etkisi olacak çok faydalı bilgiler verdiniz (siz de dahil olmak üzere tüm cevap yazan arkadaşlara ithafen diyorum bunu)

    Vitesli/otomatik farkını söylemeniz çok güzel olmuş. Cidden bilgim yoktu. Eğitimini almadan sürmeyeceğim.

    Ama, (lütfen yanlış anlamayın) scooter da sürmeyeceğim sanırım

    Öte yandan, herkesin kısaca bahsetmek istediğini anladım sanırım. Motorun üstündeki adamın bilgisi olduğu taktirde motorun Çin, Kore, Amerika olması biraz daha ikinci planda kalıyor. İyi bilen adam herşeyi daha güzel kullanıyor.

    Bu arada sizin, sıralama için sonda verdiğiniz çarpıcı örnekler ağır değil bence. Hatta ve hatta forumun girişine tabela gibi asılması gereken örnekler. Babamın bundan 4-5 sene önce olduğu bir ameliyat sonrasında ona refakat ederken, hemen yanımıza bir acil servis vakası geldi. Adamın dizi parçalanmış, kaval kemiği ve topuğu kırılmıştı. Nedeni ise tahmin edebileceğiniz gibiydi. Motorda giderken duvar ile motor arasında sıkışmış bacağı. İşin kötü yanı, adam arkada oturuyormuş sadece Öğrendiğimiz kadarıyla motoru süren çocuk da tam olarak hakim değilmiş motor sürmeye. Bilgisizlik, sadece şahsın kendisine zarar verse sıkıntı yok, başka canlara da tehdit oluşturuyor. Dolayısıyla, ben bilinçli olmadan bu işi yapmak istemediğime de, sayenizde net olarak karar verdim. Teşekkürler.

  14. #14
    LifeisBike
    Misafir
    Alıntı Stormsmith adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ama, (lütfen yanlış anlamayın) scooter da sürmeyeceğim sanırım
    Bilinçli davranmanız takdire şayan hiç bir itirazım yok ama, şu skuter ''da'' kullanmam kısmı rahatsız edici Bu gün aşağıdaki motosiklete sahip olmayı herşeyden çok isterim, ve o malesef bir skuter (Scooter diyelim) Bu arada motosikletim ise Yamaha YZF R6(Kötü bi motosiklet sayılmaz

  15. #15
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    honda, yamaha yada gis akedemi den motorunu almadan önce eğitim alırsan hem daha bilinçli başlamış olursun, hem de 2. el alacağın motoru denerken daha önce sürdüğün 125-150 cc motorlarla kıyaslama imkanın olur. bu sayede dış görünümüne bakarak yaptığın seçimi de test etmiş olursun.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler