mutlaka daha ince yağ içerdeki eleklerde daha hızlı emiş / çekiş yapacaktır. dolayısıyla inceliği de etkiler. doğrudur ama benim elimdeki imkanlar miktar değişikliği yapmaya elverdiği için böyle yazdım. yoksa daha ince bir yağla denemek te değişiklik sağlar mutlaka. ama yine tekrar etmek isterim ki asla amortisör sertliğini arka ayar derecesinin dışına çıkartmamak gerek. ben motor tamircisi değilim ancak yaşadığım yerde kendi imkanlarımla bakım ve onarım yapmak zorunda olduğum için kısmek mekanik konusunda tecrübem var. VESPUCİ servise gittiğinde ilk işin hava filtresini mutlaka değiştir ve orjinaliyle değiştir. tabi yakın zamanda değişmemişse, belli olur zaten. ayrıca alttaki hava sirkülasyonu varyatör sistemini kirletmeye bence çok müsait olduğu için varyatör temizliği yapmanda fayda var. 11000 km bu motor için hiçbirşey değil. ancak lastik çapları büyük olduğundan eğer senden önceki sahibi sert kullanmışsa kayışı da bu temizlik sırasında kontrol etmiş olursun. çünkü yıpranmış olabilir. ayrıca motorun şu aylarda bile güzel marş alıyorsa asla karbüratöre el sürdürmemeni tavsiye ederim. seleyi söküp içerdeki benzin borularını da kontrol ettirmeyi unutma. eğer normal kullanılmış bir motor ise sana değişim km lerini söylim (benim değişiklik yaptığım km):
buji: 30000 km (hala on numara çalışıyordu)iki kere söküp temizliğini yapmıştım.
kayış: 25000 km (hala ne bir çatlak ne de iplik atması vardı.)
varyatör ağır bakımı: 52000 km
amortisör yağ değişimi: 30000 km
şanzıman yağ değşimi: sanırım 20000 km (tam hatırlamıyorum)
şu anda 56000 km deyim. nasip olurda bu kmleri görürseniz motorda siyah renkli grenajlar haricinde ciddi bir renk solması olmadığını sizde göreceksiniz. çok çok az miktarda yağ eksilttiğini göreceksiniz ki bu eksiltme yağ değişimine kadar ekleme yapmanızı gerektirecek kadar değil. bir de insanların sizin motorunuza hala hayranlıkla baktığını göreceksiniz kiiiii bunun yerini hicbirşey tutamaz. Bu arada benimki sarı lacivert
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
bu arada o gelen ıslık sesi, motor giderken gazı kesince gelen ıslık sesiyse normaldir. motor balatalardan kurtulup rölantiye düşene kadar varyatör mekanizmasından bu ses gelir. hatta bu ses benim acayip hoşuma gidiyor. sorun yok yani.