kim ne derse desin,
siz o motosikleti alıp bindikten ve yola çıktıktan sonra 2 teker, bir siz bir de Allah olacak yanınızda.
bu da demek ki, "keşke" sözü için hiç de uygun bir ortam değil.
- scooter sevmem ama maxi scooter kullananlara imrenirim.
önce scooter'ın dezavantajlarına bakalım;
- küçük tekerli olanlar, virajlarda dengesizdirler ( bu zaten benim aklımda küçük tekeri %99 bitiriyor )
-karizmayı sarsıyor gibi ama romantizmi tetikliyor. ( scooterlı erkeklerdin arkasında daha çok bayan artçı görürsünüz )
başka da dezavantajı yok bence.
avantajları;
- geniş tekerlekli, 16 janttan büyük bakınırsanız o tehlike büyük oranda ortadan kalkar.
- şehir içi trafikte debriyaj sıkmaktan kolunuzda hal kalmaz.
-bakımı kolaydır
-yakıtı daha düşük olabilir ( kullanıma bağlı)
- ve en önemlisi, ileride büyük bir motosiklet alsanız dahi elinizin altında küçük olması gayet avantaj sunar.
hem büyük motorun km si yükselmez, km bakımlarıona sıra geç gelir. düşünün ki;
750 cc lik bir motor 5000 km de bir bakıma giriyor
* yağ-yağ filitresi
* hava filitresi
*3-4 litre yağ
* işçilik
ve yükselen km için maalesef ülkemizin kronik sorunu olan fiyat düşmesi. yüksek km li aracın fiyatı da düşüyor.
ama el altındaki uygun fiyatlı bir scooter sizi tüm bu masraf ve çelişkiden kurtarağı gibi, üstüne de tecrübe arttıracak ve yedek parçça olarak da acemiliğinizden kaynaklanan ufak tefek olacak muhtemel sakarlıkların telefisini de kolaylaştıracaktır.
750 shadow + ve - lerine bakalım;
- bir acemi için gerçekten ağır
- bir acemi için güçlü
- kredi çeken biri için yakıt ve bakımları ağır masraf çıkartacaktır
- bu işin zamanla öğrenilecek ustaya güven meselesi var ki, bu da neredeyse ya sizi motordan soğutmaya bile yeter. küçük motorla hem usta tanırsınız, hem de bir süre sonra ufak tefek bakımları kendiniz yapmaya başlar hale gelirsiniz.
- şehir içi istanbul için özellikle, sıkışık trafikte debriyaj ve manet kullanımı muhtemelen çok yoracaktır. yol açık olsa, takarsın vitese basar gidersin. ama vites düş, yükselt, bekle, vites tak vs... yorar!
- sıkışık trafikte dar alan kullanımını etkisiz hale getirir. neredeyse bir araç kadar yer kaplamasıyla park etmek bile sorun olur.
+ ları;
karizma ve güç
aklıma başka bir şey gelmedi.
elbette ki tecrübe de kazandıracaktır ama tecrübesizken kaybedecekleriniz daha fazladır.
sonuç;
scooter alırsanız geniş tekerlekli ve bastınız mı aradan sıyrılacak kadar güçlü ve rahat akan trafikte sıkıştırılmayacak kadar ivmeli bir model seçmelisiniz.
aslında ne alırsanız alın, böyle bir model seçmelisniz.
bir de tarz olayı var, pek çok kişi cruiserle başlar sonra ya ss veya endurocu olup çıkar.
işte, maxiscooter size bu zaman olgunlaşmasını da verecektir.
ben alsam!(?)
ben 5000 tl den yukarıya maxiscootera para vermezdim.
sym 200 lük seramik kaplı silindirli modelleri var.
2-3000 tl civarı, sizi çok tatmin edecektir.
39 derece ateş ve akan bir burunla aklıma şu anda gelenler bunlar.
sorularınız varsa özleden de ulaşırsanız yardımcı olabilirim. malum, konu takibi yapamayabilirim
hakkınızda hayırlısı olsun