Kanatları iki teker olan herkese selamlar,
Reklamlar
-
Motor kullanmayı çok isteyen,fakat ailesi tarafından -bilhassa annesi- bu isteği sürekli engellenen 20 yaşındaki bir kız olarak olarak merhaba diyorum herkese. Motor kullanmayı çok istiyorum evet, ama gençlik hevesi,hız tutkusu gibi sebeplerim yok.Tek bildiğim motorun hayatın içine süzülen birşey olması. Onun üstünde geçmiş yok,gelecek yok,sadece şimdi var. Ve ben sadece şimdiyi yaşamak istiyorum.Uzun lafın kısası sizlerden öğreneceklerimle, gelecekteki dostumu tanımaya,anlamaya geldim.Hoşbuldum
Reklamlar
-
Hoşgeldiniz ... evet anneler malesef öyle ve öyle olmakta ısrarda etmiyor değiller
Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı.O 2 tekerin üzerinde gitmezdim !!!!
-
hoşgeldiniz... pembe renkli 50 cc lik bir scooter ile başlayın.belki o şirin gelir pek ses çıkarmazlar
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
-
-
hoş geldiniz (hayırlısı be gülüm )yazan bi resim vardı bekliyoruz onu
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
Hoş geldiniz
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
-
Hoşgeldiniz.
Ana yüreği bu, gözbebeğine bir şey olsun istemez.
Benim annem sadece eve temiz gel diyor
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
Hoşgeldiniz MT ye
-
10 Aralık 2012, 16:10
#10
Hoşgeldiniz. Hoş bir giriş olmuş
Daimi olmanız ümidiyle...
-
10 Aralık 2012, 16:49
#11
Hoşgeldin.
Ben 68 doğumluyum. 1986 yılında ilk motorum jawa yı aldım. Evin önüne getirdim. Daha 50 km yapmadan annem motoru yaktı. Evet yaktı. Üzerine benzin döküp yaktı. Sonrası klasik sütümü helal etmem hakkımı helal etmem vs. vs. Evlendim Münih te sürücü kursuna yazıldım. Derslere gideceğim bu sefer eşim iki gözü iki çeşme kapının eşiğine yattı. Ölümü geçmeden bu kapıdan çıkamazsın vs vs. En sonunda canıma tak etti. Bu sene kimseye sormadan her türlü tepkiyi göze alarak sürücü kursuna yazıldım. Tüm motor elbiselerini iç çamaşırından tutta deri takımına kadar eksiksiz aldım. Bir ay içinde ehliyetimi günde yaklaşık altı saat harcayarak başardım. Burada gerçekten o motoru kullanmazsan ehliyeti alamazsın. Sadece pratik sınav bir saat sürüyor. İlk motorum FZ1 yamaha idi. Ehliyetimi aldığım gün gece yarısına kadar kullandım. Herhalde bin km yapmışımdır. Sonra eve geldim eşime motoru gösterdim. Beklediğim gibi olmadı o kesinlikle benim arkama daha doğrusu bir motorun arkasına binmiyor ama bu hevesime saygı gösteri. 14 seneden sonra ne değişti bilmiyorum. Bir hafta sonra arkadaşın supersport denilen race ini kullandım ve bana ait olmasını istediğim motoru buldum. Yamaha R1. Hemen Adac nn ileri sürüş ve yarış motoru kullanma kurslarına katıldım. Yirmi küsür sene kaybetmiştim. Ve inan ilk motorumu R1 ile değiştirip grubumuz ile Avusturya dağlarına yolculuk yapıp o virajlarda motoru yaptırmanın keyfini aldıktan sonra motorum olmadan geçen her sene her ay her güne acır oldum. Bir sezonda yaptığım km 20.000 oldu. Şu anda motor garajda dışarıda yaklaşık 20.cm kar var. İnan aklım hep motorunda ve gelecek güzel havalarda.
Burada sana anlatmak istediğim 44 yaşına girmiş biri olarak sakın vakit kaybetme. Sonra geçen her seneye yanarsın. Eğitimini en güzel şekilde al motor üzerine. Sana kolaylık sağlayacak sürücü kursuna değil sana öğretecek sürücü kursuna git. Ehliyetini aldıktan sonra eğitici kurslara katıl. Almanya da Adac nin var Türkiye'de ise hondanın ileri sürüş kursları var diye biliyorum. Motoru tam takım kullan. Elbisesi mümkünse deri eldivenmkask ve thermo içlikleri ile. Ve İnan bunları yaparsan motor kullanmak en fazla araba kullanmak kadar tehlikeli olur.
Elbiselerini giyip kaskını takıp eldivenleri eline geçirdikten sonra motora doğru yürürken hissettiği tekneye özgürlük. Ve bunu tatmak çok güzel bir duygu.
Benim kızım 12 yaşında ve önümüzde ki yaz burada kros motor kullanmaya başlayacak. Özel parkur da. Klübe üye oldu. Ve en büyük hayalim ehliyetini alınca beraber kullanmak.
Umarım isteğini başarırsın.
Sevgilerle......
-
10 Aralık 2012, 18:45
#12
Motor geçmişinizi ne güzel anlatmışsınız,harika.Tavsiyeleriniz için de çok teşekkür ediyorum. Eğitimin öneminin farkındayım. Geçenlerde bir sürücü kursuyla konuştum. Teorik bilgi bir şekilde hallolur diye pratikle ilgili bilgi alayım dedim,şaşırdım kaldım. Hangi motorla,ne kadar mesafede sürüş yaptırıyorsunuz dedim. Buraya gelenler çoğunlukla kullanmayı bildiklerinden pratiğe ağırlık vermiyoruz, 50-100metre arası bir alan var,scooterle de sürüş yapabilirsiniz dedi.Halbuki benim asıl ihtiyacım olan pratik kısmı. Malesef sizin gibi motorla ilgili bir babam yok. Eş dost arkadaş kimse ilgili değil. Nasıl öğreneceğiz bu işi diyorum. Sanki öğrenmek için değil de öğrenme hakkına sahip olabilmek için ehliyet veriyorlar insana.Ayrıca ehliyet alıp hemen o sezon kaza yapan kardeşlerimizi de anlamaya başladım. Sen on yedi yaşındaki çocuğa scooterle 50 m gittikten sonra ehliyeti verirsen,o da bilmem kaçlık koca motorla kafayı gözü yarıp motora tövbe ettirilir. Bu yaz böyle genç bir kardeşimiz rahmetli oldu malesef. Sonra da insanlar motora katil gözüyle bakıyor. Anlayamadım gitti.
-
10 Aralık 2012, 19:01
#13
Güzel bir giriş olmuş içindeki hevesi tutkuyu kısa ve öz güzelce anlatmışsın , ne istediğini bildiğin belli , tekrar hoşgeldin .
-
10 Aralık 2012, 21:05
#14
gız kısmısının moturla motorla işi olmaz gırsın dizini anasının gıyısında otursun
şaka tabiki hayatın hangi aşamasında ve koşulunda olursa olsun CİNSİYET AYIRIMI yapılmasına karşıyım
insan kendini nasıl iyi hissederse öyle yaşamalı
Hoş Geldiniz Keyifli Forumlar
Motorsiklet seçimine gelince hiç bir tecrübe
yok ise scooter mantıklı olacaktır kanımca
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
-
11 Aralık 2012, 00:09
#15
alkyone.a adlı üyeden alıntı
Motor geçmişinizi ne güzel anlatmışsınız,harika.Tavsiyeleriniz için de çok teşekkür ediyorum. Eğitimin öneminin farkındayım. Geçenlerde bir sürücü kursuyla konuştum. Teorik bilgi bir şekilde hallolur diye pratikle ilgili bilgi alayım dedim,şaşırdım kaldım. Hangi motorla,ne kadar mesafede sürüş yaptırıyorsunuz dedim. Buraya gelenler çoğunlukla kullanmayı bildiklerinden pratiğe ağırlık vermiyoruz, 50-100metre arası bir alan var,scooterle de sürüş yapabilirsiniz dedi.Halbuki benim asıl ihtiyacım olan pratik kısmı. Malesef sizin gibi motorla ilgili bir babam yok. Eş dost arkadaş kimse ilgili değil. Nasıl öğreneceğiz bu işi diyorum. Sanki öğrenmek için değil de öğrenme hakkına sahip olabilmek için ehliyet veriyorlar insana.Ayrıca ehliyet alıp hemen o sezon kaza yapan kardeşlerimizi de anlamaya başladım. Sen on yedi yaşındaki çocuğa scooterle 50 m gittikten sonra ehliyeti verirsen,o da bilmem kaçlık koca motorla kafayı gözü yarıp motora tövbe ettirilir. Bu yaz böyle genç bir kardeşimiz rahmetli oldu malesef. Sonra da insanlar motora katil gözüyle bakıyor. Anlayamadım gitti.
Ben sana buradaki prosedürü anlatayım. Ehliyet almak isteyen 18 yaşındaki normal araba ehliyetini alan genç,sürücü kursuna yazılır. Yirmi ders saati teori görür. Motorla ilgili ve trafikle ilgili tüm gerekli bilgileri alır. Teori sınavından sonra pratik eğitim başlar. En az 20 saat bunun 4 ü otobanda 4ü gece olmak üzere şehir içi ve şehirler arası trafikte motorla kendisi önde sürücü kursu öğretmeni arkada araba ile kurslar yapılır. Kullanılan motorsiklet 18-21 yaş arası icin 34 piyes e düşürülmüş cbf600 ve ayarında 21 yaş üzeri ise 98 piyes 600 cc lik motor olur cbf 600 yamaha xj 6 gibi motorlar ile kurs yapılır. Sınav en az 45 dakika sürer ve sınava tüv te görevli trafik mühendisleri katılır. İnan Merkel'in çocuğu olsan o motoru kullanamadan ehliyeti alamazsın. Ondan sonra 21 yaşını doldurmadan ve en az iki sene 34 piyeslik motoru kullanmak zorundasın. İki sene sonra istediğin güçte motora bilebilirsin. Eğer 21. Yaşından büyüksün direkt olarak en güçlü motorla başlarsın. Bu 2013 Ocak ayının 19 una kadar geçerli kurallar. 19.01.2013 tarihinden sonra kaç yaşında olursan ol ilk motorun iki sene boyunca 34 piyes olmak zorunda. İki sene içinde trafik suçu işlersen bununda birçok yaptırımı var. Ve burada ehliyetini alan insanlar kendi tarzlarına göre ilk olarak 600 cc lik bir motorla bu işe başlarlar.
Şimdi ben bunları neden anlattım diyorsun ki 50 metre Scoter kullandırıp motor ehliyeti verenler var. Asıl katil motor değil onlardır. Üç kuruş kazanacağım diye böyle bir olaya sebep olmak bence cinayettir. Ama inanıyorum ki Türkiye de de bu işi olması gerektiği gibi yapanlar vardır. Bu sitede eski üyeler admin arkadaşlar eminim ki böyle düzgün çalışan bir sürücü kursu sana tavsiye ederler.
Ama ilk önce eğitim ve ekipman bunu hiç aklından çıkarma. Gerisi çorap söküğü gibi gelir.
-
11 Aralık 2012, 00:50
#16
Levent68 adlı üyeden alıntı
Ben sana buradaki prosedürü anlatayım. Ehliyet almak isteyen 18 yaşındaki normal araba ehliyetini alan genç,sürücü kursuna yazılır. Yirmi ders saati teori görür. Motorla ilgili ve trafikle ilgili tüm gerekli bilgileri alır. Teori sınavından sonra pratik eğitim başlar. En az 20 saat bunun 4 ü otobanda 4ü gece olmak üzere şehir içi ve şehirler arası trafikte motorla kendisi önde sürücü kursu öğretmeni arkada araba ile kurslar yapılır. Kullanılan motorsiklet 18-21 yaş arası icin 34 piyes e düşürülmüş cbf600 ve ayarında 21 yaş üzeri ise 98 piyes 600 cc lik motor olur cbf 600 yamaha xj 6 gibi motorlar ile kurs yapılır. Sınav en az 45 dakika sürer ve sınava tüv te görevli trafik mühendisleri katılır. İnan Merkel'in çocuğu olsan o motoru kullanamadan ehliyeti alamazsın. Ondan sonra 21 yaşını doldurmadan ve en az iki sene 34 piyeslik motoru kullanmak zorundasın. İki sene sonra istediğin güçte motora bilebilirsin. Eğer 21. Yaşından büyüksün direkt olarak en güçlü motorla başlarsın. Bu 2013 Ocak ayının 19 una kadar geçerli kurallar. 19.01.2013 tarihinden sonra kaç yaşında olursan ol ilk motorun iki sene boyunca 34 piyes olmak zorunda. İki sene içinde trafik suçu işlersen bununda birçok yaptırımı var. Ve burada ehliyetini alan insanlar kendi tarzlarına göre ilk olarak 600 cc lik bir motorla bu işe başlarlar.
Şimdi ben bunları neden anlattım diyorsun ki 50 metre Scoter kullandırıp motor ehliyeti verenler var. Asıl katil motor değil onlardır. Üç kuruş kazanacağım diye böyle bir olaya sebep olmak bence cinayettir. Ama inanıyorum ki Türkiye de de bu işi olması gerektiği gibi yapanlar vardır. Bu sitede eski üyeler admin arkadaşlar eminim ki böyle düzgün çalışan bir sürücü kursu sana tavsiye ederler.
Ama ilk önce eğitim ve ekipman bunu hiç aklından çıkarma. Gerisi çorap söküğü gibi gelir.
Ah be abi keşke senin dediğin gibi olsa ama bursaı Türkiye o aşamaya gelene kadar ne aşamalar var. Bir de şu var ne kadar doğru bilmem ama 1-2 yıl içinde Türkiye'de A2
ehliyeti kalmayacak diye duydum B sınıfı ehliyeti olan profesyonel sürücü olacak hem araç hemde motosiklet kullanıcak.
Bu arada hoşgeldin alkyone.a
Bir şeyin ters gitme olasılığı varsa, en kötü zamanda ters gider!
Edward A. Murphy, jr.
-
11 Aralık 2012, 02:06
#17
Hoşgeldin sefalar getirdin.
-
14 Aralık 2012, 01:17
#18
hoşgeldiniz.. Benim annem yemin ettim tekerleklerini kescem o motorun ben sana alma demedimmi diyor allahtan farklı şehirdeyiz kesemiyor ama her motor konuşmasında kesicem o motorun tekerini anne sözü dinlemiyosun demi sen diyor kızıyor
Alan O Veren O, Nedir Senden Gidecek, Görende Can Senin Zannedecek...
-
15 Aralık 2012, 14:39
#19
Levent68 adlı üyeden alıntı
Ben sana buradaki prosedürü anlatayım. Ehliyet almak isteyen 18 yaşındaki normal araba ehliyetini alan genç,sürücü kursuna yazılır. Yirmi ders saati teori görür. Motorla ilgili ve trafikle ilgili tüm gerekli bilgileri alır. Teori sınavından sonra pratik eğitim başlar. En az 20 saat bunun 4 ü otobanda 4ü gece olmak üzere şehir içi ve şehirler arası trafikte motorla kendisi önde sürücü kursu öğretmeni arkada araba ile kurslar yapılır. Kullanılan motorsiklet 18-21 yaş arası icin 34 piyes e düşürülmüş cbf600 ve ayarında 21 yaş üzeri ise 98 piyes 600 cc lik motor olur cbf 600 yamaha xj 6 gibi motorlar ile kurs yapılır. Sınav en az 45 dakika sürer ve sınava tüv te görevli trafik mühendisleri katılır. İnan Merkel'in çocuğu olsan o motoru kullanamadan ehliyeti alamazsın. Ondan sonra 21 yaşını doldurmadan ve en az iki sene 34 piyeslik motoru kullanmak zorundasın. İki sene sonra istediğin güçte motora bilebilirsin. Eğer 21. Yaşından büyüksün direkt olarak en güçlü motorla başlarsın. Bu 2013 Ocak ayının 19 una kadar geçerli kurallar. 19.01.2013 tarihinden sonra kaç yaşında olursan ol ilk motorun iki sene boyunca 34 piyes olmak zorunda. İki sene içinde trafik suçu işlersen bununda birçok yaptırımı var. Ve burada ehliyetini alan insanlar kendi tarzlarına göre ilk olarak 600 cc lik bir motorla bu işe başlarlar.
Şimdi ben bunları neden anlattım diyorsun ki 50 metre Scoter kullandırıp motor ehliyeti verenler var. Asıl katil motor değil onlardır. Üç kuruş kazanacağım diye böyle bir olaya sebep olmak bence cinayettir. Ama inanıyorum ki Türkiye de de bu işi olması gerektiği gibi yapanlar vardır. Bu sitede eski üyeler admin arkadaşlar eminim ki böyle düzgün çalışan bir sürücü kursu sana tavsiye ederler.
Ama ilk önce eğitim ve ekipman bunu hiç aklından çıkarma. Gerisi çorap söküğü gibi gelir.
O zaman eski üyelerden,bilenlerden tavsiye rica ediyorum. İstanbul'da Beşiktaş, Mecidiyeköy dolaylarında kaliteli bir sürücü kursu neresi olabilir?
Bu arada cümleten hoşbuldum
-
15 Aralık 2012, 15:49
#20
Kurstaki sınav çok kolay bunun için ders almaya gerek yok sürücü kursu zaten direksiyon eğitimine çağırıyor sizi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)