Sert Fren Sonrasında Motor Düşer
Reklamlar
-
Beklenmedik bir anda önünüze birşey fırladı , kitapta yazan herşeyi uyguladınız . Manet limon gibi kademeli olarak sıkıldı , arka frene acımasızca abanıldı (yanlış okumuyorsunuz panik frende arka frene abanın korkmayın) tam zamanında durmayı başardınız.
BRAVOOOO
Ultra müthiş bir binicisiniz kazayı engellediniz dediğiniz anda hooooop
O da ne motorla kendiniz yerde buldunuz halbuki hiçbir şeye çarpmadınız , motorun önü kaymadı , gayet net ve temiz bir fren yaptınız ama tam durduğunuz anda bir el sizi ve motoru çekip alıverdi.
Endişelenmeyin siz hala iyi bir binicisiniz ancak sert frenlemede dikkat edilmesi gereken iki çok önemli noktayı atladınız ve bu başınıza geldi.
1- BAKIŞ : Frene başladığınız andan itibaren kaçış noktası yönünde İLERİ bakın . Bakışınızı zemine yada önünüzdeki engele doğru kilitlerseniz kaçabilseniz dahi dengeniz alt üst olacaktır.
2- AYAKTA KALMANIN SIRRI : Bunu bedava veriyorum kıymetinizi bilin. Sert frenlemede ön düzen dibine kadar kapanacak tam olarak durduğunuz ana kadar bu durumunu değiştirmeyecektir. Eğer bu şekilde durursanız motor hareketsiz kaldığı anda ön düzen çok sert bir şekilde eski haline dönmeye çalışacak ve sanki motora alttan bir koç vurmuş gibi gidon yukarı doğru savrulacaktır.
Bunu engellemek çok basittir , frenleme alışkanlığınızı değiştirmelisiniz. Ani veya normal duruş farketmez durma anından hemen önce sadece ön freni yavaşça bırakın motor son sabitlenmesini sadece arka fren ile yapsın bu durumda çok yumuşak ve dengeli bir şekilde durabildiğiniz farkedeceksiniz. Bunu her duruşunuzda alışkanlık halina getirin ilerde çok işinize yarayacaktır.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
-
tabi ki ilk olarak bakış çok önemli,
sonrasında kaymamak ve ön freni randumanlı kullanabilmek için deriyajı kullan ki motor ileri gitme isteğinde bulunmasın. önce yükü ön tekere aktarmak akabinde limoni bir şekilde kullanmak gerek, her zaman 4 parmağınıda kullan. durduktan sonra tepmemesi için aynı şekilde bırakmak gerek. bunu vakit buldukça tecrübe ederek alışkanlık haline getirebilirsiniz.
bakışınız için ilk başta arka fren çalışması yapabilirsiniz. motorun kıçı sağa sola gidiyorsa bakışınızda problem var demektir. düz bir hatta bakıp tekrar deneyin.
ön fren çalışmanızda tekerleği kilitliyorsanız elinize hakim olun. sağ sol yaptırıyorsanız yine bakışınızı kontrol edin.
sonra iki fren çalışması yapın.
bir zamanlar benimde ön fren fobim oluşmuştu, bu fobinin sebepleri de malum.
ben çok mu biliyorum? hayır. 200 binden fazla oldu ama halen öğrenecek çok şeyim var, halen tam olarak kullanmayı bilmiyorum, halen acemiyim. çünkü düşmekten hoşlanmıyorum
-
degerli bilgiler ıcin teşekkür ederimmmm
-
oocan adlı üyeden alıntı
Beklenmedik bir anda önünüze birşey fırladı , kitapta yazan herşeyi uyguladınız . Manet limon gibi kademeli olarak sıkıldı , arka frene acımasızca abanıldı (yanlış okumuyorsunuz panik frende arka frene abanın korkmayın) tam zamanında durmayı başardınız.
BRAVOOOO
Ultra müthiş bir binicisiniz kazayı engellediniz dediğiniz anda hooooop
O da ne motorla kendiniz yerde buldunuz halbuki hiçbir şeye çarpmadınız , motorun önü kaymadı , gayet net ve temiz bir fren yaptınız ama tam durduğunuz anda bir el sizi ve motoru çekip alıverdi.
Endişelenmeyin siz hala iyi bir binicisiniz ancak sert frenlemede dikkat edilmesi gereken iki çok önemli noktayı atladınız ve bu başınıza geldi.
1- BAKIŞ : Frene başladığınız andan itibaren kaçış noktası yönünde İLERİ bakın . Bakışınızı zemine yada önünüzdeki engele doğru kilitlerseniz kaçabilseniz dahi dengeniz alt üst olacaktır.
2- AYAKTA KALMANIN SIRRI : Bunu bedava veriyorum kıymetinizi bilin. Sert frenlemede ön düzen dibine kadar kapanacak tam olarak durduğunuz ana kadar bu durumunu değiştirmeyecektir. Eğer bu şekilde durursanız motor hareketsiz kaldığı anda ön düzen çok sert bir şekilde eski haline dönmeye çalışacak ve sanki motora alttan bir koç vurmuş gibi gidon yukarı doğru savrulacaktır.
Bunu engellemek çok basittir , frenleme alışkanlığınızı değiştirmelisiniz. Ani veya normal duruş farketmez durma anından hemen önce sadece ön freni yavaşça bırakın motor son sabitlenmesini sadece arka fren ile yapsın bu durumda çok yumuşak ve dengeli bir şekilde durabildiğiniz farkedeceksiniz. Bunu her duruşunuzda alışkanlık halina getirin ilerde çok işinize yarayacaktır.
Sevgiler
Bilgilendirme için tşk. Aklıma takıldı da acaba tecrube ile sabitmidir bu bilgi ?
-
Bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
En umutsuz köle, köle olduğunu bilmeyendir.
-
okan hocam arka fren konusuna katilmiyorum cunku cok sert yapilan arka frenin (belki benim motoruma hastir) arka tekeri kitlemesi cok daha tehlikeli hale sokuyor durma cabasini kitlemese bile
arka tekerin on tekerden yavas donmesine sebep oldugumuz icin motorun arkasi yan tarafa dogru kayip motoru yatirmamiza neden oluyor ondan her motor surucusunun yeni motor aldiginda ilk yapmasi
gereken seylerden birisi bence yeni motorunun arka fren hassasiyetini iyice ogrenip verdigi tepkileri beynine kazimasi ben saatlerce bos alanda 100 km hiza cikip ani durma egzersizi yapip arka ve on
frenleri en sert nasil kullanabilecegimi ogrenmeye calismistim oradaki egzersizlerimde ogrendigim en onemli sey on frenin gercekten sert sikabildigi ve benim normal suruslerde on freni cok yumusak
kullaniyor oldugumu fark etmemdi
-
Aynen anlattığın gibi oldu Okan Abi.Yeşili 4 saniye olan bir kavşakta, tam geçtiğim sırada kırmızı yandı, karşı yoldaki arabanın biri de tam yeşil yanmadan harekete geçtiği için altına girmemek için geçmek üzereyken sert fren yaptım.Oh iyi kurtardık derken arkamdaki araç tam gaz bana bindirdi.Ellerimi gidondan ve frenden bırakmamam büyük şanstı, kavşakta vızır vızır geçen araçların altına girmekten 2. kez sert frenle kurtardım.Panik fren öncesi saniyelik aynaya göz atmak kaç yıldan sonra kazanılır acaba...
-
KeoS adlı üyeden alıntı
okan hocam arka fren konusuna katilmiyorum cunku cok sert yapilan arka frenin (belki benim motoruma hastir) arka tekeri kitlemesi cok daha tehlikeli hale sokuyor durma cabasini kitlemese bile
arka tekerin on tekerden yavas donmesine sebep oldugumuz icin motorun arkasi yan tarafa dogru kayip motoru yatirmamiza neden oluyor ondan her motor surucusunun yeni motor aldiginda ilk yapmasi
gereken seylerden birisi bence yeni motorunun arka fren hassasiyetini iyice ogrenip verdigi tepkileri beynine kazimasi ben saatlerce bos alanda 100 km hiza cikip ani durma egzersizi yapip arka ve on
frenleri en sert nasil kullanabilecegimi ogrenmeye calismistim oradaki egzersizlerimde ogrendigim en onemli sey on frenin gercekten sert sikabildigi ve benim normal suruslerde on freni cok yumusak
kullaniyor oldugumu fark etmemdi
Okan abi'ye ben de aynı şeyi soracaktım. ve ortak yön olarak arka kaliperde çift piston kullanan GT250R kullanmamız var galiba.
Okan abi sorum işte bu noktada arka freni çok güçlü olan ST GT250R için de aynı tavsiyede bulunuyor musunuz?
Karenajlı motor olduğu için düşürüpde karenajlara birşey olur düşüncesi ile frenleri genelde olması gerektiğinden çok daha az sıkarak kullanıyorum. Motosikletin düşme takozu takma yeri de olmayınca kendi çabamla arkadaşıma yağtırdığım düşme takozunu takıp öyle frenaj denemeleri yapmayı düşünüyorum.
-
KeoS adlı üyeden alıntı
okan hocam arka fren konusuna katilmiyorum cunku cok sert yapilan arka frenin (belki benim motoruma hastir) arka tekeri kitlemesi cok daha tehlikeli hale sokuyor durma cabasini kitlemese bile
arka tekerin on tekerden yavas donmesine sebep oldugumuz icin motorun arkasi yan tarafa dogru kayip motoru yatirmamiza neden oluyor ondan her motor surucusunun yeni motor aldiginda ilk yapmasi
gereken seylerden birisi bence yeni motorunun arka fren hassasiyetini iyice ogrenip verdigi tepkileri beynine kazimasi ben saatlerce bos alanda 100 km hiza cikip ani durma egzersizi yapip arka ve on
frenleri en sert nasil kullanabilecegimi ogrenmeye calismistim oradaki egzersizlerimde ogrendigim en onemli sey on frenin gercekten sert sikabildigi ve benim normal suruslerde on freni cok yumusak
kullaniyor oldugumu fark etmemdi
Sevgili Keos,
Doğru panik frende (heleki senin motorunda) arka tekerlek neredeyse yerden kesilir. Kayması ile dönmesi arasında fark kalmaz . Tekniğine uygun fren yapmışsan motorun ip gibi dümdüz gidecektir.
Tecrübe ile sabittir yüzlerce kere yaptım hiç düşmedim
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Hoppalaaaa birader gece vakti milletin kafasını bulandırıyorsun, ne güzel dizi izleyip yatağa girecektik, tekerimize taş koyuyorsun .
-
oocan adlı üyeden alıntı
Sevgili Keos,
Doğru panik frende (heleki senin motorunda) arka tekerlek neredeyse yerden kesilir. Kayması ile dönmesi arasında fark kalmaz . Tekniğine uygun fren yapmışsan motorun ip gibi dümdüz gidecektir.
Tecrübe ile sabittir yüzlerce kere yaptım hiç düşmedim
İşallah ben hiç tecrube etmek zorunda kalmam
-
UNdocab adlı üyeden alıntı
Okan abi'ye ben de aynı şeyi soracaktım. ve ortak yön olarak arka kaliperde çift piston kullanan GT250R kullanmamız var galiba.
Okan abi sorum işte bu noktada arka freni çok güçlü olan ST GT250R için de aynı tavsiyede bulunuyor musunuz?
Karenajlı motor olduğu için düşürüpde karenajlara birşey olur düşüncesi ile frenleri genelde olması gerektiğinden çok daha az sıkarak kullanıyorum. Motosikletin düşme takozu takma yeri de olmayınca kendi çabamla arkadaşıma yağtırdığım düşme takozunu takıp öyle frenaj denemeleri yapmayı düşünüyorum.
Sevgili kardeşim ,
Arka fren kaliper sayısı ve gücü birşey ifade etmez doğru yapılan panik frende arka tekerin etkisi çok düşüktür bu yüzden dengeye olan etkisi zayıftır seni düşüremez. Fren yaparken yere değil ileri bakarsan motorunun düz gittiğini göreceksin
Senin canın ve sağlığın binlerce karenajdan daha değerlidir lütfen frenleri gerektiği zaman kullanmaktan çekinme. Panik fren tekniğini iyi bilen birileri yanında olmadığı sürece tek başına alıştırma yapmamanı tavsiye ederim.
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
activalarda arkayı sıkarsan kıç atıyor ama spacy de öyle bir durum yok bunu yazan arkadaş elleri dert görmesin arka tekerde kıçı atmayan motor kullandığı için yazmıştır hoş karşılanmalı bence
-
oocan adlı üyeden alıntı
Sevgili Keos,
Doğru panik frende (heleki senin motorunda) arka tekerlek neredeyse yerden kesilir. Kayması ile dönmesi arasında fark kalmaz . Tekniğine uygun fren yapmışsan motorun ip gibi dümdüz gidecektir.
Tecrübe ile sabittir yüzlerce kere yaptım hiç düşmedim
on fren konusunda yukarda yazdiklarina harfi harfine katiliyorum abi ama arka fren konusunda gt250r kullanan arkadaslara cok dikkatli olmalarini ve
motorun karakteristiklerini iyice calismalarini tavsiye ediyorum cunku motorun arkasi sert arka frende direk on tekerden bagimsiz olarak yan taraflara salinmaya basliyor
(ayni supermoto yariscilarinin viraja girerken motoru yatirdigi andaki gibi)
diger motorlar konusunda siz cok daha tecrubeli oldugunuzdan yapilmasi gerekenleri soylemissiniz ben sadece
gt250r icin konusabiliyorum suan ilerde sizin gibi degisik klasman ve markalardaki motorlardan edindigim deneyimlerimi paylasabilirim bende insallah
bu ve diger surus teknigi basliklariniz icin tesekkurler
-
bu olay virajda olursa ne yapacağız birde onu tartışalım...ön freni unut,sonra duaya başla mı?
her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....
-
hocaseko adlı üyeden alıntı
bu olay virajda olursa ne yapacağız birde onu tartışalım...ön freni unut,sonra duaya başla mı?
Bu olayın virajda başımıza gelmemesini sağlamaya çalışmalısınız , olaki başınıza böyle birşey geldi Allah yardımcınız olsun demekten başka çarem yok.
---------- Post added at 00:42 ---------- Previous post was at 00:40 ----------
rapidhacker5 adlı üyeden alıntı
activalarda arkayı sıkarsan kıç atıyor ama spacy de öyle bir durum yok bunu yazan arkadaş elleri dert görmesin arka tekerde kıçı atmayan motor kullandığı için yazmıştır hoş karşılanmalı bence
Şasesi düzgün hiçbir motor doğru fren yapıldığında savrulmaz
---------- Post added at 00:46 ---------- Previous post was at 00:42 ----------
KeoS adlı üyeden alıntı
on fren konusunda yukarda yazdiklarina harfi harfine katiliyorum abi ama arka fren konusunda gt250r kullanan arkadaslara cok dikkatli olmalarini ve
motorun karakteristiklerini iyice calismalarini tavsiye ediyorum cunku motorun arkasi sert arka frende direk on tekerden bagimsiz olarak yan taraflara salinmaya basliyor
(ayni supermoto yariscilarinin viraja girerken motoru yatirdigi andaki gibi)
diger motorlar konusunda siz cok daha tecrubeli oldugunuzdan yapilmasi gerekenleri soylemissiniz ben sadece
gt250r icin konusabiliyorum suan ilerde sizin gibi degisik klasman ve markalardaki motorlardan edindigim deneyimlerimi paylasabilirim bende insallah
bu ve diger surus teknigi basliklariniz icin tesekkurler
Sevgili Kardeşim,
Üzerine basa basa söylüyorum doğru fren yapmazsanız her motorun arkası salınır , bu yaz Trabzona geleceğim kısmet olurda görüşürsek sanin motorunla sadece arka frenle 40-50 metre nasıl kayılır göstermeyi isterim
Sevgiler
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
serhat kılavuz abimizin kursuna katıldım...tüm sorunları başımıza gelmeden çözmeliyiz demişti...yani aynı cevap...herkesi bu tür kurslara katılmaya davet ediyorum...çok faydalı oluyor...
---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:47 ----------
birde arka tekerin hava basıncı az ise süper sağa sola kayıyor...bizzat yaşadım...kılavuzlardaki rakamlara uygun olarak sık sık kontrol ediniz...
her fırsat elinde vardı,o ise sadece milletini düşündü.....
-
-
abs cok buyuk etkısı var dıye dsunuyorum 4 teker arabada bıle abs olmadan kontrolsuz kızaklama oluyor motorda da illaki oluordur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)