ikisi birden galiba...
Sürücüye gelince
1. Viraj çizgisi hatalı, dıştan almamış
2. Bot ve ayak pegi yere sürtmüş, viraja hızlı girdiğinden gereğinden fazla yatırmak zorunda kalmış
3. Gidonu viraj içine fazla çevirmiş. Sanırım ayak ucu yere sürtünce panikledi. Her şeye rağmen gidonu daha az viraj eğimine yetecek kadar çevirseydi düşmeyebilirdi.
Yılların usta reyzır memosu böyle buyurdu.
Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.
Son kısımda yamalı kısma denk gelir gelmez kayıyormuş gibi görünüyor. Dolayısıyla yamalı zeminin payı var diye düşünüyorum. Eğer sebep buysa, asfalt yamalı değilmişçesine bir sürüş yapmaması gerekirdi.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Düsmesinin sebebi ön tekerin viraj içine dogru dônmesi ama buna neyin sebep oldugunu anlamak zor.
Fakat videonun sonunda arka plandan çekim vermis.
Orada yanlis gôrmediysem motosikletin bir an dogruldugu gôrûlûyor.
Bu da fren yaptigi kanaati uyandirdi ben de.
Eger böyle ise,
- Viraja yaklasilirken hizdan korkuluyor ve bir an için frene basiliyor.
- Frene basilinca motosiklet dogruluyor ve viraj çizgisi kaçiyor.
- Viraj çizgisinin kaçtigini farkeden sürücü motosikleti viraj içine sevk etmek için gereginden fazla yatiriyor.
- Tabi bu yatirma isini kontra ile degil vücudunu kullanarak yaptigi için, agirligi ve elcikler üzerindeki baskiyi ayarlayamiyor.
- ön tekerlek viraj içine dönüyor.
- Bu senin ters tarafa uçacagin anlamina gelir.
- Nitekim olan oluyor.
Nasil senaryo?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Fren pedalı asfalta sürtünce motorun bir miktar agırlığını almış, zaten fazlasıyla yatık olan motosikletin lastiklerdeki ağırlık azalmış ve tutuş kaybolmuş.
Sonuçta kız kaymış.
Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.
Ben baktim baktim neden düstügünü bulamadim...
Bazilariniz kontra basilcak yerde gidonu cevirmis falan demis!!!!
Ewet cevirmis...
Ama abicim kac kisi bu kontra teknigini biliyorki?????
Ben düne kadar kontra ne bilmezdim..
Ama virajda hic düsmedim.. (Belki yavas girdigimdendir)
Hem motor kullanabilmek icin kontra teknigini bilmek sart degilki.. Bilmenin faydalari var o baska..
Benim tanidigim 40 yillik motorcu var..
"Kontra falan" diyorum..
"O neymis?? 40 senedir ihtiyacim olmadi öyle seye" diyor bana..
Bu adamin her ikinci virajda düsmesi gerek ozaman...
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
40 yıllık motorcun ne yaptığını bilmeden kontra yapıyor demektir. Kontra olmadan motoru yatırmadan viraj falan alamazsın. Onlarca kontra ile ilgili topic var forumda. Tekrar tekrar okuyunuz.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
Bu adam nasıl düşmesi gerektiğini biliyor Motordan kendini attı mı yoksa fırladı mı anlayamadım ama hasarsız atlattı kazayı neredeyse
ben bu yola hastayım yahu.sırf bu yol yüzünden orada yaşamak isterdim.Çok tehlikeli virajları var bu yolun ama her köşesinde kameralar var düştüğün zaman bo. yoluna gitmiyosun sonrasında hatanı neden yaptığını anlayabileceğin bir sürü video bulabilirsin.
1.25deki açıda neden düştüğü çok net belli oluyor.Zaten üstadlar gerekli açıklamaları yapmış.Paylaşım güzel ,böyle paylaşımları sık sık görmek isteriz
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Kizin kazasi klasik lowside, on tekeri kaydirmis. Lastik soguk veya eski olabilir. Ayrica bu kadar yatirmamak icin bir miktar sarkmasi gerekirdi.
Ikinci video klasik highside. Bunda da arka lastigi kacirmis. Yine soguk lastik gibi. Gazi fazla acmis.
sağ ayağı yere sürttüğü için paniğe kapılıp direksiyon hakimiyetini kaybediyo hatun bu yüzden düşüyo
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
Anlamadığım bir noktada ben bu mullholland videolarında hiç enduro motor göremedim ne bileyim bir GS bir dl1000 falan supermotolar var eyvallah da gören bilen duyan var ise link verirse çok makbule geçer.Zira ben bulamadım
ANGARAJ
Bu sefer Mulholland Virajlarının Suçu yok %100 kız suçlu öyle bir Motorlar o kadar yavaş viraja girersen böle olur
25,30 la gidiyo ful yatırdı motoru
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------
Tabi bu benim fikrim
Sado
kızın düşme sebebi direksiyonu gereğinden fazla kırması/belki de farkına varmadan yaptı.
omeruby nickli üyenin mesajında da sanırım eleman gaz açtı ya da arka tekerden salınım oldu.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
direksiyonu ayağı yere sürttüğü ve ayapı motorun altında kalacak korkusuyla panik olduğundan kırmış olabilir.
veya sağ ayak pedi yere sürtünce motorun tekerleri boşta kaldı ve kayarak kontolü kaybetti.
üstteki video da ise virajdan çıkarken daha motor doğrulmadan fazla gaz açtı ve arka teker patinaja başladı toparlamak için gaz kesip kontrayı yapınca boğa adamı üstünden attı
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
Allah düşürmesin...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)