"Yeni Başlayanlar" İçin Viraja Girme Tavsiyeleri
Reklamlar
-
Bilgi paylaşımının eskisi yenisi olmaz.. Zaman zaman geyik muhabbetlerinin sıkça
döndüğü MT forumda ; insanları yaşama bağlamak için gösterilen her gayreti ve
akılcı adımları destekler ve teşekkür ederim..
oocan paylaşım için teşekkür ederim..
.
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
Reklamlar
-
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
bunlar bir yerden alıntımı yoksa sizin bilgi ve deneyimlerinizmi tabiki belirli standartlar her yerde aynıdır ama anlatımınız tam anlaşılır şekilde böyle sürücülere saygı duyarım, malesef ki motosiklet kullanıcıların çoğu ne kadar risk alıyosa o kadar iyi kullandığını düşünüyolar oysaki güveli şekilde yol almanın keyfi hiç bir şeye değişilemez tekrardan teşekkürler bu yazı sayesinde kendime bişeyler kattım kesinlikle öğrenmenin sonu yok
-
işçi adlı üyeden alıntı
bunlar bir yerden alıntımı yoksa sizin bilgi ve deneyimlerinizmi tabiki belirli standartlar her yerde aynıdır ama anlatımınız tam anlaşılır şekilde böyle sürücülere saygı duyarım, malesef ki motosiklet kullanıcıların çoğu ne kadar risk alıyosa o kadar iyi kullandığını düşünüyolar oysaki güveli şekilde yol almanın keyfi hiç bir şeye değişilemez tekrardan teşekkürler bu yazı sayesinde kendime bişeyler kattım kesinlikle öğrenmenin sonu yok
Alıntı değildir sadece eğitimlerde veya okuyarak öğrendiklerimi paylaşmak istedim. Eğitmen değil , hala ve sonuna kadar öğrenciyim.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
paylaşım için teşekkürler,güzel ve faydalı bilgiler.
hep geyik hep geyik nereye kadar arada bir böyle bilgilendirici konular açmalı,ama orda'da hemen geyik dönmeye başlıyor
bencede öğrenmenin yaşı yoktur,eğitime devam
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
oocan adlı üyeden alıntı
Alıntı değildir sadece eğitimlerde veya okuyarak öğrendiklerimi paylaşmak istedim. Eğitmen değil , hala ve sonuna kadar öğrenciyim.
Verdiğin bu faydalı bilgiler için çok teşekkür ederiz.
Sonuna kadar öğrenci olmak çok güzel....
-
Kucuk bir ekleme yapalim , Hiz sinirlari guvenli surus icin dir. Motorunuzun 125cc yada 1300cc olmasi hiz sinirinda size farklilik tanimaz. Dunyadaki bir cok surus okulunun ve gelismis ulkelerdeki kanunlarda belirtilen hiz sinirlari yagis esnasinda -%10 asagi duser otomatikman.
Bu bir oneri degil, mecburiyettir. Turkiyede trafik kanunlari Sumerler zamaninda yazildigindan gunumuz kanunlara gore hayli eski kalmaktadir.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Çok güzel bir konu,teşekkür ederim. Ama ben gördüm ki resimli anlatım ile daha iyi anlıyorum. Atrıca rica etsem böyle ciddi bir konuda, konu başka bir yöne çekilmese ve sadece konu üzerine "bilgi-tecrübeye dayalı" yorumlar yapılsa da konu amaçdışına çekilmese, nasıl olur?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:15 ----------
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
paylaşım için teşekkürler,güzel ve faydalı bilgiler.
hep geyik hep geyik nereye kadar arada bir böyle bilgilendirici konular açmalı,ama orda'da hemen geyik dönmeye başlıyor
bencede öğrenmenin yaşı yoktur,eğitime devam
Sizinle aynı fikirdeyim, bıktırıcı bir "geyik" potansiyeli var bazı arkadaşların.
Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)
-
-
GEYİK konsundaki eleştirilere cevaplar,
1-Konuyu gündemde tutmaya yarar(şu an olduğu gibi,konu anasayfadan düşmüştü)
2-Bazı arkadaşları üzmeden hafif tebessüm ettirerek ikaz etmeye yarar,
3-Açılan önemli bir konunun,emeğe teşekkürler,paylaşım için teşekkürler,vs.vs. gibi basma kalıp cümlelerin sıkıcılığından kurtarıp daha okunası hale gelmesini sağlar.
4-Geyikten şikayet eden arkadaşları,bu konuyu okumasına sebeb dün geceki geyik tir.Yoksa konu daha dün gece MT nin tozlu arşivine gidecekti,haberiniz ola.
saygılarımla.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Gorebildiginiz noktadaki anlam icin ilerisini goremediginiz ve artik tahmin yuruttugunuz noktadir. Tahminen saglikli bir surus icin hizinizin 3 kati bir mesafeyi gormeniz gerekli.
Yani saate 80km/h hizla gider iken 240mt uzakligi gorebiliyor olmalisiniz.
Bunun altina dusmus bir gorus mesafesinde , risk altinda oldugunuzu ve frenaj mesafesinin saglikli olmasi adina hizinizi dusurmeniz gerektigini hatirlatalim.
Iste size en guzel gorebildiginiz noktanin anlami "Vanish Point" yani gozden kayboldugunuz nokta anlamina gelen yer , aslinda otesini goremediginiz yerdir.
Ikinci bir hususta ileri surus tekniklerini kullancagim diye trafik kurallarini ihlal edemezsiniz.
Yani site icinde surekli konusulan apex donusu adi verilen sistemi sadece yol ve ortam musait ise , Trafik kurallarini ihlal etmeden yapabilirsiniz
Bu su demek oluyor.
Asagidaki gibi viraji hem daha kisa surede almak adina, hemde daha cok kontra teknigini kullanmak icin, kendi yolumuzda iki serit arasinda kestirme bir yol cizebiliriz. Ama bu yanlistir.
Trafik kanunlarinin 56 / a.1 maddesine gore "1. Sürücülerin geçme, dönme, duraklama, durma ve park etme gibi haller dışında şerit değiştirmeleri veya iki şeridi birden kullanmaları,. Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler para cezası ile cezalandırılırlar. "
Yani yol bos dahi olsa. O koca yolda siz tek basiniza dahi olsaniz, keyfi serit degistiremezsiniz.
Dogru gidis seklimiz budur, ve burda iste ne biliyim , Apex mis, kontraymis yapmaya sansiniz yok ise yapmiyacaksiniz! Ileri surus teknigini bilmeniz yada uygulamaniz trafik kurallarini ihlal etme hakkini vermez.
Rotaniz kendi seridinizin olusturdugu iki cizgi arasindaki alandir. Bu cizgiler yok ise, surucu kendince hayali iki cizgi olusturarak belli bir nizamda surmek zorundadir.
Malesef Turkiye sollama hatasi yapma konusunda rekortmen , bunun sebebi de yol cift sertli ise, heleki ortadan da bolunmus yol ise. Surucu hizi ve insiyatifi icin iki serit arasinda istedigi gibi degisim yapabilecegini dusunur.
Trafik kurallarini tam olarak bilmeden surus tekniklerini ogrenmeye kalkar iseniz. Sizin elinize dolu bir silah verip onu ne zaman ve kime dogru kullanacaginizi bilmeyen tehlikeli bir yetenege sahip olmaniz gibidir.
Trafik kanunlarini ve cezalarini bilmeyenler icin ozelikle bu site islerine cok yarayacaktir. Ceza maddesi karsiligi ucreti 2011 yilina gore belirtilmistir.
http://www.tsof.org.tr/ceza_rehberi....+%DD%E7eri%F0i
(Not: Cizimler icin ozur dilerim Photoshopta kivrak cizgi yapmak sandigimdan daha zormus )
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
omersirin adlı üyeden alıntı
Çok güzel bir konu,teşekkür ederim. Ama ben gördüm ki resimli anlatım ile daha iyi anlıyorum. Atrıca rica etsem böyle ciddi bir konuda, konu başka bir yöne çekilmese ve sadece konu üzerine "bilgi-tecrübeye dayalı" yorumlar yapılsa da konu amaçdışına çekilmese, nasıl olur?[COLOR="Silver"]
Sevgili ÖMER,
Açtığım konu başlığı "tavsiye" amaçlıdır. Herhangi bir teknik konusunda bilgi vermediğim , sadece bir fikri paylaştığım için çizim yada fotoğrafların okuyanı belli kalıplara sokacağını düşünmekteyim.
Zeda3000 gibi "kesin bir trafik kuralı" hakkında bilgi verirken çizim yapmak çok faydalı olabilir kendisine konuya yaptığı katkıdan ötürü teşekkür ederim.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Yazıyı başından sonuna kadar keyifle okudum. Emeği geçen herkese (anlatana, düzeltene, ekstra birşeyler katana, geyik yapana vs.) teşekkürler.
Saygılar.
-
- Denildiği üzere '' geyik muhabbeti '' konuyu gündemde tutmakta ise;
O kişilere tavsiyem; lütfen önemli konularda geyik muhabbeti yapın ve konular
güncel kalsın..
- Konuyu açana ve yazı hakkında beğeni ifade eden teşekkür kelimesini, basma
kalıp ve sıkıcı olarak değerlendirmeyi ise son derece yanlış buluyorum.
Kebapçıya gittiğinizde bile yemekten sonra teşekkür etmek ,elinize sağlık
demek anadolu insanının yapısında mevcuttur..
MT forumda, teşekkürümüzü iletmek; metin yazarını teşvik edecek ve benzer
önemli yazıların gün ışığına çıkmasına, karınca kararınca katkı sağlayacaktır..
- Bunun terside mümkündür ve arzu edilmese de zaman zaman MT forumda bu
durum yaşanmaktadır..
Örnek; Değerli ve muhterem insan Alpaslan Kuzucan'a gereksiz ve mesnetsiz
yapılan ithamlardan sonra, ben zannetmiyorum ki Alpaslan bey MT forumda
tekrar yazı yazsın ve paylaşım yapsın.
Bu nedenlerden dolayı ciddi konularda geyik muhabbetine karşıyım ve
önemli paylaşım yapanlara da teşekkür etmekten gocunmam..
İnsan sağlığını 1.nci derecede etkileyen, bilgi dağarcığına olumlu katkı
sağlayan yazılara teşekkür etmek ve varsa şayet, kurallar dahilinde eleştiri
yapmak beklenen duygu yansıması olacaktır..
Bu vesile ile Oocan'a ve Alpaslan Kuzucan'a paylaşımları
için bir kez daha teşekkür ederim..
DİPNOT..
Yeri ve zamanı geldiğinde geyik muhabbetlerine herkes katılabilir.
MT forumda bunun adresi bellidir.Yeri kesinlikle forum içi değildir.
http://www.motosiklet.net/forum/konu...abbetleri.html
http://www.motosiklet.net/forum/konu...abbetleri.html
.
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
valla hepinize bravooo ya.
-
güzel bilgiler teşekkürler...
-
Bu aralar yine bilinçli bilinçsiz viraj konuşulmaya başladı , modlar sinirlenecek ama bunuda hortlatıyorum
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
harika bir paylaşım olmuş emeğine sağlık arkadaşım
-
Teşekkür Ediyorum sağolun
-
bilgilendirme için teşekkür ederim şu sözünüz çok dikkatimi çekti kesinlikle katılıyorum size
"Unutmayın siz yarışçı değil iki teker üzerinde güvenli seyahat ederken yolların tadını çıkaran bir sürücüsünüz."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)