"Yeni Başlayanlar" İçin Viraja Girme Tavsiyeleri
Reklamlar
-
Sevgili Kardeşlerim,
Aşağıda anlatılanlar sadece "motosiklete yeni başlayanlar" için tavsiye niteliğinde TEMEL KURALLAR dır. Amaç daha hızlı veya daha gösterişli viraj yapmanız değil sadece güvenli sürüşü geliştirmektir.
1-VİRAJ ÇİZGİSİ : Doğru viraj çizgisi diye "tek bir" çizgi yoktur, zaten dünyada karayolu olarak kamu kullanımına açık yollarda birbirinin tıpatıp aynısı olan iki viraj dahi yoktur. Görüş ,Yol koşulları , asfalt kalitesi ,trafik yoğunluğu ,motorun teknik özellikleri ve sürücünün bilgi ,sezgi , tecrübesi ile orantılı olarak her viraj için anlık olarak karar verilen farklı farklı çizgiler vardır. Motor hakimiyetinizi geliştirmeden bu ve benzeri forumlarda anlatılan ileri viraj tekniklerini uygulamaya çalışmayınız.
2-HIZ : Virajda veya düz yolda "azami" hızınızı belirleyen en önemli faktör "Görüş" ünüzdür . Her sürücü görebildiği kadar gitmelidir , göremediğiniz herşey sizin için risk taşır. "Azami" hızınız her zaman max görüş mesafenizin %80 inde durabileceğiniz hız veya daha azı olmalıdır. (Her motor ve sürücü için bu mesafeler farklılık gösterir. Kişi kendi duruş mesafesini intikal süresinide dahil ederek kendisi tayin etmelidir.)
3-GÖRÜŞ : Sadece asfalt yüzeyi değil sizi ve sürüşünüzü etkileyebilecek tüm çevresel faktörleri içerisine alan azami bakış alanıdır. Görmediğiniz yere asla gitmeyin.
4-POZİSYON : Virajda iken şerit üzerindeki pozisyonunuzu belirleyen iki temel unsur vardır.
a) Güvenlik : Viraja girerken ve viraj içerisinde mutlaka ve mutlaka kendiniz güvenli hissedeceğiniz pozisyonda olmalısınız , bölünmemiş yoldaki bir sağ virajda karşınızdan bir araç geliyor ise sırf görüşü arttıracağım diye şeridin soluna yanaşıp gelen araca teğet geçmek büyük risktir. Önce riskten uzak durmalısınız , güvende olmak adına seçtiğiniz çizgi görüş mesafenizi daralttıysa hızınızı düşürün yeter (bkz. Madde 2: HIZ ). Unutmayın siz yarışçı değil iki teker üzerinde güvenli seyahat ederken yolların tadını çıkaran bir sürücüsünüz.
b) Yol Tutuş : Ne olursa olsun taviz vermemeniz gereken önemli bir konudur. Asfalt üzerinde daima tutuşun iyi olduğu yerde olmalısınız , temiz asfalt çizgisi görüş alanınızın kısalmasına neden oldu ise sadece hızınızı düşürün yeter (bkz. Madde 2: HIZ ).
Yukarıda anlatılanlar sizin motorunuza nasıl hakim olacağınız sorusunun cevabı değildir. Motorunuzu hızlandırma , yönlendirme , yavaşlatma konularındaki becerinizi sadece okuyarak geliştiremezsiniz. Mutlaka ve mutlaka bir eğitmen gözetiminde temel sürüş eğitimi almalısınız (aslında bu temel eğitimi vermesi gereken sürücü kursları sadece ehliyet sınavını kıvırabileceğiniz kadar eğitimi verip sizleri trafik canavarının kollarına savunmasız bir şekilde atmaktadır.)
Kazasız ve güvenli sürüşler dilerim.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Reklamlar
-
Hız konusunu biraz daha açarsanız iyi olur sanırım.Malum konu "yeni başlayanlar" olunca,daha anlaşılır olması gerekli,sanırım.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Güzel bilgiler, her motosikletcinin hayatta kalmasi icin bilmesi gereken altin kurallar. Tesekkürler.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:52 ----------
haa bu arada (cbr 600 mü r6 mi) diye topic acilsa hücum ederler, cok bilirler ya. faydali bisey olunca tinmazlar cok iyi bilirler ya herseyi bizim milletimiz.
-
necatik35 adlı üyeden alıntı
Hız konusunu biraz daha açarsanız iyi olur sanırım.Malum konu "yeni başlayanlar" olunca,daha anlaşılır olması gerekli,sanırım.
Daha fazla açmama gerek varmı
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Emeğine sağlık hocam çok faydalı bilgiler bunlar.
rman adlı üyeden alıntı
Güzel bilgiler, her motosikletcinin hayatta kalmasi icin bilmesi gereken altin kurallar. Tesekkürler.
haa bu arada (cbr 600 mü r6 mi) diye topic acilsa hücum ederler, cok bilirler ya. faydali bisey olunca tinmazlar cok iyi bilirler ya herseyi bizim milletimiz.
kesinlikle katılıyorum
RE150(2000km),CBF150(2400km),WOLF250(8000km)
V-STROM DL650
-
Teşekkürler, gayet anlaşılır ve faydalı bir başlık...
-
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
necatik35 adlı üyeden alıntı
"Azami" hızınız her zaman max görüş mesafenizin %80 inde durabileceğiniz hız veya daha azı olmalıdır."
Ben yukarıdaki cümlenizin daha fazla açılmasını kastetmiştim.
İntikal sürenizde dahil olmak üzere durabileceğiniz mesafeden %20 daha fazlasını görmelisiniz. Bu en azami limitiniz olmalı .
Net bir açıklama isterseniz eğer 50 mt ilerisini tam olarak görebiliyorsanız max.40 mt de durabileceğiniz hızın üzerine çıkmamalısınız.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
tesekkurler
-
Bilgi paylaşımınız çok teşekkürler. Elinize sağlık.
-
bilgi için teşekkür ederim.
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
-
Paylaşım için çok teşekkürler...
Yazıda beni en çok etkileyen kısım "hızınızı düşürün yeter" lafı oldu, henüz motosiklet kullanmaya başlayamadım ama arabada hızı korumak için ne çok risk alıyorum, oysa hızımı düşürsem yetecek... Bunu beynime kazımalıyım ;)
-
Emeğine sağlık.Güzel anlatım olmuş .
-
ozan_oz adlı üyeden alıntı
Paylaşım için çok teşekkürler...
Yazıda beni en çok etkileyen kısım "hızınızı düşürün yeter" lafı oldu, henüz motosiklet kullanmaya başlayamadım ama arabada hızı korumak için ne çok risk alıyorum, oysa hızımı düşürsem yetecek... Bunu beynime kazımalıyım ;)
Aslında işin püf noktasıda burada , ortalama bir sürücü ile ileri bir sürücü arasındaki fark hemen kendisini belli eder. Ortalama sürücü risk ile karşılaştığında son ana kadar frene basmaz risk ile inatlaşır en sonunda elindeki tek seçenek frene asılmaktır . İleri sürücü ise erkenden etrafını tarar bilgi toplar ve gerekiyorsa sadece gaz keserek hızını düşürebilir risk ile inatlaşmaz aksine mümkün olduğu kadar uzak durmaya çalışır.
İleri sürücüler daha yavaş giderler ama her zaman hızlı sürücülerden daha erken varırlar. Kaplumbağa ve tavşan hikayesindeki gibi.
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
-
Maç başlıyor galiba
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
-
Mersin İl Temsilcisi
necatik35 adlı üyeden alıntı
Maç başlıyor galiba
bana diyorsan, yok be abicim.
o yıllarım geldi aklıma, her düşüşümde bana derdi ki - önce bisikleti bırak gitsin. sana bir şey olmasın, gerisi sorun değil.
hep öyle yaptım.
( bu aralar rahmetliyi çok sık anmaya başladım. beni mi çağırıyor nedir
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
necatik35 adlı üyeden alıntı
Maç başlıyor galiba
paşam dikkatimi celbediyor siz hep polemiğin aragazların ustası olarak baş nifak olarak rol almaktasınız...derdiniz nedir kuzum...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Mersin İl Temsilcisi
mete_han adlı üyeden alıntı
paşam dikkatimi celbediyor siz hep polemiğin aragazların ustası olarak baş nifak olarak rol almaktasınız...derdiniz nedir kuzum...
yok yahu, sinan aksu'dan referanslıdır kendisi.. kaynak sağlam
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir
Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)