Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorsikletin daha az yakması için yapılması gerekenler

    REKLAM ALANI
  1. #1
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Agresif kullanmayın

    Agresif sürüşte, ölçülü sürüşle karşılaştırıldığında üç kata kadar daha fazla yakıt kullanılıyor. özellikle şehir trafiğinde çok sert gaz ya da frenden sakının.


    Yüksek viteslerde kullanın

    Vites ne kadar yüksek olursa motor hızı da o kadar düşük olur. Bu, yakıt verimliliğini artırabilir. Otomatik vitesli araçlar, motorsiklet yeterli hızlanmayı gerçekleştirdiği zaman sürücü gaz kolunu hafifçe bırakırsa vitesler arasında daha çabuk geçiş yapar. Araçlarda vites değişimi 2000-3000 civarında olmalı.


    Aşırı hız yapmayın

    Motor ne kadar hızlı giderse o kadar fazla rüzgar direnciyle karşılaşır. Hız limitinden yalnızca 8 km/saat daha hızlı gitmek, yakıt tüketimini yüzde 23 artırır. Bazı araçlarda 130 km/s hızdaki yakıt tüketimi 80 km/s'ye göre neredeyse iki kat fazladır.


    Motorun bakımını yapın

    iyi ayar yapılmış bir motor yakıt tasarrufunu yüzde 4'e kadar geliştirebilir. Yağ ve bakım konusunda her zaman üreticinin tavsiyelerini uygulayın.


    Lastik basıncı önemli

    Doğru şişirilmiş tekerlekler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını da azaltır. Önerilen lastik basıncından 1 2 bar daha yüksek olmasını sağlayın.

    Aşırı ağırlık taşımayın

    Bir motorun üzerinde taşınan ekstra her 45 kilogram için yakıt verimliliği yüzde iki oranında düşebilir. Bu nedenle bagajda ve artık koltukta gereksiz eşyalar veya insanlar taşımayın.


    Boşta çalıştırmayın

    Boşta çalıştırma işlemi aracı hiçbir yere götürmez ancak yine de yakıt harcar. Bir kuyrukta beklerken ya da birisini beklerken aracı sürmeniz gereken zamana kadar motoru kapatın.


    Hava filtresini kontrol edin

    Tıkanmış bir hava filtresinin değiştirilmesi, motorun korunmasına yardımcı olurken aynı zamanda yakıt tasarrufunu da yüzde 10 değerine kadar artırır.


    Hızı dengeli tutun

    Tamamen durmaktansa yanan kırmızı ışık yeşile dönene kadar daha erken yavaşlayın ve o hızda devam edin. Ayrıca bir tepenin başlangıç noktasına ulaşmadan önce hızınızı biraz artırın ve ardından motoru daha sert çalıştırmaya gerek kalmadan hızının aracı tepeye çıkarmasına izin verin.


    Yokuştan boşta inmeyin

    Yokuş yeterince dikse, gaz vermeden viteste inmek motora giden yakıtın tamamen kesilmesini sağlar. Motor, çalışması için yakıt gerekmediğini algılayarak yakıtı tamamen keser ve bu sayede eğime bağlı olarak sıfır yakıt tüketimiyle inmek mümkün olabilir. Araç boştayken daha çok yakıt tüketir.

    umarım yararlı olmuştur bu bilgiler..
    efizikci bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Evet arkadaşlar yorumlarınızı bekliyoruz.. Bu uyarılar hakkında nedir görüşleriniz? Ben böyle kullanmaya gayret ediyorum.

  3. #3
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Ben hepsine katılıyorum ancak kırmızı ışıkta ya da trafik kitlenmediği sürece yoğun trafikte kontok kapatma kısmına katılmıyorum

  4. #4
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Agresif kullanmayın

    Agresif sürüşte, ölçülü sürüşle karşılaştırıldığında üç kata kadar daha fazla yakıt kullanılıyor. özellikle şehir trafiğinde çok sert gaz ya da frenden sakının.
    yakıttan ziyade güvenlik için gerekir.

    Yüksek viteslerde kullanın

    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites ne kadar yüksek olursa motor hızı da o kadar düşük olur. Bu, yakıt verimliliğini artırabilir. Otomatik vitesli araçlar, motorsiklet yeterli hızlanmayı gerçekleştirdiği zaman sürücü gaz kolunu hafifçe bırakırsa vitesler arasında daha çabuk geçiş yapar. Araçlarda vites değişimi 2000-3000 civarında olmalı.
    motorların seri olma avantajı burada son bulur.

    Aşırı hız yapmayın

    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ne kadar hızlı giderse o kadar fazla rüzgar direnciyle karşılaşır. Hız limitinden yalnızca 8 km/saat daha hızlı gitmek, yakıt tüketimini yüzde 23 artırır. Bazı araçlarda 130 km/s hızdaki yakıt tüketimi 80 km/s'ye göre neredeyse iki kat fazladır.

    aşırı hız şehir içinde yapılmamalıdır , hız yapılacak yerlerde yakıt zaten göz önünde bulundurulmaz


    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun bakımını yapın

    iyi ayar yapılmış bir motor yakıt tasarrufunu yüzde 4'e kadar geliştirebilir. Yağ ve bakım konusunda her zaman üreticinin tavsiyelerini uygulayın.
    motorunu seven herkesin yapması gerekir...


    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik basıncı önemli

    Doğru şişirilmiş tekerlekler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını da azaltır. Önerilen lastik basıncından 1 2 bar daha yüksek olmasını sağlayın.
    yüksek basınçlı lastik tutuşu azaltırken top gibi sekmeye sebebiyet verir...

    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşırı ağırlık taşımayın

    Bir motorun üzerinde taşınan ekstra her 45 kilogram için yakıt verimliliği yüzde iki oranında düşebilir. Bu nedenle bagajda ve artık koltukta gereksiz eşyalar veya insanlar taşımayın.
    ekstra 45 kg. alacak bagaj kimde var ?


    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşta çalıştırmayın

    Boşta çalıştırma işlemi aracı hiçbir yere götürmez ancak yine de yakıt harcar. Bir kuyrukta beklerken ya da birisini beklerken aracı sürmeniz gereken zamana kadar motoru kapatın.
    bu 3-5 kuruş için göze yapılmaması gereken bir hareket


    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava filtresini kontrol edin

    Tıkanmış bir hava filtresinin değiştirilmesi, motorun korunmasına yardımcı olurken aynı zamanda yakıt tasarrufunu da yüzde 10 değerine kadar artırır.
    düzenli bakım ile aynı madde


    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuştan boşta inmeyin

    Yokuş yeterince dikse, gaz vermeden viteste inmek motora giden yakıtın tamamen kesilmesini sağlar. Motor, çalışması için yakıt gerekmediğini algılayarak yakıtı tamamen keser ve bu sayede eğime bağlı olarak sıfır yakıt tüketimiyle inmek mümkün olabilir. Araç boştayken daha çok yakıt tüketir.
    boşta motor ile yokuş aşağı gitmek artçı kadar deli olan birisinin bile yapmaması gereken bir hadisedir.
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    bayır aşağı kontağı kapa hacı

  6. #6
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    motorun az yakmasını istiyorsanız kullanmayın... bisiklet alın..oda iki teker....

    şaka bir tarafa bazıları tamamda kontak kapatma olayı yanlış.... yıpranan marş motoru akü yakıttan fazla olur...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  7. #7
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun az yakmasını istiyorsanız kullanmayın... bisiklet alın..oda iki teker....

    şaka bir tarafa bazıları tamamda kontak kapatma olayı yanlış.... yıpranan marş motoru akü yakıttan fazla olur...
    Marş kapatma olayı yani uzun süreli beklemelerde olacak bi hadise. Birisini beklerken falan yani. Uzun süreli motor çalışmasında motor durduğu yerde soğutmakta zorlanır, eğer ki hava soğutmalıysa bu çok daha zordur.

  8. #8
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Yuksek vites, dusuk devirde kullanmak, yakit tuketimini azaltmaz.... aksine arttitir... az yakit tuketimi icin her zaman dogru devir ve viteste gitmek gerekir... ayrica dusuk devir ve yuksek viteste gitmek tehlikelidir... araci hantallastirir ve ani bir durumda tepkisizlestirir....

    2000-3000 devir araligi cogu binek araba icin gecerlidir... cruiser'lar disinda cogu motor icin bu devir araligi azdir... ornegin bir arkadasim ER-6N ile 3000'i gecmeden kullandiginda, 4000 civarinda kullandigindan cok daha fazla benzin harcadigini soylemisti

    Bu arada, bu yazi sanirim arabalar ile ilgili eski bir yaziydi... Alinti yaparken nereden alinti yapildigini yazmakta her zaman fayda vardir
    efizikci bunu beğendi.
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  9. #9
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    [QUOTE=takendy;2090743]yakıttan ziyade güvenlik için gerekir.

    Yüksek viteslerde kullanın



    motorların seri olma avantajı burada son bulur.

    *arkandan bir tır frenleri boşalmış gelmiyorsa, seri olmanında anlamı yoktur.

    Aşırı hız yapmayın



    aşırı hız şehir içinde yapılmamalıdır , hız yapılacak yerlerde yakıt zaten göz önünde bulundurulmaz


    *aşırı hız hiç bir yerde yapılmamalıdır. Bulunduğunuz yolun seyrine uygun hareket edilmelidir. Adı üstünde "aşırı"


    motorunu seven herkesin yapması gerekir...

    bakım yapılcak eeee?


    yüksek basınçlı lastik tutuşu azaltırken top gibi sekmeye sebebiyet verir...

    *yüksek basınçlı lastik dediğin 1-2 bar lastik hiç bir zaman 1-2 barla top gibi sekmeye sebebiyet falan vermez. Top gibi sekmeye sebebiyet veren sürücüdür kardeş


    ekstra 45 kg. alacak bagaj kimde var ?

    Hacim küçük ağırlıklar için kullanılmış bir ifade.


    bu 3-5 kuruş için göze yapılmaması gereken bir hareket

    uzun süre beklemek motoru ısıtır zararı daha büyük olur.


    düzenli bakım ile aynı madde

    eee?


    boşta motor ile yokuş aşağı gitmek artçı kadar deli olan birisinin bile yapmaması gereken bir hadisedir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:53 ----------

    Alıntı _alp_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yuksek vites, dusuk devirde kullanmak, yakit tuketimini azaltmaz.... aksine arttitir... az yakit tuketimi icin her zaman dogru devir ve viteste gitmek gerekir... ayrica dusuk devir ve yuksek viteste gitmek tehlikelidir... araci hantallastirir ve ani bir durumda tepkisizlestirir....

    2000-3000 devir araligi cogu binek araba icin gecerlidir... cruiser'lar disinda cogu motor icin bu devir araligi azdir... ornegin bir arkadasim ER-6N ile 3000'i gecmeden kullandiginda, 4000 civarinda kullandigindan cok daha fazla benzin harcadigini soylemisti

    Bu arada, bu yazi sanirim arabalar ile ilgili eski bir yaziydi... Alinti yaparken nereden alinti yapildigini yazmakta her zaman fayda vardir
    motorlarla ilgili araştırma, fransız bir araştırmacının yazısı..

  10. #10
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    eee si kardeş,

    bakımını yapıp doğru devir ve doğru viteste hava , yol , ağırlık ve lastik tipine uygun hava basıncı ile sürmelisin...

    motorda frenin önemi kadar ataklığında kazalardan kurtulmada faydası olduğunu bilmelisin....

    boşta giden motorun kendi istediği gibi gideceğini frenaj mesafesinin uzayacağını bilmelisin...

    bir motor trafikte ne kadar bekler ki kontak kapatsın en nihayetinde motor bu yol mu kalmadı...

    bıla bıla bıla bıla .......

    yani aktardığın bilgiler daha ziyade 4 tekerler için geçerli

    sen motorla böyle yapabilirsin ancak yanlış olduğun noktalar vardı bende kendi yaptıklarımı yazdım...

    kızacak bişey yok yorum yok diye de serzenişte bulunmuşsun yorum yapınca da....
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  11. #11
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eee si kardeş,

    bakımını yapıp doğru devir ve doğru viteste hava , yol , ağırlık ve lastik tipine uygun hava basıncı ile sürmelisin...

    motorda frenin önemi kadar ataklığında kazalardan kurtulmada faydası olduğunu bilmelisin....

    boşta giden motorun kendi istediği gibi gideceğini frenaj mesafesinin uzayacağını bilmelisin...

    bir motor trafikte ne kadar bekler ki kontak kapatsın en nihayetinde motor bu yol mu kalmadı...

    bıla bıla bıla bıla .......

    yani aktardığın bilgiler daha ziyade 4 tekerler için geçerli

    sen motorla böyle yapabilirsin ancak yanlış olduğun noktalar vardı bende kendi yaptıklarımı yazdım...

    kızacak bişey yok yorum yok diye de serzenişte bulunmuşsun yorum yapınca da....
    kardeş ben zaten boşta gidin demiyorum, boşta fren mesafesinin uzun olduğunuda biliyorum...

    uzun süre beklemelerde yazıyorum, kırmızı ışıkta beklerken demiyorum...

    motorun bakımını yapın, doğru devirde kullanın, hava basıncı içinde doğru olanları söyledim... farklı bişey ne?

  12. #12
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş ben zaten boşta gidin demiyorum, boşta fren mesafesinin uzun olduğunuda biliyorum...

    uzun süre beklemelerde yazıyorum, kırmızı ışıkta beklerken demiyorum...

    motorun bakımını yapın, doğru devirde kullanın, hava basıncı içinde doğru olanları söyledim... farklı bişey ne?

    farklı bişey ; sitede bilende var bilmeyende forumda bilgilendirme topiği açılacaksa içindeki bilgilerin 4 x 4 olması gerekir diye düşünüyorum.

    buradaki bilgileri doğru diye benimseyecek insanlar olabileceğinden yanlış bilgi aktarmamak veya varsa yanlışları düzeltmek gerekir.

    sadece daha açıklayı olman için cevap atıyorum... maddelerinin mesajlara cevap verildikçe değişim gösterdiğini inkar edemezsin

    saygılar....
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  13. #13
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    farklı bişey ; sitede bilende var bilmeyende forumda bilgilendirme topiği açılacaksa içindeki bilgilerin 4 x 4 olması gerekir diye düşünüyorum.

    buradaki bilgileri doğru diye benimseyecek insanlar olabileceğinden yanlış bilgi aktarmamak veya varsa yanlışları düzeltmek gerekir.

    sadece daha açıklayı olman için cevap atıyorum... maddelerinin mesajlara cevap verildikçe değişim gösterdiğini inkar edemezsin

    saygılar....
    kardeş benim maddelerimle alakalı şeyler söylemiyorsun, yanlış görücek hiç bir yanında yok zaten. Ve hiç bir tezinde yok. Yanlışsa neden yanlışı söliceksin ki millet bilsin. Yani senin sandığın gibi maddelerde bir değişiklik yok

  14. #14

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Temel olarak 4 teker, 2 teker fark etmez, gaza ne kadar çok basarsanız o kadar çok yakar. Bu söylediğim şey her türlü durumu (yokuş, hızlanma, yük, son hız vs) kapsar.

  15. #15
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş benim maddelerimle alakalı şeyler söylemiyorsun, yanlış görücek hiç bir yanında yok zaten. Ve hiç bir tezinde yok. Yanlışsa neden yanlışı söliceksin ki millet bilsin. Yani senin sandığın gibi maddelerde bir değişiklik yok


    motor kullanmak kadar okumak ile anlamak arasındaki farkı da bilmelisin...

    yazmıştım ancak anlamamışsınız siz yukarıda belirtiğiniz şekilde yürüş yapmaya devam edebilirsiniz ki aynı şeyleri tekrar tekrar yazmayacağım.
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  16. #16
    hattat_hasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda ANF 125İ İnnova & honda sh 300i
    bilgiler bilindik ama faydalı hatırlatmada fayda vardır elbet çok teşekkürler deryehip emek veren arkadaşa...

  17. #17
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar yorumlarınızı bekliyoruz.. Bu uyarılar hakkında nedir görüşleriniz? Ben böyle kullanmaya gayret ediyorum.
    aha da benim düşüncelerimin aynısı.katılıyorum dostum.sonuna kadar...
    20 senenin üstü bir tecrübe ile motorlu taşıtlarda neredeyse kullanmadığım ne 4 teker nede 2 teker kalmadı..anlamayan insanların ben böyle yaptım oldu şeklindeki konuşmaları anlık eylemlerdir.ancak yazılanlar kullanımın genelini kapsamaktadır.evinin öninde 10 dakika birini bekleyecekseniz çalışan motor çalışmayana göre çoook fazla yakıt tüketir..100km ile giden iki aynı araçtan 3,. vites (atıyorum) 8000 devirle giden araç 5. vites 5000 devirle gidenden çok daha fazla yakıt harcar.ama 40-50 ile mesela hafif yokuş yukarı giderkende 2 yada 3. vites yerine 5. viteste gaza asılarak motoru zorlamak hızlanma sağlamayacağı gibi yakıt tüketiminide aşırı arttırır.bu aradaki farkları bilmek gerekir....
    yolda motoru boşa almanın viteste inmeye karşılık tek farkı aracın yokuşa göre daha da ama kontrolsüz hızlanmaya devam etmesi motor freninden faydalanamaması ve vitesteki araç yakıt almazken o rolentide de olsa yakıt yakmaya devam etmesidir...
    merdan büyük bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  18. #18
    macar_93 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2008
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150 x MZ etz 125 (92)
    yaa bu yokuş aşağı yakıt olayı benim kafamı karıştırdı yakıt sıfır mı oluyoo.arabadada genelde boşa atıyorus daa eğer doğruysa bis yanlış yapıorus onun teorik bi açıklaması varmı abiler.onu kesin bi öğrensek iyi olacak.

  19. #19

    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    .
    BENCE DE SON YAZIYA BI TEORIK ACIKLAMA VAR MI? YILLARDIR BOSTA peygamber! der der ovunuruz bi de..belese gidiyoz diye!

  20. #20
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Yeni model arabalarda yakıt tüketimi tamamen kesildiği doğru (sıfır). Ama 10-15 yaşındaki bi arabada bu özellik pek görülmez (üst sınıf arabalardan bahsetmiyorum). Benim merak ettiğim bu yakıtı sıfıra indirme olayı motorsiklette olur mu? Motor bilgisi iyi olan bir arkadaşımız aydınlatırsa çok iyi olacak bende merak ettim.
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)